חוק החזרת מכשיר סלולרי למפעילה עד 14 יום (גם לאחר שימוש) - סלקום מסרבים לקבל המכ - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חוק החזרת מכשיר סלולרי למפעילה עד 14 יום (גם לאחר שימוש) - סלקום מסרבים לקבל המכ


ofirr

Recommended Posts

היי.

אני יודע שיש חוק שמאפשר להחזיר מכשיר סלולרי (וכל מכשיר אחר) למפעילה גם אם נעשה בו שימוש. ובלבד שיהיה עד 14 יום ממועד הקנייה.

בפועל- מסרבים לקבל את המכשיר בטענה שנעשה בו שימוש.

מה אפשר לעשות? אילו טענות אפשר להציג? ואיך נלחצים מהסירוב?

בפועל מה שאני רוצה לעשות זה לקנות את המכשיר בחוץ ולקבל ניתוק זיקה אצלם. אבל זה לא אמור לעניין אותם מה ענייני בעניין זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 58
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כי... טוב אבא?

א'. המכשיר לא שלי, לא אני הבנאדם. נעשה מה שנעשה. אני הגורם שבגללו הבלאגן נעשה. כלומר בגללי הבחור רוצה להחזיר את המכשיר. יותר ברור עכשיו?

ב'. זה לא עונה על התשובה שלי.

אהיה אדיב ואומר לך תודה בכל זאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אני יודע שיש חוק שמאפשר להחזיר מכשיר סלולרי (וכל מכשיר אחר) למפעילה גם אם נעשה בו שימוש. ובלבד שיהיה עד 14 יום ממועד הקנייה".

הידע שלך לא טוב. אין חוק כזה. החוק הדן בבטול עסקה (ליתר דיוק - התקנה) מחריג במפורש מוצר שנעשה בו שימוש (במוצרי חשמל - אפילו חיבור לחשמל בלי הדלקה מספיק כדי לבטל את זכות בטול העסקה).

אתה צודק לגבי נצול "נתוק זיקה" (יש לי 3 מכשירים שאני משלם עליהם לאוראנג' 7 ש'ח על כל אחד לחודש בזכות זה, ועל שלושתם הם יחזירו לי יותר כסף ממה שהם עלו) אבל היית צריך לחשוב על זה לפני ולא אחרי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דבר ראשון, לא הבנתי מה הקשר בין ביטול עסקה לבין להזמין את הסלולארי עם שליח עד הבית? בכל מקרה אם תרצה לבטל את העסקה תצטרך להגיע למרכז שירות ולהפקיד את המכשיר, ובכל מקרה יבדקו שלא נעשה שימוש במכשיר שחורג מהמדיניות של הרשת.

ודבר שני, אני לא דואג לאורנג', ואני גם די בטוח שהם לא עוברים על החוק. תסמוך על המחלקה המשפטית המשומנת שלהם שיודעת להתמודד עם מקרים כאלה ;) אורנג' לא היו מסתכנים בעבירה על החוק בשביל כמה ביטולי עסקה.

וסתם בשביל הכיף נכנסתי עכשיו ללשון החוק, וכתוב פה די במפורש שאין לעשות שימוש במוצר, ואם יעשה שימוש לא תהיה עילה לביטול העסקה:

צרכן רשאי לבטל הסכם בהתאם לפסקאות (1) עד (7) ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם -

(1) לרכישת טובין או סוגי טובין כאמור בפרטים 1 עד 6 ו-23 לתוספת - בתוך 14 ימים מיום שקיבל את הטובין; לגבי פרטים 1 עד 3, 6 ו-23 לתוספת, פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה לא תיחשב שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת; חיבור הטובין לחשמל, גז או מים ייחשב לעניין זה שימוש בטובין;

אפשר הסבר איך 15 דקות של שיחות/גלישה במכשיר לא נחשב לשימוש? ואיך בדיוק אורנג' עוברת על החוק?

עריכה:

בקשר לכתבה שצרפת מקודם, יש להם טעות. החוק מתייחס למקרים שבהם הצרכן חייב לקנות מוצר מסויים על מנת לקבל שירות. זה לא המקרה בנוגע למכשירים סלולריים, בגלל שהלקוח יכול לרכוש את השירות גם בלי לרכוש מכשיר (לדוגמא לבצע עסקת sim free, בה הלקוח קונה רק קו טלפון בלי מכשיר, ואת המכשיר הוא יכול לקנות באופן עצמאי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מזמין מוצר בטלפון (מכר מרחוק) אתה יכול לבטל עיסקה ולקבל את הכסף בחזרה תןך 14 יום

זה לא משנה אם זה טלפון סלולרי או מכונת כביסה. גם אם עשית בהם שימוש.

מדובר בחוק שונה מתקנות החזר כספי המדוברות.

דבר שני, תקרא את הכתבה -כתוב במפורש שרשתות סלולריות עוברות על החוק בנושא הזה.

