פורסם 2011 בנובמבר 914 שנים הנכם מתווכחים וויכוח סרק מיותר.חלה הגנה על ספק באם הוא אינו מסוגל לספק מוצר חלופי בקרות אירוע מסוג אחריות,וזאת בשל נסיבות שאינן בשליטתו, כמו למשל משבר עולמי בשרשרת האספקה שתולדתו באסון טבע.הפתרון מצד הספק יבוא רק כאשר המערכת תחזור למצב בו הספק יחזור לקבל סחורה.למען הסר ספק בררתי תשובה זו עם עו"ד עמית לעבודה, על מנת שלא אטעה אף אחד והתשובה תהה מדויקת.
פורסם 2011 בנובמבר 1114 שנים חלה הגנה על ספק באם הוא אינו מסוגל לספק מוצר חלופי בקרות אירוע מסוג אחריות,וזאת בשל נסיבות שאינן בשליטתו, כמו למשל משבר עולמי בשרשרת האספקה שתולדתו באסון טבע.הפתרון מצד הספק יבוא רק כאשר המערכת תחזור למצב בו הספק יחזור לקבל סחורה.למען הסר ספק בררתי תשובה זו עם עו"ד עמית לעבודה, על מנת שלא אטעה אף אחד והתשובה תהה מדויקת.אבל זה לא העניין: עובדה שמוכרים דיסקים, אלא שהמחירים בשמיים - כלומר יש דיסקים,אלא שהספקים\יבואנים מעדיפים למכור אותם במחיר הגבוה:אם על דיסק של 80$ הם יכולים להרויח 20$ (?) על 220$ כנראה שיכולים להרויח 60$.יש כאן אינטרס מובהק של הספק\יבואן לדחות את ארוע האחריות עד שמחירי הדיסקים יירדו בחזרה,והאינטרס הזה לא מוגן על ידי החוק.
פורסם 2011 בנובמבר 2214 שנים אבל זה לא העניין: עובדה שמוכרים דיסקים, אלא שהמחירים בשמיים - כלומר יש דיסקים,אלא שהספקים\יבואנים מעדיפים למכור אותם במחיר הגבוה:אם על דיסק של 80$ הם יכולים להרויח 20$ (?) על 220$ כנראה שיכולים להרויח 60$.יש כאן אינטרס מובהק של הספק\יבואן לדחות את ארוע האחריות עד שמחירי הדיסקים יירדו בחזרה,והאינטרס הזה לא מוגן על ידי החוק.השוק מושפע מביקוש והיצע!ככה העולם הקפיטליסטי שלנו עובד, לא המציאו את זה הספקים\יבואנים, כלל הסחורות בעולם נסחרות לפי ביקוש\היצע
פורסם 2011 בנובמבר 2214 שנים אתה צודק, זה אפילו נכון לגבי מישהו שמוכר HD בנפח גדול ביד שנייה.אך הוא לא בדיוק התכוון לזה. אמנם הוא לא היה הכי ברור (גם אני הבנתי את דבריו לא טוב בהתחלה ולכן מחקתי את הודעתי) אבל הוא התכוון לנושא האחריות - שהספק יעדיף לדחות את מתן הדיסק החלופי כי כרגע אפשר להרוויח על דיסק הרבה יותר. ההגיון כביכול נכון אך זה לא ממש יקרה בגלל שמלאי של אחריות זה מלאי שונה לגמריי שמספק היצרן שעובד על סרייאלים שונים לגמריי. ספק שיעשה קומבינות (ואפשר לעשות המון) יפסיד הרבה יותר לטווח ארוך אחרי שיצרניות ענק של מוצר המוני כמו WD ו SEAGATE ינתקו איתו את הקשרים המסחריים (הרי קל מאוד לעלות על הקומבינות האלה).
פורסם 2011 בנובמבר 2314 שנים אבל זה לא העניין: עובדה שמוכרים דיסקים, אלא שהמחירים בשמיים - כלומר יש דיסקים,אלא שהספקים\יבואנים מעדיפים למכור אותם במחיר הגבוה:אם על דיסק של 80$ הם יכולים להרויח 20$ (?) על 220$ כנראה שיכולים להרויח 60$.יש כאן אינטרס מובהק של הספק\יבואן לדחות את ארוע האחריות עד שמחירי הדיסקים יירדו בחזרה,והאינטרס הזה לא מוגן על ידי החוק.לא נכון. בהחלט מחויב.יצרן (ואם היצרן לא בארץ, אז היבואן) מחויב תוך שבועיים לתקן או להחליף את החלק מיום המסירה לתחנת המכירה. פחות מזה, אם החלק נמסר לנקודת שירות.נתונים אלו הם מתוך תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006
פורסם 2011 בנובמבר 2414 שנים מעניין איך המשבר הזה משפיע על רוחב הפס. למישהו יש נתונים גלובליים? בטוח שהמשבר משפיע לטובת רוחב הפס ואני חושב שאני מרגיש שינוי לטובה. אנשים כבר לא יכולים להוריד כמו מטורפים, וזה נכון לכל הגלובוס.
פורסם 2011 בנובמבר 2414 שנים - החלפה של HDD יכול לקחת חודש ימים או אפילו יותר מכך .. אנשים לא מבינים את זה , חושבים שצוחקים איתם שמספרים להם בדיחות : שלא נדבר על המחיר . רק מחמיר אבל זהו המצב אין מה לעשות ..
פורסם 2011 בנובמבר 2514 שנים מעניין איך המשבר הזה משפיע על רוחב הפס. למישהו יש נתונים גלובליים? בטוח שהמשבר משפיע לטובת רוחב הפס ואני חושב שאני מרגיש שינוי לטובה. אנשים כבר לא יכולים להוריד כמו מטורפים, וזה נכון לכל הגלובוס.אני מאמין שאותו סוג מסויים של אנשים שמורידים כמו מטורפים ללא כל הגיון יעדיפו להתחיל למחוק דברים אחרי שהם משתמשים בהם מאשר להפסיק להוריד.יש הרבה דברים שמשפיעים על העומס העולמי של הרשת, אם יש שינוי יהיה קשה לקשר אותו ישירות למחסור בהארדיסקים.בכל מקרה - הנקודה שהעלת בהחלט מעניינת.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.