סדום ועמורה 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סדום ועמורה 2


ORrrr

Recommended Posts

נגיעה קטנה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4158493,00.html

השחיתות, תאוות הבצע על חשבון האחר, הנהנתנות על חשבון הסביבה, מחלחלים בקרב ההנהגה, בקרב האזרחים, בקרב העם.

ולא אני לא מוציא דברים מפרופורציות, זה מטען של שנים שרק מצטבר ובסוף יתפוצץ לכולנו בפרצוף, כי בסופו של דבר אנחנו מחונכים מלידה להתמזג בחברה, לפעול ולחשוב על פיה.

בסופו של יום, האזרח הפשוט יוציא קיטור, וימשיך בחייו לנצלם כמה שיותר ולהפיק מהם כמה שיותר לטובתו האישית.

אני כרגע לא רואה איך המצב הולך להשתנות, אלא רק להחמיר.

קשה לשמור על אופטימיות וכרגע פצצה בלתי קונבנציונלית על מדינת בכלל ומדינת תל אביב בפרט לא נראה תרחיש כזה נורא.

שלכם, פטריוט גאה לשעבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מאמין שיום אחד בעתיד הרחוק *בספק שבעתיד הקרוב*, יהיה כאן "מהפכה".

לאנשים ימעס שמתייחסים אלהם ככה: מנצלים, גונבים, מצב כלכלי קשה והם יחליטו לשנות זאת.

במצב הזה גם עשירים שעשו את כספם בעבודה קשה ומוצדקת יפגעו, שלא נדבר על העשירים שאת כספים עשו מגניבה-חוקית שפשוט יוציאו אותם ואת משפחתם להורג במקום.

הזמן יגיד את שלו...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פעם אם אדם ישראלי היה אומר, נמאס לחיות כאן אני רוצה לטוס לחול הייתי אומר לו שיילך לא צריך אנשים כמוהו כאן.

היום אני כבר לא אומר את זה, אלא אני מבין אותו.

חבל שהגענו למצב הזה.

אמנם המצב בחול לא הרבה יותר טוב, אבל זה מה יש. :s07:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאוות הבצע יצאה משליטה בכל העולם והורסת את הכלכלה ברוב מדינות העולם.

באיסלנד תאוות בצע וספקולציות פיננסיות הביאו מדינה שלמה לפשיטת רגל ועד היום הם בדיוני חוב מול מדינות אחרות.

באירלנד האזרחים (דרך תקציב הממשלה) נאלצו לכסות את החובות של הבנקים חסרי האחריות.

בארה"ב המצב הוא כנראה הגרוע מכל -- הממשל מזרים אלפי מיליארדים למוסדות הפיננסיים שבולעים את הכסף, ממשיכים לחנוק את משקי הבית והעסקים הקטנים ולא חושבים אפילו להפסיק את חגיגת המשכורות והבונוסים. התשתיות הלאומיות קורסות (כבישים, מערכות חשמל, מים וניקוז) אבל יש לובי בלתי חדיר כנגד העלאת מיסים נוספים.

הקונספטים של הקפיטליזם הנאו-ליברלי / ניאו-קלאסי / ניאו-חרטא קורסים -

* "חלחול מטה" של שגשוג ועושר - לא רק שרוב הכסף נשאר אצל בעלי ההון, בשנים האחרונות מצב השכבות התחתונות אף הורע באופן נומינלי.

* קונספט של "ממשלה רזה" וניהול משאבי המדינה והתשתיות על ידי השוק החופשי - כשלון מוחלט. מתברר שלטייקונים אכפת רק משורת הרווח המיידית, בונוסים ודיווידנדים, עוד ארמון פאר, מכונית יוקרה, קבוצת כדורגל וכוח והשפעה. השקעה בתשתיות, חינוך - לא מעניין אותם.

* הורדת מיסים מעודדת צמיחה - אבן החכמים של הכלכלה המסורתית ושטות מוחלטת. מתברר שהורדת מיסים בעיקר עוזרת לעשירים להתעשר יותר ולמדינה לפשוט את הרגל.

