מעוניין להתקין לינוקס - התלבטות ומספר שאלות - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מעוניין להתקין לינוקס - התלבטות ומספר שאלות


Recommended Posts

בוקר טוב,

אתמול לילה דישדשתי פה וקראתי כל מיני ת'רדים בנושא.

והאמת? רק עלו יותר שאלות ;D

בגדול, יש לי היכרות בסיסית עם המערכת (בעיקר בפן הגרפי, מעט עם הקונסול) כי אני מתכנת במערכת כזו באונ'.

כתוצאה מכך, והרצון לעבוד מהבית...התקנתי דרך VMWARE (כיום נדמה לי שזה השתדרג לי כבר ל12.04)

ברור לי שזה לא כמו הדבר האמיתי, אבל המערכת מאוד כבדה ולפעמים האובונטו עושה כל מיני בעיות מוזרות.

במקביל, הווינדוס שלי התחיל להתחרפן..מונע ממני הייברנייט, סליפ ושלל צרות אחרות שאין לי כ"כ זמן\חשק לטפל בהן כרגע :nixweiss:

אני שוקל מעבר מלא, ואולי בשביל הדברים הקטנים שאני צריך בווינדוס (וורד) לעשות דרך , עם VMWARE.

מעבר מלא מצריך ממני פתרון למספר בעיות, חלקן שיש לי לפניכן והיתר עלו פה בעקבות קריאה בפורום.

איזו הפצה כדאי לבחור? מקריאה בפורום חשבתי להמר על מנדריבה, נראית ידידותית למדי למשתמש מתחיל שכמוני.

האם גם שם יש את המרכז התקנות? לא שזה בעיה למצוא ברשת כל תוכנה שאצטרך ולהתקין מהקונסול, אבל בכלזאת... יכול לפשט את העניינים. כמו כן הבנתי שהיא מבוססת RPM ולא דביאן, האם זה אמור לשנות לי משהו? האם זה אומר שישנן תוכנות שלא אוכל להתקין או שרק צריך לקמפל אותן מחדש? ואם צריך, אז יש הסבר מפורט איך?

מה עושים עם דרייברים? אני חושש לחיי סוללה קצרצרים (אפילו ממה שהם בווינדוס..). כיום עם דל ווסטרו 3300 עם כ. מסך 310M. האם יש משהו מיוחד שאני צריך לעשות כדי ליישר קו לכל החומרה שלי?

יש לי בבית ראוטר מיוחד, של חברת AVM מסוג fritzbox, זהו ראוטר שבין היתר מכיל 2 פורטים של שמאפשרים לי לחבר אליו מדפסת, ובעזרת תוכנה בווינדוס בשם AVM remote connection לדמות מצב שבו המדפסת כאילו מחוברת למחשב. זה מאפשר שימוש מלא בה - הדפסה וסריקה מה FEED או דרך הזכוכית (לא זכור לי השם :-[ ). האם יש פתרון לכך אם אעבור ללינוקס?

ולאחר שכל אלו נפתרו (אופטימי :yelclap: ), מה אני עושה כשאצטרך אופיס? OPEN לא מהווה פתרון עבורי ואני הרבה פעמים מחליף ידיים עם קבצי וורד וזה הפורמט שבו אני משתמש ורגיל אליו. לחברה שלי יש מקבוק ועם פרללס היא מריצה של וזה משתמש מאוד יפה במערכת. לא צריך לראות בכלל את הווינדוס ולא מרגישים שהוא רץ, אלא רק האפליקציה הספציפית וזהו. יש משהו דומה לווינדוס?

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא,

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אובונטו היא מערכת קצת כבדה, תלוי גם בדסקטופ Unity / KDE / וכו. תהיה איטיות משמעותית אם מערכת ההפעלה מקבלת פחות מ 1G זיכרון בתוך ה VM

הוינדוס יכול למנוע hibernate או sleep בגלל צריכת זיכרון של vmware או אם אין מספיק מקום בדיסק הקשיח - מה שיכול לקרות בגלל vmware כי הוא תופס מלא מקום. תנסה להעביר אותו ל D או לבחור שהוינדוס ישתמש אם D ל hibernate ו sleep

אם אין לך בעיה אם CLI אני ממליץ אל Arch זה מה שיש לי. ההתקנה והניהול הם דרך CLI, למשתמש יש דסקטופ רגיל (מה שבא לך, אני אם KDE) וזה הפצה מהירה מאוד

כמו כן יש את Chakra Project שהיא מבוססת Arch ויש לה אותה מהירות והכול אבל ההתקנה והניהול שלה ויזואליים. אני משתמש איתה פחות מ Arch אבל זה בערך אותה מערכת

ויש כמה הפצות שמכילות פחות קונסול בהתקנה וניהול זה כולל : אובונטו, Fedora, Opensuse

יש לך עכשו VM אז פשוט תנסה את כולם

מרכז התקנות או מנהל התקנות יש בכל אחת מהמערכות. ב Arch למשל משתמשים איתו מהקונסול אבל הוא עדיין עובד כמו "מרכז התקנות" אם הוראות כמו pacman -Syu = עדכון מערכת ו pacman -S application = התקנת תוכנה

לרוב המערכות יהיו מאגרים של תוכנות מתאימות, אם לא אז ניתן לקמפל מחדש, או בדרך הרגילה configure / make / make install או אל ידיי סקריפטים מוכנים, ב Arch למשל יש סקריפטים מוכנים שנוצרו אל ידיי המשתמשים לקימפול של הרבה תוכנות

אמורים להיות דרייברים לרוב הדברים, פשוט תבדוק. בקשר לכרטיס מסך יש מצב שהוא יעבוד כמו שהוא בלי לגמור סוללה, יש מצב שתצתרך להוריד מ NVIDIA דרייבר, ויש מצב שמשהוא לא יעבוד ובדרך כלל יהיו םתרונות בגוגל

תבדוק אם הראוטר הזה משתמש באיזה שהוא שיתוף סטנדרטי תחת כתובת ה של עצמו - אוליי תוכל להתחבר אליו נניח דרך samba. אם לא אז תחפש בגוגל

יש את Wine שאיתו ניתן להריץ (אוליי גרסאות מסויימות) אל וזה אמור לעבוד בצורה מלאה. Open (שבינתיים הפך ל Libre )אופיס שומר קבצי וורד בסדר עד כמה שאני ראיתי. הרבה שבירות של עיצוב (כשהוא נפתח בצורה לא נכונה במקומות אחרים) קשורות לפונטים שיש בלינוקס ואין בוינדוס, ואז הוא מחליף לפונט לא קשור כלשהוא כשעוברים אם המסמך לוינדוס

בהתקנה לדיסק הקשיח אתה צריך משהוא כמו 10GB מקום פנוי שנמצא מחוץ למחיצות הקיימות כדיי ליצור מחיצות ללינוקס (מערכת משתמ/ת במערכות קבצים משלה כמו ext2/3/4 ולא ntfs/fat)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצא לי להכיר את WUBI והצרות שלו בהרבה מפגשים אם משתמשי וינדוס : במפגשים של -il, באייקון, ובמקומות אחרים. מתקינים והוא עובד, אחריי זה ככל הנראה משהוא משתנה בבוט של וינדוס, וזה נדפק כשלפעמים גם הוינדוס עצמו נדפק תוך כדיי

לי עצמי אין וינדוס כך שגם כשאני בודק את אני לא יכול לבדוק את WUBI

מערכות Xubuntu ו Lubuntu יותר קלות אבל זה לא מחייב שהן יהיו הרה יותר מהירות. הדסקטופים "הכבדים" יכולים להיות מהירים, ממה ששמתי לב יש כמות קריטית של באיזור של 1G שעד אליה הדסקטופים "הכבדים" לא זזים ומעל זה הם עובדים חלק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

WUBI זה לא האופציה שמוסיפה את ל-boot loader של הווינדוס ולא להיפך? היא גם יוצרת קובץ ענק בתוך מחיצת NTFS שמשמש בתור הדיסק הקשיח של הלינוקס? נראה לי שכדאי להתקין את הלינוקס על מחיצה נפרדת כדי שירוץ בסביבה הטבעית שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן, WUBI מוסיפה "הפניה" לGRUB מהBOOTLOADER של WINDOWS

אין צורך להתעסק עם PARTITIONS וכו'

מתקינים כמו תוכנה "רגילה"

אחרי רסטרט אפשר לבחור בין לUBUNTU

כמובן אפשר להסביר בקלות וכו'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על כל התגובות :-* .

אז ככה, ברור שהכל ניתן לעשייה גם בפן הטקסטואלי אם כי אני מעדיף להימנע מזה בתור התחלה (במידת האפשר, ברור לי שיש דברים שנעשים רק בצורה כזו). אני מעדיף להכנס בהתחלה לסביבת עבודה שהיא כמה שיותר ויזואלית כדי להתרגל ולאט לאט כנראה להכיר גם מעבר..כלומר לא נראה לי שArch זה בשבילי כרגע (לפחות זו ההתרשמות)

לגבי התקנה במקביל - אני מבין שיש את WUBI, שהדעות שלכם פה חלוקות עליו, וגם בשיטוט בפורום מצאתי את unetbootin. מה לגביו?

דרייברים - יש אתרים עם מאגרים ודברים בסגנון או שפשוט מחפשים בגוגל לפי החומרה הספציפית?

האם ניתן להריץ בצורה מלאה 2007 ב WINE? ואם לא, איזה פתרון וירטואליזציה הכי מומלץ ונוח לשימוש? VBox ? VMWARE? אילו אפשרויות יש?

מבין ההפצות פדורה, מנדריבה, סוזה (ככה מבטאים בעברית?) מה כנראה הכי מומלץ לי כרגע, ומה דרך ההתקנה הכי מומלצת?

אין לי בעיה להקצות כונני EXT\SWAP וכל מה שדרוש, זה לא הנקודה פה..רק האם צריך להכין מראש או שתהליך ההתקנה עושה הכל בשבילי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא משנה באיזו הפצה תבחר - תוציא מהראש להוריד ולהתקין.

בכל ההפצות הגדולות תמצא את מה שצריך במנהל ההתקנות. הורדה והתקנה "עצמאית" תביא לכאבי ראש (עד שתלמד מה אתה עושה).

אם אין לך חומרה איזוטרית או עתיקה כמעט בוודאות היא כבר נתמכת והמערכת תתקין את מה שצריך.

לגבי אופיס אם אין לך דרישות מיוחדות תנסה לעבוד עם ליברה-אופיס.

אין הבדל משמעותי בין ההפצות הראשיות בשימושים למתחיל ההבדלים הם עניין של טעם. תוריד LIVE ותשחק ללא התקנה עד שתמצא משהו שיקלע לטעמך.

לחילופין תוכל לנסות את האשף פה: http://www.zegeniestudios.net/ldc/index.php?lang=he

אני ממליץ על DUAL BOOT אלא אם כן יש לך מחשב חזק עם הרבה מאד .

אתה יכול להתקין ללא הכנות אבל אני ממליץ לגבות את כל מה שחשוב וגם לפנות כשטח לא מפרמט את מה שאתה מקצה ללינוקס ותפנה את תכנית ההתקנה לשם. הסיבה היא שהרבה טועים ומתקינים על כל המחשב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על המידע.

בגדול, כפי שציינתי קודם אני עם ווסטרו 3300 של דל. הוא מגיע עם i5 2.4ghz ו 4ג"ב זכרון, ככה שאני מאמין שהוא ישרוד היטב וירטואליזציה במידת הצורך. בשימוש יום יומי אין לי משהו שדורש ווינדוס בכלל, ואינני גיימר ולא משחק כלל (גם אם הייתי, המחשב הזה לא באמת מאפשר משהו ברמה סבירה..) כנראה שבמסגרת הלימודים תהיה לי מעט התעסקות ב MODELSIM, אבל אני מניח שוירטואליזציה עם 2ג"ב מוקצים ל יעשו את העבודה ברמה סבירה.

האשף..ניסיתי, ולא הופתעתי לגלות את מנדריבה,סוזה וגם את מינט, שלושתן מומלצות על-פיו. האמת? עד שלא אתפנה להתעסק עם Live CD לא אטעם את זה כמו שצריך. ההבדלים היחידים שאני רואה כרגע (וכנראה בתחילת דרכי לא אראה הרבה מעבר) הם הבדלים חזותיים בלבד. האם ללכת לפי מה שיותר אהבתי למראית עין וזהו?

אולי במצב שכזה, מה שהכי חשוב עבורי הוא לאיזו הפצה יש קהילה יותר גדולה ותומכת שתוכל לעזור לי בקשיים ושאלות בהן אתקל בעתיד?

מעבר לכך, לגבי סביבת עבודה, זכור לי מנסיון בעבר הרחוק (אני חושב בזמנו היה רדהט 7.. ;D ) שיש KDE, GNOME וכד'.

לצורך ההבהרה שלי, לפי האתר של מינט כתוב שהיא מגיעה עם "mate" או "קינמון", שתיהן מבוססות על KDE\GNOME למעשה? אולי הכי נכון לנסח יהיה.. מה טיב הקשר\היחס בין שתי האפשרויות לאלו שציינתי קודם?

אם יותר אהבתי את מראה גרפי של סוזה על פני מינט, ובכל זאת אני מתעקש על מינט האם אני יכול בכל זאת לבחור בשולחן עבודה של סוזה?

אני מתנצל אם השאלה נשמעת מעט טפשית. יש יותר מדי שמות וסביבות עבודה ולא ברור לי מה אפשרי ומה לא :s05:

לגבי גיבויי, כוננים וכד'- בוודאי, יש לי 2 הרדיסקים של ט"ב כל אחד, אני מגבה הכל וגם ככה עומד לפני פירמוט, שכן יש לי כמה צרות בווינדוס.

אפרופו כוננים ושטח אחסון! האם יש קושי מסוים לגשת למחיצות מסוג NTFS של ווינדוס? זהו פורמט MUST עבורי בעקבות סרטים 1080P שאני מאחסן. אינני מעוניין להיות קיצוני מדי ולפרמט את כל הכוננים שלי לפורמט אחר.

עריכה: מלבד האפשרות להריץ 2007 דרך WINE, מצאתי ברשת גם PlayOnLinux. האם מדובר בשיטה עדיפה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי המשך בחירה בהפצה\שןלחן עבודה שים LIVE ותבחר. זו גם לא חתונה קתולית אם תקפיד לשים את HOME במחיצה נפרדת תוכל להתקין הפצה נוספת ללא איבוד נתונים. הפצות שתומכות בחותר משולחן עבודה נותנות לפעמים אפשרות להתקין כמה שולחנות במקביל כאשר הבחירה נעשית בזמן LOGIN.

יש קריאה וכתיבה לNTFS בתנאי שהמחיצה שוחררה באופן תקין כלומר WIN ירדה בצורה מסודרת (HIBERNATE לא נחשב ירידה מסודרת)

לי אין נסיון טוב בהרצת על ב90% מהמקרים מה שליברה מציעה טוב מספיק YMMV וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על תגובתך,

אני כרגע בשלבי הורדת סוזה, ואתקין אותה לאחר שאתקין מחדש את הווינדוס (בכל זאת, שישאר ברקע אם צריך משהו דחוף)

לצערי אין לי יותר מדי זמן להתעסק ולהשקיע בזה, ככה שאני מקווה שדברים ילכו חלק.

מה יפה יותר ויזואלית ושימושי יותר? KDE או GNOME? במה מומלץ לבחור בהתקנה בתור התחלה?

האם צריך עוד בווינדוס לפרמט ולהכין את הכוננים מראש, או שזה מתאפשר לי בתהליך ההתקנה (כלומר לגשת עם כונני NTFS בלבד) ?

אופיס זה דבר מאוד הכרחי עבורי כרגע, וראיתי את הליברה ופחות אהבתי, גם ויזואלית וגם כשהמסמך הוא טקסט מעורבב משוואות זה לא נראה כ"כ מקצועי. אז וירטואליזציה וזהו? ראיתי מדריך ל WINE, ניסיתי ב VMWARE אבל זה נתקע לי במעין לופ בהתקנה.

אם וירטואליזציה, מה הפתרון הנוח ביותר? במק פרללס עובד ממש יפה, האם מומלץ גם בלינוקס? קראתי שהגרסה המוצעת בלינוקס מאוד ישנה ביס לזו במק אז אולי אני נופל בפח...אם לא, אז וירטואל בוקס?

פלאש,ג'אווה, דרייבר יעודי לכ. מסך וכל יתר התוספים שיאפשרו לי גלישה חלקה פנימה, היכן אני משיג אותם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...