גם כתוב הסבר לשאלה השניה שלך (מספיק שהיית קורא את הכותרת בכתבה שצירפתי...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין שאתה מתעקש לא להבין את מה שאני מנסה להעביר, אני מבקש שתנסה.

אני קראתי את הכתבה (מלפני שנה), וזה שכתוב בכותרת שאמון הציבור טוענת שפלאפון עוברת על החוק, זה לא אומר שהיא צודקת :)

אני מתחיל להטיל ספק בזה שאתה קראת את הכתבה:

בכתבה מצויין שלפי החוק, "לפי הסעיף הנ"ל בתקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), כשצרכן חייב לרכוש מוצר לשם קבלת שירות, הוא יכול לקבל את כספו בחזרה תוך 14 יום, גם אם השתמש במוצר. לכאורה, נראה שהסעיף הזה מתייחס, למודמים, ממירים ואביזרי סלולר, משום שצרכן שקונה טלפון , בטריה, מטען ושאר אביזרים מחברת פלאפון, עושה זאת כדי להשתמש בשירותי השיחות שלה."

הדבר הזה הוא שגוי! אביזרי לא נמצאים בקטגוריה של מוצרים שחייבים לרכוש אותם על מנת לקבל שירות, מכיוון שאף אחד לא מכריח אותך לקנות את המוצר מהרשת הסלולארית! באותה מידה אתה יכול לקנות את המוצר בחוץ ולבוא ולרכוש קו ולעשות ניתוק זיקה. זה שהבחור מתחילת הת'רד נזכר לעשות זאת אחרי שהוא כבר השתמש במכשיר, זאת כבר בעיה שלו - והחוק אינו מכסה את זה. מכיוון שכמו שכתבתי בהודעה הקודמת, אביזרי סלולאר נמצאים בקטגוריה הבאה בחוק:

"צרכן רשאי לבטל הסכם בהתאם לפסקאות (1) עד (7) ובלבד שביטול הסכם לרכישת טובין יהיה בתנאי שהצרכן יחזירם לעוסק והטובין לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש בידי הצרכן הרוכש; החזרת הטובין באריזה המקורית תהווה ראיה מספקת לאי-עשיית שימוש בהם -"

ולראיה, חברת פלאפון הגיבה בכתבה:

"בניגוד לנטען במכתב, פלאפון פועלת בהתאם לתקנות בדבר ביטול עסקה. על פי תקנה 2 לתקנות, במידה ונעשה שימוש במוצר, לא ניתן להשיבו. תקנה זו חלה בין השאר גם על מוצרים חשמליים, וביניהם מכשיר סלולרי."

מה זה אשמת חברות הסלולאר שמישהו קנה מכשיר, השתמש בו חצי שעה לצורך הדוגמא, ואז החליט שהוא ניתוק זיקה? הן אמורות להחזיר לו את הכסף במלואו, בניגוד ללשון החוק? אם אתה מצפה מהחברות שיעמדו בחוק, אז לפחות שגם הצרכן יעמוד בו! חברת אורנג' אפילו באה לקראת הלקוח ומקנה לו 15 דקות של שימוש לפני שהיא לא מאפשרת החזרה.

אשמח לקרוא כתבה יותר מעודכנת בנושא, ולא אחת מלפני שנה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או, אתה קשה

http://www.consumers.org.il/category/group-4

ראה מה כתוב לגבי שירותי סלולר ומה רשום בתנאים המיוחדים

העובדה שאתה מצדיק חברה עבריינית רק מראה כמה החוק הזה היה נחוץ

אגב, אם צרכן עומד על זכותו הם בהחלט מקבלים חזרה את המכשיר - הם יודעים יפה מאוד להתקפל

אני החזרתי בעבר לאורנג' מכיוון שאחרי שבוע וחצי קיבלתי עיסקה טובה יותר בפלאפון. (וכמובן שהיה שימוש מלא במכשיר בזמן הזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או, אתה יותר קשה ;)

אני מודע לטבלה הזאת שצירפת, וגם מודע לכך שהיא רלוונטית רק במידה והלקוח חויב לרכוש את המכשיר על מנת לקבל שירות.

זה לא המקרה דנן.

החברה לא חייבת לקבל את המוצר שבוצע בו שימוש, מכיוון שהוא לא חויב לקנות את המכשיר על מנת לקבל את השירות שהחברה מספקת (שהוא שירותי שיחות/SMS/גלישה). אני משוכנע שאם נשאל את פותח הת'רד הוא יאמר לנו שהחברה הסלולרית הסכימה לבטל את העסקה מבחינת הקו (קרי-לנתק את הקו) אך לא מבחינת המכשיר (קרי-קבלת המכשיר והחזרת התשלומים עליו).

וזה שאתה הצלחת לבטל עסקה לא מהווה תקדים כמו שעצם העובדה שחברות באות מדי יום לקראת לקוחותיהן לפנים משורת הדין ומתוך רצון טוב או יותר נכון חוסר רצון להגרר לצעקות ולמריבות עם לקוחות לא מהווה תקדים בהרבה מקרים אחרים. הרבה פעמים מנהל מרכז יעדיף לסיים טיפול בלקוח (גם לקוח מתנתק) באווירה חיובית על מנת לשמר את הסיכוי שהוא יחזור בעתיד.