* שוק חופשי מאזן את עצמו ולא זקוק לרגולציה - כן, בטח. מכשירים פיננסיים מורכסים של נגזרות שניוניות ושלישוניות וסחר בתדירות גבוהה הפכו את השוק למגרש לספקולנטים ובעלי ידע פנימי וכוח. גרוע מכך - הם הפכו את השוק למסוכן ביותר. לא רק שהמשקיעים ממונפים באופן מוגזם, הם ממונפים דרך קרנות הפנסיה של הציבור (בעזרתם של מנהלי קרנות שלך תדע אם כוונתם טהורה), אם הם נופלים - הם עלולים להשאיר מיליוני אזרחים בלי פנסיה לעת זקנה.

מי שרואה נכוחה ולא מעוור על ידי הקונספטים המוטעים שהוא למד בחוגי "הכלכלה הקלאסית" מבין שהכלכלה בכל העולם, לא רק בישראל, דוהרת לקראת אסון נוראי. כמו במקרה של 1929, בעלי ההון ממשיכים את החגיגה גם שהרכבת איבדה את הבלמים ודוהרת את התהום והפוליטיקאים חושבים רק על הכסא והבחירות הקרובות ועוסקים בפופוליזם זול.

יבואו עכשיו הכלכלנים הניאו-קלאסיים והליברטריאניסטים של הפורום ויעשו עלי את ה-flaming של החיים. הם יגידו שכשלי השוק זה בגלל עודף-רגולציה ועודף-מיסוי, שצריך להסיר עוד יותר חסמים ושהשוק יתקןם את עצמו וכו'.

תבינו משהו, אני אמנם אדם פשוט שמעולם לא חבש את ספסלי הפקולטה לכלכלה או למנהל עסקים ולא שרד את קורס המאקרו הידוע לשמצה, אבל אני יודע לזהות שמשהו חולה ושהתרופה שניתנת רק מרעה את המצב ואני יודע שבמקרה כזה רצוי להחליף תרופה או אולי אפילו ללכת לניתוח דחוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאוות בצע הייתה קיימת תמיד, ותהיה קיימת תמיד(תודה לאל) - לא היא הורסת את הכלכלה ברוב מדינות העולם - כיוון שאם היא "הורסת" את הכלכלה בעולם, הרי שאנשים הם אלה שהורסים את הכלכלה בעולם - שזה טיעון דווקא לא רע, אבל הפיתרון הוא הכחדת המין האנושי וזה "קצת" בעייתי.

אתה מזכיר בסוף ההודעה שליברטנים/קפיטליסטים יעשו לך פליימינג וכו' - אבל אתה צריך לזכור שהעברת כספים לעסקים או חילוץ שלהם מנוגדת בכל דבר ועניין למשנה הליברטנית/קפיטליסטית. קפיטליזם עובד כך שאם אתה מצליח - אתה מרוויח. אם אתה מפסיד - אתה מפסיד. התערבותה הגסה של הממשלה בארה"ב(וברוב מדינות העולם המערבי) בכלכלה המעניקה "רשת ביטחון" לעסקים גורמת להם לקחת סיכונים גדולים יותר(כפי שציינת לגבי נגזרות שניוניות וכו').

http://www.thedailyshow.com/watch/tue-june-9-2009/peter-schiff

* קפיטליזם מעולם לא דיבר על חלחול מטה של שגשוג ועושר - אלא להפך, חילחול כלפי מעלה. הצרכן הוא הכח העיקרי. בלי צרכנים ועובדים - אין כלום.

http://econstories.tv/2011/04/28/fight-of-the-century-music-video/

* ברור שלטייקונים אכפת רק משורת הרווח המיידית וכו' וכו' - בדיוק כמו לך ולפוליטיקאים. אתה צריך לשאול את עצמך, באילו תחומים קיימים ה"טייקונים" ואתה תיווכח למצוא אותם בבלעדיות בתחומים בהם ישנה התערבות גסה של השלטון. הדבר האחרון אגב שיש בארה"ב או בישראל הוא ממשלה רזה. אחוז התמ"ג בארה"ב ובישראל המוחזק על ידי השלטון הוא עצום.

