האם בחירה בדירוג 80PLUS GOLD היא בעצם הזולה יותר? - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם בחירה בדירוג 80PLUS GOLD היא בעצם הזולה יותר?


benyben

Recommended Posts

שלום.

הנה המחיר של ה TX Bronze:

http://www.amazon.com/Corsair-Enthusiast-Certified-compatible-platforms/dp/B004MYFODI/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1305910510&sr=8-2

105 דולר.

לעומת זאת, הנה המחיר של ה AX750

http://www.amazon.com/Corsair-Professional-Performance-750-Watt-CMPSU-750AX/dp/B003PJ6QWE/ref=sr_1_1?s=electronics&ie=UTF8&qid=1305910558&sr=1-1

=

170 דולר.

ההפרש הוא 65 דולר.

השאלה שלי:

האם - בהתחשב בהבדלי היעילות וההשפעה על צריכת החשמל - הבחירה בספק האיכותי יותר, היא למעשה הבחירה המשתלמת (זולה) יותר?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הבעיה?

בואו נניח שהמחשב צורך בממוצע 200W. בשעה הוא צורך... 200 וואט-שעה או 0.2 קילו-וואט שעה (ועל זה משלמים). נניח שבהספק הזה ההפרש בניצולת בין הספקים הוא 5%, או 0.01 קילו-וואט שעה. מחיר קילו-וואט שעה ללקוח פרטי (כולל מע"מ) הוא 47.76 אג' היום. מכפילים ומקבלים שכל שעה, הספק היעיל יותר חוסך קצת פחות מחצי אגורה. נאמר שהמחשב פועל בממוצע שמונה שעות ביום, 365 ימים בשנה, נכפיל בחיסכון לשעה ונקבל 1394.6 אגורות או כמעט 14 ש"ח. אל תבזבזו את זה בבת אחת...

ואם המחשב פועל 24 שעות ביממה? אז זה יוצא 42 ש"ח. וואו!

כמובן שהמספרים יהיו שונים, אבל החישוב מאוד פשוט - תציבו בו את המספרים הנכונים ותקבלו הערכה די קרוה לחיסכון הצפוי. אבל הרבה זה לא יהיה, מחשבים הם צרכנים די קטנים של חשמל יחסית, למשל, למכונת כביסה, מקרר או מזגן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחשב ללא כרטיס מסך גדול יקח פחות מ 200 W ב IDLE (והמחשב נמצא רוב הזמן ב IDLE)

ההבדל ב IDLE בין ספק 80+ וספק גנרי הוא 10 - 30 W (תלוי במפרט וברמה של הספק הגנרי), הרבה יותר מזה בעומס. כלומר תוך פחות משנה עדיף לקחת איזה FSP בסיסי ב 120 שקל ולא ספק גנרי

ההבדל בין ספק 80+ ו 80+ "גבוה" יכול להיות 10 W או פחות. אם ה 80+ "הגבוה" הרבה יותר יקר, כנראה שהוא לא כזה משתלם

ואם כבר מזגן - בחדרים שבהם יש מזגן יש להכפיל את החשמל שמבזבזים / חוסכים ב

1 + (1 / COP)

כש COP זה הנתון יעילות של המזגן (בערך 3). הסיבה היא שחשמל שמתבזבז הופך לחום, וזה גורם למזגן לעבוד יותר בהתאמה. לפי החישוב הזה, 10 W שהספק מבזבז הם 13.3 W (מתוכם 10 הספק ו 3.3 המזגן)

בחורף המחשב עוזר לחמם את החדר ולכן הנוסחה הפוכה - במזגן

1 - (1 / COP)

ובמכשירי חימום אחרים (כאלה אם תרמוסטט בלבד) מה שהמחשב מבזבז = מה שהמכשיר חימום חוסך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הייתי אומר שעד שאתה לא מגיע לכמות וואטים רצינית (1000w+) ואתה לא צרכן כבד מאוד, מבחינת כסף לא נראה שתראה שתרוויח מרכישת ספק גולד, וספקי הכסף (כמו האלה של ) נמכרים מאוד זול בארה"ב ומספיק חסכוניים. אם הייתי קונה ספק גולד זה בשביל השקט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הבדלים חשובים יותר בין ספקין גנריים (שבכלל לא שאלו עליהם) וספקים איכותיים: ספקים גנריים פחות אמינים ובעלי אורך חיים קצר יותר וכשספקים גנריים הולכים, הסבירות שיקחו איתם את כל המחשב הרבה יותר גבוהה (מניסיון, קרה לי פעם וראיתי את זה קורה עוד פעם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במחשב שלא לוקח הרבה (סלרון אם כרטיס מסך מובנה) ספקים גנריים קצת יותר טובים (ever power וכו) מחזיקים בצורה אמינה ללא בעיה, ואז יעילות היא הפקטור היותר חשוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שתשנה את דעתך כשנחשול המתח הראשון יפוצץ את הספק הגנרי ויקח איתו את לוח האם וכל הכוננים שלך (וזה, כאמור, קרה לי).

אגב, הנצילות של ספקים איכותיים לרוב טובה יותר משל גנריים גם בהספקים נמוכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהכל עיניין של תקציב.

אם אתה רוצה מערכת לדוגמה משחקים בתקציב בינוני אתה תצטרך להתפשר ולרוב ההתפשרות באה על חשבון הספק.

כי מה לעשות אנשים יעדיפו עוד 5-10 FPS ויתנו העדפה לכרטיס מסך יותר חזק מאשר לספק שיהיה בעל יעילות גבוה יותר\חסכני.

או שיעדיפו לקחת בתקציב X ספק בעל הספק גבוה יותר, מה שבעצם אני עשיתי, העדפתי לקחת ספק ברונזה 750W +80 על ספקים

של גולד עם הספקים יותר נמוכים.. למה, זה כבר ארוך ולא לנושא הזה.

שורה תחתונה אם היה לי 750W 80 גולד בהפרש של 50-100 שקל יכול להיות שהייתי הולך על זה.. לשלם 200-300 שקל יותר לדעתי לא שווה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בהחלט עניין של תקציב.

אבל מה עושים עם התקציב זה סיפור אחר לגמרי.

להיות מרוצה מהחלקים זה גם דבר חשוב.

עוד 5 פריימים לא כל כך חשובים אם נכנס בתקציב כרטיס גראפי חזק ומשתלם שאפשר להיות מרוצים ממנו.

רוב הסיכויים שהספק ישרוד את הכרטיס, ואולי גם את הכרטיס הבא.

אני עם אותו ספק כבר המון שנים.

תעשה חשבון שהספק אמור להחזיק 5 שנים אם אתה לא קורע אותו במאמץ.

ואם יש חברות שנותנות 5 שנים אחריות לספק, יש סיכוי טוב שהוא גם יחזיק יותר מ5 שנים.

ספק עם יעילות שכזאת ועם 5 שנים אחריות מהיצרן, חייב להיות מאוד איכותי.

וה750AX מקבל 7 שנים אחריות מהיצרן.

מדהים!

ספק כזה יכול ללוות אותך 4-5 דורות של שדרוגים.

עם חיסכון של 50 שקל לשנה זה מינימום 350 שקל החזר.

לא יודע.

לי זה נראה כמו השקעה טובה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שתשנה את דעתך כשנחשול המתח הראשון יפוצץ את הספק הגנרי ויקח איתו את לוח האם וכל הכוננים שלך (וזה, כאמור, קרה לי).

אגב, הנצילות של ספקים איכותיים לרוב טובה יותר משל גנריים גם בהספקים נמוכים.

קיימים גנריים ברמות שונות. יש גנריים נורמליים שלא פחות אמינים מ hec / fsp בסיסי אם אתה לא מעמיס אותם

ואגב יצא לי לראות fsp שהתפוצץ ושרף לוח (בגלל פאק ייצור בספק עצמו, זה קרה אחריי תקופה מסויימת ולא בספק חדש - יתכן שהייתה מעורבת קפיצת מתח)

ביעילות - בדקתי את זה אל 4 + 6600 + כמה ספקים :

אנרמקס ישן מ 2005 (לא 80+ ולא PFC) - לוקח 70W ב IDLE

אותו מחשב אם ספק גנרי טוב - לוקח 72 W ב IDLE

אותו מחשב אם ספק גנרי גרוע - לוקח 90 W ב IDLE

המחשב הכי יעיל אם האנרמקס, קצת אחריו (ודיי משיג אותו) הגנרי הטוב, הרבה מאחור (ואם ריח של שרוף כשמריצים בדיקת מאמץ) הגנרי הגרוע

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היה לי FSP שנשרף. לקח לו שנתיים (כמעט חודש מעבר לאחריות...) ולשמחתי הוא התאבד לבד. לפניו היה לי אנרמקס שהחזיק יותר משלוש שנים - האמת היא שהחלפתי אותו רק בגלל שרציתי ספק שקט יותר, העברתי אותו לחבר ומאז נעלמו מעבותיו. לפני כן הייתי משתמש רק בספקים גנריים ואף אחד מהם לא החזיק אצלי יותר משנה, הם תמיד היו נשרפים.

אז האם ספק איכותי לא יכול להישרף? מה פתאום, גם ספק איכותי יכול לשבוק. זו שאלה של סבירות: הסבירות שספק זוג ז יחזיק זמן מסויים קטנה יותר מהסיכוי שספק סוג ב יחזיק אותו זמן והסבירות של ספק סוג ב קטנה מזו של ספק סוג א. צריך לקחת גם את זה בחישובי העלות: אם בתקופה שבה אתה מחליף שני ספקים איכותיים אתה מחליף שלושה גרועים (סתם כדי לזרוק מספרים נתולי כל ביסוס באוויר), אתה צריך להשוות את העלות של ספק איכותי לזו של 1.5 ספק גרוע. וזה הרבה יותר משמעותי לדעתי מחיסכון זניח בחשמל.

אבל שוב, הסיכוי שספק סוג ז יקח איתו עוד רכיבים גדול יותר מהסיכוי שספק סוג א יעשה את זה. תוסיף את זה לכך שהסיכוי שספק סוג ז ישרף גדול יותר והסיכון גדול עוד יותר. זו כמו מכונית עם חגורות בטיחות וכריות אוויר גרועות יותר וגם בלמים גרועים יותר: הסיכוי שהיא תהיה מעורבת בתאונה גדולים יותר והסיכוי שתיפגע אם תהיה בתוך המכונית בזמן תאונה גדול יותר. זה לא אומר שאסור להתניע את הרכב בלי צוואה, הרי רוב המוחלט של הנסיעות נגמר ללא תאונה, אבל זה משהו שבהחלט צריך לקחת בחשבון. זו הסיבה שמאז אותו FSP אני משקיע קצת יותר וקונה רק סיסוניק - עדיף ספק סוג א על ספק סוג ב.

ספקים גנריים יכולים להיות לא רעים. אלא מה, אין לך שום דרך לדעת, זו הסיבה שקוראים להם "גנריים"... אגב, הבדיקה שלך מראה שספק גנרי טוב כמעט משתווה בהספקים נמוכים לספק איכותי בן 6, זה לא בדיוק סימן לאיכות.

ואם כבר, איך בדקת את ניצול ההספק? אני מחפש דרך ולא מצליח למצוא שום מכשיר מדידה שעלותו פחותה מארבע ספרות בארץ.

copy.pngurl.pngfavicon.icofavicon.icofavicon.ico

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואם כבר, איך בדקת את ניצול ההספק? אני מחפש דרך ולא מצליח למצוא שום מכשיר מדידה שעלותו פחותה מארבע ספרות בארץ.

יש מכשירי מדידה גנרים. :lol:

סתם צוחק, אין לי מושג.

עם הUPS הפשוט שלי אפשר לראות. :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...