ואגב, בלינק הבא יש דברים שסותרים את הטבלה שהבאת למעלה...

http://www.tamas.gov.il/NR/exeres/6D96577A-023A-4540-824A-C03B9DBF9B43.htm

להלן רשימת העסקאות לגביהן תחול הזכות על פי התקנות ופרק הזמן לביטול העסקה–

קבוצה א' -

ריהוט;

ציוד לבית ולגן, למעט כלי אוכל לא ארוזים; מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני, לרבות ציוד קצה (כגון מודם, טלפון סלולרי, ממיר, צלחת לווין וכו');

מכשיר חשמלי ומכשיר אלקטרוני, לרבות ציוד קצה (כגון מודם, טלפון סלולרי, ממיר צלחת לווין וכו');

טובין הארוז באריזתו המקורית ובלבד שאריזתו לא נפתחה על ידי הצרכן;

טובין שהזמין הצרכן וטרם סופק לו, אפילו אם אי ההספקה הוא בגלל שהטובין אזל מהמלאי ויש צורך לייצרו או להזמינו ובלבד שהייצור או ההזמנה אינם לפי מידות או דרישות מיוחדות של הצרכן;

מטהר מים ומתקן למים מינרלים;

שעונים.

פרק הזמן לביטול – בתוך 14 ימים מיום שהצרכן קיבל את הטובין; לגבי העסקאות האמורות בסעיף 1 עד 3, 6 עד 7 פתיחת האריזה המקורית כשלעצמה אינה נחשבת שימוש או פגימה בטובין, אלא אם כן יוכח אחרת. עוד קובעות התקנות כי אם הטובין חוברו לחשמל, גז או מים ייחשב עניין זה לשימוש בטובין.

לגבי העסקה האמורה בסעיף 4 – מאחר ותנאי לביטול העסקה והחזרת כספו של הצרכן הוא שהוא ארוז באריזתו המקורית והיא לא נפתחה על ידי הצרכן, הרי שאם נפתחה, לא ניתן לבטל את העסקה על פי התקנות.

לגבי העסקה האמורה בסעיף 5, כל עוד המוצר לא סופק לצרכן, סוגית פתיחת האריזה אינה רלוונטית. מאחר וגם בעסקה זו פרק הזמן לביטול עסקה הוא 14 ימים מיום שקיבל את הטובין, הרי שאם הצרכן החזיר את המוצר באריזה המקורית, גם אם היא נפתחה, ההנחיה שלנו היא שמכוח תקנה 2 מדובר בראיה מספקת לאי עשיית שימוש במוצר (גם אם הדבר לא נאמר מפורשות בפסקה (1) לתקנות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפילו חברות הסלולר לא מסכימות לפרשנות שלך לגבי סעיף 3ב'http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000606560חברות הסלולר הבינו טוב מאוד מה המשמעות של הסעיף (ממש לא המשמעות שאתה מציג) עתרו נגדו והפסידוועדיין עושות בעיות עם הסעיף הזה.

עריכה:פספסתי את הפיסקה האחרונה

נחפש את הפס"ד

בכל מקרה, פותח הת'רד

במקום להקשיב לטרול שעובד בחברת , פשוט תתעקש איתם ואף תאיים במקרה הצורך

ולקח להבא - תזמין מכשיר דרך הטלפון עם שליח/סוכן עד הבית

עסקאות מכר מרחוק (בשונה מתקנות ביטול עיסקה) מאפשרות לבטל עיסקה ולקבל החזר בכל מקרה גם אם נעשה שימוש במכשיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שם לב שאתה רק מביא כתבות מלפני שנה וטבלאות לא רלוונטיות, כאשר בשטח כל החברות הסלולאריות לא מקבלות בחזרה מכשירים כאשר נעשה בהם שימוש (והדבר נעשה על פי חוק, את זה אני מוכן להבטיח לך)?

מעבר לזה, לא ברור לי איך חברות הסלולאר מפרשות את זה אחרת ממני:

"לחילופין, טוענות העותרות כי תקנה 3(ב) ממילא לא חלה עליהן וליתר דיוק על עסקה לרכישת מכשיר טלפון , כיוון שבעסקאות מסוג זה (ובניגוד לעסקות עם חברות הכבלים למשל, ח.מ.) הצרכן יכול לרכוש מכשיר טלפון מספק עצמאי אחר ולא ממפעיל הסלולר, והוא עושה זאת מתוך בחירה חופשית ומושכלת.‏‎‎‏"

אתה מוכן להסביר לי איך זה שונה מהמשמעות שהצגתי? שהלקוח לא מחויב לרכוש את המכשיר ממפעיל הסלולר.

אגב, זה מופיע בכתבה שצרפת, בפסקה האחרונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...