אנדרואיד 4 - contact עקשן שמסרב להימחק - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנדרואיד 4 - contact עקשן שמסרב להימחק


איסתרא בלגינא

Recommended Posts

ראשית, סליחה על שגיאות ההקלדה שיפלו בהודעה - אני משתמש כרגע במקלדת דפוקה.

טלפון U חדש, מריץ ICS 4.0.4. יצרו איש קשר ובטעות סימנו לשלוח שיחות ממנו ישירות לתא קולי. כדי לטפל בזה, מחקו את איש הקשר ויצרו חדש, בשם אחר אבל עם אותו מספר טלפון.

איש הקשר הישן לא מופיע יותר ברשימת אנשי הקשר, כשמחייגים לאיש הקשר החדש החיוג מתבצע כראוי, אבל כשמתקבלת שיחה מאותו מספר, היא עוברת ישירות לתא הקולי וביומן השיחות מופיע השם הישן!

שלחתי אותם לבדוק את כל אנשי הקשר ברשימה, אולי הישן נצמד לאחד מהם (קורה אצלי לפעמים) אבל הוא לא נמצא. אמרתי להם למחוק את כל אנשי הקשר, אבל כשמקבלים שיחה מאותו מספר, היא עדיין עוברת לתא הקולי והשם הישן עדיין מופיע. נכנסו להגדרות איש הקשר הזה ביומן השיחות, אי אפשר למחוק אותו או לשנות את ההגדרות שלו. שלחתי אותם לבצע clear data ו- clear cache לאפליקציית Contacts אבל גם זה לא פתר את הבעיה.

לי נגמרו הרעיונות. לכם יש משהו להציע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שכתבת

"יצרו איש קשר ובטעות סימנו לשלוח שיחות ממנו ישירות לתא קולי"

גיל שאל אותך במה השתמשו להגדיר את זה ששיחות מגיעות ישירות לתא הקולי, האם במשהו מובנה במערכת האנדרואיד או באפליקציה כזו או אחרת מהגוגל פליי (לדוגמא) ?

אם אני זוכר נכון, ב4.0.4 יש כבר בהגדרות שיחה אפשרות ל-"רשימה שחורה" של אנשי קשר שמהם לא תקבל שיחות, שווה לבדוק בהגדרות שיחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אה, בהגדרה המובנית של . אבל זו לא השאלה, זו רק הסיבה שבגללה ניסו למחוק את איש הקשר.

השאלה היא איך לעזאזל איש הקשר הזה שורד? מחקנו אותו בכל צורה שאני מכיר, שום איש קשר אחר לא שרד. למעשה, ב- Contacts אין עכשיו אנשי קשר בכלל - ועדיין, כשיש שיחה מאותו מספר, מופיע ביומן השיחות שמו של אותו איש קשר! מאיפה זה מגיע?

השלב הבא, מבחינתי, הוא איפוס להגדרות יצרן. אני רק מקווה שזה לא יחזיר את הטלפון ל- 2.3.7, לקח לנו יומיים לשדרג אותו ל- ICS. ואם גם זה לא ימחק את איש הקשר החמקן הזה, השלב האחרון ידרוש שימוש בפטיש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסבר טכני למי שמעוניין, אפשר לדלג לחלק השני בשביל התכלס:

יש המון אפליקציות שעושות כל מיני סנכרונים ובד"כ זה כרוך ביצירת מעין 'עותקים' של אנשי קשר.

המנגנון הוא כזה שעל כל איש קשר 'אמיתי', כזה שאתה רואה ב-contact list, בעצם יש כמה אנשי קשר (קוראים לזה raw contacts) מאחורי הקלעים שמרכיבים אותו.

זה המנגנון של הקישור שאתה יכול לעשות בין קונטקטים (זה למעשה מאחד כמה raw contact ל-contact אחד אמיתי).

לדוגמא כש- מותקן אז הוא כאילו יוצר raw contact עבור כל אחד מהקונטקים שלך, וככה אתה בעצם רואה את הכפתור של באפליקצית אנשי הקשר המקורית של המכשיר. משום מה, לפעמים כשמוחקים איש קשר, לא תמיד כל השאריות נמחקות. ואז יש קצת רוחות רפאים של אנשי קשר במערכת.

tl;dr

ככל הנראה איזהשהי יצרה כזה עותק חלקי של קונטקט, שלא נמחק כשמחקתם את הקונטקט המקורי. ועכשיו הוא עדיין שם. אבל מה, באפליקצית אנשי הקשר בד"כ אם יש אנשי קשר חלקיים כאלה, הם לא מופיעים בכלל ברשימה.

אפשר לחפש בהגדרות תצוגה של האפליקצית אנשי-קשר ולסמן משהו בסגנון 'תראה הכל', או לסמן את כל ה-V אם יש רשימה של מקורות (לא יודע איך זה בממשק של סוני). רוב הסיכויים שאז הם יוכלו לראות את ה'חצי איש קשר' שעושה את הבלאגן, ולמחוק אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסית ב- contacts.google.com ?

כן, בדקנו. גם שם הוא לא נמצא.

יכול להיות שאיש הקשר נשמר בסים?

זו היתה אחת מההשערות הראשונות שלי. אבל איך אני יכול לראות את זה? אין לנו אפשרות להחליף את הסים כדי לבדוק - ה- U משתמש בסים רגיל ולשאר בני המשפחה שם יש מכשירים שמשתמשים במיקרו ונאנו סים.

אפשר לחפש בהגדרות תצוגה של האפליקצית אנשי-קשר ולסמן משהו בסגנון 'תראה הכל', או לסמן את כל ה-V אם יש רשימה של מקורות (לא יודע איך זה בממשק של סוני). רוב הסיכויים שאז הם יוכלו לראות את ה'חצי איש קשר' שעושה את הבלאגן, ולמחוק אותו.

אבל מחקנו את כל הנתונים שיישום ה- Contacts שומר! Setings -> Apps -> Contacts -> Clear data. גם אם נשמרה שם רשומה חלקית, אחרי זה לא אמור להיות כלום.

הממ, את ה- "הצג הכל" הזה (כמה אפשרויות שונות בסוני. לפחות כולן באותו מסך) שווה לנסות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לרוב הנתונים של הקונטקטס לא נשמרים באפליקצית קונטקס. זה נשמר ב database נפרד פנימי במכשיר, ובד"כ גם מסונכרן לחשבון ג'ימייל ככה שלנקות את המידע של ה-contacts app לא ממש עושה משהו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדקנו גם בג'ימייל, זה לא שם.

בעקבות ההצעות, ייבאנו את אנשי הקשר מה- SIM, באמת היו שם שניים, אבל לא העבריין שלנו. הגדרנו לאפליקציית contacts להציג הכל מכל מה שזז, עדיין לא מצאנו איפה הוא מתחבא. בסוף נמאס לי, החזרנו את המכשיר להגדרות יצרן ובא לציון גואל!

תודה לכל מי שניסה לעזור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...