מכס ומוצרי יד שנייה - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מכס ומוצרי יד שנייה


Demagh

Recommended Posts

הטענה שלי היא שזה המס שיש לשלם. אני לא אוהב את הגישה של "כולם חארות" ו"לי מגיע לקבל את זה בלי התשלום". אף אחד לא מכריח להזמין דברים מחו"ל. אם אתה לא יכול לעמוד בתשלום המכס שקיים (בצדק או שלא) אל תזמין את המוצר!! כל מי שקונה את המוצר הזה בארץ שילם עליו מסים, לא מגיע לך "פרס" כי הזמנת אותו ביבוא אישי. :nixweiss:

אני לרגע לא טוען שמגיע לי לא לשלם מיסים כי הזמנתי ביבוא אישי. אני טוען שצריך להוריד מכס על מוצרים שאין הצדקה שיהיה עליהם מכס, במיוחד לא בגובה הנוכחי שלהם. ככה גם הצרכנים שקונים בארץ מרוויחים. הכנסות המדינה צריכות לבוא ממע"מ אם אין הצדקה למכס מסוים.

אם מכס מסוים עוד מוטל בלי הצדקה זה לא מכס- זו עשיקת האזרח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 60
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני יודע טוב מאוד מה זה מכס.

בפועל, הרבה פעמים המכס מושאר או קיים בשביל להגדיר את הכנסות המדינה ממסים. זה לא משנה מה התיאוריה הכלכלית שעומדת מאחורי המס הזה. לפעמים זה מוצדק, לרוב זה לא. זה לא משנה.

הטענה שלי היא שזה המס שיש לשלם. אני לא אוהב את הגישה של "כולם חארות" ו"לי מגיע לקבל את זה בלי התשלום". אף אחד לא מכריח להזמין דברים מחו"ל. אם אתה לא יכול לעמוד בתשלום המכס שקיים (בצדק או שלא) אל תזמין את המוצר!! כל מי שקונה את המוצר הזה בארץ שילם עליו מסים, לא מגיע לך "פרס" כי הזמנת אותו ביבוא אישי. :nixweiss:

Scorn,

אני גם מזמין מוצרים מחו"ל כאשר זה משתלם. לא אמרתי שום דבר נגד זה. שכל אחד יחליט אם עדיף לו לבזבז קצת זמן ולפעמים להפסיד את האחריות בשביל לחסוך את הכסף הזה לעומת היבוא הרשמי. יש פה לא מעט יבואנים שבהחלט "עושקים" אותנו. להלחם בהם זה מבורך.

אבל זה לא קשור למיסוי.

אבל רק תיראה איזה מיסים נופלים על הצרכן בגלל הכמות מס בארץ

יש לך מכס בכניסה לארץ ואז ונגיד שזה הגיעה ישר לחנות למרות שהרבה פעמים זה לא

יש לך ארנונה ומס הכנסה של בעל העסק שנופל על הצרכנים ולקינוח מעם -כמה מס כבר צריך לדחוף לנו ?

לא הגיוני יותר שיהיה פחות מיסוי ואז יותר קניות ואז הכסף יגיע מזה לממשלה ?

שמוצר במחיר נמוך יש יותר קונים פוטנציאלים -רק שהממשלה לא רוצה את זה היא אוהבת לדחוף מיסים בכוח

אפילו מעם על המים דחפו לנו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לרגע לא טוען שמגיע לי לא לשלם מיסים כי הזמנתי ביבוא אישי. אני טוען שצריך להוריד מכס על מוצרים שאין הצדקה שיהיה עליהם מכס, במיוחד לא בגובה הנוכחי שלהם. ככה גם הצרכנים שקונים בארץ מרוויחים. הכנסות המדינה צריכות לבוא ממע"מ אם אין הצדקה למכס מסוים.

אם מכס מסוים עוד מוטל בלי הצדקה זה לא מכס- זו עשיקת האזרח.

אתה לא טוען, אבל זוהי רוח השרשור הזה ועליה דיברתי.

נגיד שיורידו, לדוגמה, את המכס על מכוניות. הכנסות המדינה ירדו בכמה מליארדים. נניח כרגע שהמדינה באמת צריכה את המליארדים האלה.