* הורדת מיסים תוך כדי שהוצאות המדינה נשארות כה גבוהות(כיוון שהיא מתערבת כל הזמן בשוק ובצדקה) זו שטות כלכלית ממעלה ראשונה. כל ליברטן יסכים איתך על זה. הדרך היחידה להוריד מיסים באופן אחראי היא לצמצם הוצאות. אירלנד למשל הורידה מיסים ולא רק שלא צימצמה הוצאות, אלא גם הרחיבה אותן. טיפשות כלכלית מהמעלה הראשונה.

* כפי שציינתי, השוק מסוכן יותר כיוון שסיבסדו סיכונים באופן משמעותי. אם על השקעה של מיליון דולר יש לי 20% סיכוי להיכשל, אני אהיה זהיר הרבה יותר מאשר אם יהיה לי 0% להיכשל - כפי שהיה לבנקים הגדולים ולסוכנויות המשכנתאות הפדרליות.

(הוידיאו הזה מדבר על "מדינת הרווחה", אך מכליל את עניין סיבסוד הכישלון)

האמת היא שלימודי הכלכלה הקלאסית נוטה חזק לכייון הקיינסיאני ומתרחקת מאוד מ"אי התערבות השלטון בשוק" - אתה מוזמן לבדוק את כמות המאמרים בסילבוסי הכלכלה שמדברים על קיינס וממשיכי דרכו - לעומת כאלו המדברים על מייזס ומילטון פרידמן.

אני לא חושב שבעלי ההון ממשיכים את החגיגה - השלטונות ממשיכים את החגיגה. הם ממשיכים למנוע מעסקים כושלים "להיכשל". הם ממשיכים למממן מדינת רווחה שאין לה כסף ולעולם לא היה לה(כמו ביוון).

לגבי השורה האחרונה, חבל שאתה מראש מניח שאתה הצודק ושהצד השני יודע לעשות רק פליימינג. אתה מרדד את הדיון הציבורי וזה חבל מאוד.

לגבי האבחנה שלך עם האנלוגיה לרופא ומחלה - אני כתבתי בדיוק אנלוגיה כזו לא מזמן, רק עם מסקנה שונה לחלוטין - בבלוג שלי:

<blockquote>אדם מובהל לחדר מיון, הוא נורה ובחזהו ננעצו עשרות קליעים.

הרופא עושה בדיקה מהירה, ומכריז לצוות המיון מהי הבעיה:

"אין מספיק קליעים בגופו"

כאשר סוציאליסטים מעומתים עם העובדות היבשות, הם יאמרו כי מעט השוק החופשי – הוא הוא הצרה! בדומה לאותו רופא שראה אזורים שקליעים לא פילחו אותם והסיק: הם הם הצרה!</blockquote>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאוות בצע הייתה קיימת תמיד, ותהיה קיימת תמיד(תודה לאל) - לא היא הורסת את הכלכלה ברוב מדינות העולם - כיוון שאם היא "הורסת" את הכלכלה בעולם, הרי שאנשים הם אלה שהורסים את הכלכלה בעולם - שזה טיעון דווקא לא רע, אבל הפיתרון הוא הכחדת המין האנושי וזה "קצת" בעייתי.

תאוות בצע כמנוע מאחורי התקדמות הוא לא דבר רע. גם נאמר "קנאת סופרים תרבה חוכמה" ושאר תכונות שליליות שדוחפות אנשים קדימה.

אבל כבר מקדמת דנא, הבינו קבוצות של אנשים שיש לרסן יצרים אלו. כמו קנאה, גם תאוות בצע מופרזת הופכת מכוח דוחף לכוח הורס.

אילו תחומים קיימים ה"טייקונים" ואתה תיווכח למצוא אותם בבלעדיות בתחומים בהם ישנה התערבות גסה של השלטון.

