עזרה בבנית מעגל חשמלי יעודי - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבנית מעגל חשמלי יעודי


JoKeR16

Recommended Posts

שלום לכולם,

רציתי לדעת אם מישהו יכול לעזור לי לבנות מעגל חשמלי יעודי.

בניתי קופסא עם רדיו דיסק של הכוללת זוג 350W גודל 7/10" .

(יתחבר מידי פעם זוג נוסף של 50W לרמקול - כמעט ולא קורה)

לכן רציתי להרכיב מעגל חשמלי יעודי שיעמו לפי הצרכים הבאים:

1. הטענת מצבר 12V עם 15A - לא מצבר עופרת, מצבר ג'ל. ( הטענה תתבצע ברגע שיתחבר לרשת החשמל 220V ע"י פלג קומקום )

2. במקביל להטענה מתן הספק חשמל במקום המצבר.

3. מד טעינה ( לא על פי וולטים, ע"פ אמפר/שעה - כמו שיש במכשירים סלולריים ) החיווט ע"י לדים ( 5 במספר 20% כל לד ).

4. במצב שהמצבר טעון 100% המעגל ינתק ממנו את הטעינה, ויספק את החשמל במקומו.

5. מנורת לד חיווי הטענה(אדום) / סיום הטענה (ירוק) ללא שום תלות בסעיף 3.

עצות יתקבלו בברכה.

אם יש חלקים שכבר יודעים לעשות את מרבית העבודה, אשמח לדעת עליהם ומאיפה קונים.

תודה על העזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה לא הולך להטעין סוללת ג'ל אם 15A. הזרם טעינה שלהם הוא בדרך כלל כ 0.3C (כלומר למשל, 2.1A בסוללה של 7Ah), בדרך כלל זה כתוב על הסוללה עצמה

יש באינטרנט הרבה דוגמאות למטענים מהירים (כלומר : שמטעינים במהירות הזאת) לסוללות ג'ל, כמו כן יש מעגל שלי למטען מהיר (המעגל לא נבדק, צריך לחשב / למצוא בניסוי ערכים של הרכיבים ולבדוק אותו) שנמצא בדיון אחר בפורום כאן

הבעיה הכי משמעותית שלך במטען כזה - מקור המתח, אתה צריך לפחות כ 16V בשביל זה. אתה יכול להמיר 12V כלפיי מעלה אם מודול מ , או לשים מטען של (יכול לתת 18-19V ומשהוא כמו 3A), או שנאי ל 18V + מיישר

אם הספק יכול להחזיק את הזרם זאת לא בעיה. או שתשתמש אם ספק נפרד (ספק של מחשב למשל, כל ספק גנרי יכול לתת לך 5-8A ללא בעיה ב 12V) וממסר שמעביר ביניהם את היציאה למעגל

אם אתה מוותר אל טעינה מהירה, אתה יכול לבנות מעגל online (כמו ב UPS online) כשמטען איטי, הסוללה והיציאה למעגל פשוט מחוברים ביניהם קבוע והמטען מוציא מתח קבוע של 13.4V. כך לא תצתרך ממסר

טעינה תמיד נמדדת לפי וולטים.... כל מעגל שמנתק את המטען לשניה ומודד את המתח של הסוללה יעבוד, כל מה שאתה צריך זה מחלק מתח, 5 משווים, ו 5 לדים

מטען מהיר (שכולל מעגל בקרת טעינה) מנתק את הטעינה כשהיא מסתיימת. הממסר מעביר מתח מהספק להמשך המעגל ולא מהסוללה

מטען איטי (אבל שיכול להוציא זרם גבוה) לא צריך להפסיק את הטעינה, ניתן להשאיר את הסוללה בטעינה ובמקביל לקחת מתח למעגל כמה זמן שבא לך

הבקרה של מעגל הטעינה עצמו בנוייה בדומה למודד של כמות הסוללה, אלא שיש לו 2 רמות מתח בלבד - 13.4V ו 14.4V - שהמשמעות שלהן היא טעונה ב 100% וסוללה טעונה במעל 100% בהתאמה (בטעינה מלאה אתה יכול לרצות לטעון את הסוללה מעל 100% ואז לתת לה לרדת בחזרה ל 100%)

הלדים האלה יכולים להיות חלק מהבקרת טעינה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדרך הכי פרקטיתלהציג את הטעינה ב AH ולא בV היא בעזרת מיקרו בקר, יש לך העדפות לסוג או חברה מסויימת ? יש לך ידע במיקרו בקרים או תכנות ?

