החזרה למצב סטוק (לפני רומים ו-root) של טלפון מחנות פרטית - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החזרה למצב סטוק (לפני רומים ו-root) של טלפון מחנות פרטית


NI4NI

Recommended Posts

שלום

עד לפני שנה-שנתיים עניין האחריות היה ברור. היית קונה מכשיר טלפון מאחת מחברות הסלולר הגדולות שהייתה שמה על הטלפון רום שלה עם כל מיני . מי שהיה מתקין רומים אחרים או אפילו עושה root היה מאבד את האחריות שנתנה החברה (אלא אם כן היה מתקין בחזרה רום של החברה הסלולרית שזמין להורדה באינטרנט ומאפס את המונה).

אלא שעכשיו אני יכול לקנות טלפון מהרבה חנויות עצמאיות. במקרה הטוב החנות נותנת אחריות של יבואן מקביל סביר כמו רונלייט ובמקרה הגרוע זו אחריות של יוסף כהן ובניו בע"מ.

רוב החנויות עושות כל מיני טריקים כמו למשל לתת את המכשיר ללא עברית (מלבד התמיכה המובנית באנדרואיד) ותמורת תוספת של 120-200 שקל הם בטובם יתקינו לך רום בעברית.

אני לא אוהב את הטריקים האלו ואני יכול להתקין בעצמי רום בעברית בלי לשלם שקל. אלא שלא ברורים לי הדברים הבאים:

איזה רום בכלל מתקינות החנויות האלו ? הרי זה לא רום רשמי של פלאפון או אורנג'... האם אלו רומים מוכרים שאני יכול להוריד באינטרנט ?

אם אני עושה root, מתקין רומים אחרים וכ"ו, האם גם פה אני מאבד את האחריות ? אם כן אז איך אני יכול להחזיר את הטלפון למצבו הקודם ?

מה הסיכון שאני לוקח מבחינת אחריות (לא הסיכון הטכני) ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מבין מהיכן ההמצאה שבחברות הסלולר האחריות נעלמת אם מחליפים רום.

על פי חוק יש לך אחריות לשנה על כל מוצר חשמלי שעולה מעל 150 שקל.

והחלפת רום לא מבטלת את האחריות הזאת.

המקרה היחיד שהאחריות בספק, זה אם הנזק נגרם על ידי רשלנות או כח עליון.

במקרה כזה החברה צריכה להוכיח את זה (לא הלקוח) ובמקרה כזה היבואן יתקן את הנזק. אבל רשאי לדרוש את עלות התיקון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מנסיון אישי, אבל בכל האתרים והפורומים כתוב שאם "מתעסקים" אם המכשיר אז האחריות בטלה.

אם הלקוח ועושה brick למכשיר ואז בא לחברה שממנה הוא קנה את המכשיר הם חייבים לתקן לו את זה על חשבונם ?

האחריות על פי חוק לא נראית לי תקפה אם התעסקת עם המכשיר.

אני אשמח מאד אבל גם אתפלא מאד אם מה שכתבת הוא נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בריק זה משהו אחר.

אף אחד לא יתקן לך בחינם במקרה שעשית בריק.

במקרה הזה אפשר להגיד שמדובר על רשלנות של המשתמש.

אבל אם החלפת רום, ולדוגמא יש תקלה במצלמה. ומין הסתם לא תקלה תוכנתית שנגרמה על ידי הרום החדש. אז כן חייבים לתקן לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקשר להתקנת גרסה :

החנויות מייבאות את המכשירים מחו"ל עם גרסה בלי עברית מלאה בדרך כלל , אז בשביל שתהיה עברית מלאה הם צריכים לצרוב תוכנה , מה שלוקח זמן (5 דקות מקסימום , אבל זה עדיין זמן) והם רוצים גם להגדיל את הרווח שלהם על חשבון משתמשים שלא רוצים להתעסק עם המכשיר. העלות של התקנה היא בדרך כלל 100 שקל , מחיר בהחלט מוגזם ו50 שקל הם די והותר לפעולה כזאת , ויש סיכוי שהם יורידו את המחיר במקרה שתתמקח איתם.

בכל מקרה , הם מתקינים כל מיני גרסאות , לפעמים של החברות הסלולריות , לפעמים של היבואנית , ולפעמים פשוט גרסה מקורית של היצרנית , זה מאד תלוי בטלפון ובחנות.

בכל מקרה , אין שום בעיה להשיג את הגרסאות שהם מתקינים ולהתקין אותם באופן עצמאי. חיפוש קצר בגוגל ואתה תמצא את הגרסה שהם מתקינים , ואני מניח שככה הם משיגים גרסאות.

מה שמפתיע אותי שהם בכלל לוקחים כסף על עברית מלאה , כי פעם בעידן , בשביל להפוך את המכשיר לעברית , היית צריך לעשות שינויים שלוקחים יותר זמן ויותר מתקדמים + התקנת גרסה וכל מיני פעולות מסובכות יותר , אז השאלה היא למה פעם הם לא לקחו כסף והיום הם כן , כשהיום זה כל כך פשוט??? ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם מוכרים את המכשירים במחיר בסיסי מאד נמוך כדי לעמוד בתחרות, ואז כדי להרוויח הם דוחפים לך כל מיני תוספות שלא תמיד צריך (כמו התקנת עברית, כמו תוספת על טלפון בצבע שונה ועוד ועוד).

ולירח אפל: אם לאחר החלפת רום יש תקלה במצלמה אז הם ימהרו לטעון שזה נגרם ע"י הרום החדש ויתנערו מהאחריות, ואז לך תוכיח שזה לא קשור לרום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור משתמש "מעל הממוצע" אני מסכים עם חברות שמבטלות אחריות במקרה של התקנה של רום צד שלישי, כי רום משנה הרבה פרמטרים המשפעים על החומרה (מתחים למעבד, גישה לזיכרון וכו'). אבל בתור משתמש "מעל הממוצע", לי אין בעיה להחזיר את המכשיר למצבו המקורי בזמן הקנייה, למרות בתמיד קיים מצב שיהיה ויכוח עם התקנתי רום מבושל.

לסיכום לפני כל קנייה יש לבדוק מה אתה קונה ומה האפשרויות אחר כך (מימוש אחריות, שפה, עזרים וכמובן פורמים וקהילה של מפתחים).

לירח - האם שווה לך לבזבז יותר מיום עבוד על תקלה של 300-400 ש"ח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למי שצועק בארץ מקבל שירות מי שלא, או שהולך לביהמ"ש או מפברק מכתב מעו"ד.

את האמת פעם האחרונה שנשלח המכשיר לתיקון, הזבלים שיחקו איתו שבוע ועוד דרשו ממני כסף על התיקון בלי שעשו כלום. זה מראה איזה מקצוענים החבר'ה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן רק שהיום אין מכשירים שמיוצרים בלי עברית, מגרסה 4.0.3 יש עברית מובנית.

נכון אבל אני חושב שה 4.0.3 הרשמי של עדיין קצת בעייתי מבחינת עברית, חוץ מכמובן הרום של סאני ושל הספקיות שגם אותו אפשר להוריד ולהתקין.

מה שבטוח זה שמגרסה 4.2 יש תמיכת רשמית בRTL ככה שהיום כבר באמת אין שום סיבה לשלם אפילו 20 שקל בשביל לקבל "עברית מובנית"..

רק לעדכן את המערכת הפעלה.. :yelclap:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...