עם יד על הלב כמה מאנשי הפורום היו פותרים את התקלה ב"יצאת צדיק"? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עם יד על הלב כמה מאנשי הפורום היו פותרים את התקלה ב"יצאת צדיק"?


issac

Recommended Posts

אני לא טכנאי, והתעסקתי בחיים שלי רק פעמיים בביוס (וזה היה רק בהתקנת ssd), ואני הייתי עולה על הבעיה תוך 5 דקות.

יש לי הרגשה שהבחור הראשון היה בכלל מהמוכרים של החנות, ולא טכנאי בכלל (זה שהוא יודע איך להכנס לביוס לא אומר שהוא טכנאי מוסמך, מה שגם הוא היה פוטר את הבעיה תוך 3 דקות).

הבחור השני כנראה לא היה מאופס על עצמו ולכן לקח את המחשב למעבדה, אבל זרם עם הקטע של העקיצה (שיטת מצליח עובדת כרגיל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 85
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

נתקלתי בתקלה בעבודה וגם בבית, אז הייתי מגלה די בקלות.

עדיין יש לי מחשב שהגדרות הביוס שלו מתאפסות בהפסקות חשמל.

בכל מקרה גם אם לא הייתי נתקל בתקלה קודם בסופו של דבר הייתי מגלה את זה ומודיע ללקוח.

תמיד הייתי שכיר שמשכורתו לא תלויה באופן ישיר בלקוחות אז איני יודע בוודאות מה הייתי עושה במצבים כאלו אבל אני רוצה להאמין שהייתי כנה עם הלקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז למי שראה או לא אספר בקצרה.

היום בערב (שני) התפרסם פרק נוסף בתוכנית "יצאת צדיק", והפעם על תקלות מחשב.

התקלה ששתלו במחשב מותג חדש (לא ציינו איזה):

שמו דיסק און-קי ביציאה האחורית של המחשב' מה שגרם למע' הפעלה 7 לא לעלות ולהציג במקורה הודעת שגיאה.

כמה מכם היה מזהה?

אני הייתי מזהה.

טכנאי מחשבים צריך לזהות. בשביל זה הוא איש מקצוע.

הגולשים בפורום לא צריכים לזהות (אלא אם הם או חובבים רציניים). הם לא מתיימרים לעסוק בזה כמקצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יכול להיות (ודגש על יכול) שהייתי מפספס את זה - מהסיבה הפשוטה שבד"כ אנשים - ו(מיוחד מבוגרים) לא ששים לדחוף DOK מאחורי המחשב ומשתמשים ביציאות הקדמיות (אני לא זוכר מתי דחפתי DOK מאחורי המחשב... אתם זוכרים?). ובנוסף אם מישהו דחף DOK הוא בדרך כלל יגיד את זה - כמובן שאם הייתי מנתק את המחשב מהכבלים הייתי עולה על זה

2. סביר להניח שאם הייתי מתעכב כמה דקות בשאלות מנחות הייתי אפילו עוזר לבנאדם בטלפון - ואני אגיד יותר מזה - סביר להניח שבטלפון אנשים דווקא יחשבו על זה מאשר טיפול פרונטאלי.

3. אם הייתי לוקח את המחשב למעבדה - הייתי מחזיר אותו בצירוף התנצלות כנה - לטעות מותר - בתום לב - ואם אתה בנאדם (לא משנה צדיק או לא) - א ב זה דרך ארץ ולא לנסות לרמות מישהו - לא תענה ברעך עד שקר...

4. לא הייתי מנסה לדחוף לבנאדם חומרה ממני. אני רואה טעם לפגם במישהו שבא לתקן ומציע לך לקנות ממנו עוד ועוד דברים.

5. לגבי הבעיה בכרטיס מסך - יותר סביר שהייתי עולה עליה ולא על תקלת ה-DOK - דבר ראשון שאני רואה מחשב שלא עולה בוט זה לפתוח ולהדק חיבורים.

בלי שום קשר - מועבר לכללי - תודה לכל מי שהשתתף בדיון הפורה

גילוי נאות - מעולם לא הייתי טכנאי שטח - מעולם לא הייתי עצמאי. יכול להיות שמערכת השיקולים של אנשים כאלו - שונה. אבל יש גם צורה - אפשר להרוויח גם בלי חזירות.

כל טוב,

גבריאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז למי שראה או לא אספר בקצרה.

היום בערב (שני) התפרסם פרק נוסף בתוכנית "יצאת צדיק", והפעם על תקלות מחשב.

התקלה ששתלו במחשב מותג חדש (לא ציינו איזה):

שמו דיסק און-קי ביציאה האחורית של המחשב' מה שגרם למע' הפעלה ווינדוס 7 לא לעלות ולהציג במקורה הודעת שגיאה.

כמה מכם היה מזהה?

לא הייתי עולה על זה מיד. אני גם לא כזה מומחה, אז אולי בגלל זה.

גם הDOK תקוע מאחורה אז לא רואים אותו ולא חושבים "אולי זה הבעיה?".

ועם כל המחשבים שנגעתי בהם, התקלה הזאת לא קרתה לי אף פעם, אז לא הכרתי אותה לפני התכנית.