350W נשמע כמו המון, זה הספק RMS של כל ? או הסכום של ה2 ? יכול להיות שמדובר בהספק PMPO ?

כשאתה אומר מצבר 12V 15A אתה מתכוון ל 15AH נכון ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית תודה על התגובות המהירות וכמובן על העזרה.

1686 = 11010010110

לא ידעתי באיזה שם לפנות אליך.

תסלח לי שלא בדיוק הבנתי כל מה שרשמת.

המצבר עדיין לא ברשותי הוא צריך להגיע ביומיים הקרובים. ברמת העיקרון זה מצבר כמו של אופנוע. אין לי יותר מידי מידע. ( אך אוכל לברר זאת )

אני מעדיף לעשות את הדרך הפשוטה ביותר וכמה שפחות בלאגן. ואני אסביר: כל הערכה הזו צריכה להיות פרקטית וניידת.

אין לי צורך במטען מהיר, יותר מזה שכנראה שיש לי אחד כזה מטען מצברים ( מטעין מצברים של רכב / אופנועים )

האמת שיש לי ספק כוח של מחשב סטנדרטי עובד, השאלה אם אני אוכל להיות יצירתי עם זה?

והאם זה יחזיק לי את המערכת והרמקולים.

mike

הרמקולים מספקים 350W לא RMS זה רמקולים פשוטים ( כתוב עליהם 350W ) בני 10 שנים בערך.

עד כה כל החבילה הזו היתה מופעלת על חד פעמית של 12V

והייתה מחזיקה בערך כ- 6-8 שעות ניגון..

לגבי שאלתך על מיקרו בקר.

אין לי עדיפות לחברה מסויימת כמו כן שאני לא מבין גדול בתחום ואסמוך עליך שתיתן לי משהו שיעבוד כמו שצריך.

הידע שיש לי הוא בתכנות. שפת C ו C++

לגבי שאלתך: 15A זה מצבר שמיועד לאופנוע. אני מעריך שזה 15AH .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן להטעין סוללה כזאת ב 2 צורות :

טעינה מהירה - אתה מטעין אותה בזרם הטעינה המקס' עד ל 100% ועובר אותם, ואז מנתק את הטעינה ונותן לסוללה לרדת ל 100%. טעינה כזאת לוקחת כמה שעות

טעינה איטית (צפה) - אתה נותן לסוללה מתח קבוע של סוללה מלאה, והיא נטענת באיטיות למתח הזה. ניתן להשאיר את הטעינה האיטית מחוברת קבוע והיא לא תגרום לטעינת יתר, אבל יכול לקחת יום ויותר להגיע לטעינה "מלאה". (טעינה איטית היא לא מלאה או לא, הסוללה נטענת באיטיות ומתקרבת יותר ויותר לטעינה מלאה - אתה יכול להחליט למשל ש 95% זה מלאה, 99% זה מלאה וכו)

בכל אחת מהדרכים השאלה שלך היא איך לקבל מתח לטעינה. בטעינה מהירה אתה צריך 16V או קצת יותר, באיטית 13.4V. מתחים לא ממש נפוצים - כדיי לקבל מתח כזה תצתרך ממיר מתח שיכול לעלות מ 12V, או ספק שנותן מתח גבוה יותר ולהוריד (מטען של או שנאי של כ 18V)

לטעינה איטית יכול להספיק ספק של מחשב, ניתן לנסות לקמבן משהוא אם ה -12V וממסר - קצת טריקי אבל אמור לעבוד ללא בעיה מיוחדת

אם אתה רוצה לחבר את המטען שיש לך, אתה יכול לעשות לו כניסת מתח משלו שהוא יוכל להטעין את הסוללה בלי קשר לרמקול

מה ההספק של המגבר והרמקולים ? ספק של מחשב יכול לתת הספקים שונים. ספק גנרי למשל יכול לתת כ 80-100W קבוע, 150W בפולס (וזה בגדול מה שמגביל אותך בעוצמה המקס'), ליותר מזה רוב הגנריים שאני מכיר לא יספיקו

אם זה רמקולים של מחשב פשוטים אז אין בעיה אתה יכול לחבר מספק של מחשב ואפילו מספק קטן יותר

אם של אופנוע זה יחזיק מלא זמן (אם זה מחזיק 6 שעות אם פשוטה), יכול להיות שתרצה פשוט שתוכל מידי פעם לנתק את הסוללה ולשים אותה בטעינה בנפרד (וכנראה שלא תצתרך לעשות את זה הרבה - אוליי אחת לחודש בשימוש בינוני) ואז לא תצתרך מעגל טעינה מיוחד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי על עוד משהו ( אשמח לקבל דעה ):

מצבר מחובר למפסק (מס' 1) המפריד +- ( 6 רגליים , 3 ו 3 ) (רגליים אמצעיות- למצבר)

צד אחד (יציאה א) למטען הצד השני (יציאה ב) לעוד מפסק (מס' 2) כזה ( 6 רגליים )

שצד אחד (יציאה א) שלו יהיה מהמצבר וצד שני (יציאה ב) יהיה מספק של מחשב. ( לבחור מאיפה אני רוצה את מקור המתח )

אמצע יהיה מחובר ישיר למערכת.

המפסק הראשון (מס' 1) תיהיה לי יציאה (יציאה א) למטען מהיר שיש כרגע ברשותי.

פשוט וע"י מפסקים לסגור את הסיפור.

למרות שאני חושב על מה שהצעת

וזה נשמע לי ממש טוב לקחת ספק של מחשב לעשות משהו עם ממסר..

שחושבים על זה, זה אפילו עדיף! ככה אני ארוויח גם טעינה וגם הספקת חשמל, ופשוט מפסק אחד ON/OFF ופה זה נגמר.

במקרה הכי גרוע וע"פ צורך לעשות איזה הכנה למטען מהיר.. ( לא נראה לי שזה ביג דיל ).

העיניין הוא שאני לא יודע איזה ממסר צריך.

יש לי ספק אחד 400W שהיה לי במחשב שלי פשוט החלפתי אותו והוא צריך לעבור טיפול קל לדעתי במעבדה ( כנראה החלפת קבלים )

ועוד אחד אני מעריך של 200W שעובד רק צריך לדעת אם הוא נותן את המתח הדרוש ( כנראה חלש במקצת ).

אגב, אין מגבר. זה רדיו דיסק פשוט של פנסוניק. מוציא 50W לרמקול X 4 שזה בגג 200W.

זה שהרמקולים יכולים לקבל להוציא 350W זה לא ביג דיל

הם לא מקבלים כל מה שהם מוציאים פשוט אפשר להגיע לווליום גבוה בלי רעשים יותר מידי.

הגג שהמערכת מספקת לכל זה 50W (נניח שלא מחוברים שני ואולי זה רדיו דיסק חכם אז הוא יעביר גג 100W לרמקול)

ספק של מחשב נראה לי יעמוד בתנאים, לא? :s05:

אגב, אשמח לדעת מה לעשות עם הממסר ( לטעינה איטית וזה מדמה לי מערכת online של ups, נכון?), ואיך לבצע את החיבורים.

בכלל, מה עלות של ממסר כזה ומאיפה אוכל לקנות? (אני מאזור המרכז)

אשמח לשמוע דעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניתן לבנות את כל מה שאתה רוצה אם המפסקים, יותר מזה תלוי איך בדיוק המעגל בנוי אבל יכול להיות שיספיק מחליף של צד 1 כלומר של 3 חיבורים ולא של 6

עכשו אם אתה רוצה להעביר 200W דרך מפסק במתח של 12V, זה יותר מ 16A. יש לך מפסק 6 חיבורים לזרם כזה ? מפסק מחליף לתריס מיועד ל "16A" אבל במציאות הוא לא מחזיק את זה

בספק של מחשב יש בעיה כזאת : ברוב הספקים הפשוטים (הגנריים) מה שכתוב מהתחלה לא נכון (רוב הספקים של "500W" שנמכרים היום במעבדות מחשבים בקושי מחזיקים 100W). חוצמזה לא כל ההספק של הספק נמצא בקו ה 12V. הספק מוציא גם 5V וכו יכול להיות ש 1/2 מההספק הכללי נמצא בכלל שם ואין לך מה לעשות איתו

