מדיניות buyer pays return shipment בebay - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדיניות buyer pays return shipment בebay


ag43

Recommended Posts

קניתי למחשב בEBAY והוא הגיע תקול. המוכר מבקש שאשלח אותו חזרה אליו להחלפה, אבל מחיר שליחת חבילה לארה"ב הוא 70 ש"ח. בשקלול עם המע"מ ששילמתי כדי לשחרר אותה ואי הודאות שאקבל מוצר תקין הפעם, נראה לי שלא משתלם לי לשלוח. המוכר מסרב לזכות על דמי המשלוח. יש דרך כלשהיא להפעיל עליו לחץ להתגמש (מעבר לאיום בפידבק שלילי)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין הגיון בהתנהגותו של המוכר. buyer pays return shipping מקובל במקרה שבו הקונה מתחרט ומחזיר מוצר תקין. כאשר המוצר מגיע תקול, מצופה מהמוכר לנקוט את הצעדים הדרושים כדי לספק מוצר תקין ללקוח, בלי עלות נוספת מצידו. תשקול לפתוח dispute דרך paypal/ebay אם המוכר מסרב להכיר בכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע מה יעשו, אבל אמרתי לך שלפי ההגיון, המדיניות היא מדיניות החזרות, ולא מדיניות מימוש אחריות. כמו שכשאתה קונה בחנות, יש לה מדיניות החזרות, שאין שום קשר בינה לבין תנאי האחריות (אם יש) על המוצר.

השאלה היא האם המוכר מתחייב במודעה שלו שיספק מוצר תקין, או שהוא מצהיר שהוא מוכר "as is".

ובכל מקרה, מדובר בהשערות שלי ובמה שנראה לי הגיוני. הדרך היחידה לדעת בוודאות מה יעשו היא לפנות אליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פתחתי CASE, נראה מה יהיה. המוכר התחייב למוצר תקין. הדבר היחיד שמדאיג אותי הוא ששבוע שעבר זיכו אותי על עסקה אחרת ועוד מעט כנראה שאצטרך לפתוח עוד CASE. אני מקווה שלא ישימו עלי FLAG כלשהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תכתוב מכתב (נפרד) לשירות הלקוחות שלהם, תסביר להם יפה שהחזרת מוצרים זה לא מימוש אחריות, ושאם הם יעמדו בסירובם אתה שומר לעצמך את הזכות להזהיר מעל כל במה שיש לך גישה אליה את כל הקונים האפשריים שבEBAY הם מקבלים אחריות, בעצם, על חשבונם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תפנה גם לpaypal (למרות שזה כמעט אותו הדבר אז בספק שיעזור), ובהנחה שהpaypal מחייב את כרטיס האשראי, תבצע הליך כשל תמורה (לא הכחשת עסקה) מול חברת האשראי.

וכמובן, דבר שוב עם המוכר, ותסביר לו שהעניין לא מקובל, ותיאלץ להשאיר לו פידבק שלילי. אם וכאשר תשאיר פידבק שלילי, פרט את כל הנסיבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחברת האשראי יש אפשרות לזכות אותך על חיובים שכבר ירדו. מה שקובע הוא מועד הגשת הערעור. בד"כ זה משהו כמו חודש אחרי קבלת דף הפירוט הרלוונטי. לא יודע אם זה יתפוס בשבילך, אבל שווה לנסות בכל האמצעים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין הוא שכך מתעוררת בעיה אחרת: גם אם אפשרי לבטל את החיוב, יוצא שיש כרגע ברשותך שלא שילמת עליו (הוא תקול, אבל למוכר אין שום הוכחה לכך), ועדיין תצטרך להחזירו. מה הרווחת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קבלת הכסף חזרה מחברת האשראי מותנת בכל שהלקוח לא קיבל דבר בעבור התשלום.

במקרה דנן, פריט כן הגיע ועל כן ידי חרת האשראי כבולות.

חפש "חוק כרטיסי חיוב" - הדבר מפורט שם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לשאול אם יתקבל אישור בכתב ממעבדת מחשבים שהמוצר תקול, מנסיון יש חברות שמסכימות לכך

ובדיקה בכל מעבדה של חנות מחשבים לא תעלה יותר מ-50-60 שקל.

לפני כמה ימים יצא לי לפתוח CASE נגד מוכר שקניתי ממנו חדשות בקופסא ב-50$, צד אחד לא עבד כלל מההתחלה - פניתי למוכר - תוך כמה דקות אני רואה שהוא מחק את העסקה שלנו (ככה שאני לא יכול גם לתת לו פידבק).

אחרי שפתחתי קייס, איביי ענו לי שאני צריך לשלוח חזרה...המשלוח היה אמור לעלות סביבות ה-60 שקל.

למזלי, בגלל מה שהמוכר עשה (מחק את העסקה ולא ענה לי), ציינתי זאת בפני איביי - למה אני צריך לרדוף אחרי המוכר כדי לקבל שירות? והאם זה לא חשוד לפחות קצת שהוא מחק את העסקה שניה אחרי שהתלוננתי לו? אחרי כמה שעות קיבלתי פיצוי מלא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עדכון: איביי אמרו לי לשלוח את המוצר חזרה ונתנו לי כפיצוי קופון בסך 10$ לקניות עתידיות. במשוב שקיבלתי אמרתי שאני לא מרוצה כל כך מהפתרון, נראה אם יחזרו אלי. לפחות בדואר גבו משום מה רק 17 ש"ח על המשלוח ולא 70 ומשהו כמו שמופיע באתר שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...