קרה לי שכרטיס רשת (PCI) מנע עליה של המחשב וגם גרם לתקיעות במהלך העבודה עליו. את זה אני אזכור לבדוק במקרה הבא.

הבעיה היא לא עם התקלות שהם עשו, אלא אם צורת העבודה והאמינות.

המחשב נלקח ל"מעבדה", והטענה שהדיסק הקשיח "הלך" מצביעה על כך שנעשו בדיקות.

בפועל כנראה שלא נעשתה שום בדיקה. ה"מעבדה" זה איזה משפט שהם זורקים לאוויר כדי להוסיף לעצמם הילה של איש מקצוע רציני.

אני לא הייתי מקבל את ההחלטות שהם קיבלו על סמך בדיקה מהירה (אם אפשר בכלל לקרוא לזה בדיקה) ומשיכת זמן ב"מעבדה", זה בטוח.

וכמו שאמר הנהג מונית, עצם זה שמקבלים מדליה על שירות טוב רק מראה שיש בעיה גדולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית חייב להודות שמכל הדיון הזה אני בהלם מכמה תמימות יש אצל רבים מהכותבים פה.. לקרוא הודעות של אנשים שטוענים שאולי הטכנאי פשוט לא שם לב או לא בדק כראוי זה פשוט מקומם. כל אדם שעוסק טיפה בחומרה ותוכנה מזהה תקלה כזאת תוך שניה. בדיוק כמו שהם עשו - מה שאפשר להם לקבל החלטה שהתקלה כל כך פשוטה שאפשר לנצל אותה ולהפוך אותה לפיל. רואים איך הם מאושרים לגלות שזאת התקלה. גם קל לתקן, גם אפשר לתרץ לקחת את המחשב ל"מעבדה", וגם לחייב סכום מופרך לחלוטין על הפעילות האינטנסיבית שנעשתה במעבדה (ניתוק ה - זה ממש מטלה, אני אישית לא מנתק יותר משני התקני ביום כדי לשמור על עצמי שפוי).

אדם שמגדיר עצמו עוסק בתיקון מחשבים => הרי שחייב להבין דבר מה בכך, שכן למרות שפה מדובר בתקלה קלילה משהו אבל קיימות תקלות יותר מורכבות שגם להם הוא אמור לתת מענה, שהרי אם לא היה עושה זאת אפשר לומר שהיה קשה לו להחזיק במשרתו (למרות שזה בספק אחרי שהוא הצליח להוציא 8.5K מכלום וזה מטיל ספק במה שאמרתי עכשיו כי יתכן שזה ה"טיפול" שהוא נותן לכלל לקחותיו המיוסרים)..

"טכנאי" מחשבים שקורא לDOK סטנדרטי של סנדיסק שמוכרים אפילו בשופרסל דונגל של מקלדת ועכבר זה לא חוסר מקצועיות - זה שקר מוחלט ותחמנות ללא בושה. זה רק הוכחה לכך שהוא יודע בדיוק מה עושה ויודע בדיוק איך לחלוב אנשים שלא מבינים.

אני לא יודע אם זה בגלל שחלק מהכותבים פה אולי לא היו חשופים לדורות המחשבים מעידן ה - XT, 286 וכו'.. אבל לי יש התניה של לוודא שאין מדיה כלשהי מחוברת שעלולה להתערב בסדר הפעלת המחשב.. (וזה נכון שהיום זה כבר פחות בעייתי אבל זה צרוב לי בראש כאחת התקלות הכי נפוצות בשנות התשעים).

מה גם שלא מדובר פה בתקלה קשה ואני ממש לא מבין למה אנשים בכלל תוהים אם היו מצליחים לפתור אותה או לא - הרי רשומה הודעה באנגלית - Remove media device משהו. המחשב עצמו מסביר איך לפתור את הבעיה. זה כמו שיש לך תקלה בחיבור לאינטרנט - אתה יכול להיכנס להגדרות בעצמך או שפשוט לתת למחשב לעשות את התיקון האוטומטי שלו וזה יעבוד באחוז ניכר מהמקרים.. אז כל מה שהיה צריך לעשות כאן זה פשוט לקרוא אנגלית ולבצע את הפעולה הרשומה.

אז לכל הספקנים כאן ביכולתם לפתור את התקלה - אולי באמת לא הייתם פותרים מיד. אבל הייתם פותרים.

וזה לא משאיר שום ספק בכלל שמדובר ב"טכנאים" רמאים שקרנים נצלנים שאני פשוט מתוסכל ומתרגז שיש אנשים כאלה בתוכנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב! לאחר שצפיתי ב"יצאת צדיק" על רופאי שיניים, פתאום הנוכל שמכר לזקנה חוות מחשבים כבר לא נראה לי נורא כל כך.

היה שם אחד שאפילו לא היה רופא שיניים אמיתי, ומשרד הבריאות אמר על זה שזה "גובל בפלילים"

איזו מדינה! הזויה לגמרי!

לפעמים הייתי רוצה לחיות בדיקטטורה, רק כדי לראות איך מוציאים את האנשים האלה לכיכר העיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא לא למדתי ולא עברתי שום הסמכה.