כאשר הטייקונים פועלים במסדרונות השלטון על מנת להנציח התערבות זאת (ע"ע מפעלי ים המלח, יבואני הרכב כדוגמאות בישראל, בארה"ב דוגמא קלאסית היא שוק האנרגיה).

נקיטת צעדים לצמצום הפער הכלכלי, יקטין את כוח הקניה של המעמד האולטרא-גבוה, כאשר בכוח קניה כוונתי כוח קניה של נבחרי ציבור.

קפיטליזם עובד כך שאם אתה מצליח - אתה מרוויח. אם אתה מפסיד - אתה מפסיד. התערבותה הגסה של הממשלה בארה"ב(וברוב מדינות העולם המערבי) בכלכלה המעניקה "רשת ביטחון" לעסקים גורמת להם לקחת סיכונים גדולים יותר(כפי שציינת לגבי נגזרות שניוניות וכו').

לא מדויק.

הממשלה בישראל, ביחד עם התנהלות הקרנות הגדולות דחפה הרבה מאוד מכספי הציבור לכיוון שוק ההון. לכאורה מדובר בצעד חכם לשוק חופשי ובריא - שומרים את הכסף נזיל, משקיעים אותו בעסקים ומגלגלים את כל השוק קדימה. למעשה התנהלות צינית של הטייקונים בישראל, ביחד עם התנהגות של מנהלי הקרנות שניתן להגדיר כתמוהה (זאת במקרה הטוב - אם תערך חקירה בעניין אני חושש שהממצאים יהיו חמורים) דחפו סכומי כסף אדירים לאג"ח.

ההתנהלות חסרת הבקרה והרסן הזה, תוך העברת סכומי כסף אדירים בין חברות בנות בתוך מבנה פירמידה עצום ותשלומים של בונוסים אדירים לבעלי שליטה, קרוביהם ומקורביהם, הוביל את הציבור להחזיק אוסף ניירות חסרי ערך ואת הטייקונים להסתתר מאחורי שתי פרות קדושות של השוק החופשי - חברה בע"מ והפרדה בין חברות המוגדרות שונות בתוך מבנה שליטה יחיד.

מעבר להמלצות וועדת בכר - אותן כה שיבחו בעבר, איפה בדיוק יש פה עודף רגולציה? למעשה המשך טמינת הראש בחול של המחוקק בעניין זה רק יעמיק את המשבר והתספורת תהפוך לקרחת.

בנוסף לזאת, שוק ההון הפך להיות מנותק מהעסקים שבמניות שלהן הוא סוחר והפך להיות מאוד ספקולטיבי. ראה כדוגמא סחר בתדירות גבוהה, תחום שבו היתרון שלך נקבע לפי הקרבה שלך לשרתי הבורסה! מדובר בסחר שיכול לגלגל מיליארדים ביום, עם מינוף בהיקף מסחרחר ורמת סיכון מאוד גבוה כלפי המערכת כולה. לא בכדי הועלו רעיונות (על ידי גדולים וחכמים ממני) לחסל את העסק הזה על ידי הטלת מס זעיר על כל עסקה (נניח - פרומיל יחיד) שיהפוך את העניין הזה ואת הסחר בנגזרות מתקדמות ללא משתלם.

הם ממשיכים למממן מדינת רווחה שאין לה כסף ולעולם לא היה לה(כמו ביוון).

יוון לא הייתה מדינת רווחה - היא הייתה מדינת בטלה. זאת, ביחד עם שחיתות בכל הרמות, העלמות מיסים, משכורות מנופחות למגזרים בעלי כוח וזיוף דו"חות כספיים בן עשרות שנים, הוביל אותה למצב הנוכחי. יוון היא ממש לא דוגמא לכשלון קונספט מדינת הרווחה.

לבסוף מגיע העניין האחרון - זהו טבע האדם.

המשך ההתנהלות הנוכחית של השוק מובילה להגדלת פערים (זהו נתון קיים ומוכח) - שום דבר לא מחלחל לשום כיוון. אלו מספרים די מובהקים.

הגדלת פערים באופן קיצוני יוצרת מלחמת מעמדות וזה עשוי להוביל לבלאגן. זה לא כתוב בספרי הכלכלה, זה כתוב בספרי ההיסטוריה וכתוב בדם.

לגבי השורה האחרונה, חבל שאתה מראש מניח שאתה הצודק ושהצד השני יודע לעשות רק פליימינג. אתה מרדד את הדיון הציבורי וזה חבל מאוד.

אני מניח שאני צודק בדיוק כפי שאתה מניח ככה מהצד שלך; להתחיל דיון מנקודת הנחה שאתה טועה - זה קצת עלוב, לא כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאוות בצע כמנוע מאחורי התקדמות הוא לא דבר רע. גם נאמר "קנאת סופרים תרבה חוכמה" ושאר תכונות שליליות שדוחפות אנשים קדימה.

אבל כבר מקדמת דנא, הבינו קבוצות של אנשים שיש לרסן יצרים אלו. כמו קנאה, גם תאוות בצע מופרזת הופכת מכוח דוחף לכוח הורס.

ואיך בדיוק מרסנים תאוות בצע אם לא על ידי חוקי קניין נוקשים האוסרים עלייך לקחת רכוש מאדם אחר רק כי אתה צועק חזק מספיק על פוליטיקאי? הדרך היחידה להרוויח בשוק חופשי היא לקבל כסף ברצון חופשי(כשמו כן הוא) - אם זה על ידי שירות, מוצר או צדקה. אני לא מכיר שום דרך אחרת למתן תאוות בצע - אתה מוזמן להאיר את עיניי.

כאשר הטייקונים פועלים במסדרונות השלטון על מנת להנציח התערבות זאת (ע"ע מפעלי ים המלח, יבואני הרכב כדוגמאות בישראל, בארה"ב דוגמא קלאסית היא שוק האנרגיה).

נקיטת צעדים לצמצום הפער הכלכלי, יקטין את כוח הקניה של המעמד האולטרא-גבוה, כאשר בכוח קניה כוונתי כוח קניה של נבחרי ציבור.

הטייקונים פועלים במסדרונות השלטון המפקחים על הפעילות שלהם. אתה לא תראה טייקונים מתהלכים במסדרונות משרד הפלאפל או ההיי-טק - למרות שיש שם מיליארדי דולרים. ואתה יודע למה? כי השלטון לא קיים שם. שחיתות/קשרי הון-שלטון מקורם בשלטון ולא בהון. ברגע שהוצאת את השלטון מתחום כלשהו, פתאום כל ה"מושחתים" ו"הגנבים" הופכים להיות אזרחים רגילים לחלוטין. פעם היה אפשר לדבר כל היום על "השחיתות" שבחשבונות בנק בחו"ל - ברגע שהשלטון יצא מהתחום הזה(ומהחיים הפרטיים של האנשים) - פתאום אין שחיתות. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא תקופת היובש בארה"ב - כמה פשע, כמה אלימות, כמה שחיתות?! ומה היה הפתרון? להדק עוד יותר את הרגולציה? לגייס עוד שוטרים? עוד פקחים על השוטרים? לא - פשוט להוציא את השלטון משם.

נקיטת הצעדים להקטנת כח הקנייה של המעמד האולטרא-גבוה לא יעזרו לצמצם את תופעת השחיתות, עובדה היא שבזמן שלטון מפא"י ובמדינות הקומוניסטיות היה מעט מאוד הון והלכה למעשה לא היה "מעמד אולטרא-גבוה" הייתה שחיתות ו"קניית נבחרי ציבור" בסיטונאות.

לא מדויק.

הממשלה בישראל, ביחד עם התנהלות הקרנות הגדולות דחפה הרבה מאוד מכספי הציבור לכיוון שוק ההון. לכאורה מדובר בצעד חכם לשוק חופשי ובריא - שומרים את הכסף נזיל, משקיעים אותו בעסקים ומגלגלים את כל השוק קדימה. למעשה התנהלות צינית של הטייקונים בישראל, ביחד עם התנהגות של מנהלי הקרנות שניתן להגדיר כתמוהה (זאת במקרה הטוב - אם תערך חקירה בעניין אני חושש שהממצאים יהיו חמורים) דחפו סכומי כסף אדירים לאג"ח.

ההתנהלות חסרת הבקרה והרסן הזה, תוך העברת סכומי כסף אדירים בין חברות בנות בתוך מבנה פירמידה עצום ותשלומים של בונוסים אדירים לבעלי שליטה, קרוביהם ומקורביהם, הוביל את הציבור להחזיק אוסף ניירות חסרי ערך ואת הטייקונים להסתתר מאחורי שתי פרות קדושות של השוק החופשי - חברה בע"מ והפרדה בין חברות המוגדרות שונות בתוך מבנה שליטה יחיד.

מעבר להמלצות וועדת בכר - אותן כה שיבחו בעבר, איפה בדיוק יש פה עודף רגולציה? למעשה המשך טמינת הראש בחול של המחוקק בעניין זה רק יעמיק את המשבר והתספורת תהפוך לקרחת.

בנוסף לזאת, שוק ההון הפך להיות מנותק מהעסקים שבמניות שלהן הוא סוחר והפך להיות מאוד ספקולטיבי. ראה כדוגמא סחר בתדירות גבוהה, תחום שבו היתרון שלך נקבע לפי הקרבה שלך לשרתי הבורסה! מדובר בסחר שיכול לגלגל מיליארדים ביום, עם מינוף בהיקף מסחרחר ורמת סיכון מאוד גבוה כלפי המערכת כולה. לא בכדי הועלו רעיונות (על ידי גדולים וחכמים ממני) לחסל את העסק הזה על ידי הטלת מס זעיר על כל עסקה (נניח - פרומיל יחיד) שיהפוך את העניין הזה ואת הסחר בנגזרות מתקדמות ללא משתלם.

כאשר הממשלה דוחפת כספים שנקלחו בכפייה למקום ב' במקום מקום א' אין לדבר לא רגל ולא חצי רגל עם שוק חופשי.

"התנהלות צינית" תמיד קיימת, ועוד הרבה לפני ה"טייקונים" המרושעים שעושים לך סיוטים בלילה, על משבר קרנות הפנסיה שמעת?

עניין האג"חים הוא נושא באמת מרתק ונובע בעיקר מהבנה קלוקלת של הנושא - אג"ח דומה למניה, הוא לא IOU קשיח. כאשר אדם קונה אג"ח הוא יודע שיש סיכוי של X אחוזים (שמגיע משלל משתנים, אחד מהם הניסיונות הקודמים של בעל החוב להחזיר את חובו) שהחוב לא יחזור כלל או לא יחזור במלואו - דפוס זה חוזר על עצמו גם אצל טייקונים כמו בן דב ותשובה וגם אצל מדינות. אג"ח הן אחת הדרכים הנפוצות של ממשלות ברחבי העולם לגייס הון - ודרך הרסנית במיוחד.

איפה עיקר הבעיה כאן? עיקר הבעיה הוא שחוקי הפנסיה מחייבים הפרשה פנסיונית לאחת הקופות/קרנות הללו שרובן ככולן מוחזקות על ידי אותם טייקונים, ואותן קרנות מבצעות הפקדה סיבובית כזו אחרת - מחזיקות בנתח נכבד של אג"ח ממשלתי למשל.

אג"ח הוא לא מניה בטוחה. שום מניה אינה מניה בטוחה.

