עבור לתוכן

AMD Radeon vs NVIDIA Geforce - דיון מרוכז

Featured Replies

פורסם

לא יודע אם תשימו לב להבדלים בין המצבים אז הנה סרטון עם המשחק מטרו החדש, גם עם כרטיס אחד וגם תחת מערך.

הסרטון משום מה יצא באיכות לא משהו בכלל אולי בגלל שצילמתי בחושך:nixweiss::

  • תגובות 1.8k
  • צפיות 778.1k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

But Nvidia is the way it's meant to be played :(

חח סתם.. לעניין.

לפחות לגבי מטרו, הסרטון מדבר בעד עצמו. הביצועים הוכפלו וזה ניכר הן בעיניים והן בFraps. המשחק יותר זורם ובכלל לא (או כמעט ולא) הבחנתי בתקיעות על גבי האייפון שלי (אם מול המחשב אבחין במשהו מציק, אשתדל לעדכן).

אגב,גם אם יש תקיעות, המשחק מטרו ידוע כבעייתי בFrame Times Experience שלו, ללא קשר לדגם הכרטיס.

באשר לאיכות הצילום, היא מצויינת ומקצועית, אהבתי את מצבי הזום ולא הבחנתי בבעיה על גבי האייפון 4 המצ׳וקמק.

וזהו. כעת זה תורו של nec לשמוט את הקרקע מתחת להוכחות והפרשנויות (באמת, נק, היית צריך להיות עורך דין. אתה וכחן בלתי נלאה :D)

פורסם

אעלה בעתיד עוד סרטונים, כרגע המחשב שלי בתהליך של פרמוט אחרי החלפת לוח..

רציתי להעלות את טומבריידר שזז חלק לגמרי אך מחקתי אותו..

פורסם

עידן, אתה טועה. המחקר של pcper צודק, למרות שהוא נכתב לפני חצי שנה, ואתה טועה, פשוט כי המחקר הראה אחרת.

מחקרים כאלה... אין לי שום חפץ בהם סחטיין על הסרטון, דרך אגב!

פורסם

לא הבנתי במה אני טועה, אם המשחק הכבד הזה בשיא ההגדרות קורע כרטיס יחיד שלי ומוציא ממנו 20fps מורגשים ועם שני כרטיסים המשחק פתאום ממש זז ושחיק אז איפה אני טועה?

כשאתה רושם טועה תסביר את הטענה שלך לפחות..

פורסם

סרקזם טהור... הייתי צריך להדגיש עם איזה סמיילי.

עידן, אתה טועה. המחקר של pcper צודק, למרות שהוא נכתב לפני חצי שנה, ואתה טועה, פשוט כי המחקר הראה אחרת. :cwm3::screwy:
פורסם

אאה אוקי..

פורסם

כמה דברים:

1. Pcper מספקים תוצאות חדשות בכל סיקור. זה לא משנה מתי כתבו את המחקר הראשוני.

2. Pcper מעולם לא הראות תוצאות FCAT של Metro Last Light, לכן הסרטון של עידן לא בהכרח מעיד על אמינות המחקר.

3. הסרטון של עידן מוצג במקסימום 30fps (עלול להיות מוצג בפחות על גבי youtube) כך שבכל מקרה המילה של עידן יותר רלוונטית מהצפייה שלנו בסרטון.

4. אני מאמין לעידן במקרה זה. ראיתי תוצאות FCAT ל Metro Last Light והמצב נראה תקין, אין בו בעיות frame pacing ב-Crossfire.

לסיכום, המחקר של Pcper עדיין רלוונטי, אך ישנם משחקים שאינם סובלים מהבעיה באופן מובהק, כדוגמאת Metro LL.

פורסם

תשמע אומר את האמת...אני לא חופר במחקרים יותר מדי, ישנם כמה משחקים שממש זזים לי טוב, אין לי שום אינטרס להמציא.

למשל לא קראתי או חיפשתי לגבי טומבריידר אבל הוא פשוט זז חלק וטוב תחת קרוספייר.

פורסם

1. Pcper מספקים תוצאות חדשות בכל סיקור. זה לא משנה מתי כתבו את המחקר הראשוני.

מה זאת אומרת?

מאז שוחררו כמה דרייברים, יצאו כמה משחקים, זרמו מים בנהר. האם התוצאות נותרו זהות באותם משחקים אחרי שחרורי פאטצ'ים למיניהם ודרייברים חדשים? האם אין תוצאות שונות במשחקים אחרים? והאם הם באמת עושים את כל הבדיקה הזו למערכי קרוספייר כל פעם מחדש?

