מפעילות סלולאריות חדשות - הדיון המרכזי - עמוד 114 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפעילות סלולאריות חדשות - הדיון המרכזי


xtract1

Recommended Posts

  • תגובות 2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני חושב שאתה היחיד שרואה בזה בעיה.

הוא לא היחיד שרואה בזה בעיה.

לא הבנתי ממה הם מתחמקים...

יש חברה ("חברה-בת") ויש לה מנכ"ל שצריך לדפוק חשבון לבעלי המניות. יש לו חופשיות מסויימת בהחלטה במי בשוק להתחרות, בטח ובטח כאשר החברה מרוויחה כסף. אין פה ממש קשר להגבלים עסקיים (אלא אם כן אני מפספס את כוונתך).

רוב הסיכויים שיש לה מנכ"ל שמקורב לאורנג' ודופק רק לה חשבון.

זה בהחלט חוקי אבל מסריח.

בדיוק כמו שלבזק יש את בינ"ל ולהוט יש את מובייל. מתחמקים מההגבלים העסקיים.

פה אתה מדבר על נישות שונות לגמרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מניח שלכל מי שיש בעיה עם זה יש גם בעיה עם פולסקווגן

הרי היא מוכרת מכוניות גם תחת המותג שלה, גם תחת מותג פרימיום כמו אודי וגם דרך מותגים זולים כמו סיאט וסקודה.

יש הרי מכוניות כמעט זהות בין המותגים (מנוע/גיר/מרכב)ֿ

כנ"ל לגבי 012 מובייל ואורנג'

הם מציעים בחברה בת מוצר דומה אך זול יותר בתמורה ל"ויתור" על כמה פיצ'רים ברשת, מרכזי שירות ומכירה פיזיים ושירות טלפוני.

זה ממש לא אותו דבר!

פולסקווגן הוא קונצרן. למקרה שאתה לא יודע, קונצרן הוא: "התאחדות מפעלים תחת הנהלה משותפת" (תודה לויקימילון).

כל קונצרן פולסקווגן פועל תחת הנהלה אחת, הוא מייצר כמה דגמים של כמה מכוניות תחת כמה שמות שנים - אבל מדובר באותה חברה באופן מוצהר.

למעשה (הצצתי רגע בויקיפדיה), לא קיימת שום חברת שפועלת באופן עצמאי - כולן מהוות חלק מאיזשהו קונצרן.

פולסקווגן, ג'נרל מוטורס, פורד, טויוטה וכו' ....

קונצרן פולסקווגן לצורך הדוגמה שלך (וכל קונצרן אחר) לא מסתיר את העובדה שכל אותם מותגים נמצאים תחת אותה חברה, להיפך.

כל המוסכים הם משותפים.

הרבה מאוד אולמות תצוגה הם משותפים. וגם באלה שלא כוללים תצוגה של כל החברות - בכולם יש דגלים שמיתוג של כל המותגים.

פה מדובר על משהו שונה לגמרי.

פה מדובר על חברת תקשורת כביכול "חדשה" שנפתחה כדי כביכול להתחרות בחברות הקיימות, ולעודד תחרות.

אבל בפועל - אין שום עידוד תחרות, כי מדובר באותה חברה בדיוק שמסווה את עצמה (ופה בדיוק ההבדל) תחת מעטה של חברה חדשה - אחרת - לכאורה. הם לא מעודדים תחרות בריאה בשוק אלא פשוט מנסים להשתלט על נתח השוק הזול, בעוד החברה "האם" נשארת עם המחירים המופרזים שלה.

מבחינתם לגיטימי, מבחינת השוק, המוסר, וההגבלים העיסקיים - בכלל לא בטוח.

הם משתמשים בכוח של החברה האם בשביל למוטט את המתחרות האמיתיות החדשות, מתוך מטרה לא לעודד תחרות אלא בדיוק להיפך - להרוס תחרות.

מאוד עצוב שיש אנשים שלא מבינים את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מתקשה לגבש עמדה אם הדבר תקין או לא.

מצד אחד, אם אני מעוניין לפתוח מס' חנויות מכולת בשכונה כלשהי בשמות שונים - זו זכותי המלאה, ואיני חייב לידע את הלקוחות בעניין.