האם יש יתרון בגבית המליארדים האלו דרך העלאת המע"מ על המכוניות, לדוגמה? יתכן - זו שאלה מעניינת.

אני לא יודע את התשובה בוודאות. אבל על פניו, לא נראה לי.

קרירין:

ארנונה היא מס שגובה רשות מקומית, כולל מגורמים ממשלתיים. לא הבנתי מה הקשר בכלל.

כמה מס צריכים "לדחוף" לנו? המס שגורם להכנסות המדינה לכסות את התקציב שלה.

עושה רושם שאזרחי מדינת רוצים מדינת רווחה, לא?

הכסף לכל הסבסודים האלה צריך להגיע מהיכנשהו. :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נגיד שיורידו, לדוגמה, את המכס על מכוניות. הכנסות המדינה ירדו בכמה מליארדים. נניח כרגע שהמדינה באמת צריכה את המליארדים האלה.

האם יש יתרון בגבית המליארדים האלו דרך העלאת המע"מ על המכוניות, לדוגמה? יתכן - זו שאלה מעניינת.

אני לא יודע את התשובה בוודאות. אבל על פניו, לא נראה לי.

אבל זה לא שחור ולבן -נגיד יורידו ב50%

אז אנשים יקנו הרבה יותר וגם החנויות ירוויחו הרבה יותר ובגלל זה ישלמו יותר מס הכנסה

עזוב את הבלוף שאירופה וארצות הברית נפלו בגלל מיסוי נמוך -זה סתם בלוף והם נפלו מסיבות אחרות

רובם קשורות לחמדנות של הבכירים ו"שוחד" לענים

לתת כל מיני מתנות כמו שבארץ נותנים לחרדים זה סוג של שוחד

זה מצד אחד גורם למעמד העני לא לימרוד ובינתים העשירים עושים קומבינות להיות יותר עשירים

בארצות הברית ואירופה זה פעל המון זמן עד שלא היה ברירה ופגעו במעמד הבינים למרות שהבכירים בממשל והעשירים גרמו לבעיות

בניגוד למה שחושבים ארצות הברית היא לא קפיטליסטית נטו -זה בלופ

היא עוזרת לדוגמה לאמאות חד הוריות בדיור וכסף -והיא מסבסדת דברים שצריך ולפעמים גם שלא צריך

הבעיה זה השחיטות -לדוגמה חברות שחולצו ואז נתנו בונוסים מנופחים למנהלים

יש את זה בארצות הברית ואירופה וגם בארץ

רק שבמקום אחד הם מיתבססים על חובות ענק ובארץ עושקים אזרחים

במקום זה צריך לבטל את רוב הקיצבאות ומי שניזקק באמת יפנו אותו לפנימיה או בית אבות בהתאם לגיל

אבל לקחת פחות מיסים

למה שמעון פרס לדוגמה מקבל קיצבת זיקנה ?-חסר לו ?

יש כאלו שחסר להם הרבה יותר ולא מקבלים מספיק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נגיד שיורידו, לדוגמה, את המכס על מכוניות. הכנסות המדינה ירדו בכמה מליארדים. נניח כרגע שהמדינה באמת צריכה את המליארדים האלה.

האם יש יתרון בגבית המליארדים האלו דרך העלאת המע"מ על המכוניות, לדוגמה? יתכן - זו שאלה מעניינת.

אני לא יודע את התשובה בוודאות. אבל על פניו, לא נראה לי.

אם ירד המס על מכוניות רוב הסיכויים שהכנסות המדינה לא ממש יפגעו, והנה למה-

בוא נוריד את המס על מכוניות ב 25%, סתם ככה. הוא עדיין יהיה גבוה, ואפילו גבוה מאוד ביחס למדינות שאנחנו אוהבים להשוות את עצמינו אליהן (אירופה), אבל עדיין. ברור שאי אפשר להעלים 50% מהמס באוויר. הורדה של 25% במס תגרור הורדה של 20-22% במחיר הסופי של הרכב. (בחישוב ישיר, ללא חישוב חמדנות היבואנים שיקפצו על ההזדמנות לתקוע עוד כמה אלפים של רווח)

אז עכשיו מכונית מיני (פיקנטו, פנדה, אלטו, 107) תתחיל מכ 45~ אלף שקלים חדשה מהסוכנות, סופר מיני מהמוצלחות (פולו, איביזה, פונטו אבו, קליאו וכו') בדגמים החדישים עם המנועים החדשניים (TSI, מולטיאייר) יעלו החל מ 72 אלף שקלים, והדגמים המופשטים, כמו הקליאו 1.2 ידנית והפאביה 1.4 ידנית יעלו כ 56-57 אלף.

המחיר של מכונית משפחתית קטנה, בקטגוריית המזדליסינג 3/I30 יתחיל מסביבות ה 90 אלף במקום 110, ורכבים קצת יקרים יותר ומעניינים יותר (פיאט בראבו 155, סיאט לאון FR, פולקסווגן גולף 1.4TSI) ירדו למחיר ממוצע של משפחתית של היום, כלומר שמי שיחסוך קצת בבנק ומתעסק בזה כתחביב כנראה יוכל להרשות לעצמו אחת בלי הלוואות גדולות מדי.

למה אני מפרט את כל זה? כי אנשים כבר לא יתפשרו על פליט ליסינג בן 3 שנים, ומסירות הרכבים החדשים לשוק הפרטי יזנקו בענק. צעירים שתקועים על תקציב של 30-35K יעדיפו לקרוע את התחת עוד חודשיים שלושה בשביל שבמקום שנת 2006 הם יוכלו להרשות לעצמם חדש מהסוכנות, או לכל היותר בן שנה שנתיים.

יותר רכבים ישנים שלא משתלם להשקיע בתיקון שלהם יותר מדי יורדו מהכביש לפירוקיות, מה שאומר שזמינות חלקי החילוף תעלה, ומחירם ירד.

כלומר, התוצאה של צעד כזה:

-יותר רכבים חדשים על הכביש. חסכוניים יותר, מזהמים פחות, בטיחותיים יותר.

-האזרח ירגיש אחלה, הוא יכול להרשות לעצמו שהוא מעוניין בו בלי לשקוע בחובות עד הצוואר ובלי יותר מדי פשרות, ברוב המקרים

-בגלל זמינות חלפים טובה יותר, מחיר התחזוקה של רכבים ישנים יותר עם חלפים נורמליים ירד, וסביר להניח שיותר אנשים יתחזקו את הרכבים כהלכה. רכב ישן מתוחזק טוב הוא בטיחותי הרבה יותר, גם לנוסע בו וגם לנוסעים מסביבו.

-הפסד הממשלה ממיסים כנראה לא יהיה גדול, עקב מסירת כמויות גדולות יותר של רכבים חדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת תיאוריה נחמדה רק שבניגוד למה שאתה חושב, אתה לא הגאון היחיד בעולם שבו כל השאר אידיוטים :)

העובדה היא שלמרות המיסים המטורפים - מסירות הרכבים החדשים לא חלשות כלל. להיפך. הן גבוהות מאוד. וגם למרות ההעלאה הקיצונית במחירי הדלק - מסירות הרכבים החדשים לא ירדו, אלא דווקא עלו בשנה האחרונה.

הורדת מיסים לא תגרום ליותר אנשים לקנות יותר מכוניות חדשות - היא פשוט תגרום להם לשלם פחות פר מכונית.

והיא לא תרגום לאנשים שהעדיפו לקנות יד שניה לרוץ לסוכנות, כי עדיין יהיה הפרש מחירים בין חדש ליד שניה ::) והם עדיין יעדיפו לחסוך כסף...

אם המדינה תוריד בצורה קיצונית את המס על המכוניות, היא תפסיד מלא - מלא - כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת תיאוריה נחמדה רק שבניגוד למה שאתה חושב, אתה לא הגאון היחיד בעולם שבו כל השאר אידיוטים :)

איפה רמזתי דבר כזה בכלל? זו התיאוריה שלי בלבד, זה מה שאני חושב שיהיה בהתבסס על מה שאני רואה, זה לא בהכרח נכון.

אני מסוגל לחשוב בעצמי ולדבר בעצמי, ולכן, אודה לך אם תפסיק לנסות לתקוע לי מילים בפה או מחשבות בראש. תודה.

העובדה היא שלמרות המיסים המטורפים - מסירות הרכבים החדשים לא חלשות כלל. להיפך. הן גבוהות מאוד. וגם למרות ההעלאה הקיצונית במחירי הדלק - מסירות הרכבים החדשים לא ירדו, אלא דווקא עלו בשנה האחרונה.

הורדת מיסים לא תגרום ליותר אנשים לקנות יותר מכוניות חדשות - היא פשוט תגרום להם לשלם פחות פר מכונית.

והיא לא תרגום לאנשים שהעדיפו לקנות יד שניה לרוץ לסוכנות, כי עדיין יהיה הפרש מחירים בין חדש ליד שניה ::) והם עדיין יעדיפו לחסוך כסף...

אז זהו, שבנוסף לזה שמסירות הרכבים החשדים עלו, הרוב נשלח לציי . ובנוסף לזה שמסירות הרכבים החדשים עלו- גם המכירות של חברות הליסינג חזקות מאי פעם. השוק הפרטי מוצף ברכבים, חלקם חדשים וחלקם יוצאי ליסינג, אפשרי שזה בגלל עליית מחירי התחבורה הציבורית בשנתיים האחרונות (סתם לדוגמה, פה באיזור משתלם לי יותר להתניע את הרכב שלי לנסיעה לחיפה מאשר לקחת אוטובוס. הדלק עולה פחות מכרטיס דו כיווני, ואם אני עם עוד מישהו ברכב- בכלל חיסכון) ואפשרי שזה כי בהרבה בתים החליטו להעמיד שני משום מה.

הורדת מיסים תגרום ליותר אנשים לקנות מהסוכנות ולא מחברות הליסינג. כמה רחב יהיה ההיקף? אני לא יודע, כדור בדולח אין לי.

מה שאני בטוח בו זה שיהיה לזה אפקט חיובי מאוד על שוק הרכב בהרבה תחומים (את רובם פירטתי בפוסט הקודם) וצריך בדיקה מקיפה של העניין.

כמו שאמרת, אני לא מומחה ולא כלכלן, אז אין לי דרך לקבוע חד משמעית או קרוב לזה מה יהיה, יש לי אפשרות רק להציג את דעתי ומה שאני חושב.

ומצד שני, מי שכן ביכולתו להעריך מה יהיה האפקט של צעד כזה- לא עושה את זה. אין בממשלה הנוכחית ובכמה שקדמו לה אפילו שמץ של מחשבה להוריד את המיסים על כלי רכב, הדבר האחרון שנעשה היה השקר הזה שנקרא "מיסוי ירוק", ש 70% מהרכבים עלו במחיר במסגרת הרפורמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הורדת מיסים תגרום ליותר אנשים לקנות מהסוכנות ולא מחברות הליסינג.

אתה שוב עושה את זה, ומבסס תיאוריה שלמה על הנחה שהיא פשוט לא נכונה.

במצב מיסים X, המחירים הם, נניח:

רכב חדש מסוכנות: 150 אלף

רכב חדש מליסינג: 130 אלף (נתעלם מכך שהוא מסורס משמעותית עד כדי גועל נפש)

רכב יד שניה: 100 אלף

שוב, סתם זורק מספרים.

במצב מיסים Y, המחירים יהיו, נניח:

סוכנות: 130

ליסינג: 90

יד שניה: 70

אז נכון שמי שקנה ליסינג יוכל לקנות עכשיו מהסוכנות באותו מחיר, ומי שקנה יד שניה יוכל לקנות עכשיו ליסינג באותו מחיר, אבל מה גורם לך להניח בכזאת וודאות שזה מה שיקרה?

למה שמישהו שקונה יד 2 לא ימשיך לעשות את זה, ופשוט ישלם פחות?

ההנחה שלה היא תאוריה לא מבוססת ותו לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שהיא תיאוריה לא מבוססת, או שפספסת שציינתי איזה 3 פעמים במהלך הפוסט שזו דעתי ודעתי בלבד.

אתה מוזמן להמשיך לתקוע פוסטים בסגנון "דעתך לא נכונה" ולבלות זמן בהסברים למה, או לנהל ויכוחים עם עצמך.

