עבור לתוכן

למה AMD מגבילים ליבות גרפיות חזקות

Featured Replies

פורסם

למה AMD מייצרים ליבות גרפיות חזקות כמו HD6970, ואז מגבילים להן את הביצועים ומוכרים במחיר יותר נמוך (HD6950)?

איך זה משתלם להם יותר מלייצר את הליבות הגרפיות ל HD6950 עם פחות מעבדים מאוחדים מלכתחילה? :nixweiss:

פורסם

כדי לא לעשות 2 קווי יצור נפרדים שזה הרבה יותר בלאגן

עוד כמה מעבדים מאוחדים זה לא באמת כזה יקר

פורסם

יש המון סיבות שעלולות להניע אותם לזה:

קודם כל הם עושים את זה בשביל לדבר לשוק רחב יותר (יש אנשים שירצו להשקיע 1300 ש"ח בכרטיס חדש, ולא 1700, אז במקרה שלו

הם צריכים למצוא לו מענה).

זה לא בדיוק בדיוק אותו כרטיס, קיים איזה הבדל בצ'יפ של הזכרון.

כמו שאמרו מעלי, לא משתלם לבנות 2 פסי ייצור, תנסה לקחת את זה בפרופורציות, כשהם מייצרים בכמויות כאלה גדולות, בדר"כ

שווה להשאר על פס ייצור אחד.

יש סיכוי גבוה שהם גם שחררו את השמועות של פתיחת הכרטיס ובכוונה לא הסירו את הליבות הנוספות, אם אני לא טועה

הHD6950 הוא אחד הכרטיסים הנמכרים, המון קונים אותו בגלל שהוא נפתח לHD6970 (אותו קהל שקונה אותו מהסיבה הנ"ל הוא בדר"כ קהל שמכיר קצת ולכן גם ממליץ עליו), ומבחינתם הם מצליחים להחזיק חלק גדול בשוק, ככה שזה משתלם להם כלכלית.

פורסם

פותח הדיון, צר לי להודיע לך אבל ככה פועל כל שוק השבבים. בעבר היה נהוג להפוך ליבות למסורסות כי לפעמים נמצאו בהם פגמים ולכן לא עברו את מבחני הביצועים שמציבים לליבות האיכותיות יותר אבל היום תהליכי הייצור מבינים אחוז גבוה משמעותית של ליבות תקינות ואיכותיות ולכן "בלית ברירה" פשוט מפלחים את הליבות לשלל עוצמות פשוט בשביל ש"יהיה". דוגמא טובה תהיה מעבדי AMD שאפשר לפתוח להם זכרון מטמון ואפילו ליבות נוספות. וכן כמו שאמרו מעלי כשיש לך 2 ליבות כל כך דומות עדיף שיהיה פס ייצור אחד ולאחר מכן ביצוע סירוס באופן תוכנתי ולא באופן פיזי ע"י מכונה מה שמייקר את התהליך

פורסם

כמו שאמרו המגיבים הקודמים, אפשר לסכם את התשובה לשאלתך מדוע היצרנים עושים זאת (ולא רק בתחום אלקטרוניקה)

והסיבה הנה מסחרית בשורשה.

*דוגמא לא מתחום המחשבים:

את הטויוטה קורולה GLI אפשר לרכוש כמות שהיא בכ- 126 אלף ש"ח, ותמורת 2600 ש"ח נוספים נותנים לך גם בקרת שיוט.

למעשה הבקרת השיוט הנה חלק בלתי נפרד ממחשב הרכב, אז מדוע מבקשים עליה תוספת מחיר ?

בסך הכל על מנת לפתוח את האופציה הזו מתקינים ברכב ידית (ממסר שליטה) קטן ליד ההגה. העלות של הגשפט הזה בקושי 100$ (ארה"ב), אבל

בארץ מבקשים 2600 ש"ח. מדוע ?

על מנת לענות על צורך של חלק מהשוק ולהגדיל את מתח הרווחים מצרכן שכן מעוניין בכך.

יש כאלה שרוכשים את הרכב בארץ ומייבאים לבד את הממסר ב- 100$ ומתקינים לבד.

נחזור לענייננו:

ישנם הרבה מאד תחומי צריכה בעולם, שבהם אותו רכיב בדיוק משווק בכמה מוצרים ברמות תמחור שונות.

לעיתים מייצרים הגבלה טכנית על מנת לסרס את המוצר הזול יותר בכדי להצדיק את הדיפרנסציה בין שני המוצרים.

לעיתים הסירוס ניתן לביטול - כמו במקרה של הרדאון HD6950.

לעיתים יכולת ביטול הסירוס היא אף מכוונת על ידי היצרן, על מנת לענות על יותר דרישות שוק ולהיות נוכחים ביותר סגמנטים.

אישית הנני סבור כי AMD עשתה כאן מהלך מתוכנן לחלוטין וענתה לשלושה דרישות שונות בשוק:

פעם אחת מוצר מלא יכולות במחיר 370$ (מחיר חו"ל), פעם שניה מותר נחות בכ- 10% תמורת 300$,

ופעם אחרת מוצר מלא יכולות שמתאפשר לצרכנים חובבי התחום, לרכישה ב- 300$ ומצריך השקעה קטנה של הסרת חסימה.

