חוויה נוראה ואיומה ב KSP ולעומתה חוויה מתקנת באייבורי - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוויה נוראה ואיומה ב KSP ולעומתה חוויה מתקנת באייבורי


VGFreak

Recommended Posts

אהלן. אני רוצה לשתף אתכם בחווית קניה נוראה ואיומה שעברתי ב KSP.

רציתי לקנות DOK מהיר בגודל של 32GB. בחרתי ב Voyager Gt והתקשרתי ל KSP. הם אמרו שהם יביאו את המוצר לסניף הקרוב למקום מגורי (סניף ראשלצ) אבל רק אם אני משלם מקדמה של 100 ש"ח. כמו אדיוט הסכמתי לשלם.

לקח למוצר כמעט שבוע להגיע (עד שהתקשרתי בעצמי לוודא האם הוא הגיע - כי הם לא טרחו להתקשר אלי). הגעתי לסניף, עמדתי בתור (הזכיר לי בנק או קופת חולים), התיישבתי מול המוכר וביקשתי לראות את מה שאני קונה לפני שאני משלם את שאר ה 200 ש"ח. אבל הוא לא הסכים כי אמר שהוא יכול לשחרר את המוצר מהמחסן רק לאחר תשלום מלא. יצאתי שוב אדיוט והסכמתי לשלם.

קיבלתי קבלה ופניתי איתה למחסן לקבל את המוצר. קיבלתי אותו לידיים וחשכו עיניי - ה DOK הזה הוא יותר גדול מהטלפון הנייד שלי!!

מיד ניגשתי למוכר ואמרתי לו שזו בדיוק הסיבה למה ביקשתי לראות את המוצר. זה אמור להיות Disk on Key אבל הוא לא יכנס לשום כיס!! ואז התחילו החרטוטים שזה דווקא DOK יחסית קטן (הוא פאקין ענק!) וה Voyager mini לא משמעותית יותר קטן ואין להם אותו במלאי (כמובן שלא היה לו מושג על מה הוא מדבר - הוא משמעותית יותר קטן וכן היה להם אותו במלאי) והייתי צריך לבדוק לפני שאני קונה (זו הנקודה היחידה שההדיוט צדק, באמת חשבתי ש DOK-ים כלל לא מגיעים לגדלים כאלה ופה זה פאק שלי).. הוא עשה לי פרצוף וניגש למנהל החנות ש"אישר" ביטול עיסקה תמורת דמי ביטול של 6% על עיסקה שבוצעה לפני שניות ספורות!!

חרקתי שיניים ואמרתי לו שאני את הלקח שלי למדתי. ביצעתי ביטול עיסקה שאמור להתבצע ע"י מחלקת הנהלת החשבונות שלהם רק בהמשך השבוע (בדקתי הרגע, הוא טרם בוצע) למרות שהחיוב בוצע במקום.

עשיתי קורס קטן שעלה לי 18 ש"ח ולמדתי שני לקחים:

א. לא להניח הנחות ולבדוק מה אתה קונה לפני שאתה קונה אותו.

ב. לא להתקרב ל KSP.

יום ראשון קפצתי לאייבורי כדי לרכוש את ה Voyager mini שקטן משמעותית מה GT (אם כי פחות מהיר ממנו). לא היה להם במלאי. ביקשתי להזמין והם הסכימו וביקשו רק מספר טלפון. יום למחרת קיבלתי SMS שהמוצר הגיע. קפצתי אליהם ואספתי אותו מאיש המכירות (לא מהמחסן!).

זו התרשמותי הנקודתית משתי החנויות הללו שמחיריהן נמוכים משמעותית מהמתחרים הקטנים יותר והן מתחרות אחת בשניה ראש בראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

KSP היא עם מדיניות דרקונית של הזמנות והחזרות. זה לא נעים לקנות שם לרוב בגלל זה. מי שקונה בKSP צריך לדעת בדיוק מה הוא קונה ולמה, ולקנות רק דברים שיש במלאי. מי שנצמד לכללים האלה, לרוב אין לו בעיות.

במקרה הזה עשית טעות סופר קטלנית - רצית לקנות מהם משהו שמבחינתך הוא חתול בשק (וזו פאשלה שלך ורק שלך). הם סיפקו לך מוצר תקין, הביאו אותו במיוחד בשבילך לסניף, ובסוף החלטת שאתה לא רוצה סתם כי לא מתאים לך. ברור שהם יעקמו את האף.

עם זאת, עם תודעת שירות טובה יותר הייתה הולכת לקראתך ומבטלת את העסקה בלי לחייב אותך בשקל. KSP לא כאלה, וגם לא מתיימרים להיות כאלה. הם לא צריכים תודעת שירות כי הם לא צריכים למשוך לקוחות. יש להם גם ככה הרבה יותר מידי (ועל כך יעיד העומס בסניפים). זה המודל העסקי שלהם וזו זכותם להתנהל ככה (מה גם שהכל רשום בתקנון הזוועתי שלהם).

פשוט צריך להיות מודע לעניין, ואם רוצים לעשות איתם עסקים, לבוא מוכן. כל עוד אתה נשאר בתחום הרגיל של בחרת - שילמת - לקחת - יצאת - מקסימום חזרת להחליף באחרית אם יש תקלה, לא תהיינה בעיות.

וכן, גם אני מסכים שלרוב באייבורי הסיפור יותר פשוט ונעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה הערות:

1. לא זכיתי מעולם ליחס גרוע באופן אישי בKSP, אך חבר זכה (בנסיבות הרבה יותר מתמיהות), בנוכחותי. הוא שילם עבור , שלפי בדיקת המוכר היה במלאי כיחידה אחת אחרונה, לאחר שהתעקש לקנות רק מה שהוא יכול ישר לקחת איתו. לאחר התשלום הוא ניגש לאשנב, ולאחר בדיקה מעמיקה התברר כי נפלה טעות, ואותה יחידה אחרונה התבררה כזכרון אחר ולא מתאים שסומנה עם מק"ט לא נכון. במילים אחרות, בהבדל מהמקרה שלך בו לא בדקת האם המוצר בכלל מתאים לך, כאן הפאשלה היתה נטו של החנות. עדיין, רק אחרי דין ודברים של כ20 דקות הסכימו לתת לו זיכוי כספי במקום (ולא זיכוי לקניה עתידית בחנות שלא היה עוזר לו בשיט). יצא לי גם להיות עד למקרה בסגנון הזה עם לקוח אחר שאיני מכיר.

2. KSP, בניגוד לשם שיצא להם, אינם זולים כל כך. בוודאי שהם זולים יותר מהחנות השכונתית הממוצעת, אך בהרבה מקרים הם יקרים בהשוואה לחנויות איכותיות שאינן . גם אייבורי, בעוד שהם זולים כשזה נוגע למחשבים בסיסיים, מפסיקים להיות זולים כשמבקשים חלקים מתקדמים\איכותיים יותר.

3. מהניסיון שלי עם שתי הרשתות, אסור להכנס אליהן אם לא יודעים בדיוק מה רוצים לקנות, כי אסור לסמוך על "מקצועיות" המוכרים בהן שייעצו לך מה כדאי לקנות. גם שם וגם שם, כל מי שיצא לי לדבר איתו היה חאפר.

4. במקרה הנידון, מי שאשם בסופו של דבר זה אתה. אין החנות אחראית לכך שלא בדקת אם המוצר מתאים לך טרם הקניה - ישנן מספיק ומידות באינטרנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. לא ברור לי למה לא יכולת לראות אפילו תמונה אחת באינטרנט לפני הקניה.

ב. הוא לא כזה גדול. אלא אם יש לך מודו אני מתקשה להאמין שהוא גדול יותר מהנייד שלך.

ג. לפי עדכון החוק להגנת הצרכן 2010, אם המוצר לא נפתח ועוד לא עברו 14 יום, הם מחוייבים לתת לך החזר מלא בניכוי 5% או 100 שקל הנמוך מבניהם.

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/FA1AD844-1B22-449E-B6C5-047877539E49.htm

corsair_voyager_gt_8gb_02_thumb.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כרגע הרכבתי מפרט לשדרוג המחשב,והתלבטתי בין שתי הרשתות,בבדיקת מחירים יצא לי שאייבורי יקרה יותר בכ30 שקלים,אבל לעומת KSP יש לי סניף של אייבורי בעיר שלי.

מעבר לכך המחשב הנייח הנוכחי שלי ניקנה בזמנו בKSP ולא הייתה לי שום בעיה עליו,באייבורי עוד לא יצא לי לקנות שמעתי מלקוחות סיפורי זוועה ברשת על רמת איכות המוצרים אבל מדובר במחשבים מוכנים שלזה אסור להתקרב.

סך הכל ראיתי לפי האתר שיש להם גם חלקים וטבים ומקצועים יותר בעלות לרוב זהה כמו בKSP נקווה לטוב.

וסך הכל למי שהציע להגיע מוכן לחנות אכן זה הכי כדאי ואני ממליץ על זה בכל מוצר להגיע כבר מוכן כי המוכר הוא לא תמיד מבין גדול בתחום ולפעמים הוא מנסה להתאים לך מוצר שאתה לא באמת צריך,תגיעו עם רשימה מוכנים אחרי שראיתם השוותם והחלטתם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח הדיון- אין לך מה לבוא בטענות לחנות, פעלו על פי חוק. סתם טרטרת אותם כי לא בדקת כראוי מה אתה קונה.

ואכן ב-KSP רצוי לקנות מוצרים מהמלאי בלבד ולכן יש לבדוק באתר שלהם שמאוד נוח לזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף פעם לא נתקלתי בסירוב מצד המוכר להראות לי מוצר. שורה תחתונה - הכל תלוי בסניף הספציפי ובמוכרים. לי אישית יש רתיעה מאייבורי, למרות שהסניף שלהם ברעננה היה בסדר גמור עד עכשיו, כי הפעמים הראשונות שקניתי מהם הי מסניף גבעת שאול ששם שירות הלקוחות (היה) מזעזע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP אמר וצדק בקשר לרשת KSP. הם אכן לא משקיעים בכלל בשירות הלקוח אבל לרוב המחירים נמוכים בהתאם ככה שאם אתה יודע מה אתה רוצה - שווה ללכת לשם.

אני אישית רכשתי לא מעט דברים בסניף ראשל"צ והמוכרים שם לא מפלצתיים כמו שכתבו על הרשת באופן כללי. הם כמו הסכימו להראות לי את המוצרים לפני שאנ יקונה (אלו לפחות שביקשתי לראות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היחס בסניפי KSP תלוי במוכר שבמקום ונע מגרוע ועד בינוני.

בדיוק כמו אלו שאמרו לפני - לקנות ב-KSP כשאתה יודע בדיוק מה אתה רוצה ואחרי שבדקת שהמוצר אצלם במלאי.

ל-KSP יש יתרון שיש להם סניף בכל חור ומלאי מאוד מרשים. שהייתי אצל חבר שלי לפני זמן מה ורציתי להרכיב בשבילו מחשב חדש כאן ועכשיו, קפצתי איתו לסניף של KSP בעיר מגוריו ויצאתי משם עם כל החלקים הדרושים, כולל מסך וציוד פריפרי, בדיוק במפרט שרציתי ובמחיר יותר מסביר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. לא ברור לי למה לא יכולת לראות אפילו תמונה אחת באינטרנט לפני הקניה.

ב. הוא לא כזה גדול. אלא אם יש לך מודו אני מתקשה להאמין שהוא גדול יותר מהנייד שלך.

ג. לפי עדכון החוק להגנת הצרכן 2010, אם המוצר לא נפתח ועוד לא עברו 14 יום, הם מחוייבים לתת לך החזר מלא בניכוי 5% או 100 שקל הנמוך מבניהם.

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/FA1AD844-1B22-449E-B6C5-047877539E49.htm

corsair_voyager_gt_8gb_02_thumb.jpg

זה קטע קצת דפוק העניין הזה עם הגודל. כנראה שדגמי ה 32GB או דגמי ה USB3.0 גדולים משמעותית מהדגמים הפחות גדולים/מהירים:

1097_2.jpgsuper-talent-express-usb-3.0-flash-drive-size-compare.jpg

משום מה קשה למצוא תיעוד לזה.. אתה חייב לסמוך עלי שמדובר ב DOK ענקי בחוסר פרופורציה לייעוד שלו. לך תראה בעצמך. אבל קח בחשבון שהחויה תעלה לך 18 ש"ח כי הם לא מוציאים מוצרים מהמחסן להראות ללקוחות לפני שהם שילמו עליהם במלואם.. פשוט בדיחה.

בכל מקרה, רכשתי מאייבורי את ה Voyager Mini ואני מרוצה.

אני בשום פנים ואופן לא נכנס יותר לסניף של KSP.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...