עבור לתוכן

הארד דיסק תקול - האם החנות יכולה להתעקש על החזר כספי במקום החלפה?

Featured Replies

פורסם

יש לי כונן 1TB מתוצרת סמסונג. כרגע הן תוכנת הבדיקה של סיגייט (הרלוונטית גם לסמסונג) והן MHDD מוצאות כמויות מסחריות של סקטורים פגומים, הרבה יותר מכפי שניתן למפות מחדש באופן סביר - מה גם שאחרי מיפוי חלקי בדיקה חוזרת העלתה סקטורים פגומים חדשים. בקיצור, כל הסימנים של Head Crash. מלכתחילה הבדיקה נעשתה עקב תקלות שהתגלו בעבודה השוטפת שעשויית היו לנבוע מקשיח פגום. כנראה אין מנוס מהחלפת הכונן.

ועכשיו לבעיה הצרכנית: הכונן נקנה ממש שבועיים לפני השטפונות במזרח, ועל כן עלה לי כ270 שקל בלבד. כיום כונן דומה עולה כ600. חוק הגנת הצרכן כולל סעיף שאומר, שלמוכר שהוחזר אליו מוצר במסגרת האחריות יש בחירה בין תיקון המוצר, החלפתו במוצר זהה או מקביל, והשבת הכסף ללקוח - לבחירת המוכר. הסכום שיש להחזיר ללקוח במקרה זה נקבע כסכום אותו הלקוח שילם - וזהו.

כפי שניתן להבין מרוח החוק, החלופה הזו קיימת בעיקר עבור מקרים בהם המוצר כבר לא נמכר ע"י מוכר זה, מצד אחד כדי למנוע מהלקוח להתעקש על מוצר שהמוכר באמת ובתמים לא יכול לספק באופן סביר, ומצד שני כדי למנוע מהמוכר להציע פיצוי מופחת ללקוח עקב היות המוצר "משומש", "מיושן" ושאר תירוצים (אגב, מה שלא מונע לפחות מחנות אחת הנחשבת כמומלצת כאן בפורום לעשות בדיוק את זה, לפחות לפי התקנון שלה!).

בשלב זה, אתם בוודאי יכולים לראות את הבעיה: למרות שמדובר ב"חוק הגנת הצרכן", על פניו במקרה הנידון החנות יכולה לעשות שימוש בסעיף זה על מנת להכריח אותי בעצם לשלם תוספת של כ300 שקל עבור קבלת כונן תקין זהה לזה שברשותי - החלפה אותה על החנות לבצע ללא כל עלות בכל מקרה אחר. מה עושים במקרה זה? האם יש תקדימים משפטיים הסותרים איכשהו את יכולתה של חנות זו או אחרת לעשות שימוש בסעיף זה דווקא בשביל לנשל את הלקוח מזכויותיו (הכוונה למקרים בהם החנות ממשיכה להחזיק ולמכור מוצרים דומים למוצר התקול, אלא שעקב עליית מחירים משתלם לה יותר "להחזיר את הכסף" שכיום כבר לא קונה מספיק)?

פורסם

אני לא חושב שהסעיף הזה מנוסח בדיוק ככה. לא בדקתי, אמנם, אבל אני לא חושב.

בכל מקרה, אני כן יודע שעל החנות חובה לפרסם את מדיניות מימוש האחריות שלה. לדעתי כדאי לך להעיף מבט בזה.

פורסם

זה לא. קשור יש לך אחריות? כן, זה אומר שתקבל אחד חדש בלי צורך להוסיף כסף.

פורסם
  • מחבר

טוב, נחיה ונראה ברגע שתהליך הגיבוי יסתיים.

פורסם

אני השבוע החלפתי גם כן דיסק 1TB של סמסונג עם בעיית סקטורים פגומים, ללא בעיות באייבורי.

הדיסק הוחזר ביום שלישי, נבדק במהלך הלילה במעבדה, וכבר למחרת חיכה לי דיסק מדגם זהה לאיסוף.

