התייעצות לגבי קורס מנהל רשתות - MCITP - עמוד 8 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התייעצות לגבי קורס מנהל רשתות - MCITP


yossi21

Recommended Posts

  • תגובות 156
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

מה שייך "תפקיד נחשב"? למה מי שלא יעשה תואר לעולם לא יעבוד בתפקיד נחשב ?

על אותו משקל, תעשה השוואה כמה בעלי פרוטקציות יושבים ב"תפקידים נחשבים" מול בעלי תואר.

יש דברים שגם פרוטקציה לא יכולה לעזור בהם. לא תמצא כמעט אנשים בתפקידים בכירים יחסית שאין להם תואר, ומסיבה פשוטה - כדי להגיע לתפקיד בכיר, צריך לעשות קודם תפקיד פחות בכיר. ובשביל לעשות תפקיד פחות בכיר, צריך לעשות קודם תפקיד זוטר. מי שאין לו תואר כמעט אף פעם לא יתקדם מהתפקיד הזוטר לתפקיד הפחות בכיר, ולכן באופן טבעי גם לא יגיע לתפקיד הבכיר.

דיברת הרבה על צ'קפוינט, על זה שהיית Technical Support Engineer (אני לא בטוח איפה בדיוק יש מרכיב של הנדסה בתמיכה טכנית, אבל ניחא) - אני לא מזלזל בתפקיד או בקושי שלו, אבל אני יכול להבטיח לך שמהתפקיד הזה לא היית מגיע לשום מקום יותר טוב משמעותית. בטח לא בתוך צ'קפוינט (שנחשבת לדעתי לאחת מחברות ההייטק הגרועות בישראל מבחינת תנאים), וכנראה גם לא מחוצה לה.

עובדה, עברת שלושה תפקידים שונים ובשלושתם מה שעשית זה תמיכה טכנית. תהיה הסביבה מסובכת ככל שתהיה (וינדוס או , זה באמת לא משנה), יהיו המערכות מורכבות ככל שיהיו, יהיה ה-Tier שלך גבוה ככל שיהיה - עדיין מדובר בתמיכה טכנית, זה עדיין הרף הנמוך ביותר בעולם ההייטק (כן, יותר נמוך מ-QA) והסיכוי שלך להגיע אי פעם לתפקיד שהוא לא תמיכה טכנית עדיין נמוך ביותר, ללא תואר אקדמי רלוונטי. צר לי, אבל זה המצב. אתה יכול לייפות את זה ולזרוק מילים גדולות כמו IT או AIX, אבל זה לא ישנה את העובדה שבגיל 28 אחרי 5-6-7 שנות נסיון שתצבור, אתה עדיין תרוויח חצי מבוגר מדעי המחשב או הנדסת חשמל שאין לו כמעט נסיון, לדוגמה. ובגיל 35 יש מצב שהיחס הזה ישתנה עוד יותר, לרעתך כמובן.

וגם לזה יש סיבה פשוטה מאוד - אתה יודע לעשות הרבה דברים שהערך שלהם לחברה הוא מועט. הוא יודע לעשות מעט דברים שהערך שלהם לחברה הוא גבוה. וזה נכון לכל חברה שהיא.

אלכס, כמה נסיון יש לך היום? חמש שנים?

אתה יודע כמה מרוויח בוגר מדמ"ח עם נסיון של חמש שנים? לפחות פי 2. יכול להיות שאתה אישית מרוצה מהעבודה ומהשכר שלך, אבל אתה מטעה אנשים אחרים, ולכן אני מוכרח להבהיר, לכולם - אם אתם רוצים לגלות בגיל 30 שאתם עדיין עובדים בתמיכה טכנית, אז by all means תוותרו על תואר אקדמי ותתחילו לעשות הסמכות. אם אתם רוצים להתקדם קצת יותר בחיים (גם מבחינה כלכלית ולא פחות חשוב מכך מבחינה מקצועית), אל תוותרו על תואר. כן, תואר זה קשה וזו מעמסה וזה 4 שנים ארוכות ומתישות (למרות שיש בזה גם המון הנאה, לאו דווקא מהלימודים עצמם אלא יותר מהסביבה שמקיפה אתכם). אבל אני יכול להבטיח לכם שבשלב כלשהו של החיים שלכם (וכנראה הרבה יותר מוקדם ממה שרובכם חושבים) אתם תסתכלו אחורה ותצטערו על כך שוויתרתם על ההזדמנות הזאת.

אז אל תוותרו עליה. שכר הלימוד בישראל הוא נמוך מאוד, ההשכלה הגבוהה נגישה לכולם - המינימום שאתם חייבים לעצמכם הוא לנסות. נכון, לא כל אחד נולד להיות מתכנת או מהנדס חשמל, אבל אם יש לכם את הפוטנציאל לכך, למה לא לממש אותו? אם תעשו תואר אקדמי אולי תצליחו ואולי לא. אבל לוותר מראש זה להכשל מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קצת מאוחר אחרי 11 עמודים, לא?

better late than never.

אני sys-admin בצבא ומתכנן לעסוק בזה בזמן הלימודים לתואר, אז מעניין אותי באמת מה מצב השוק וכיצד הוא מתייחס להסמכות ללא ניסיון מעשי של כל המכללות "הייטק" שצצות כמו פטריות לאחר הגשם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי אלא להסכים עם מינימייזר.

ג'ודס - תלמד לתואר - ואם אתה יכול - כמה שיותר מוקדם תעבור למשרת .

SYSADMIN זה משרה ללא אופק התקדמותי אמיתי לאורך זמן - ואסור להיתקע בזה.

מצב השוק לגבי הסמכות ללא ידע מעשי - זה שהן לא שוות בתפקידים שהם מQA ומעלה.

(יש לי הרבה חברים שהם בתפקידים ניהוליים ומחפשים וגדלתי בעולם הזה - כל המשפחה שלי בתחום משנות ה80)

ליביו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דן אתה ו-LIVIUR צודקים אבל! אנחנו משדרים על גל שונה.

אני מעולם לא השוויתי תפקיד של IT (טכנאי>איש HELP DESK >מנהל רשת>איש NETWORK>איש אבטחת מידע וכלך דבר ייעודי כזה הקשור ל-IT) לתפקיד אחר כמו R&D או QA.

דבר ראשון לגבי QA.

יש שם כמה תחומים, יש QA ידני ויש QA אוטומציה. הידני דורש מזל וכניסה לתחום בחברה כולשהי ובדיקה ידנית שחוזרת על עצמה של חומרה/תוכנה ואילו אוטומציה מתעסקת בסקריפטולוגיה וביצוע ותכנון בדיקות אוטומטיות לחומרה/תוכנה ודורשת יכולת וידע בתכנות ותואר (שוב, גם אני אומר ש-R&D שזה למי שלא יודע RESEARCH AND DEVELOPMENT ובעברית מו"פ-מחקר ופיתוח - דורש תואר). אני לפני תפקידי הנוכחי לאחר כמה שנים בתמיכה עברתי פעמיים 4 ראיונות בחברות טובות וכמעט כמעט שהגעתי ל-QA אבל ברגע האחרון כרגיל לקחו מישהו שהיה לו טיפה ניסיון בעבד איזה שנה איפשהו ב-QA והם לא רצו להמר עליי. סבבה, מבין את הגישה הזאת. אז להיכנס ל-QA ידני מתמיכה זה לא קל, אבל טיפת מזל וזה אפשרי. QA אוטומציה זה סיפור אחר ומצריך כאמור תכנות וידע בקוד ובקיצור זה רק לבעלי תארים הכוללים תכנות מדמ"ח, מ.מידע, ה.תוכנה וכו'...

דבר שני, שוב פעם, העניין שלכם "לדחוף לתואר" - מיותר לדעתי.

מי שרוצה, אהב מתמטיקה בתיכון, עשה 5 יחידות(או ישלים) והוא אוהב את התחום, שיזרום בכיף לאחד משלושת תארי המתמטיקה הראשיים במחשוב (הנדסת תוכנה, מדעי המחשב, מערכות מידע) ואז יעסוק בתכנות. אין שום קשר בין זה לבין לעשות את התארים הללו ואז ללכת לתמיכה טכנית או לנסות להיות מנהל רשת זוטר/עוזר מנהל רשת או לנסות את מזלו להתברג כמנהל רשת ושמישהו יהמר עליו ללא MCSE או תלוי אם זו רשת או .

אז שוב אני רוצה להגיד - אני לא מקשר בכלל בין התחומים, מי שרוצה לבנות קריירה ב-IT סולד ממתמטיקה מתקדמת וניסה את מזלו בתכנות בתיכון ולא התחבר לזה (אני לדוגמה :hi: ) - אז הוא לא יילך לתכנות ואז הוא לא צריך את אחד משלושת התארים האלה סתם ככה כי הוא יתחיל, יכשל ויפרוש לאחר שבזבז פז"ם חיים יקר(טוב נו יש יוצאים מן הכלל אבל זה סטייה לאנוס את עצמך ללמוד משה רק כי ההורים לוחצים וכדומה).

מי שרוצה תכנות ומתחבר למתמטיקה ולמד בתיכון תכנות וכדומה - אז מן הסתם שיילך לעשות תואר ויעבוד כמתכנת לאחר מכן.

אגב משכורות . . . כמובן שתכנות זה משכורות גבוהות יותר, אין מה לעשות. מה שיותר קשה ללמוד ויש פחות מהמקצוענים האלו זה מתכנתים ולכן למתכנתים משלמים יותר והם מתחילים מ-12 אלף בחברה גדולה(צ'ק פוינט לדוגמה וכן זה נורא נמוך, כל המשכורות בחברה הזאת זה שליש פחות מבשאר החברות כי היא חברת "מקפצה" ממותגת פלצנית ויכולה להרשות לעצמה, ככה זה באים לשנתיים מקבלים ניסיון ומתפטרים לחברה אחרת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין קשר בין מדעי המחשב להסמכות

חוץ מזה חלק ניכר מהאלה שפונים לאפיק ההסמכות אין להם סיכוי לסיים תואר במדעי המחשב

אני לומד בכיתה אז אני יודע מה המצב של החברה שם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כול המצדדים בתואר שאלה לי אליכם, מהו השימוש הפרקטי בשטח בידע שאתה רוכש במהלך התואר? באמת יש צורך בכל המתמטיקה?

נראה לי כאילו אפשר לדלג על הרבה מהחומר שמלמדים שם, ולנעוץ שיניים ישר בבשר - אף פעם לא הייתי תיפוס של ה"מסלול הרגיל". זה נראה לי יותר עניין של יוקרתיות, מאשר הפרקטיות של הידע שאתה באמת צריך כדי להיות עובד מוצלח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תואר בהנדסה\מדעי המחשב? הכל מושתת אחד על השני. אין צורך בכל מה שאתה לומד אבל כן משתמשים ברוב.

מספיק לראות כמה יישומים בתחום הפיסיקה וההדנסה משתמשים ישירות בחומר מתימטי שקשור באלגברה לינארית, פונקציות מרוכבות וכולי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...