זקוק להמלצה למפרט מחשב NAS במארז צר וגבוה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זקוק להמלצה למפרט מחשב NAS במארז צר וגבוה


shahar75

Recommended Posts

אני מתכוון למקם את ה-NAS בתוך ארון התקשורת שלי.

העומק העומד לרשותי הוא 22 ס"מ ואינני מוגבל בגובה. לכן יוצב לרוחב הארון.

אני זקוק למארז של 4 דיסקים עם אפשרות להרחבה.

כל מארז ה-NAS הקנויים לא יכנסו בעומק הארון ולכן חשבתי על מארז מחשב רגיל (צר וגבוה) ולהרכיב בתוכו את כל הרכיבים.

הארון הינו בכניסה לבית פרטי ולכן דיי סגור. אפתח מספר חריצי אוורור בחלק העליון של הדלתות - יספיקו?

ארון התקשורת, מטבעו, איננו מאוורר במיוחד ולכן אני זקוק להמלצתכם:

1. מארז שיהיה מאוור מספיק מלפנים ומאחור (הצדדים יהיו תחומים ע"י הקיר מצד אחד ודלתות הארון מצד שני).

2. לוח אם עם אפשרות לחיבור 6 SATA.

3. מעבד חסכוני בחשמל עד כמה שניתן (ATOM או Turion™ II או דומה).

4. של 1 או 2 גיגה.

5. ספק כח שיוכל להחזיק לפחות 4 דיסקים ועם זאת חסכוני בחשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארבעה דיסקים זה כלום - מקסימום 15W לדיסק בזמן ה- spinup, לרוב 10W או פחות, מתחת לזה בזמן עבודה שוטפת. כלומר הספק מקסימלי לארבעה דיסקים הוא 60W. כל השאר, אם תתאמץ, לא יגיע ל- 100W, במיוחד עם מעבד חסכוני.

הבעיה היא למצוא ספק ביעילות גבוהה כבר בהספק נמוך, וזה לא קל: רוב הספקים מגיעים לנצילות גבוהה רק במאות וואט. קח את הספק הכי חלש שאתה יכול למצוא.

לוח אם שם שישה חיבורי SATA יש, יהיה קשה למצוא כזה לאטום. זה גם עלול להיות חלש מידי, תלוי במה שתרצה להריץ עליו. זיכרון כנ"ל - מה מערכת ההפעלה ומה אתה מתכנן להריץ?

עם מעבד חסכוני, שממילא יהיה בניצול נמוך רוב הזמן, ספק יעיל, בלי כרטיס מסך ייעודי ודיסקים חדשים (ולכן קרירים), לא צריכה להיות בעיה של איוורור.

בנוגע למערכת הפעלה, היא חשובה לא רק לזיכרון ולמעבד אלא גם לאיכסון: בנוסף לדיסקים שישמשו לאיכסון ב- NAS, תצטרך גם איכסון למערכת ההפעלה. אם אתה בוחר ב- , אתה חייב דיסק, ו- BSD למיניה אפשר להריץ על DoK.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה המהירה.

זאת אומרת שספק של 100W יהיה דיי והותר?

אני מתכנן להשתמש במחשב כ-NAS והורדות טורנטים וכו'.

לא ישמש כ- וכו'.

אני לא מוצא סיבה להשתמש ב- ונראה שהגיע הזמן שאלמד קצת ;)

חשבתי על Unraid מאחר והבנתי שב-FreeNAS אין אפשרות להוסיף דיסקים למערך מבלי לפרמט את כולם ובכל מקרה DOK.

תוכל להמליץ על השילוב החסכוני והיעיל ביותר של ומעבד לדרישות שציינתי?

אני מתכנן לעבוד ב-RAID5 והבנתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לחצתי בטעות על Back בעכבר, אינעל דין בבור אילי ג'בהום!

שוב:

100W אמור להספיק, עדיף 150W. ספק חיצוני + PikoPSU, אם תמצא בארץ. אני מצאתי רק ספק של 350W (סיסוניק מצויין) שמבלה את רוב זמנו בשיעמום מוחלט. אם הוא אמור לשמש גם להורדות, צריך מעבד חזק יותר ועוד זיכרון. מציע לך להוסיף גם שרת DLNA (עם MiniDLNA) ותוכל בקלות להזרים מדיה לסלולאריים, למחשב או לטלויזיה, אם היא תומכת.

FreeNAS מבוססת FreeBSD, תוכננה לרוץ מ- DoK, מאוד פשוטה, קצת מוגבלת. אמורים להעביר אותה ללינוקס, אם עוד לא עשו את זה, מה שישפר את הביצועים ויאפשר להוסיף דיסקים למערך ללא מחיקה. חיסרון - רק פורמטים תקניים של RAID. תסתפק בחצי ג'יגה של , עדיף ג'יגה אם תשתמש במחשב לצרכים נוספים.

UnRAID היא תוכנה יחודית שמבוססת . לא יודע אם תוכננה לרוץ מ- DoK, סביר שזה אפשרי. דורשת יותר משאבים מ- FreeNAS, לא יודע כמה. יש לה פורמט יחודי שמאפשר הוספת דיסקים בגדלים שונים ובקלות ומאפשר שרידות חלקית גם אם כמה דיסקים אובדים. יש מגבלות כלשהן על הגירסה החינמית, לא יודע מה הן.

פתרון אחר מבוסס הוא OpenFiler, אבל תשכח ממנו - גדול עליך בכמה מידות. זו תוכנה שאמורה לספק NAS לעסק, כולל iSCSI, quota manager, snapshots ושאר מריעין בישין שלא ימצאו הרבה שימוש בבית. כשאני עבדתי איתה, לפני אממ, שלוש, ארבע שנים? לא איפשרה הוספת דיסקים והתקנה על DoK דרשה שורה של פליק-פלאקים לאחור. היום זה אמור להיות שונה.

אם אתה רוצה ללמוד , אני מציע שתעשה מה שאני עשיתי: תתקין מאפס גירסה מינימלית של דביאן ותבנה משם. אני למדתי המון ולמעשה אני עדיין משחק עם ההגדרות פה שם. התקנה על DoK די פשןטה, אין אף רכיב מיותר כי אתה קובע הכל, יש המון אנשים שיכולים לעזור לך כי דביאן יותר נפוצה מכל ההפצות הנ"ל ביחד, אפשר להוסיף דיסקים בלי לאבד מידע (אחד הדברים הראשונים שניסיתי. מת להוסיף עוד דיסק, כמעט נגמר לי המקום, אבל יקר!) החיסרון, כמו כולם חוץ מ- UnRAID - רק גרסאות תקניות של RAID, כלומר בד"כ RAID 5 - ביצועים מצויינים (אני תמיד ממלא 90% מרוחב הפס של פורט הג'יגה שלי), מאבדים נפח של דיסק אחד, שרידות מלאה מאובדן של דיסק אחד, אובדן מלא מעבר לזה.

אטום יספיק לשרת איכסון בלבד, מעבר לזה, למשל ל- Bittorrent, הייתי מציע משהו קצת חזק יותר. בכל מקרה קשה למצוא לוח אטום שמכיל שישה חיבורי SATA. כמה חזק, זה כבר תלוי במה שאתה מתכנן לעשות איתו וכמה אתה מוכן להוציא. אני משתמש בשלי להורדות מ- Usenet, שזה אומר קבצי par, כלומר המעבד יטחן באופן רציני לפעמים, אז לקחתי את הסנדי-ברידג' הכי חלש שיש - מעבד חזק, לא נורא יקר, מאוד חסכוני. לך הוא בטח יהיה הפרזה מוחלטת. מעבר לזה - מצטער, לא מעודכן במצב החומרה היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש תמיכה בStaggered Spin-up אז זה כבר הרבה פחות אז ההספק המקס' הדרוש בהתחלה יקטן מאוד.

ספק פיקו מתאים יכול להספיק אבל אין לו הרבה חיבורי SATA, וצריך מפצלים.

לוח אטום עם 6 סאטה, לא תמצא בארץ, יש פתרונות של SUPERMICRO/ZOTAC בחו"ל.

יש גם לוח(מיקרוATXׂ) עם E-350 של MSI שיש לו 6 סאטה, MSI E350DM-E33.

אופציה נוספת היא לקחת לוח 1155 עם סלרון/פנטיום.

לגבי מארז, תציץ על 3000 של פרקטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...