ולמקרה שפספסת-

כמו שאמרת, אני לא מומחה ולא כלכלן, אז אין לי דרך לקבוע חד משמעית או קרוב לזה מה יהיה, יש לי אפשרות רק להציג את דעתי ומה שאני חושב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוב עושה את זה, ומבסס תיאוריה שלמה על הנחה שהיא פשוט לא נכונה.

במצב מיסים X, המחירים הם, נניח:

רכב חדש מסוכנות: 150 אלף

רכב חדש מליסינג: 130 אלף (נתעלם מכך שהוא מסורס משמעותית עד כדי גועל נפש)

רכב יד שניה: 100 אלף

שוב, סתם זורק מספרים.

במצב מיסים Y, המחירים יהיו, נניח:

סוכנות: 130

ליסינג: 90

יד שניה: 70

אז נכון שמי שקנה ליסינג יוכל לקנות עכשיו מהסוכנות באותו מחיר, ומי שקנה יד שניה יוכל לקנות עכשיו ליסינג באותו מחיר, אבל מה גורם לך להניח בכזאת וודאות שזה מה שיקרה?

למה שמישהו שקונה יד 2 לא ימשיך לעשות את זה, ופשוט ישלם פחות?

ההנחה שלה היא תאוריה לא מבוססת ותו לא.

אתה שוכך נתון חשוב מאוד -יש אנשים כמוני שלא קונים בכלל כי המחיר לרכב נורמלי מנופח (אני מדבר על שאין לו חופשע חודשי למוסך )

וגם מחיר האחזקה דלק ביטוחים תיקונים מנופח

הוזלה של הדברים האלו בטח יתרמו ליותר מכירות מאלה שקונים רכבים חדשים דנדשים ועד אנשים כמוני שיסתפקו במיני צעצוע כל עוד היא נוסעת בעיר ולא מצריכה תחזוקה מאוד יקרה

התחבורה הציבורית היום כל כך גרועה גם בתמחור גם בתכנון -שזה לא פיתרון בכלל לרוב האנשים חוץ מחוסר ברירה

בדרך כלל אני הולך ברגל ולא לוקח אוטובוס ומונית אין על מה לדבר איזה 35 שקל לנסיעה של 5 דקות

וזה גם למה מספרי המסירה מאוד גבוהים בישראל למרות התמחור המנופח -למי שיש משפחה עם ילדים קטנים אין לא הרבה ברירות

רכב חדש משפחתי -שזה רוב המכוניות בארץ מקבל כמה שנים שרות מהחברה והסיכוים שהוא יבקר הרבה במוסך בשנים הראשונות נמוך מאוד

חוץ מתאונות או תחזוקה מאוד לקויה

רכב כזה בכיף יכול להחזיק משפחה מעל 10 שנים -2 רכבים עד שהילדים עוזבים את הבית או לפחות אמורים לעזוב ...

וכמו שאמרתי למשפחה בישראל עם ילדים קטנים אין ברירה

היתה לוקח ילדים באוטובוס לגן\בית ספר ?

יש לך כסף לשים אותם במונית ?

אבל למרות זאת יש עוד המון מקום בשוק למכור רכבים חדשים לרווקים \רווקות

גרושים גרושות

אלמנים אלמנות

חילים חילות

תן מיני סבירה ב30 אלף שקל ותחזוקה של 500 בחודש ותראה איך הן ימכרו כמו לחמניות חמות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדעה שלך היא ספוקלציה ותו-לא.

אם המס ירד, אין סיבה שהפרש המחירים בין רכב חדש ובין רכב משומש ירד באחוזים.

  • איך החלטת שאנשים פשוט לא יעדיפו לקנות מכוניות יד-שניה עוד יותר זולה ולהשקיע את ההפרש במשהו אחר?
    ממש לא ברור לי. זו הנחה חסרת בסיס וביסוס.
  • נניח שיקנו יותר מכוניות - מי אומר שבנק' האיזון החדשה הכנסות המדינה יהיו זהות או גבוהות יותר?
  • נניח שיקנו יותר מכוניות - מי אומר שזה בכלל טובה למדינה? זה מאוד מאוד לא בטוח. זה אפילו כנראה דבר דיי גרוע.
  • האם מספר המכוניות למשק בית או לאדם גבוה משמעותית במדינות בהן המיסוי על רכב נמוך יותר? אני ממש לא חושב.
    מי שצריך מכוניות - יש לו מכוניות. המדינה לא צריכה לדאוג לאנשים לאפשרות לנסוע במכוניות פאר.