הרעיון כאן הוא פסיכולוגי: לגרום לצרכן לראות מחיר retail של המוצר כ- 370$ ובכך להרגיש על הסוס, כאשר ניתן לקבל עליו הנחה

גדולה ולרוכשו ב "רק" 300$. זהו טריק מסחרי מיתוגי עתיד יומין: ייצר למוצר מסויים שוק תודעתי של מחיר גבוה, ואז

מצא דרך למכור אותו בהנחה ללקוחות מסוימים, כך שהם ירגישו שדפקו את המערכת.

כך כולם מרוצים: גם המוכר, שהצליח במכירה וגזל נתח שוק מהמתחרים, וגם הצרכים שהולכים הביתה ומרגישים שדפקו את המערכת,

ויצאו בזול.

אחד הרמזים ש AMD כוונה כך במקור הוא הכנסת Dual bios לראשונה לכרטיס זה. צירוף המקרים יותר מדי גס על מנת

לטעון שהוא אקראי לחלוטין. הסיבה ש AMD הכניסה ביוס כפול היא על מנת למנוע כשלון תהליכי פתיחה שיוביל להשמדת הכרטיס.

AMD גם שיערה מראש, שכרטיסים רבים עלולים להיות מוחזרים במסגרת אחריות והיא תאכל קש מהנושא.

לכן מראש הטמיעה מערכת שתמנע מהצרכן שמבטל את החסימה כל יכולת אמיתית להזיק לכרטיס.

AMD כאן למעשה יותר מאשר רומזת, עשינו זאת בכוונה ובשבילכם הצרכנים המתקדמים, תהנו ותקבלו כרטיס שמתחרה

ב GTX570 של המתחרה, אצלנו זה עולה 300$ ואצלו זה 350$.

הרעיון הוא להבטיח מענה לכמה שיותר סגמנטים בשוק, וכך ליטול מיידי המתרה נתח שוק גדול ככל שניתן.

אותה הטכניקה נמצאת גם במעבדים של אינטל מסדרת K שהם לא נעולים ומאפשרים המרה:

אינטל למדה כבר לפני עשור ומעלה שישנו נתח שוק שלם שה צרכנים מתקדמים שחובבים את התחום, ומחפשים תמיד

את הדרך להשיג יותר מהמעבד. שנים אינטל נלחמה בתופעה עד שהגיע לראשונה והפנימה: אין צרוך להלחם בסגמט השוק הגדול הזה

אלא ללכת איתו בחוכמה, כך שכולם ירוויחו יותר. למה שלא ליצר מראש מעבד שנועד לצרכני המהרה, ולתמחר אותו במחיר רווחי יותר ?

אותו הרעיון כאן מבוצע על ידי AMD. קשה מאד להעריך כי AMD פיספסה כאן ומדובר בלא יותר מאשר צרוף מקרים אקראי.

נאמר אחרת: אם הם לא רצו בכך מראש, מהר מאד הכרטיסים הבאים היו יוצאים כשהם נעולים ליכולת זו. מאז עברה מחצית השנה

ועדיין לא ננעלה היכולת. כנראה שהטריק הזה בין שתוכנן מראש ובין שלא, מביא להם הרבה יותר מכירות ורווחים וכולם יוצאים מרוצים

הן AMD והן הצרכנים - חוץ מnvidia כמובן ::)

פורסם

נאמר אחרת: אם הם לא רצו בכך מראש, מהר מאד הכרטיסים הבאים היו יוצאים כשהם נעולים ליכולת זו. מאז עברה מחצית השנה

ועדיין לא ננעלה היכולת.

עוד מלפני חצי שנה היו דיבורים על הזדמנות לנעילת ה-6950 בעקבות תכנונים לשינוי PCB.

עובדה היא שיצאו הרבה דגמים (6950) הנעולים ליכולת זאת, ודגמי ה-"reference" הישנים נכחדים עם הזמן. קשה להשיג אותם והם עולים יותר.

AMD כבר הגיבו בעבר כי ה-dual bios נועד לגבות כשלון בצריבת ביוס רשמי\עתידי במידת הצורך,

וכי הם לא ממליצים לבצע את הפתיחה \ צריבת הביוס המדובר שעלול לפגום בכרטיס והוסיפו כי מדובר בהפרת תנאי האחריות מבחינתם.

אם מתן אפשרות הפתיחה ללקוח היתה מכוונת או לא, אנחנו לא באמת יכולים לדעת, כמו שלא נדע אם זה השתלם כלכלית (פחות אנשים רכשו 6970).

מה שכן, לדעתי, לכאן או לכאן זה לא בדיוק מטיב עם שמם - חוסר תשומת לב או רעיון שיווקי מכוון על גבם של אחרים, שיתמודדו עם הנזקים בעצמם.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים