כמה "להשקיע" באוטו? - עמוד 4 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה "להשקיע" באוטו?


MoRtZkInG

Recommended Posts

המדינה אומרת לך חד משמעית - אל תעשה זאת או שנאנוס אותך בישבן כל חייך.

אתה קונה במחיר פי 3 ממדינות אחרות, ואז אתה שם דלק בפי 3 ממדינות אחרות, משלם אגרות פי 3 ממדינות אחרות, תיקונים בערך פי 10 עד 50 ממדינות אחרות, אם בכלל מצאת נוכל מקצועי מספיק כדי לתקן מלכתחילה.

בנוסף להכל אתה משלם סכום מופקע כדי לעבוד בכביש 6 העלוב.

אתה מוצא את עצמך עובד עוד שעות כדי לממן עוד דלק, ואתה שואל את עצמך האם אני עובד חצי חודש למען האוטו כשהוא אמור לעזור לי להכניס כסף ?

אתה מקבל חופש תנועה מוחלט (אם אין פקקים) ובתמורה אתה מוסר אלפי שעות מהחיים שלך כדי לשלם עבור זה, ביחס שהוא לא כל כך שווה ולא כל כך מזכיר "חופש"

היו לי 3 מכוניות, אהבתי את המשותף להן שהוא "חופש תנועה" אבל לא מצאתי באף אחת חופש נפשי.

אם לא החזקת אף פעם , תקנה משהו, ותראה איך אתה רואה את החוויה הזו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אני אמקד את הדיון מעט.

ההתלבטות שלי היא בין לקנות אוטו ב-30K בערך (אני די נעול על פיאט פונטו אוטומטית 2005-2006 - רק צריך למצוא כזו. אלא אם יש לכם הצעות נוספות), לדעת שזה אוטו של 6-7 שנים על הכביש עם לפחות 120K ק"מ ולקוות לטוב, לבין לקנות אוטו ב-60K~ - וכאן פחות בדקתי (אני חושב למשל על סוזוקי סוויפט 2007 - איך היא?)

סוויפט 2007- טיפה נוקשה והעיצוב לא לטעמי, אבל אמינה, לא שותה דלק, תחזוקה בכלל לא מסובכת ומרגישה נמרצת למדי. רצוי לעשות סיבוב לפני שמחליטים לקנות, מן הסתם.

לבדוק מסרק הגה ותקינות תיבת הילוכים לפני קניה, למרות שזו לא בעיה סדרתית בכלל, יש משום מה קטע שתיבת ההילוכים מתפגרת, בד"כ מופיעות נקישות חזקות בהעברת הילוך כסימן מקדים.

לגבי הפונטו, פונטומטית 2005-2006 (גיר רציף בלבד! יש גרסה רובוטית נוראית) זו פחות או יותר העסקה הכי טובה שאפשר לעשות. בגלל שהגיר רציף ולא פלנטרי צריכת הדלק של הרכב הזה עומדת על 1:15 משולב אם יש לך רגל מעופרת, ופחות מאז אם אתה נהג נורמטיבי. מחיר הטיפולים והתחזוקה- בדיחה, ו 80 כ"ס על המשקל המצחיק שלה מתבטאים ברכב מאוד זריז, ואפילו קצת כיף.

ולכן, בטבעיות, אני מצטער להודיע לך שאין ממש סיכוי שתמצא אחת כזו, כל אחת שמטופלת כראוי ועם קילומטראז' שפוי נחטפת בלוחות היד שניה תוך 10 דקות, ורוב האחרות סובלות מבעיה כזו או אחרת עקב תחזוקה לקויה לרוב.

אם אתה בכל מקרה רוצה אחת, צריך לודא שברדיאטור יש פראפלו, ושההגה לא משמיע זמזומים כמו של עמוד מתח גבוה.

זה עניין של 0-100. אם יש ברדיאטור פראפלו- אתה לא תסבול מבעיות במערכת הקירור.

אם מישהו תקע שם מי זולים/מים מזוקקים= תצטבר לך קורוזיה לאט לאט אלא אם תעשה מהר שטיפת רדיאטור ותחליף לפראפלו.

אם יש מי ברז= צפה להחליף ראש מנוע תוך פחות משנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני הייתי משקיע 60-50 ברכב משומש, רק בגלל שזה מאפשר לקנות צעיר יותר ומגדיל את המבחר. לא הייתי מתקרב למכוניות סופר מיני ב-1.90 כי, א', הן עגלות וב', במקרה של תאונה אתה בעמדת נחיתות רצינית מול 95% ממש שנמצא על הכביש.

האלטו היא עגלה מטורפת, אבל היא מהנה לנהיגה, לא בגלל כיול מתלים מוצלח או כל דבר דומה לזה, אלא פשוט כי הרכב מרגיש שהוא נוסע 150 כשבפועל הוא נוסע 50. נראה שאין בידוד רעשים what so ever. ככה שכרכב בין עירוני הוא מזעזע.

הסוויפט די עגלה, לא ברמה של כל הרכבי סופר מיני ב-60-80 אלף, אבל עדיין. לניסעות יומיומיות היא אמור להספיק מעל ומעבר. ומצד שני תמיד יש לי תחושה שעוד 50 כ"ס היו מסדרים אותי טוב, כן גם עם המיאטה, ככה שזה בטח לא אומר הרבה.

מה שעומרי אמר לגבי איבוד ערך הוא די טיפשי, כי הוא לקח תקופה קצרה ככה שההפרש בשקלים לא יוצא הרבה. אבל אם נצא מנק' ההנחה שהאיבוד ערך הוא 10% בשנה, ומחליפים כל שנתיים, בתקופה של 10 שנים בין אם אתה קונה ב-50 אלף או ב-150 אלף כל פעם מחדש, ההבדל הוא בין 47.5 אלף שקל ל-142.5 אלף שקל.

מה גם שזה לא בדיוק המצב כי רכבים משומשים מעל כ-3-4 שנים מאבדים פחות מערכם באחוזים בשנה מאשר כאשר היו חדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הגישה התוקפנית שלכם כלפי מכוניות קטנות לא הופכת את הדעה שלכם לצודקת יותר. להפך. מרגישים כאילו אתם מנסים בכוח להצדיק את הקניות שלכם.

הפיקנטו שלי עגלה בתאוצה מהמקום עם מזגן ופחות עגלה בלי מזגן. אז אני לא יוצא מהרמזור בחריקת צמיגים וצריך לתכנן עקיפות יותר טוב. אז מה. אין לי שום בעיה לשייט על 120, הרכב מביא אותי לאן שאני רוצה, שותה משולב 1:17 עם מזגן ועושה חניות במרכז כמו נינג'ה. הרכב עונה ב-100% על הצרכים שלי ונתן לי שקט נפשי שאף רכב משומש בתקציב 60 אלף לא היה נותן לי. ויודע מה? בתור אחד שנוהג "רק" מעל 20,000 ק"מ בשנה למדתי שהכבישים גם ככה כל כך עמוסים שאין לכוח נוסף שום משמעות אלא אם רוב הנהיגה שלך בשבת בשש בבוקר. רכב , מנהלים, "גרוטאה" ב-60 אלף כולם עומדים באותם רמזורים ובאותם פקקים.

בנושא בטיחות תחסוך ממני את הקשקוש הזה. מיני מודרני שוקל 900 ק"ג ומקבל בין 80-90% הגנה על נוסעים מבוגרים. פיקנטו קיבלה 86%. זה ממש לא עלה נידף ברוח כמו שאתם עושים ממנו. מערכות בטיחות כמו ABS ו-ESP מקטינות משמעותית את הסיכוי להיות מעורב בתאונה מלכתחילה ואף פעם אין תחליף לזהירות, ניסיון ושמירת מרחק. חוץ מזה על הכביש יש גם משאיות והן מעורבות בהרבה תאונות.מה תעשה? תקנה נגמ"ש מעודפי הצבא הסובייטי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור לך שהציוני מבחני ריסוק רלוונטים רק לרכבים באותה קטגורית משקל, נכון?

ואיפה לעזעזל אנשים כמוך גרים שהם כל הזמן בפקקים? אני אולי פעם בשבוע תקוע בפקק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קטגורית משקל רלוונטית עד פער 150 ק"ג. כלומר פיקנטו במשקל 900 ק"ג שווה למשפחתית במשקל 1050 ק"ג. אתה יודע כמה מכוניות גדולות יש על הכביש? למה אתה לא קונה לנד קרוזר עם מגזן חזירים? איזה מסוכן זה לנסוע במיאטה. פשוט התאבדות. תזכיר לי כמה כריות אוויר יש לך? בקרת יציבות יש?

אשדוד. נוסע לעבוד במרכז. אני נוהג כל בוקר בכביש 4. התנועה זורמת על 100-110 במקרה הטוב ויוצא לי לעמוד במון בפקקים ורמזורים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואיפה לעזעזל אנשים כמוך גרים שהם כל הזמן בפקקים? אני אולי פעם בשבוע תקוע בפקק.

זה נקרא איזור המרכז, יגעל. וכע, אני נאלץ לחשוב פעמיים או שלוש לפני שאני מזיז את האוטו, מאחר ואם אני עתיד לחזור בשעות אחה״צ, זה באמת שלא שווה את הפקקים שנוצרים באיילון/דרך מנחם בגין/דיזנגוף וכיוצ״ב. וכל זה עוד לפני שאני מקדיש לפחות 40 דקות לחיפושי חניה ושריפת קלאץ׳ (ואני מוכן לחנות רק בחניה שאין מעליה קו חשמל או צמחיה - פיקוס ולשלשת יונים עושים לא מעט נזק לפח).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קטגורית משקל רלוונטית עד פער 150 ק"ג. כלומר פיקנטו במשקל 900 ק"ג שווה למשפחתית במשקל 1050 ק"ג. אתה יודע כמה מכוניות גדולות יש על הכביש? למה אתה לא קונה לנד קרוזר עם מגזן חזירים? איזה מסוכן זה לנסוע במיאטה. פשוט התאבדות. תזכיר לי כמה כריות אוויר יש לך? בקרת יציבות יש?

אשדוד. נוסע לעבוד במרכז. אני נוהג כל בוקר בכביש 4. התנועה זורמת על 100-110 במקרה הטוב ויוצא לי לעמוד במון בפקקים ורמזורים.

מן הסתם מי שקונה מיאטה, יש לו דרישות אחרות שדוחפות את הבטיחות לתחתית הרשימה. ועדיין, למיאטה יש 2 כריות אוויר ו-4 כוכבי בטיחות, ABS וקדם מותחנים בחגורות (לדגם האחרון, NC, יש גם בקרת יציבות ו-Roll Bar) . מי שמחפש שיקח אותו מנק' א' לנק' ב', מן הסתם הבטיחות מדורגת גבוהה יותר. במיוחד אם יש לו משפחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מצבים שבהם הגודל של האוטו לא משנה לגבי הבטיחות

לפני יומיים ראיתי אמריקאי בצורת ג'יפ שוכב מרוסק על הגג

מסתבר שהוא נסע באור ירוק בכיוון ישר ומכונית פיג'ו קטנה הגיעה מימין באור אדום ונתנה לו נגיעה באיזור הגלגל האחורי הימני.

הנגיעה הקטנה גרמה לו להסתובב ימינה והתנופה בכיוון ישר הכניסה אותו לגילגול על הגג וביצוע החלקה לאורך הצומת כשהוא הפוך על הגג.

האמריקאית טוטאל לוס. לפיג'ו הקטנה שלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פראפלו בבסיסו הוא מרוכז. צריך שיהיה יחס של 50/50 פראפלו ומים מזוקקים. אם תמלא 50/50 עם מי ברז, רוב הסיכויים שלאחר שנתיים-שלוש, תמצא ת'עצמך עדיין עם ראש מנוע אכול. מוסכים נוהגים לחפף בקטע הזה, כן, גם המורשים שבהם. לכן חשוב להקפיד שכשמוסיפים מים לתערובת, שהם יהיו מזוקקים בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זהו שלא.

אתה חי בסרט.

מה שעומרי אמר לגבי איבוד ערך הוא די טיפשי, כי הוא לקח תקופה קצרה ככה שההפרש בשקלים לא יוצא הרבה.

קרא את ההודעה של פותח הדיון. הוא ציין שהרכב יהיה אצלו כשנתיים (עריכה: סליחה, 3).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...