אם כבר אחד הבעיות במדינת היא עידוד יתר של תחבורה פרטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • איך החלטת שאנשים פשוט לא יעדיפו לקנות מכוניות יד-שניה עוד יותר זולה ולהשקיע את ההפרש במשהו אחר?
    ממש לא ברור לי. זו הנחה חסרת בסיס וביסוס.

חלק יקנו יד שניה עוד יותר זולה אבל חלק יקנו חדשה כבר

הביסוס פשוט כלכלה בסיסית -מוצר יקר שיש לו הרבה ביקוש-כמו מכוניות בישראל -שהמחיר יורד יש יותר קונים

אני מכיר כבר כמה אנשים שרוצים לקנות מכונית חדשה ולא עושים את זה בגלל המחיר וחלק רק קונים בטווחים ארוכים יותר

בעניין נקודת האיזון -אפשר לעשות את זה בהדרגה אחוז כל פעם -ותזכור שיש עוד נתונים כמו תאונות זיהום אוויר וכו שעולות למדינה באופן עקיף ויותר נפוצות במכוניות ישנות -(היו על זה מחקרים )

בעניין מדינות אחרות זה מאוד תלוי בהרבה גורמים כמו תחבורה ציבורית \מקומות עבודה \מחירים וכו

לדוגמה עם אתה עובד וגר בפריז שם יש רכבת תחתית מצוינת וזולה יחסית למשכורת למה לך רכב פרטי גם עם הוא זול יחסית לישראל ?

ככה שאתה לא יכול לבדוק את זה רק לפי נתון אחד -זה המון גורמים ובארץ התחבורה הציבורית גרועה ורוב האנשים לא גרים צמוד למקום העבודה והגן של הילדים

בעניין מכוניות פאר-מה הקשר בכלל ? -ממתי מיני קטנטנה זה מכונית פאר ? או מסחרית למי שצריך לעבודה ?

לאח שלי יש מסחרית מעל 10 שנים שהוא חיב אותה לעבודה ולא מחליף אותה למרות רצון להחליף בגלל המחיר

בינתים המכונית שלו כמו המון אחרות פחות בטיחותית ויותר מזהמת -זה מה שטוב למדינה ?

זיהום אוויר=יותר חולים=יותר סיבסוד של המדינה

תאונות=יותר חולים=יותר סיבסוד של המדינה

אין פה שחור ולבן -ותחבורה ציבורית נורמלית לא ניראה פה בשנים הקרובות

ארץ פיצפונת כמו היו יכולים לעשות לרובה רכבת תחתית -אבל מעדיפים להוציא המון כסף על כבישים

ואז לקבל המון מיסים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדעה שלך היא ספוקלציה ותו-לא.

אם המס ירד, אין סיבה שהפרש המחירים בין רכב חדש ובין רכב משומש ירד באחוזים.

  • איך החלטת שאנשים פשוט לא יעדיפו לקנות מכוניות יד-שניה עוד יותר זולה ולהשקיע את ההפרש במשהו אחר?
    ממש לא ברור לי. זו הנחה חסרת בסיס וביסוס.
  • נניח שיקנו יותר מכוניות - מי אומר שבנק' האיזון החדשה הכנסות המדינה יהיו זהות או גבוהות יותר?
  • נניח שיקנו יותר מכוניות - מי אומר שזה בכלל טובה למדינה? זה מאוד מאוד לא בטוח. זה אפילו כנראה דבר דיי גרוע.
  • האם מספר המכוניות למשק בית או לאדם גבוה משמעותית במדינות בהן המיסוי על רכב נמוך יותר? אני ממש לא חושב.
    מי שצריך מכוניות - יש לו מכוניות. המדינה לא צריכה לדאוג לאנשים לאפשרות לנסוע במכוניות פאר.

אם כבר אחד הבעיות במדינת היא עידוד יתר של תחבורה פרטית.

