להטעין MP4 מפאנל סולארי נייד - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

להטעין MP4 מפאנל סולארי נייד


o07

Recommended Posts

ממליץ מאוד לחבר את הפאנלים למייצב DC DC (לא ליניארי) של 5V

הוא יתן 5V יציב קבוע, בזרם המקס' שמתאפשר לפי כמות האור בכל רגע

חיבור בטור או במקביל - לפי מתח הכניסה של המייצב שאתה שם - חלק רק מורידים את המתח ולכן חייבים בטור, חלק מעלים ומורידים אז להם זה לא משנה וכו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 66
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
  • 3 שבועות מאוחר יותר...

אהלן חבר'ה.

הרכבתי את הפאנלים עם הממיר עכשיו, אני צריך לקבל היום את המולטימטר בשביל לבדוק כמה מתח הם מזרימים ולשנות בהתאם.

רציתי לפרסם תמונה אבל אני לא מוצא ת'כבל של הפלאפון, אולי בהמשך...

עכשיו יש לי שאלה כרגע אין לי נקבה(אני צריך למצוא אותו), האם אוכל לחבר את היציאה לשנאי של הפלאפון לדוגמא לבדוק אם הוא נטען

או שאני חייב לעקוף את השנאי? (AKA USB)

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שנאי צריך מתח AC כדיי לעבוד. הפאנלים הסולאריים מוציאים DC

אם תחבר שנאי ל DC (מהפאנלים או ממקור מתח אחר), תקבל ביציאה של השנאי קפיצת מתח אחת ברגע החיבור, 0 כל הזמן שהשנאי מחובר, וקפיצה של מתח גבוה (שיכולה להגיע לאלפיי V) ברגע הניתוק

ניתן להמיר את ה DC ל AC אל ידיי מעגל אלקטרוני (שמחבר את המתח, מנתק אותו, מחבר אותו בקוטביות הפוכה, מנתק וכן הלאה X פעמים בשניה) ואז להפעיל איתו שנאי - זה מה שקורה בערך בכל ספק כוח אלקטרוני ובין היתר ב UPSים (כשהם עובדים בהפסקת חשמל אל סוללה), ממירים מ 12V ל 240V שמתחברים למצית של הרכב, מעגל של תאורת חרום (שמפעילה פלורסצנטים במתח גבוה מסוללה) וכדומה

אם עושים את זה, מה שנשאר זה ליישר ולייצב את המתח ביציאה מהשנאי

רוב הספקים האלקטרוניים שעובדים מ 240V (ספק של מחשב, מטענים, המעגל שיש בתוך מנורת פלורסצנט קומפקטית, .....) לא מפעילים את השנאי ישר מה 240V

הסיבה היא שב 50 HZ (שדה מגנטי לאורך זמן דיי ארוך בכל כיוון) צריך שנאי שיש לו ליבת ברזל גדולה (שיש לה "קיבול" מגנטי גבוה) "לספוג" את השדה הזה. אם ממירים את התדר לכמה עשרות KHZ (כך שהשדה המגנטי מחליף כיוון במהירות) מספיקה ליבה הרבה יותר קטנה = שנאי קטן וקל יותר בהרבה

להשוואה : שנאי של 500VA בספק של מחשב הוא בגודל 50mm ושוקל אוליי כמה מאות גרם. שנאי של 500VA שעובד ישר ב 50HZ הוא קוביה של 100mm בכל כיוון (ואוליי קצת יותר) ושוקל 10K לפחות. כלומר השנאי של התדר הגבוה + כל המעגל שצריך להוסיף אליו, עדיין יוצא קטן וקל יותר

חוצמזה בתדר גבוה כל ההפסדים במעגל נמוכים יותר כלומר המעגל לוקח פחות חשמל, פחות מתחמם וכו

בספקים האלה יש בכניסה מיישר שממיר את ה 240V AC ל 340V DC (המתח עולה X1.41 בהמרה מ AC ל DC). ומכאן יש מעגל מיתוג שהופך את ה 340V שוב ל AC ומעביר אותם דרך השנאי. אחריי השנאי יש שוב יישור ל DC וייצוב מתח

זה אומר שהמעגלים האלה _כן יעבדו_ מ DC אם המתח מספיק גבוה. למשל - ניתן לחבר סטאק של סוללות 9V עד למתח של כ 240V ולהפעיל אם זה מנורת פלורסצנט קומפקטית, ישר מהסוללות בלי ממיר ובלי כלום

ולשאלה המקורית :

מה שאתה אמור לעשות זה היציאה מהפאנלים ---> ממיר DC-DC (שמייצב את המתח ל 5V) ---> חיבור USB

ניתן לחבר מייצב פשוט (כמו 7805) במקום הממיר DC-DC ובשמש בהירה זה יעבוד אבל זה לא יעיל - חלק מהזמן לא יהיה מתח (ה DC-DC יכול להעלות את המתח אם הוא נמוך מידי, ה 7805 לא), וחלק אחר מהזמן המייצב יבזבז בעצמו חלק גדול מההספק במקום להעביר אותו ל (ה 7805 הופך את כל המתח ה "מיותר" לחום, DC-DC ממיר את המתח אל ידיי מעגל אלקטרוני וסלילים/שנאי ביעילות גבוהה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר חיברתי את הממיר DC DC לפאנלים מחר אני אחבר את הממיר ל USB נקבה מצאתי בסוף כבל מאריך וחתכתי אותו.

הממיר מכוון ל5V.

לפי מה שהבנתי הכבל השחור זה אדמה והאדום זה פלוס. (כבל USB רגיל\מאריך)

http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Serial_Bus#Cabling

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רוב הסיכויים שכן, אבל לך תדע אם איזה חברה גנרית החליטה לחבר את הכבל שלהם אחרת....

אגב יש דברים שכדיי להטעין אותם אתה צריך גם לחבר את הירוק והלבן (2 החוטים של ה DATA) ב ביחד

ותוודא אם מולטימטר שבאמת יש לך שם 5V ולא יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן ננסה ונדע על בטוח.

לגבי הכבלים של הDATA להלחים אותם אחד בשני? :s05:

כן וידאתי עם מולטימטר.

אבל ניסיתי לבדוק את האמפר ואני חושב שהוא נתן לי 0.7 בשמש מלאה, מוזר אני יבדוק מחר לעומק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקע יש את 2 הקצוות שהם + ו - ואת 2 האמצעיים שהם DATA. יש הרבה דברים שבודקים אם יש חיבור בין ה DATA ואם כן אז הם מטעינים, ם אין אז הם לא

אם אתה לא בטוח אל תלחים אבל כן תנסה להטעין כשהם לא מחוברים וכשהם מחוברים אחד לשני

ה V אחלה

ה A אל תמדוד בין + ל - כי אתה מקצר את הממיר DC DC ואוליי יכול לדפוק אותו. אתה מודד A בטור לעומס. חוצמזה ה A יהיה שונה בכניסה וביציאה של ממיר DC DC

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי הDATA יש סוגים שונים של חיבורים וחברות משתמשות בהם כדי לקבוע עם מדובר בהטענה מהקיר לצריכת זרם יותר גבוהה או מUSB ואז הזרם יורד לכיוון 500 מיליאמרפר (מה שיציאה של מוציאה).

כדאי לך לבדוק גם את הנושא הזה לפני שאתה עושה את כל ההלחמות של הUSB. :hat:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...