פורסם

אתה יכול למשל לראות בסיקור ל-gtx760 בעמוד Testing Setup שהם משתמשים בדריבר אחרון ל-radeons (הם לא היו רושמים את זה אם לא היו משתמשים בדריבר הזה). התוצאות עדיין לא טובות. לא השוואתי אחד לאחד מול סיקורים קודמים, לא יודע לגבי פאצ'ים, ומן הסתם ל Pcper אין זמן לבדוק את כל המשחקים שיוצאים, אבל לא חסרים אתרים אחרים שבודקים עם FCAT.

עידן, טומבריידר אמור לזוז יחסית בסדר. לא מזהיר אבל כנראה שמספיק טוב בכדי שלא כל אחד ישים לב למיקרוסטטר.

פורסם

עידן ראשית שאפו על ההשקעה בארגון הצילום, שלבטח דרשה לא מעט טירחה וזמן עבודה בכדי להכין לערוך ולהעלות עבורנו את התוצר.

אין ספק שהתגובתיות של העכבר שופרה מהותית - זה גם הגיוני וקשור למנוע המשחק שמתבקש לבצע יותר דגימות לשניה.

יחד עם זאת רואים בסרטון שהכנת את תופעת "המקרוסטטרינג" ובקלות רבה אם יותר לציין - מפתיע אותי שזה אפשרי

כבר בסרטון שהעלת ליו-טיוב. ראיתי את הסרטון 5 פעמים ברזולוציית מקסימום ועל מסך מלא = 1920x1080, עקבתי על

המצב בו כרטיס אחד היה מופעל ומצב בו שניים היו מופעלים, ועברתי בינהם במיידי כדי להשוות אחד לשני יחדיו.

שים לב, בסרטון הפתיחה למעבר ליד השלט דקה 3:38 (כמדומני) ואילך מה קורה, וראה בסרטון בקטע כאשר עבדת

עם כרטיס בודד דקה 0:18 כמדומני, כאשר סרטון הפתיח רץ ניתן להבחין התופעה. במיוחד בקטעים בהם האנימציה זזה לאט

כמו למשל במעבר ליד השלט או העכבר כמה שניות לאחר מכן.

כמו כן כאשר הדמות שלך (כאשר הנך משחק) הולכת במנהרה בשלב הראשון אחורנית, הקירות שבצדדים זזים שלא באופן

לינארי, בהליכה אחורנית שהיא איטית.

בכדי שנקבל חוות דעת באופן בלתי אמצעי (קרי לא רק מסרטון ביו-טיוב שהוא אמור להיות מגביל משהו), אבקש במטותא ממך

שתבדוק שלא את "חלקות התגובה" של העכבר (בתור מדד לנושא זה = microstuter הוא אינו רלוונטי) אלא את הומוגניות

האנימצייה נטו.

אמנם נראה על פניו שמספיקה צפיה בסרטון בכדי להבחין בכך - שכן זו ככלי מאפשרת מעבר מהיר בין שני המצבים

האחד אל מול השני ובכך מקלה על האבחנה, אך בכל זאת ראה את סרטון המקור שצלמת - לבטח הוא איכותי יותר ממה

שעלה ליוטיוב. כמו כן בדוק לאחר מכן במשחק עצמו, אם כי שם המעבר בין מצב אחד לשני יגזול לפחות דקה ויקשה

מעט על ההשוואה בין שני המצבים.

אם תוכל לערוך את סרטון שצלמת במסך מפוצל האחד לצד השני, כאשר מורצת האנימציה באופן זהה על ציר הזמן

כך שבל צד נקבל בדיוק את אותה שניה של הסרט כמו בצד השני, נוכל לעמוד על התופעה ביתר קלות.

**במקביל אני אחפש סרטונים מוכנים שכבר עשו אחרים ברשת, אשר ממחישים את התופעה ואעלה כאן לינק לכשאמצא.

אחד המקומות הקלים לאבחנה אלו הן אנימציות איטיות - לאו דווקא שמתנגנות איטי, אלא שמנוע האפלקציה עובר לאט ליד פריט כלשהו.

בנתיים מצאתי לינק אחד שכזה - תכין אותו דבר אם אפשר:

והנה סרטון מחץ:

נחשו מי הוא מערך CF של 7970 ומי הוא מערך SLI של 680 ?

יש מיקרוסטאטר מובהק באחד מצדדי המסך והוא מערך ה- CF של 7970:

פורסם

ספציפית ב-metro last light לא צריכה להיות בעיה מיוחדת ב-crossfire. אישית גם לא ראיתי משהו חריג בסרטון שהוא העלה קודם.

ospk.png

http://www.guru3d.com/articles_pages/metro_last_light_graphics_performance_review_benchmark,7.html

אם אני לא טועה גם יצא מאז פאץ' שמסדר את ה-stutter (הספייקים הגדולים)

פורסם

האמת בסרטון הלא איכותי שיצא זה לא נראה כאילו יש כאלו הבדלים גדולים בין שני המצבים, מה גם שהייתי צריך להחזיק מצלמה בחד אחת ולא יכולתי ממש לשחק(אשתי הפעם לא התגייסה למשימה).

במציאות המשחק על כרטיס אחד מרגיש איטי ובאמת נראה כמו 20fps.

ישנם מדי פעם תקיעות רגעיות תחת המערך אשר קורות לרוב תחת מאמץ..

פורסם

עידן וסינדרום, רואים את זה בקלות רבה בסרטון "הלא איכותי" שהכין עידן:

ראו דקות 3:38 ו- 3:43, המעבר ליד השלט והמעבר ליד העכבר.

לעומת דקה 0:18 ו- 0:23 עם כרטיס בודד.

פתחו שני חלונות בבראוזר, העמידו את שניהם על אותו קטע, הריצו הראשון ולאחר מכן עצרו,

עברו לבראוזר השני וראו פעם נוספת במצב השני. חובה לצפות במסך מלא (ורצוי ב- HD מלא קרי 1920x1080).

האנימציה איננה חלקה בעבודה עם CF ורצה בקרטועים של שתי תמונות מהירות, פאוזה, ושוב פעם שני תמונות

ברצף וחוזר חלילה. כמו מטרנון שעושה טם טם....טם טם..... טם טם..... רק מהר מאד כמובן (הרבה מחזורים בשניית סרט).

נכון הוא הדבר שיתכן (אך וודאי שלא הכרחי) ויש ברשותי יתרון יחסי קל, כמי אשר מורגל בתחום ועבר לא מעט שנים

של פיתוחי מנועים גראפיים ובהתאם צבר כושר אבחנה אפקטיבי בנושאים אלו.

אם כי לכל אחד זה יבוא תוך זמן מה, במיוחד אחרי שמסבים אותו לדקה הרלוונטית בסרטון בה רואים הנדרש

בקלות יחסית.

יש להתמקד באותם אוביקטים שנעים לאט כמו השלט, או כמו העכבר שלידו המצלמה נעה באיטיות והוא מקרטע לו,

כמו גם בעשן שעולה בעת טעינת השלב - העשן עולה לאט, ולא באוביקטים שנעים מהר והעין מתקשה לקבל מהם פרטים מספקים.

עידן: תכין בבקשה סרטון מבחן, בו מורצים שני הקטעים האחד ליד השני או האחד אחרי השני, וצריך לנחש איזה קטע הוא

מאיזה מצב, פעם CF ופעם כרטיס בודד. אפילו תעשה הטעיות של שני מצבים זהים. תעשה זאת עם סרטון הפתיחה

בו יש כמה מצבים שקלים לאבחנה. תכין אפילו 10 סרטונים והמטרה תהא לנחש נכונה במובהקות מבין 10 מבחנים.

נ.ב

עידן להערתך, "תקיעות רגעיות" אלו אינן מיקרוסטאטר. מיקרו-סטאטר מתבטא באי-הומוגניות בריצת האנימציה לכל אורכה.

רואים את זה בבירור אחרי שלומדים מה בעצם לחפש ואיך היא מתבטאת.

לא מדובר בחלקיק רגע פה, וחלקיק רגע שם שבהם מתרחשת תקיעה קטנטנה, זה כבר מכונה random stuter.

- - - תגובה אוחדה: - - -

עוד מקום מצויין לאבחנה מובהקת בסרטון של עידן בין המצבים השונים:

ראו החלק בו עידן מעלה את המשחק, בצד ימין של המסך כאשר השלב נטען - רץ לו ענן עשן.

רגעים ממש לפני העלמות העשן ועליית השלב, בכרטיס בודד העשן מונפש באנימציה חלקה,

בעוד שבמצב CF העשן מקרטע בתופעת מיקרוסטטרינג.

לצפיה במצב כרטיס בודד ראו החל מדקה 0:50 למשך שניות ספורות עד עליית השלב,

לצפיה במערך CF ראו החל מדקה 4:15 ולמשך שניות ספורות עד לעליית השלב.

בריצה במנהרה קשה יותר לאתר בשל חוסר במקרים שלידם עידן מביט לאט, לעומת זאת בסרטון הפתיחה קל לאתר

שכן יש קטעים מובנים שכאלו, לרבות העשן שבעליית השלב.

עידן: הסרט בבקשה סרטון נטו של עשן במשחק זה, כמדומני כאשר עושים במשחק pause זה מופיע על המסך כל העת.

איזה 20 שניות מכרטיס בודד ו- 20 שניות ממצב CF. אני רוצה לראות את זה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים