איזה לוח מסדרת Z68 לא מאפשר שימוש בליבה הגראפית של המעבד? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה לוח מסדרת Z68 לא מאפשר שימוש בליבה הגראפית של המעבד?


sangoker

Recommended Posts

כל דגם עם יציאה למסך ואם אתה רוצה להשתמש בכרטיס מסך חיצוני ורק לישומים ספציפים להשתמש בכרטיס על המעבד אז אסוס מאפשרים אז זה בחלק מהדגמים, גם אלו ללא יציאת מסך.

אה תודה אחי

תגיד הסיבה שהוא משבית את הליבה הגראפית של המעבד זה בגלל שבלוח-אם עצמו יש כרטיס מסך מובנה?

ובכלל בלוחות Z68 שאין כרטיס מסך מובנה אין בכלל חיבור של VGA DVI או רק חיבורי USB , למה? אם אני רוצה לחבר מסך עם כבל לאן אני אמור לחבר אותו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באף מהסדרות האלו אין כרטיס מסך,

הכרטיס מסך נמצא בתוך המעבד, ולוחות האם פשוט מאפשר או לא מאפשר גישה אליו.

אם אתה רוצה לחבר את המסך לכרטיס מסך שבמעבד, אתה צריך לקנות שכולל חיבור לכרטיס מסך מן הסתם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכרטיס מסך מובנה במעבד, לא בלוח!

יש לך 2 אופציות שלא מבטלות אחת את השנייה:

- הראשונה לחבר את המסך ליציאות על הלוח ולהגדיר עם תוכנה שמנצלת LucidLogix Virtu שישתמש בכרטיס מסך בעת הצורך (אפילו אם לא מחובר לשם מסך, הוא ישתמש בחיבור על הלוח-אם).

- השנייה לחבר ליציאות על הכרטיס מסך ושוב להגדיר בתוכנה שישתמש בכרטיס מסך המובנה בעת הצורך. אבל באופציה הזאת לא כל הלוחות Z68 ללא יציאות למסך תומכות.

לשאלתך התשובה היא כנראה לחסוך עלויות.

ולשאלת החיבור אתה יכול לחבר לכרטיס מסך ויש מתאמי ל DVI אם אין לך יציאת במסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכרטיס מסך מובנה במעבד, לא בלוח!

יש לך 2 אופציות שלא מבטלות אחת את השנייה:

- הראשונה לחבר את המסך ליציאות על הלוח ולהגדיר עם תוכנה שמנצלת LucidLogix Virtu שישתמש בכרטיס מסך בעת הצורך (אפילו אם לא מחובר לשם מסך, הוא ישתמש בחיבור על הלוח-אם).

- השנייה לחבר ליציאות על הכרטיס מסך ושוב להגדיר בתוכנה שישתמש בכרטיס מסך המובנה בעת הצורך. אבל באופציה הזאת לא כל הלוחות Z68 ללא יציאות למסך תומכות.

הלוח אם דגם GA-Z68X-UD3-B3 תומך באופציה הזאת?

והלוח דגם GA-Z68X-UD3P-B3 תומך?

ועוד שאלה , אם אני הולך על האפשרות השנייה לחבר את המסך ליציאות על הכרטיס מסך ,אני שוב צריך להגדיר בתוכנה שמנצלת LucidLogix Virtu או שזה תוכנה אחרת? ואיך קוראים לתוכנה הזאת?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התרד קצת מבולבל. נעשה סדר:

כל לוח Z68 תומך בליבה הגרפית שבמעבד ומאפשר שימוש בה. כמובן שכולם כוללים יציאות וידאו.

הליבה הגרפית של אמנם חלשה אבל אופציית ה-quicksync מאפשרת קידוד בתוכנות מסויימות להתבצע מהר יותר מכל כרטיס גרפי

אחר.

אופצייה זו יוצרת קונפליקט לאלה המשתמשים בכרטיס מסך דיסקרטי(נפרד) למשל למשחקים אבל רוצים גם לקודד ולהנות מquicksync.

שבב ה-virtu (מיוצרת ע"י חברת lucid הישראלית, כבוד) מאפשר שימוש בquicksync ובכרטיס המסך בו זמנית. אמנם התוצאות לא תמיד

100% מוצלחות אבל זה עובד לא רע.

חלק נכבד מלוחות ה-Z68 כוללות את השבב הזה.

אם זה מה שאתה מעוניין אז חפש את הסמל של VIRTU בפיצ'רים של הלוח באתר החברה או ציון של הפיצ'ר ב-specs.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל לוח Z68 תומך בליבה הגרפית שבמעבד ומאפשר שימוש בה. כמובן שכולם כוללים יציאות .

רק תיקון קטן. בדגמים מסוימים היצרן בחר שלא לממש את היכולת לנצל את הליבה הגרפית כפי שמתבטא בכך שאין יציאות כלשהן על הלוח. יש לוח אחד כזה של GB ואם אני לא טועה אפילו שניים, וייתכן שיש גם של יצרנים אחרים.

אבל מעבר לדגמים ספציפיים זה נכון שרוב לוחות ה-Z68 מכילים יציאות .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני לא טועה אז הלוח שאני מתכוון אליו הוא GA-Z68A-D3, ואם אני לא טועה פעם נוספת אז נדמה לי שיש אפילו עוד לוח אחד כזה.

אני גם חושב שכל סדרת ה-Z68XP של GB מציעה רק יציאת HDMI מה שקצת מסרבל את שימוש בלוחות הללו עם מסכי מחשב שגרתיים (נכון שיש מתאמים וכו', אבל בכל זאת).

לגבי ערכות השבבים. עד היום מכל המפרטים ודפי המידע שראיתי. ערכות השבבים H67, P67 ו-Z68 הן זהות לגמרי. אותו מספר של אפיקי PCI-E, אותם בקרי SATA, אותה כמות חיבורי USB 2.0, אותם ערכי TDP ואותה ארכיטקטורה. כך שסביר מאוד להניח שמדובר פשוט באותה ערכת שבבים שכפו עליה מגבלות מלאכותיות (לגבי הכפייה של המגבלות המלאכותיות אני אפילו בטוח) בצורה כזאת או אחרת, בדיוק כמו בדור הקודם--אם על-ידי שינוי מבני, או שכנראה פשוט על-ידי הימנעות מהתקנת יציאות וידאו בלוחות P67 והתקנת גרסת ו/או UEFI שלא מאפשרת לבצע OC בלוחות H67 בהוראת יצרנית השבבים. אני אפילו זוכר שקראתי איזה דיון לפני מספר חודשים שמישהו עדכן גרסת המיועדת ללוח P67 בלוח H67 והצליח לבצע OC או משהו דומה (לא ממש זוכר את הפרטים, ולשם הבהרה, זאת לא המלצה או עידוד לנסות משהו כזה, אני לא בטוח שאני זוכר לגמרי נכון ובטח שלא בטוח שהמקור מהימן--אז פשוט לא לנסות משהו כזה).

כך שלדעתי דגם ערכת השבבים הוא בסך הכל שם מותג וכל ערכות השבבים מסדרה 6 הן זהות לגמרי ובלוחות המבוססים על Z68 היצרנית פשוטה הסירה את כל המגבלות המלאכותיות הללו. בלוחות Z68 שבהם אין יציאות וידאו אכן מקבלים למעשה לוח P67 עם SRT. כל העסק הזה כולל Virtu ועניין ה-SRT הם לדעתי המשך הפילוח האגרסיבי של היצרנית במטרה לסחוט כל אגורה אפשרית מלקוחותיה ולדעתי זה לא יותר מהמשך יריקה בפרצופם של הלקוחות. ה-SRT לדוגמה הוא בסך הכל רכיב תוכנתי שבעקרון אפשר לממש אותו בכל אחת מערכות השבבים מסדרה 6 אך מטעמיה בוחרת שלא לעשות זאת (גם את Virtu אפשר בגדול להכניס לקטגוריה הזאת. אף אחת משתי הטכנולוגיות הללו אינה קשורה קשר מבני ישיר לערכת השבבים אלו טכנולוגיות הרחבה עצמאיות).

ועוד משהו, הדלפות ודיווחים ראשונים על מעבדי טוענים שבמעבדים הללו כן ניתן יהיה לבצע OC באמצעות העלאת ה-BCLK (תדר הבסיס). אם זה יתברר כנכון, ועוד מוקדם לשפוט, אז הרי שגם חוסר היכולת לבצע OC בפלטפורמת SB במעבד שאינו בעל מכפלה פתוחה הוא מגבלה מלאכותית ולא באמת מגבלה טכנית של הארכיטקטורה כפי שנטען עד היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאלה שהגיבו למעלה אני רק שואל...

הטכנולוגיה שגורמת שאני יכול להשתמש גם בכרטיס הגראפי שנמצא על המעבד ,וגם בכרטיס מסך שאני קונה בנפרד בו זמנית ,האם היא גם קיימת בלוחות Gigabyte GA-Z68X-UD3-B3

ו- Gigabyte GA-Z68X-UD3P-B3

חיפשתי את הסמל "VIRTU" בשלושה דגמים שונים של דגמי Z68 ולא מצאתי משהו

אז אני שואל אתכם ישירות על שתי הלוחות האלו ,האם קיימת בהם הטכנולוגיה שאני יכול להשתמש בכרטיס מסך שעל המעבד ובכרטיס מסך הרישמי גם יחד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. למה בדיוק אתה זקוק ל-Virtu?

2. אי אפשר להגיד לך את כל שמות הדגמים שמכילים Virtu יש הרבה כאלה. מטרת הפורום היא לא להקריא לך נתונים שניתן למצוא במפרט היצרן. אם מצאת לוח שמתאים לדרישות שלך כנס למפרט שלו ובדוק אם יש בו תמיכה ב-Virtu אם התמיכה בזה כל כך חשובה לך. כאשר מצאת את הלוח הזול ביותר שעונה על כל הדרישות שלך (ועכשיו Virtu היא אחת מהן מסתבר) קנה את הזול ביותר שאתה מוצא.

3. אל תהפוך את הדיון הזה שוב לדיון בקשת לוח-אם. פתחת כבר מספיק כאלה. אם אתה רוצה להסב את הדיון לדיון על קבלת המלצה על לוח-אם תמשך בבקשה בדיון הקודם שפתחת בנושא הזה. את הדיון הנוכחי פתחת עבור שאלה ספציפית וקיבלת עליה תשובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...