קביעת סטנדרטים של חומרה (התייחסות לכתבת חדשות) - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קביעת סטנדרטים של חומרה (התייחסות לכתבת חדשות)


Recommended Posts

אני רוצה להתייחס לכתבת החדשות הזו:

http://hwzone.co.il/hardware/articles/2011hw

אני מצטט את הסיכום:

החברה שהיינו באמת רוצים לשבח השנה, זו אינטל. כמובן שכולנו אוהבים לעקוב אחרי הפרסומים של AMD ושמחים מאוד שהחברה חזרה למסלול הנכון מבחינת רווחיות, אבל אם יש חברה שבאמת מציבה סטנדרטים, קובעת הלכה למעשה מגמות בתחום החומרה, מרעננת מגמות ישנות וקובעת איך ייראה המחשב האישי של המחר, זו אינטל. היינו רוצים מאוד לראות חדשנות כזו גם מצד AMD, ומי יודע? אולי יצליח רורי ריד להביא אותה למעמד המיוחל

אני חושב שהסיכום הזה קצת מנותק מהמציאות. אמת נכון, לאינטל עדיפות בתחום הביצועים במעבדי היי-אנד שולחניים. סאנדי ברידג' הוא שידרוג אבולוציוני מוצלח מאד לטכנולוגיות קודמות (לינפילד). בזה אין כל ספק. אין כאן שום חידוש עקרוני לעומת מה שהיה לפני שנה. זו אותה ארכיטקטורה, אותה טכנולוגיה רק מהירה בקצת ויעילה בעוד קצת. מאידך, , הגם שאיננה מובילה בביצועים במעבדים שולחניים, הכניסה השנה מספר טכנולוגיות חדשניות שלא היו קודם לכן:

[list type=decimal]

[*]טכנולוגיית FUSION, מעבדים שאחת הליבות בהם היא ליבה גרפית. הטכנולוגיה הוכחה כמוצלחת מאד הן בשוק והן בביצועים גרפיקה מובנית. אפשר לומר שלטכנולוגיה הזאת אין כרגע מתחרים, הן עבור מחשבי דסקטופ לשימוש כללי עם ליבה גרפית מובנית, והן עבור מחשבים לנטבוקים/ניידים חסכוניים. כאן היא זו אשר מציבה סטנדרטים.

[*]טכנולוגייה חדשנית נוספת שהושקה השנה ע"י היא מושג ה"מודול". שתי תת-ליבות בתוך ליבת-על העוטפת אותן. הטכנולוגייה הזאת עדיין בחיתוליה ויש לה פוטנציאל שיפור עצום שכולנו מקווים שיתממש. השיפור חייב להיות הן בייצור והן בתוכנה אשר עד היום לא מנצלת באופן מיטבי את הטכנלוגיה הזאת. שוב, מי שמביא איתו חדשנות היא דווקא .

[*]אי אפשר להתעלם כמובן מהטכנולוגיה הגרפית יש לAMD שפע של מוצרים גרפיים רבי עוצמה והיא יחד עם נותנות את הטון בשוק הזה. לקראת סוף השנה יצא סידרה 7 של כרטיסי הרדאון ששברה את כל שיאי ההמהרה והביצועים - שוב, בשוק כרטיסי הגרפיקה, AMD היא זו אשר מציבה את הסטנדרטים (יחד עם יש לומר) וקובעות יחד את המחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכתבה היא בסך הכל סקירת סיכום כללית. בדומה לסקירות מסוג זה היא נוהגת "לתת סימנים", לפשט ולסווג הכל באופן שטחי למדי כדי להפוך את החומר לקל לעיכול עבור הקורא. לכן לא הייתי מייחס לחדשה חשיבות מעבר לכך. שנית, יש בסקירה התייחסות לכל שקרה השנה עם שתי היצרניות בשוק המעבדים, ואם כי כמו תמיד אפשר להתווכח עם חלק מהמסקנות והאופן שבו חלק מהדברים מוצגים, לדעתי בהחלט נעשה פה ניסיון כנה, גם אם שטחי (כי זה אופי הסקירה) לסקירה תמציתית ומאוזנת של השוק.

* יש התייחסות ל-APU.

* על-פי מבנה וסגנון החדשה היא כנראה אמורה להיות סקירה תמציתית של מה שקרה השנה, מעין "השורה התחתונה", ופחות להיכנס לנושאים טכניים מורכבים יותר כגון הארכיטקטורות והשפעתן. אני לא באמת חושב שמישהו מקהל היעד האופייני של סקירות מהסוג הזה באמת מתעניין במה שקורה מתחת למכסה המנוע (וזה בסדר כמובן).

* הסקירה ממוקדת במעבדים אז זאת ככל הנראה הסיבה שפועלה של בתחום המעבדים הגרפיים לא הוזכר (לא רלוונטי לנושא). מצד שני, חבל קצת לדעתי שלא ניתן דגש קצת גדול יותר על מגמת שילוב הליבות הגרפיות במעבדים שבשנים הקרובות ההתפחות בתחום הזה תהיה מעניינת מאוד עבור השימושים הנפוצים של קהל הגולשים האופייני בפורום.

אני מסכים שבתיאור שאותו ציטטת יש קצת הפרזה בנוגע לחשיבותה של ("באמת מציבה סטנדרטים", "וקובעת איך ייראה המחשב האישי של המחר"?) ופועלה, אבל אם הכוונה שלך היא שהמשפט הזה עלול להוביל לבחירת חומרה לא מושכלת של אנשים, לדעתי אין מקום לדאגה מכיוון שמי שדעתו מוטה לכיוון מסוים לא משנה מה יהיה כתוב בכתבה/חדשה כזאת או אחרת דעתו לא תשתנה, ומי שמעוניין לבדוק דברים יותר לעומק כי חשוב לו להבין מה הכי טוב עבורו לא יסתמך על הצהרה די סתמי, אלא יעדיף לחקור ולברר את העובדות-נתונים/יתייעץ בפורום וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם בור. ניסוח שכזה, הגם שלכשעצמו כנראה לא ישנה את דעתו של אף אחד בבואו לבחור מעבד, עשוי ליצור את הרושם (השגוי, אני מקווה) בקרב באי הפורום לפיו חלק מהמנהלים\כתבים\מומחים כאן הם "פאנבויז" לא אובייקטיביים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאי שהיא יכולה, אם היית קורא אותה ללא ההקשר. עם ההקשר הנתון, הרי שהוא לא סותר את הנאמר לגבי מעבדי - הוא פשוט לא מוצא לנכון לחזור על אותם הדברים. כשאתה קורא כתבה ומרגיש שחסר בה משהו, אתה לא נוטה להתייחס בהרחבה בעיקר למה שחסר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

vic07,

לא אמרתי שאני מסכים עם הנאמר. רק ציינתי שלמעט הפסקה המסכמת עושה רושם, לי פחות, שאין פה איזה ניסיון מכוון לעוות את המציאות אלא ניסיון כנה לספק סקירה כללית ומאוזנת כפי שבאה לידי ביטוי באמצעי התקשורת לרבות האינטרנט במהלך השנה האחרונה.

חוץ מזה שכטיבן של סקירות מהסוג הזה היא שטחית, מכלילה ו"מדרגת" כדי לזקק נושא מורכב לרמה בסיסית ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר להציג דברים כעובדות, כ"שורה התחתונה" מכיוון שכל השמות, המונחים והמספרים לא ממש אומרים משהו לקורא הטיפוסי. בדרך כלל הסקירות האלה גם לא בוחנות את הדברים מפרספקטיבה של זמן אלא פשוט מסכמות בסדר כרונולוגי את כל מה שקרה ומעבירות את רוח הדברים כפי שתועדו בזמן אמת. לכן ציינתי שצריך להתייחס אליה בהקשר הנכון ובחשיבות הנכונה.

לגבי הפסקה האחרונה, אני בהחלט מסכים שיש פה הפרזה מסוימת.

QttP,

השרת לא הגיב וכשהוא חזר להגיב ראיתי ש-vic07 כבר הגיב לפני, אז רק אגיד שאני מסכים איתו על-כך שהדברים נכתבו כתגובה לפסקה הזאת ולא באופן מבודד בפני עצמם ויש להתייחס אליהם ככאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...