טמפרטורות גבוהות יחסית עם scythe mugen 2 rev 2 + I5 2500K - עמוד 2 - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טמפרטורות גבוהות יחסית עם scythe mugen 2 rev 2 + I5 2500K


giliboy

Recommended Posts

לא חריגות אכן, אך עדין גבוהות יחסית.

כמו שאמרתי בהודעה הקודמת אני כרגע מנסה "לקמבן" כך שאוכל למקם את המאוור על הצלע בצד של הזיכרון + הצלע ממול.

צודק, המטרה הייתה שהמאוור של המארז יזרים אויר קר לצלעות והמאוור של המוגן יזרים לספק ומשם החוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני לא מבין למה הגישה התוקפנית. מנסים לעזור, מעלים רעיונות והשערות ובמקום שהדיון יישאר ענייני הוא הופך למעין התנצחות. אני יכול להגיד שבאופן אישי יוצא לי כל החשק להמשיך להשתתף בדיונים שתופסים כיוון שכזה.

1. מה זה המאוורר שנדמה שיש שם בגג המארז? הוא מכוון להוציא אוויר?

2. כרגע הסירקולציה שלך באמת "שבורה" לגמרי, המאוורר האחורי מכניס אוויר (בדרך כלל מאזור שאין בו זרימת אוויר טובה כי גב המארז תמיד איכשהו קרוב איכשהו לקיר/גב שולחן) אבל משם האוויר לא ממשיך לשום מקום הוא נכנס אל בין צלעות הקירור של גוף הקירור אבל אין מה שימשוך אותו משם.

3. המאוורר של הספק בקושי מזיז (יחסית) אוויר. ככה שגם האוויר שנזרק מהמאוורר של גוף הקירור לא ממש יוצא כל כך מהר מהמארז.

4. אני מסכים שצורת ההתקנה של המאוורר כמו שהוא כרגע על גוף הקירור היא לא אידאלית. עדיף למקם אותו כפי שהציעו, אני מבין שזה בעייתי, אך צריך לחשוב איך למצוא דרך כן לעשות זאת.

5. דלת מארז פתוחה לפעמים שוברת סירקולציה יותר מאשר תורמת לקירור. כאשר המארז סגור ומאווררים בעוצמה המתאימה ממוקמים במיקום הנכון, נוצרות מעין "תעלות אוויר" שמפנות את החום בצורה יעילה. פתיחת דלת המארז לא תמיד עוזרת לקירור. כך מניסיוני לפחות.

6. אני מציע לך לתקן את הסירקולציה בהקדם האפשרי. אם צריך להתפשר בגלל הקרבה לכרטיס הגרפי -- אז צריך, אבל קודם כל לדאוג לסירקולציה בסיסית תקינה:

א. מאוורר מקדימה שמכניס אוויר + מאוורר מאחורה שמוציא אוויר.

ב. ללא מאווררים על דלת המארז (אם קיים כזה).

ג. סידור כבלים - די חובה כי זרימת האוויר נפגעת. לנתב כמה שיותר כבלים אל מאחורי פלטת לוח האם. זה לוקח זמן אני יודע, אבל לרוב ההשקעה שווה.

ד. מאוורר גוף הקירור - עדיף כמו שהמליצו, אם זה ממש בלתי אפשרי צריך לחשוב מה עושים עם זה.

ה. אם המאוורר שנדמה שיש בגג מוציא אוויר, אז אותו אפשר להשאיר כמו שהוא.

באיזה מארז מדובר בכלל? לא הצלחתי לזהות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פותח התרד כמו שזה נראה המאווררים גם בגג וגם בחלק האחורי הפוכים..

תהפוך את המאווררים הללו שיוציאו אוויר..כמו כן תתקין את המאוורר בMUGEN 2 מעל הזיכרון שיזרוק אוויר לכיוון החלק האחורי..

תעדכן בתוצאות..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל אני לא מבין למה הגישה התוקפנית. מנסים לעזור, מעלים רעיונות והשערות ובמקום שהדיון יישאר ענייני הוא הופך למעין התנצחות. אני יכול להגיד שבאופן אישי יוצא לי כל החשק להמשיך להשתתף בדיונים שתופסים כיוון שכזה.

1. מה זה המאוורר שנדמה שיש שם בגג המארז? הוא מכוון להוציא אוויר?