צריך לציין כי את הדיסק רכשתי במחיר של 420 ש"ח, כך שאולי האינטרס של החנות לתת לי זיכוי כספי במקום מוצר זהה הוא קטן יותר.

פורסם

צריך לציין כי את הדיסק רכשתי במחיר של 420 ש"ח, כך שאולי האינטרס של החנות לתת לי זיכוי כספי במקום מוצר זהה הוא קטן יותר.

דווקא ההפיך אם הם רוצים להרוויח הם היו נותנים לך החזר כספי של 420 שקל ולוקחים לעצמם הרדדיסק חדש שהם מקבלים בגלל האחריות ששווה היום בערך 500-600 שקל וכך הם הרוויחו כסף.

פורסם

הכוונה הייתה שהאינטרס קטן יותר לעומת המצב שתיאר פותח הדיון (בו הוא רכש את הכונן תמורת 270 ש"ח בלבד).

פורסם

לחנות אין שיקול כזה, לא עולה לה כסף להחליף לך אותו (תפקידה של היבואנית והיצרנית)

פורסם

היו לנו מקרים דומים. לא בחודש האחרון כי עכשיו יש מלאים של קשיחים בארץ אבל לפני זה היו מקרים דומים.

דבר ראשון אם מדובר בקשיח SPINPOINT - הוא לא מיוצר יותר. אין מלאים שלו בארץ. יש לנו במלאי אולי 5 קשיחים אחרונים של 1TB מדגם זה - ולא ניתן לקנות כאלה יותר.

לגופו של מקרה - בעבר יבואנים לא היו נותנים החלפות לקשיחים אלה הייתה לחנויות בחירה - או תמתין שיהיה מלאים להחליף או קח זיכוי. - כל חנות הייתה בוחרת מה שנוח לה. אנו ב -TMS נהגנו כך:

* אם מדובר בלקוח שקנה קשיח בלבד - זיכוי כספי (ציק מזומן שווה לסכום ששולם על הקשיח)

* מדובר בקשיח כחלק ממערכת שלמה - החלפת קשיח - ולא משנה מי סופג את ההפרשי עלויות.

בכל מקרה - כל זה עומד במסגרת החוק. זה שלקוחות שיש לקוחות לא מרוצים - מובן.

פורסם

מעקב.

פורסם

דבר ראשון אם מדובר בקשיח SPINPOINT - הוא לא מיוצר יותר. אין מלאים שלו בארץ. יש לנו במלאי אולי 5 קשיחים אחרונים של 1TB מדגם זה - ולא ניתן לקנות כאלה יותר.

אתה מדבר על ה-F3? כי אני רואה שאתם עדיין מוכרים אותו.

פורסם

מנסיון של חבר שהלך לו SPINPOINT 1TB (נקנה לפני השטפונות), RSM החליפו תוך יום בלי בעיות.

פורסם

אתה מדבר על ה-F3? כי אני רואה שאתם עדיין מוכרים אותו.

יש עוד 5 יחידות של 1TB. בכל מקרה אחריות מול יבואנים על חומרה.

עם RMS מביאים את הקשיחים לבד מחו"ל - אז אחריות הינה ישירות מול לקוח ללא התערבות יבואנים.

פורסם

עם RMS מביאים את הקשיחים לבד מחו"ל - אז אחריות הינה ישירות מול לקוח ללא התערבות יבואנים.

השם הוא RSM ולא מה שנכתב בציטוט .

את הדיסקים של סמסונג אנחנו לא מביאים לבד מחו"ל.

כל הדיסקים שאנו מוכרים באתר ,נרכשים בארץ מהיבואנים הרשמיים בלבד ! , במקרה הנ"ל של דיסקים סמסונג הדיסקים נרכשים ישירות מחיון - שהם היבואנים הרשמיים של הדיסקים .

שבוע נפלא

מיכאל

פורסם

מעקב

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים