רישות דירה שבבנייה, CAT5E או CAT6, וניתוב הכבלים מכל חדר אל "מרכז התקשורת"? - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רישות דירה שבבנייה, CAT5E או CAT6, וניתוב הכבלים מכל חדר אל "מרכז התקשורת"?


About:blank

Recommended Posts

שלום,

אני מסייע לחבר שבונה דירה. המלצתי לו לא להסתמך על אלחוטית אלא פשוט לרשת את כל חדרי הבית (סלון, 2 חדרי שינה, וממ"ד, אולי גם את אזור המטבח פינת אוכל אבל זה לא רלוונטי כרגע).

בעקרון אני נוטה להמליץ לו להשתמש בכבל CAT5E FTP/STP כי למיטב ידעתי כבלי CAT6 הינם קצת מיותרים לשימוש ביתי שכזה. אך יחד עם זאת, אני לא ממש יודע מתי ה-Gigabit Ethernet תוחלף (הכוונה בציוד ביתי/משרדי בסיסי) ברשת בעלת קצב נתונים גבוה יותר, אז לכן חשבתי להתייעץ פה אם יש אולי מקום כן לחשוב בכיוון של כבלי CAT6?

שאלה שנייה נוגעת למבנה הרשת עצמו. הממ"ד אמור לשמש לפחות בשלבים הראשונים כמשרד ביתי. המלצתי לאותו חבר לרכז שם את מרכז התקשורת הביתי שלו באופן הבא: מכל נקודת קצה ינותב כבל אל הממ"ד, שם הם ירוכזו ויחוברו להתקני התקשורת השונים. כל נקודת קצה תחובר ל-Switch (לא מנוהל) ומשם לנתב (או פשוט לנתב אם הוא מכיל כבר Switch בעל מספר המבואות הרצוי).

כאן רציתי לשאול האם יש איזה חיבור מסוים שבו כדאי להשתמש לצורך ריכוז החיבורים בממ"ד. כלומר, לא לבנות תקע לכל נקודת קצה בנפרד אלא לרכז אותן בתקע בודד שמכיל כבר 4-6 חיבורי קצה כאלה, אולי אפילו תקע שמיועד בדיוק לדברים האלה (כאן אשמח להפניות לשם תקע שכזה, אם קיים).

למקרה שכן יהיה צורך ברשת אלחוטית בשלב כלשהו, כנראה שהממ"ד יגביל מבחינת קליטה, אבל במקרה כזה אין בעיה מיוחדת לחבר AP מסוג כזה או אחר בנקודה אחרת בבית, בסלון לדוגמה, כך שלדעתי האפשרות לרכז את "מרכז התקשורת" בממ"ד נראית לי הכי הגיונית. אבל אשמח לשמוע דעות נוספות בנושא כמובן.

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול, ההמלצות שלך טובות.

1. יקח עוד הרבה זמן עד שבתוך הבית יצטרכו יותר מ-1G לכן לדעתי לטווח של שנים רבות כבלי CAT5E מסוג FTP יספיקו.

2. העברת כבל רשת מכל נקודה בבית למרכז אחד זה בסדר גמור, גם אם זה ממ"ד.

3. אם אפשר יהיה לחבר נקודת גישה לאחת מהנקודות מחוץ לממ"ד (כלומר באמצעות כבל כפי שמפורט כאן בפרק האחרון - http://www.netcheif.com/Articles/RouterAsAP/RouterAsAP.htm) אז אין בעיה לרכז הכל בממ"ד.

4. את כל נקודות הקצה שמגיעות לממ"ד אני מציע לרכז על פנל אחד כמו זה -- http://www.mediagalaxy.co.il/rec/924-%D7%A4%D7%A0%D7%9C-%D7%AA%D7%A7%D7%A9%D7%95%D7%A8%D7%AA-%D7%9C%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%9F-19-%D7%A2%D7%9D-16-%D7%97%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-RJ45-CAT5e-%D7%9E%D7%A1%D7%95%D7%9B%D7%9A-%D7%A0%D7%A7%D7%91%D7%94

אתה מחבר לכל קצוות הכבלים המגיעים לממ"ד שקעי רשת ומכניס אותם מאחורי הפנל ומקדימה את מחבר כבלי PATCH קצרים ל-SWITCH או לנתב. אם מדובר בכמות קטנה של כבלים, אפשר לחסוך ולחבר אותם לזוגות שקעים כמו זה - http://www.mediagalaxy.co.il/rec/742 או לשקעי גוויס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה העניינית, ועל הקישור (אני לא מאמין שיהיה צורך ב-16 חיבורים אבל: א)אם יש מקום זה לא מזיק. ב) אנסה למצוא משהו דומה עם פחות חיבורים, או שבאמת אשתמש בהמלצה שלך לשימוש ב-2-3 שקעים כפולים).