2. כרגע הסירקולציה שלך באמת "שבורה" לגמרי, המאוורר האחורי מכניס אוויר (בדרך כלל מאזור שאין בו זרימת אוויר טובה כי גב המארז תמיד איכשהו קרוב איכשהו לקיר/גב שולחן) אבל משם האוויר לא ממשיך לשום מקום הוא נכנס אל בין צלעות הקירור של גוף הקירור אבל אין מה שימשוך אותו משם.

3. המאוורר של הספק בקושי מזיז (יחסית) אוויר. ככה שגם האוויר שנזרק מהמאוורר של גוף הקירור לא ממש יוצא כל כך מהר מהמארז.

4. אני מסכים שצורת ההתקנה של המאוורר כמו שהוא כרגע על גוף הקירור היא לא אידאלית. עדיף למקם אותו כפי שהציעו, אני מבין שזה בעייתי, אך צריך לחשוב איך למצוא דרך כן לעשות זאת.

5. דלת מארז פתוחה לפעמים שוברת סירקולציה יותר מאשר תורמת לקירור. כאשר המארז סגור ומאווררים בעוצמה המתאימה ממוקמים במיקום הנכון, נוצרות מעין "תעלות אוויר" שמפנות את החום בצורה יעילה. פתיחת דלת המארז לא תמיד עוזרת לקירור. כך מניסיוני לפחות.

6. אני מציע לך לתקן את הסירקולציה בהקדם האפשרי. אם צריך להתפשר בגלל הקרבה לכרטיס הגרפי -- אז צריך, אבל קודם כל לדאוג לסירקולציה בסיסית תקינה:

א. מאוורר מקדימה שמכניס אוויר + מאוורר מאחורה שמוציא אוויר.

ב. ללא מאווררים על דלת המארז (אם קיים כזה).

ג. סידור כבלים - די חובה כי זרימת האוויר נפגעת. לנתב כמה שיותר כבלים אל מאחורי פלטת לוח האם. זה לוקח זמן אני יודע, אבל לרוב ההשקעה שווה.

ד. מאוורר גוף הקירור - עדיף כמו שהמליצו, אם זה ממש בלתי אפשרי צריך לחשוב מה עושים עם זה.

ה. אם המאוורר שנדמה שיש בגג מוציא אוויר, אז אותו אפשר להשאיר כמו שהוא.

באיזה מארז מדובר בכלל? לא הצלחתי לזהות.

אני אתחיל בכך שאומר שאכן התגובה שלי לא הייתה הולמת , אך מנגד גם אומר שממנהל פורום אני לא מצפה לקפוץ למסקנות מבלי לשאול קודם.

ההתחלה של "ידידי" פשוט הקפיצה לי כמה נרבים, גם ככה אני מיואש משעות של "משחק".

בכל מקרה אני מתנצל על התגובה המיותרת.

ועכשיו לענינינו

כמו שאמרתי כרגע המארז שלי לא מסודר בעליל מסיבה שאני מתכנן להחליף את המאוורים במארז ולשנות סירקולציה.

1. כרגע הוא לא פעיל, הוא מרעיש יותר מאשר מקרר, שוב אני מתכנן לקנות חדש.

2. כרגע לצורך הבדיקות חיברתי שני מאוורים למוגן (מחוברים רק עם "מוט" אחן), אחד בצד של הזכרנות ואחד ממול, שניהם מזרימים את האויר לכיוון האחורי של המארז.

3. נרשם.

4. בוצע.

5. נגיע לזה תכף.

6. מקדימה אין בדיוק מקום, יש מקום בתחתית למאוור קטן 80 שהוא די מכוסה. למעלה גם יהיה טוב?

ב. כרגע לא אפשרי גם אם ארצה, המוגן בולט מידי לכיוון הדלת.

ג. אבצע בקרוב, מבטיח.

ד. בוצע.

כרגע שהדלת סגורה הטמפרטורה מצביע על 38 מעלות ועם דלת פתוחה 36.

NXZT blackline

עריכה:

אני חייב להוסיף שעדין למרות כל בעיות הסירקולציה והחיווט, הטמפרטורה נראת לי גבוהה.

אני אומר שוב שעם הQ6600 הטמפרטורה הייתה על 35~. האם I5 מתחמם בהפרש כזה מהותי?

כרגע יש לי שלושה מאוורים (שניים על המוגן + האחורי שמזרים את האוויר מחוץ למארז) של 120 שמוקצים למעבד והוא לא יורד מ-38.

ברור לי שיש בעיה של סירקולציה וחיווט אך עדין בשורה התחתונה זה נראה לי פשוט שהטמפרטורה גבוהה מדי, אני אוסיף ואומר שגם כאשר כל הלוח ישב מחוץ למארז הטמפרטורה הייתה 39-40.

[attachment deleted by admin]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלו כבר טמפרטורות טובות יותר בהתחשב בתנאי מזג האוויר ששוררים לאחרונה. אך הרבה יותר חשוב מבדיקת הטמפרטורה במנוחה היא בדיקת הטמפטורה במאמץ. אני מניח שאתה זאת אז אחכה שתעלה תוצאות.

לגבי הסירקולציה, אם אתה מחליף בקרוב מאווררים ולא ממש מתכוון להשקיע יותר מדי במארז הקיים, אז צריך להסתדר עם מה שיש בינתיים.

לגבי המאוורר שמקדימה. בדרך כלל מאוורר אחד לפחות נמצא מול כלוב הכוננים הקשיחים כדי לקרר אותם. לכן אני חושב שלמקם שם מאוורר לא מזיק.

אם אתה יכול לאלתר ולהוסיף מאוורר 120 מ"מ באזור מפרצי ה-5.25 זה לבטח לא יזיק. מספיק אחד ב-800-1200 סל"ד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתחיל בכך שאומר שאכן התגובה שלי לא הייתה הולמת , אך מנגד גם אומר שממנהל פורום אני לא מצפה לקפוץ למסקנות מבלי לשאול קודם.

ההתחלה של "ידידי" פשוט הקפיצה לי כמה נרבים, גם ככה אני מיואש משעות של "משחק".

בכל מקרה אני מתנצל על התגובה המיותרת.

יכול להיות שפשוט הייתה כאן סוג של אי הבנה, המילה ידידי פשוט נמצאת בצורת הניסוח שלי זה הכל, לא התכוונתי לזלזל באף אחד, תמיד הרצון שלי הוא לעזור וללמוד :)

בכל מקרה, אני לא קופץ למסקנות אני מגיב על פי מה שאני רואה בעיניים, ואיך שזה נראה לפחות(תקן אותי אם אני טועה)

המאורר של המוגן מותקן כשהאוויר שלו נזרק כלפי הקירור עצמו, והמאורר האחורי מותקן כשהאוויר שלו מופנה למוגן גם כן.

עם כל הכבוד, התנסיתי מספר רב של פעמים עם המוגן, וגם שאתה מתקין אותי איך שהתקנת(שזה בסדר גמור) יש אפשרות לשים את המאורר גם עם הקליפסים ממתכת שמגיעים איתו, תנסה אפילו טיפה בכוח לסובב את הקירור ככה שהפס מתכת התחתון לא ייגע בכרטיס מסך, או תנסה לשים שם בידוד אם זה ממש ממש צמוד.

אופציה שניה היא להפוך את הקירור ככה שלא יישב בצורה אופקית אלא אנכית, ברגע שהוא יישב בצורה השניה שלו הוא יסתיר את הזיכרונות ואז תוכל בקלות לשים את המאורר איפה שהוא צריך להיות.

אז כמו שאמרתי מקודם, ממה שאני רואה בתמונה

המאורר של המוגן והמאורר של הספק בעצם מתווכחים ביניהם מי יקח את האוויר, והמאורר האחורי של המארז זורק אוויר לתוכו במקום לזרוק את האוויר החם שיוצא מהמוגן לאוויר העולם :)

בכל מקרה, חפרנו לך מספיק ואני חושב שהבנת את הפתרונות :)

אבל כמו שאני תמיד אומר, כל עוד זה עובד אין מה לדאוג..

ככה שגם אם היית ממשיך לעבוד ככה עד סוף ימיו של המחשב הזה - הוא היה עובד מצויין.

עריכה : רק עכשיו ראיתי שבעצם תיקנת את מה שהיה מקודם לא נכון - כמו שכבר אמרו תבדוק טמפרטורה במאמץ אתה לא אמור לעבור את ה60 מעלות...

קח בחשבון שחם בחוץ, אני עם 2 מאוררים על הTRUE שלי מקבל 45 במנוחה ו70-75 במאמץ.. מה לעשות - טמפרטורת החדר קרובה ל30 מעלות גם בלילה :D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי זה אבסורד אבל כמה שאני שמח לראות את התגובה שלך.