אבל גם אני למרות שאני מגדיר את עצמי מעל המשתמש הממוצע, דבר ראשון שעושה כשהמחשב לא עולה זה להכנס לביוס ולבדוק שהכל בסדר שם.

על אחת כמה וכמה טכנאי מוסמך שלוקח תשלום על עבודתו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית חייב להודות שמכל הדיון הזה אני בהלם מכמה תמימות יש אצל רבים מהכותבים פה.. לקרוא הודעות של אנשים שטוענים שאולי הטכנאי פשוט לא שם לב או לא בדק כראוי זה פשוט מקומם. כל אדם שעוסק טיפה בחומרה ותוכנה מזהה תקלה כזאת תוך שניה. בדיוק כמו שהם עשו - מה שאפשר להם לקבל החלטה שהתקלה כל כך פשוטה שאפשר לנצל אותה ולהפוך אותה לפיל. רואים איך הם מאושרים לגלות שזאת התקלה. גם קל לתקן, גם אפשר לתרץ לקחת את המחשב ל"מעבדה", וגם לחייב סכום מופרך לחלוטין על הפעילות האינטנסיבית שנעשתה במעבדה (ניתוק ה - זה ממש מטלה, אני אישית לא מנתק יותר משני התקני ביום כדי לשמור על עצמי שפוי).

אדם שמגדיר עצמו עוסק בתיקון מחשבים => הרי שחייב להבין דבר מה בכך, שכן למרות שפה מדובר בתקלה קלילה משהו אבל קיימות תקלות יותר מורכבות שגם להם הוא אמור לתת מענה, שהרי אם לא היה עושה זאת אפשר לומר שהיה קשה לו להחזיק במשרתו (למרות שזה בספק אחרי שהוא הצליח להוציא 8.5K מכלום וזה מטיל ספק במה שאמרתי עכשיו כי יתכן שזה ה"טיפול" שהוא נותן לכלל לקחותיו המיוסרים)..

"טכנאי" מחשבים שקורא לDOK סטנדרטי של סנדיסק שמוכרים אפילו בשופרסל דונגל של מקלדת ועכבר זה לא חוסר מקצועיות - זה שקר מוחלט ותחמנות ללא בושה. זה רק הוכחה לכך שהוא יודע בדיוק מה עושה ויודע בדיוק איך לחלוב אנשים שלא מבינים.

אני לא יודע אם זה בגלל שחלק מהכותבים פה אולי לא היו חשופים לדורות המחשבים מעידן ה - XT, 286 וכו'.. אבל לי יש התניה של לוודא שאין מדיה כלשהי מחוברת שעלולה להתערב בסדר הפעלת המחשב.. (וזה נכון שהיום זה כבר פחות בעייתי אבל זה צרוב לי בראש כאחת התקלות הכי נפוצות בשנות התשעים).

מה גם שלא מדובר פה בתקלה קשה ואני ממש לא מבין למה אנשים בכלל תוהים אם היו מצליחים לפתור אותה או לא - הרי רשומה הודעה באנגלית - Remove media device משהו. המחשב עצמו מסביר איך לפתור את הבעיה. זה כמו שיש לך תקלה בחיבור לאינטרנט - אתה יכול להיכנס להגדרות בעצמך או שפשוט לתת למחשב לעשות את התיקון האוטומטי שלו וזה יעבוד באחוז ניכר מהמקרים.. אז כל מה שהיה צריך לעשות כאן זה פשוט לקרוא אנגלית ולבצע את הפעולה הרשומה.

אז לכל הספקנים כאן ביכולתם לפתור את התקלה - אולי באמת לא הייתם פותרים מיד. אבל הייתם פותרים.

וזה לא משאיר שום ספק בכלל שמדובר ב"טכנאים" רמאים שקרנים נצלנים שאני פשוט מתוסכל ומתרגז שיש אנשים כאלה בתוכנו.

לא חשבתי לרגע שבאיזשהו שלב לא הייתי עולה על הבעיה, ובהחלט החבר'ה שם יצאו רמאים אחד אחד, כי גם אם לא מזהים את הבעיה באותה שנייה

ומחליטים לקחת את המחשב למעבדה ולבדוק באופן יסודי אז הם היו צריכים להיות ישרים ולומר את ה"תקלה האמיתית".

האמן לי שיצא לי להיפגש באינספור תקלות ובעיות ולפתור דברים מורכבים פי כמה וכמה ממה שהוצג שם, (לא מוסמך או אחד שעוסק בזה אלא סתם מתוך ידע אישי).

התוכנית בהחלט נתנה לי תמונת מצב על רמת-איכות השירות בארץ, אם עד עכשיו לא היית מודע לגודל התרמית (בכל זאת מה לא ולדודי חשמל או רפואת שיניים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אני חושב שהדיון מיצה את עצמו. צריך להגדיל את החשיפה של הפורום הזה, ואז בתקווה אנשים פחות יפלו לפח של נוכלים כמו הטכנאי הראשון שם. כל בנאדם שטיפה מתעסק עם מחשבים היה עולה על זה תוך פחות מ-10 דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...