באותה מידה אני יכול להקים מס' אתרי בהם אמכור מוצרים שונים - גם כאן איני חייב להצהיר בפני הלקוחות שמדובר באותם בעלים.

אני יכול גם להקים חברות פיזיות שיעסקו באותו תחום, ולא אהיה חייב להסביר ללקוחות דבר. למשל חברה אחת תמכור בטון בזול, וחברה אחרת תמכור בטון המתיימר להיות טוב יותר במחיר גבוה יותר - מדוע אני חייב לעדכן בפומבי את הקבלנים שאני הבעלים של שתי החברות?

מצד שני, תדרים סלולריים הם דבר מוגבל, ולא כל אחד רשאי לפרוס תשתית ולהתחיל למכור שירותי . אם ישנו הבדל בין הדוגמאות שציינתי קודם לבין מקרה אורנג'-012, לדעתי הוא טמון בנקודה זו.

(באופן אישי, הייתי שמח לראות את כל האחראים לעושק בתחום הסלולר פושטים רגל.)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדל בין אדם פרטי שפותח מכולת או חברה לייצור בטון, ובין חברת תקשורת שמשתמשת בתשתיות המדינה על מנת לספק שירות הכרחי לכלל הציבור, ומכאן כפופה לראשות ההגבלים העסקיים, משרד התקשורת ושות'.

באותה מידה אתה יכול להגיד "זכותי לתת שירות מסויים ולעשות חוזים ארוכי טווח עם הלקוחות שלי", ואתה כמובן צודק לחלוטין - כאדם פרטי.

אבל עובדה שאצל חברות הסלולר כבר לא "זכותם" לעשות את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ממש לא אותו דבר!

פולסקווגן הוא קונצרן. למקרה שאתה לא יודע, קונצרן הוא: "התאחדות מפעלים תחת הנהלה משותפת" (תודה לויקימילון).

כל קונצרן פולסקווגן פועל תחת הנהלה אחת, הוא מייצר כמה דגמים של כמה מכוניות תחת כמה שמות שנים - אבל מדובר באותה חברה באופן מוצהר.

למעשה (הצצתי רגע בויקיפדיה), לא קיימת שום חברת שפועלת באופן עצמאי - כולן מהוות חלק מאיזשהו קונצרן.

פולסקווגן, ג'נרל מוטורס, פורד, טויוטה וכו' ....

קונצרן פולסקווגן לצורך הדוגמה שלך (וכל קונצרן אחר) לא מסתיר את העובדה שכל אותם מותגים נמצאים תחת אותה חברה, להיפך.

כל המוסכים הם משותפים.

הרבה מאוד אולמות תצוגה הם משותפים. וגם באלה שלא כוללים תצוגה של כל החברות - בכולם יש דגלים שמיתוג של כל המותגים.

פה מדובר על משהו שונה לגמרי.

פה מדובר על חברת תקשורת כביכול "חדשה" שנפתחה כדי כביכול להתחרות בחברות הקיימות, ולעודד תחרות.

אבל בפועל - אין שום עידוד תחרות, כי מדובר באותה חברה בדיוק שמסווה את עצמה (ופה בדיוק ההבדל) תחת מעטה של חברה חדשה - אחרת - לכאורה. הם לא מעודדים תחרות בריאה בשוק אלא פשוט מנסים להשתלט על נתח השוק הזול, בעוד החברה "האם" נשארת עם המחירים המופרזים שלה.

מבחינתם לגיטימי, מבחינת השוק, המוסר, וההגבלים העיסקיים - בכלל לא בטוח.

הם משתמשים בכוח של החברה האם בשביל למוטט את המתחרות האמיתיות החדשות, מתוך מטרה לא לעודד תחרות אלא בדיוק להיפך - להרוס תחרות.

מאוד עצוב שיש אנשים שלא מבינים את זה.

בדיוק. להוסיף על זה שהמטרה של פעולה כזו, היא לחבל בתחרות, חברה זמנית, מענה לגולן ומקבילותיה, במחשבה שהשינוי בשוק הוא זמני ואח"כ אפשר לחזור בקלות לדרך החזירית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ממש לא אותו דבר!

פולסקווגן הוא קונצרן. למקרה שאתה לא יודע, קונצרן הוא: "התאחדות מפעלים תחת הנהלה משותפת" (תודה לויקימילון).

כל קונצרן פולסקווגן פועל תחת הנהלה אחת, הוא מייצר כמה דגמים של כמה מכוניות תחת כמה שמות שנים - אבל מדובר באותה חברה באופן מוצהר.

למעשה (הצצתי רגע בויקיפדיה), לא קיימת שום חברת שפועלת באופן עצמאי - כולן מהוות חלק מאיזשהו קונצרן.

פולסקווגן, ג'נרל מוטורס, פורד, טויוטה וכו' ....

קונצרן פולסקווגן לצורך הדוגמה שלך (וכל קונצרן אחר) לא מסתיר את העובדה שכל אותם מותגים נמצאים תחת אותה חברה, להיפך.

כל המוסכים הם משותפים.

הרבה מאוד אולמות תצוגה הם משותפים. וגם באלה שלא כוללים תצוגה של כל החברות - בכולם יש דגלים שמיתוג של כל המותגים.

פה מדובר על משהו שונה לגמרי.

פה מדובר על חברת תקשורת כביכול "חדשה" שנפתחה כדי כביכול להתחרות בחברות הקיימות, ולעודד תחרות.

אבל בפועל - אין שום עידוד תחרות, כי מדובר באותה חברה בדיוק שמסווה את עצמה (ופה בדיוק ההבדל) תחת מעטה של חברה חדשה - אחרת - לכאורה. הם לא מעודדים תחרות בריאה בשוק אלא פשוט מנסים להשתלט על נתח השוק הזול, בעוד החברה "האם" נשארת עם המחירים המופרזים שלה.

מבחינתם לגיטימי, מבחינת השוק, המוסר, וההגבלים העיסקיים - בכלל לא בטוח.

הם משתמשים בכוח של החברה האם בשביל למוטט את המתחרות האמיתיות החדשות, מתוך מטרה לא לעודד תחרות אלא בדיוק להיפך - להרוס תחרות.

מאוד עצוב שיש אנשים שלא מבינים את זה.

אתה מודע שפרטנר זה תאגיד(קונצרן?) ,תאגיד שהיה לו את מותג "אורנג" ועכשיו פתחו מותג "012 מובייל" ככה ש.... ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדיוק. להוסיף על זה שהמטרה של פעולה כזו, היא לחבל בתחרות, חברה זמנית, מענה לגולן ומקבילותיה, במחשבה שהשינוי בשוק הוא זמני ואח"כ אפשר לחזור בקלות לדרך החזירית.

המטרה היא לקחת נתח גם בשוק הזה, לא "לחבל בתחרות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל חברה פועלת כדי למקסם את הרווחים שלה בסופו של יום (גם גולן טלקום)

אני לא חושב שעושים "כל מאמצים לא לשייך אותה לאורנג'"

אבל אם הם היו רוצים שזה יהיה תחת המותג אורנג' הם לא היו פותחים חברה מן הסתם.

כשאתה רואה פרסומת לסיטרואן c1 אתה רואה התייחסות לכך שמדובר באותה מכונית בדיוק כמו פג'ו 107 ושמדובר בחברות באותו קונצרן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל קשה להתעלם מהעובדה שהם מנסים להשמיד את התחרות על ידי לקיחת נתח שוק מהמפעילות החדשות.

למשל, גולן והוט-מובייל צריכים נתח שוק עד תאריך מסוים ולכן יש לי אינטרס לבחור בשירות שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מודע שפרטנר זה תאגיד(קונצרן?) ,תאגיד שהיה לו את מותג "אורנג" ועכשיו פתחו מותג "012 מובייל" ככה ש.... ::)

אתה צריך להיות ממש סתום בשביל לא להבין את ההבדל אחרי כל הפירוט שכתבתי ואפילו ציטטת בהודעה שלך.

מילפורד, גם הקבוצה של פרטנר היא קונצרן

כוללת בין השאר פעילות סלולר, , שיחות לחו"ל ויבוא מכשירים סלולריים. כל פעילות בחברה נפרדת.

זאת תיאוריה נחמדה אבל זה פשוט לא נכון עובדתית.

פרטנר היא לא קונצרן.

פרטנר תקשורת בע"מ היא חברה ציבורית, אחת ובודדת.

חבל שאתה מערבב מושגים שאתה כנראה לא ממש מבין מה הפירוש שלהם....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...