עכשו נניח שהרמקולים הם 50W, ונניח שהמגבר 100% יעיל (וזה ממש לא נכון - הוא גם לוקח חשמל לעצמו), עדיין 50W זה ערך ממוצע ולא PEAK. ב PEAK הם יכולים לקחת יותר, ואם הספק לא יכול לתת את זה ייתכנו עיוותים בקול או במקרה קיצוני כיבוי של הספק או נזק לספק

הממסר אינו חלק במערכת שמדמה online UPS. ב online UPS יש פשוט מטען איטי אבל כזה שיכול להחזיק זרם גדול, ופשוט המטען + הסוללה + היציאה של המתח למערכת מחוברים ביניהם כל הזמן. המטען מטעין את הסוללה ומספק מתח למעגל, אם המתח נופל המעגל ממשיך לעבוד מהסוללה בדיוק כמו שהוא מחובר אליה

ב interactive UPS יש ממסר. הממסר הוא בדיוק המפסק 6 מגעים שכתבת עליו, אבל הוא אוטומטי (בהתאמה לאם יש או אין מתח) ולכן לא צריך ידית של מפסק

ניתן לקנות ממסר בחנויות רכיבים אלקטרוניים וכו אבל זה צריך להיות ממסר גדול (משהוא כמו AC1 25A), אם מגע 1 normally open ו 1 normally closed

יש לך אפשרות למצוא משהוא כזה בחנות של חשמל לתעשייה (לפיקודים / לוחות חשמל של מפעלים וכו). אני לא יודע אם יש להם ממסר של 25A AC1 אם סליל של 12V DC. האפשרות השניה שלך היא ממסר אם סליל של 240V ולחבר אותו מ 240V בכניסה של הספק של המחשב, אבל אז יהיה לך שם 240V מה שאומר שתצתרך לתת הרבה יותר השקעה בבטיחות של המערכת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפסק של 6 מסוג כזה

כמובן בשביל לתמרן בין המצבר לבין הספק

לא יוכל לעשות את העבודה?

גם לספק (מחשב) יש חוט שעליו נצטרך לשים מפסק. ( חוט ירוק עם אחד השחורים ) אחד מהמפסקים האלו לא יתאימו?

אני לא מבין איך זה לא יתאים אם המפסקים האלה יכולים להעביר 220V ...

תקן אותי אם אני טועה שאני לא אעשה איזה שטות :)

נראה לי שאני אוותר על עיניין הממסר ופשוט או או ספק לחלופין ולעשות משהו עם מפסקים פשוט קל וזול.

האמת חשבתי גם להוסיף מד למצבר, אבל לפי מה שנראה לי זה עיניין מורכב ( שוב לא לפי וולט, אני רוצה לבדוק טעינה האם היא מלאה )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המפסק ה 1 מיועד בכיאלו ל 16A, אבל במציאות הוא לא עומד בזה - המקס' שלו כ 10A. מה שאומר מבחינתך 12V * 10A = 120W

לחיבור הירוק אם השחור כל מפסק הכי קטן יתאים. חוצמזה אתה יכול להשאיר אותם מחוברים קבוע, יש לך מפסק מאחורי הספק (ליידת תקע החשמל) שפשוט מכבה אותו לגמרי

ראית בטוח מה העובי של כבלים להתנעה של אוטו. וכפי שאתה יודע יש שם כולה 12-14V - אתה יכול להחזיק את ה + וה - בידיים בלי להתחשמל. למה העובי הזה ? הקטע שם הוא לא המתח, אלא הזרם - 150A ויותר שהולכים להתנעה של האוטו. וכן, אותה של 12V שלא יכולה לחשמל אותך, יכולה לתת 150A בהתנעה ויותר מ 200A בקצר

עכשו יותר מזה. המפסק של החדר שלך בלוח חשמל של הבית הוא כנראה 16A. אבל בתוך המחשב, מעבד P4 prescott במאמץ לוקח קרוב ל 60A, וליבה של כרטיס מסך יכולה לקחת גם כפול מזה. איך בדיוק ? הזרם או המתח לבד לא משקפים כמות אנרגיה. המכפלה שלהם : זרם*מתח=הספק היא מה שאומר כמה אנרגיה עוברת במערכת. המעבד לוקח במאמץ 90W, והוא עובד ב 1.5V. מה שאומר שהוא לוקח 60A מהלוח. הלוח (בחיבור ה 4PIN שנותן מתח למעבד) עובד אל 12V, מה שאומר שבשביל אותם 90W הוא צריך 7.5A בלבד. הספק של המחשב עובד ב 240V, וב 240V הזרם שצריך בשביל 90W הוא 0.375A בלבד. בכל שלב מעבר כזה, כשאנחנו עוברים ממתח גבוה למתח נמוך יותר, אנחנו צריכים מוליכים עבים יותר כדיי להחזיק את הזרם, אבל יכולים להסתפק אם בידוד דק יותר כדיי להחזיק את המתח

אלה בדיוק 2 הנתונים שיש לכל מפסק - זרם מקס' (שאומר מה העובי של המוליכים בתוך המפסק - אם נעבור אותו, המוליכים יתחממו), ומתח מקס' (מה שאומר מה עד כמה מבודד הפלסטיק שממנו הוא עשוי, עד כמה המוליכים רחוקים אחד מהשני כשהוא מכובה וכדומה - אם נעבור אותו, יכול לקרות ניצוץ בין 2 מוליכים שונים)

יש למפסק הגבלות נוספות "מסובכות" יותר - למשל, יכול להיות מפסק שיכול להחזיק 16A בלי להתחמם, אבל כשמכבים אותו הוא לא יכול לכבות ניצוץ של 16A כמו שצריך אלא של 8A בלבד - ואז זה אומר שמותר להעביר במפסק 16A כשהוא דלוק, אבל ברגע שמכבים אותו כדיי שהוא לא יידפק הזרם אמור להיות לא יותר מ 8A. בגלל זה להרבה מפסקים יש דירוגים שנראים "מסובכים" כמו 16(8)A וכאלה

ממסרים עובדים בדיוק באותה צורה כמו מפסקים וגם כל הדירוגים שלהם מבחינת זרם ומתח הם זהים

מדידת טעינה של היא בדיוק לפי V. לכל סוג של יש פונקציה שאומרת כמה V = כמה % טעינה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להגיד לך המון תודה. באמת נתת לי תפיסה אחרת לגבי מה שאני מכיר, מעריך את זה מאוד.

מסקרן אותי מאוד לדעת, איזה סוגי ממסרים יש? איפה אני יכול לקרוא עליהם וכו'..

העלתי תמונה עם הנתונים של הספק מחשב שיש לי. נראה ש 12V עם 10A ככה שלא צריכה להיות בעיה, לא?

כל עוד אני שם מפסק על + וגם - צריך להזהיר מזה? או גם ניתוק חד צדדי?

כי אם זה ככה, איזה מפסק כן יתאים שאני אוכל לנתק מצבר ( 12V 15A ) גם פלוס וגם מינוס (מפסק 6 רגליים..)?

אגב, העלתי שתי תמונות של הקופסא שבנויה נכון להיום ( אני הולך לפרק אותה כי הי די כבדה )

המטרה עכשיו זה לבנות משהו הרבה יותר קל משקל ופרקטי.

ושוב, המון תודה!

נ.ב

בתמונה שרואים שהמערכת מחוברת לאיזה משהו..

חיברתי אותה לספק פשוט 12V עם 1A או 1.5A ( ספק מאוד דומה לספק של ראווטר )

היא גימגמה (כבתה ונדלקה שוב ושוב) בווליום 20-25 שהמקסימום זה 35-40 ( לא זוכר במדויק )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך עובד מפסק אתה מכיר - יש לחצן, במצב 1 שלו החיבורים מחוברים בצורה אחת כלשהיא, במצב 2 בצורה אחרת

ממסר הוא מפסק, אבל במקום שיהיה לו לחצן שאתה יכול להגיע אליו, יש בפנים אלקטרומגנט שלוחץ את הלחצן. לאלקטרומגנט יש 2 חיבורים משלו על הממסר מבחוץ. אם אתה נותן אליהם מתח, האלקטרומגנט לוחץ את הלחצן בפנים וזה מצב 1, אם לא אז הלחצן בפנים לא לחוץ וזה מצב 2

יש ממסרים שיש להם 8 חיבורים - מתוכם 6 זה בדיוק כמו המפסק 6 חיבורים ו 2 זה האלקטרומגנט, ויש צורות אחרות

למשל אם אתה רוצה להשתמש אם ממסר כזה של 8 חיבורים למערכת שלך. את ה 6 אתה מחבר בדיוק כמו אם זה היה מפסק. את ה 2 של האלקטרומגנט אתה מחבר לספק כוח ישירות. אם הספק מופעל, הוא מפעיל את האלקטרומגנט קבוע ומחזיק את המפסק במצב 1 שבו היציאה מחוברת לספק. אם הספק מכובה, אין מתח לאלקטרומגנט והפסק נמצא במצב 2 שבו היציאה מחוברת לסוללה

הספק שיש לך כאן (של איזה חברה אגב ?) כתוב 10A ב 12V. מה שאומר 10*12 = 120W, זה מה שתוכל לקבל ממנו (וב PEAK לא הרבה יותר מזה). הרבה יותר טוב מהספק של הראוטר, אבל לא יודע אם מספיק או לא למה שאתה רוצה

ב 10A המפסק כמו שנתת מתאים, וגם אין בעיה למצוא ממסרים לזרם כזה. ביותר מזה זה יותר בעיה כי רוב המפסקים שכתוב עליהם 16A (יש הרבה כאלה כי 16A זה תקן נפוץ בחשמל) עדיין מחזיקים רק איזה 10-12 זרם ממוצע (כלומר אין להם בעיה אם PEAK של 20, אבל בממוצע שלא יהיה מעל 10-12)

בספקים מסוימים יש קצר רעש ביציאה של המתח מהמעגל של הספק או מהמאוורר (כלומר למשל שומעים את המאוורר דרך הרמקול בגלל שההפרעות שלו עוברות ביחד אם המתח), זה יכול לקרות או לא לקרות בספק ספציפי פשוט תנסה

בתור התחלה תוריד את הציפוי מהקופסה, הוא לא כזה משנה משהוא אבל מוסיף משקל וגודל. מקצועיים לא מכוסים בכלל, או מכוסים אם החומר השחור/אפור הזה כמו של הופעות

הקופסה עצמה מעץ לדעתי תשאיר כי היא משפיעה אל האיכות של הקול (בקופסה מחומר קל יותר הקול לא בטוח יהיה באותה איכות). מה שכן אתה יכול לקנות גלגלים כדיי לחבר אליו שיהיה קל יותר להסיע אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שאני אבדוק את סיפור הספק בעוד מס' ימים (בעקבות אילוצים)לגבי החברה של הספק, זה משהו סיני. אין לזה שם :)

ממש מעניין הממסרים האלה. אז קראתי על זה קצת וזה די עיניין אותי

מצאתי משהו נחמד

גם מחיר סביר אני חושב, מה דעתך?

אגב, רציתי להוסיף 2/3 לדים חיווי לגבי מצטבר בטעינה/מופעל ע"י מצבר, מופעל ע"י ספק..

במידה ואני רוצה לחבר לד ( ממה שזכור לי לד זה 1.5V ) איך אני אעשה זאת?

דבר נוסף, אני יודע שלד הוא דיודה (שבין היתר פולטת אור) ומעבירה זרם רק לצד אחד. האם אני יכול לשים אותה נגיד רק על המינוס או רק על הפלוס והיא תאיר כשעובר שם זרם? ואם זה בכלל מתאים למתח של 12V? אם לא, איך אני מתאים אותה?

אני כבר חושב איפה להכניס כמה קורסים באלקטרוניקה ותכנות בקרים..

זה מעניין ממש :)

ושוב תודה על הכל, באמת.. ממש כיף לקרוא כל תגובה שלך ולהעשיר את הידע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתכנן איך היית עושה את המעגל שלך אם מה שיש לך, תצייר אותו

הממסר שהבאת נראה טוב לפרוייקט כזה, השאלה אם צריך אותו או שבסוף תבנה מעגל אחר כלשהוא. גם אתה יכול לראות בתוכו את המבנה המפסק 6 חיבורים, והאלקטרומגנט שמושך אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...