לגבי הוספת AP, כך בעקרון חשבתי לעשות במידת הצורך (נעזרתי במדריך הזה כבר בעבר :)).

אפשרות נוספת שאותו חבר העלה היא לרכז את מרכז התקשורת בחדר המשק (איפה שנמצאת מכונת הכביסה בעקרון). בדירה הנ"ל מדובר בחדר שממוקם במרכז הבית ושהגישה לאזור המיועד לנתב וכו' היא נוחה. בתגובה ראשונית אמרתי שזה לא כל כך נראה לי, אבל במחשבה שנייה אני לא ממש מצליח למצוא מה רע בהצעה הזאת מלבד זה שאני באופן אישי פחות מתלהב ממנה. אשמח לשמוע דעות בנושא.

ושאלה לסיום, האם כדאי לרשת את המטבח? אני חושב שכן, אפילו סתם לפרוס כבל לשם ולא לחבר אותו לשקע לעת-עתה, פשוט כי בעתיד אולי התקני מטבח שונים יהיו מחוברים לרשת, אולי יהיה שם מחשב או משהו, חשבתי שאם כבר מרשתים עכשיו אז עדיף לרשת ממש כל חדר בבית (למעט שירותים ואמבטיה) ולפרוס שם תשתית גם אם היא לא תנוצל בשלב הראשון. האם אני קצת מגזים?

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. המיקום של "מרכזית" התקשורת ממש אינו קריטי כל עוד מדובר במקום נגיש, מאוורר שיש בו חיבור חשמל.

2. אני חושב שכדאי למשוך כבל לכל חדר בבית כולל מטבח - לך תדע מה יהיו הצרכים מחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

שאלה נוספת. בהנחה שבוחרים בכבל CAT6 (שכרגע עושה הרושם שהיא הנטייה המועדפת). האם צפויה בעיה בלחיצת הגידים לשקעים/תקעים?

אני אחקור קצת בנושא, אבל זכור לי במעורפל משהו על כך שהכבלים האלה (ובטח CAT7) לא בדיוק מתאימים לשקע/תקע RJ45, או שצריך פשוט לקנות שקע/תקע המתאימים לקטגורית הכבל?

תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כבל CAT6 הוא יותר עבה מכבל CAT5E ולכן, מעבר לבעית ההשחלה, אתה תצטרך קונקטורים מיוחדים ומכשיר לחיצה אחר. גם הלחיצה עצמה מעט יותר מורכבת. לטעמי מדובר בסיבוך מיותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, תודה רבה על המידע.

די שטפו לו את המוח על עניין ה-CAT6 ולמען האמת אין לי כוח לויכוחים למרות שאני די מסכים עם דעתך בנושא.

חיפשתי קצת ואני מבין שהבעיה קיימת יותר עם התקעים ופחות עם שקעים (כמו ב-Patch Panel) ושפשוט צריך תקע מסוג 8P8C. האם זה תקף גם לשקעים? כלומר צריך שקע המתאים בעובי ובמאפיינים הפיזיים לכבל CAT6?

מאיזו סיבה קשה יותר להשחיל את ה-CAT6? כי הוא פחות גמיש? יותר עבה? או שילוב של השניים?

כי זאת נקודה חשובה. בסלון הוא מתכנן שתי נקודות , אני המלצתי לו פשוט להשחיל שני כבלים באותה תעלה ולסיים אותם בשקע זוגי (ומשם לחבר להתקנים באמצעות כבל מגשר). ייתכן שעם כבל CAT6 יהיה קשה יותר לעשות את זה בתעלה בקוטר תקני?

לא מספיק לוחץ קורונה רגיל עבור CAT6? את זה לא ידעתי.

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...