מה שאני מנסה להסביר שלא משנה כמה הסירקולציה לא תקינה או כבלים לא מסדורים, זה עדין לא נוגד את העובדה שהטמפרטורה פשוט גבוהה מידי.

אני חוזר ואומר גם כאשר הלוח מחוץ למארז הטמפרטורה פשוט גבוהה, לכן אשמח אם מישהו אשר יש לו את הקירור הנ"ל, יסתכל על התמונות שהעלתי, בעיקר על ההברגה, ויאמר לי אם זה נראה בסדר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמו שציינו כבר הטמפ' שלך אומנם גבוה ביחס לקירור אבל שוב לא חורגת משום גבול של המעבד.. :s07:

כמו כן ההתקנה לא מסובכרת ואם הקירור "ושב" טוב ומהודק אז הבעיה לא כאן..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סיבות אפשריות:

1. אולי זה נראה לך זניח, אבל במקרים לא מעטים סידור הסירקולציה עושה הבדל משמעותי.

2. ייתכן שמרחת שכבה עבה מדי של משחה טרמית.

3. אני גם לא חושב שאם הקירור מהודק למעבד ולמקומו בצורה שנראית תקינה אז שהוא מקור הבעיה.

4. מערכות שונות בסביבותות שונות ייתנו תוצאות שונות. להגיד סתם שעם דגם מעבד X בשילוב עם Y אני מקבל טמפ' Z לא אומר הרבה ולא ניתן להשתמש בזה כסיס להשוואה עניינית.

5. תעלה תמונה של מ-CPU-Z של המעבד במנוחה ובמאמץ. סתם כדי לראות מה קורה למכפלה ולמתח (לא שיש לי איזה בסיס להאמין שדווקא פה הבעיה, זה יותר למען הסדר הטוב).

6. הקרבה היתרה לכרטיס הגרפי שגם הוא לא בדיוק קריר גם לא ממש תורמת.

7. מה דגם הלוח שלך? אם הוא מבוסס על ערכת השבבים Z68 (למרות שבאותה מידה זה יכול להיות גם לוח P67 לא הצלחתי לזהות) יכול להיות שאתה משתמש בטכנולוגיית Virtu במצב i-mode?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהנחה שעכשיו המאווררים כולם יושבים איפה שהם צריכים ולכיוון הנכון, כבר נאמר במשך הת'רד הזה שטמפרטורה היא בין היתר דבר נסיבתי, כל מערכת והדברים הקטנים שבה שמשפיעים על הטמפרטורות - דברים נסיבתיים או הבדלים מינוריים.

אצלי לדוגמא, המעבד הקודם ישב על 8 מעלות פחות עם ALPINE 7 PRO מאשר עם FREEZER 7 PRO, ועכשיו המעבד הנוכחי יושב על 45-48 מעלות במנוחה כאשר בחורף זה היה 38-41 עם DUORB. זה שאצל מישהו אחר זה יושב גם עם אותו מפרט בדיוק על טמפרטורה נמוכה יותר לא אומר כלום. יש הרי גם הבדלים בין המעבדים עצמם מאותו פס ייצור, חלק מפזרים חום טוב יותר וחלק פחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לעומת זאת אני מאוד שמח שלא הקשבתי לאף אחד שאמר לי קח את הMUGEN 2, אני עם הQ9550S ובOC של 3.6GHZ קבוע על 25-27 מעלות במנוחה ובמאמץ על 30-35 מעלות עם חדר ללא מזגן ואפילו ללא מאוורר, ככה זה כשיש לך את הNH-D14 האימתני :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ ה-show off שלך לא במקום.

גילי, רק כדי לשלול התקנה לקוייה של גוף הקירור - תוודא שבזמן מאמץ הצלעות חמות. פשוט תיגע בהם ובדוק אם הן חמות למגע.

אתה מוקף בתותחים כבדים, נגיע לפתרון. עם איזה תוכנה אתה בודק טמפרטורה?

כמו כן, מצפה לתמונה מ-cpu-z במאמץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשהדיודה על 60~ המצב שהוא ירגיש את המוגן יותר מפושר היא בלתי אפשרית..

זאת אומרת, גם אם המוגן עובד תקין, הוא לא אמור להיות חם במאמץ... אלא פושר.. וגם זה בערבון מוגבל עם המעבדים האלו..

פליטת החום שלהם מאוד נמוכה :o

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...