זה ששוק ההון הפך למאוד ספקולטיבי זה נכון, ושוב צריך לשאול את עצמך מדוע - והתשובה היא שממשלת העולם מספקות את אותה "רשת ביטחון" לספקולנטים מחד גיסא, ומאידך גיסא משחקות משחק ספקולנטי משל עצמן - כפי שאמרתי, שום מניה אינה מניה בטוחה וכאשר סנטלי פישר משקיע עשרות מיליארדי שקלים בדולרים - הוא השקעה ספקולנטית בדיוק כמו שאני ואתה נבצע. אין לסטנלי פישר שום דרך לדעת אם מחר הדולר עולה או יורד - כך גם לגביי המניות של קוקה-קולה, החברה לישראל ואתר HWZONE.

לגבי "מס הפרומיל":

http://www.kav.org.il/100994/b1215

יוון לא הייתה מדינת רווחה - היא הייתה מדינת בטלה. זאת, ביחד עם שחיתות בכל הרמות, העלמות מיסים, משכורות מנופחות למגזרים בעלי כוח וזיוף דו"חות כספיים בן עשרות שנים, הוביל אותה למצב הנוכחי. יוון היא ממש לא דוגמא לכשלון קונספט מדינת הרווחה.

אתה בטוח שלא תיארת כרגע את מדינת ישראל? שחיתות בכל הרמות, העלמות מיסים(בעיקר של המגזר הערבי והחרדי), משכורות מנופחות למגזרים הציבוריים החזקים(פחות או יותר כל עובדי המדינה, כאשר הדוגמאות של עובדי הנמלים וחברת החשמל כנראה הכי ידועות). זיוף הדוחות הכספיים נעשה במטרה להיכנס לאיחוד האירופאי - לא זה מה שהביא את כלכלת יוון למצבה הנוכחי - תאר לעצמך שהמורה שלך נותן לך ציון 50 אחרי שבשאר הבחינות קיבלת 70 - והוא אומר לך "טעיתי בציונים הקודמים, קיבלת 50 גם בהם" - האם המורה שבחן אותך אשם במצבך הלימודי הירוד?

לבסוף מגיע העניין האחרון - זהו טבע האדם.

המשך ההתנהלות הנוכחית של השוק מובילה להגדלת פערים (זהו נתון קיים ומוכח) - שום דבר לא מחלחל לשום כיוון. אלו מספרים די מובהקים.

הגדלת פערים באופן קיצוני יוצרת מלחמת מעמדות וזה עשוי להוביל לבלאגן. זה לא כתוב בספרי הכלכלה, זה כתוב בספרי ההיסטוריה וכתוב בדם.

יש הבדל גדול בין ההתנהלות הנוכחית של השוק לבין שוק חופשי. אתה צודק בכך שההתנהלות הנוכחית מובילה רק להגדלת הפערים, אך התרופה אינה עוד התערבות ממשלתית, אלא פחות.

לגבי אלו המזהירים ממלחמת מעמדות - אני אכן חושב שמאבק דם כזה או אחר בהתבסס על ענייני כלכלה סופו לבוא - אך אלו העומדים בשער ומזהירים מפני זה צריכים לשאול את עצמם האם אין הם מתעסקים בנבואה המגשימה עצמה?

אתה חושב שאם אני אנאם כל יום ליד עניים בפריפריה על כך שfungiman עשיר יותר מהם ו"גזל" מהם רכוש ויש לו מחשב ואינטרנט ולהם אין כלום - אתה חושב שלא יהיו לך השלכות איומות עלייך ועליהם? והאם אני אוכל להיתמם שזה "כתוב בספרי ההיסטוריה בדם" תוך התבססות על ההיסטוריציזם?

אני מניח שאני צודק בדיוק כפי שאתה מניח ככה מהצד שלך; להתחיל דיון מנקודת הנחה שאתה טועה - זה קצת עלוב, לא כן?

יש הבדל בין ההנחה הראשונית שהצדק איתך(שכפי שציינת, כך גם אני מניח) לבין ההנחה שכל טיעון נגד לטיעונים שלך הוא בגדר דיון לא נכון ו"מלחמת פליימינג".

אני בהחלט חושב שהצדק שוכן במידה רבה עם טיעוניי, אך אני בשום פנים ואופן לא מבטל מראש את הדיון בטיעונים אלו ממש. מבין מה ההבדל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...