כל הדיון על "מה עלול לקרות" הוא הנחה חסרת בסיס וביסוס.

אני נוטה לחשוב ככה כי אני רואה המון פעמים במקומות כמו קארספורום ושאר מקומות שמתייעצים בהם על רכישת רכב המון מקרים של אנשים שמתכננים לקנות רכב בתקציב מסוים, ואז מחליטים לקחת מימון בשביל רכב חדש. ישראלים אוהבים את הניילונים.

לגבי זה שקניה של יותר מכוניות זה דבר כנראה די גרוע- אני לא ממש מסכים, אולי ימסרו יותר רכבים חדשים, אבל מהצד השני סביר להניח שכמו באירופה, מספר השנים הממוצע של רכב על הכביש יקטן. יש פה לא מעט רכבים שגובלים ב 20 שנה ואפילו עוברים את הגיל הזה, ואני לא מתכוון לרכבים ששווים שימור, רכבים שהושקע בשימורם, או רכבים קלאסיים/אספנות כאלו ואחרים, אלא סובארו פשע/פשע סטיישן/פשע טנדר, טויוטה קורעלה, ומיצובישי לנסר ישנות, הידועות גם בתור מיצובישי 1:7.

פחות כאלו על הכביש יהיה עדיף לכולנו, תסכים איתי לפחות על זה.

כל השאר- אכן ספקולציות והנחות שלי. אין ממש ביסוס חוץ מהדעה שלי לגבי השוק המקומי, זה הכל.

ומצד שני, כמו שציינתי קודם, מומחה אני לא- אבל אין בדיקה של מומחים לגבי העניין, וצריך שתהיה. בהחלט צריך שתהיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שעדיף X מכוניות על הכביש כאשר 50% מהן חדשות לעומת X מכוניות על הכביש כאשר 25% מהן חדשות. מסכים.

בכל מקרה, לישראל יש צורך תקציבי מסויים שנובע מהפעילות שלה וצריך להבין שאם מורידים ממס X חייבים לגבות את זה ממס Y כדי לעמוד בתקציב. לבוא ולהגיד על כל מס שקיים בישראל "עושקים אותנו", "גונבים אותנו", "הכל בישראל עולה כסף", זה ילדותי, ויותר מזה - מטופש, כי גם בכל מקום אחר בעולם קיימים מסים (בחלוקה כלשהי). דיון על אופן חלוקת המס בישראל הוא כבר דיון אחר.

לגבי "יותר מכוניות על הכביש זה יותר טוב", אני לא ממש יכול להתווכח איתך, זו דעה. בכל מקרה, שמעתי על מחקרים שמסקנתם היא שלא משנה כמה אורך וגודל הכבישים הכולל יגדלו, כמות הפקקים בסופו של דבר לא תשתנה (מאחר וזה יעודד יותר מכוניות, יגדיל פקקים, יגדילו כבישים וחוזר חלילה). בסופו של דבר על מנת ליצור מערכת תחבורה יעילה צריך טובה - אך גם זה כבר נושא לדיון בפני עצמו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה, לישראל יש צורך תקציבי מסויים שנובע מהפעילות שלה וצריך להבין שאם מורידים ממס X חייבים לגבות את זה ממס Y כדי לעמוד בתקציב.

ככה חושבים אולי פיקדוני האוצר במונחים של שחור ולבן

אבל זה שוק של בני אדם לא

שהמחיר יורד יש יותר קונים פוטנציאלים -מה יהיה האיזון בסוף מבחינת המס שיתקבל אף אחד לא יודע

אולי תוריד מס ב50% והמכירות יעלו רק טיפה ותפסיד

אבל אולי תוריד מס ב50% והמכירות יעלו גם ב200% והמדינה תרוויח

אבל תפקיד הכנסת מהתחלה זה לשרת את התושבים ולא לאפך -רק שהם פועלים נגד הבוחרים במיסוי הכבד הזה

גם מס הכנסה גבוה גם מעם גבוה גם מכס גבוה -הכל גבוה

זה לא יתנהלות של כנסת שאמורה לשרת את התושבים

המס צריך להיות מותאם לא לקבור את מעמד הבינים והענים -כי זה מה שהוא גורם היום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...