שאלה בקשר למטוסי קרב: - עמוד 2 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר למטוסי קרב:


itamas

Recommended Posts

תיקרא שוב את מה שאני אמרתי ואת התגובה שלך, אתה רואה איזושהי סטירה?

א. לא ציינתי גובה רב, רק מהירות יחסית גבוה.

ב. רק ציינתי את עיניין המהירות, כי מן הסתם במטוסים החדישים, הDOG FIGHTS מתרחשים במהירות

גבוה יחסית (נגיד יחסית לשני כלבים שמשחקים), לכן באים לידי ביטוי כוחות ג'י גבוהים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אין שום קשר בין כוח ג'י לבין מהירות.

קרבות אוויר מתאפיינים במהירויות נמוכות (קרבות אוויר סילוניים שמבוססים על תותחים מתבצעים ב-99 אחוז מהמקרים במהירות תת קולית) בגלל הסיבה הברורה שככל שיש לך מהירות נמוכה יותר ככה הפניה שלך חדה יותר. וככל שהפניה שלך חדה יותר ככה הכוח ג'י עולה, ואתה מגיע מהר יותר ל-6 של היריב.

אין קשר למהירות גבוה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כח ג'י הוא למעשה בכלל לא כח אלא תאוצה.

1G היא תאוצת הכובד על פני כדוה"א, אם יפעלו עליכם 2G אתם תשקלו פי 2 וכן הלאה.

בתנועה מעגלית התאוצה שנוצרת היא V2/R, משמע שהקטנת המהירות פי 2 מאפשרת צמצום רדיוס הסיבוב פי 4 ולשמור על אותה רמת עומס.

אם נניח שגבול הסיבולת לזמן ממושך עם חליפת לחץ היא 9G (לא נתווכח על זה, זו סתם דוגמה וזה תלויי בבנאדם) אז רדיוס הסיבוב המזערי שהמטוס יכול לפנות בו במהירות 100 קמ"ש הוא 8.57 מטר (אבל המטוס יפול כי ב 100 קמ"ש אין לו מספיק עילויי).

במהירות 500 קמ"ש הרדיוס המינימלי הוא 214.3 מטר

ב 1000 קמ"ש הוא 857.3 מטר

ב 2500 קמ"ש (בערך המהירות המירבית של מטוס F15) הרדיוס המינימלי הוא 8,358.4 מטר

זה בדיוק כמו מכונית בפניה, ככל שהפניה חדה יותר יש לנסוע לאט יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כח ג'י הוא למעשה בכלל לא כח אלא תאוצה.

1G היא תאוצת הכובד על פני כדוה"א, אם יפעלו עליכם 2G אתם תשקלו פי 2 וכן הלאה.

בתנועה מעגלית התאוצה שנוצרת היא V2/R, משמע שהקטנת המהירות פי 2 מאפשרת צמצום רדיוס הסיבוב פי 4 ולשמור על אותה רמת עומס.

אם נניח שגבול הסיבולת לזמן ממושך עם חליפת לחץ היא 9G (לא נתווכח על זה, זו סתם דוגמה וזה תלויי בבנאדם) אז רדיוס הסיבוב המזערי שהמטוס יכול לפנות בו הוא 8.57 מטר (אבל המטוס יפול כי ב 100 קמ"ש אין לו מספיק עילויי).

במהירות 500 קמ"ש הרדיוס המינימלי הוא 214.3 מטר

ב 1000 קמ"ש הוא 857.3 מטר

ב 2500 קמ"ש (בערך המהירות המירבית של מטוס F15) הרדיוס המינימלי הוא 8,358.4 מטר

זה בדיוק כמו מכונית בפניה, ככל שהפניה חדה יותר יש לנסוע לאט יותר.

אמרת בדיוק מה שאני אמרתי אבל בצורה יותר מדעית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה G כמו שנאמר אינו כח אלה תאוצה, בכדור הארץ. כל גוף שתזרוק ללא התנגדות אוויר יפול בתואוצה של 9.8M/SEC^2.

במטוס כאשר הוא מתמרן הוא מאיץ בתאוצה גדולה יותר מ G כאשר התאוצה גדולה יותר הכח המופעל על הטייס גדול יותר (F=MA).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שאמר שזה מין הסתם מהר טעה! אחד המהלכים שעושים הוא להאט כמה שיותר עד שמי שמאחורעך עובר אותך ואז אתה על הזנב שלו. הבעיה שלמטוס יש מהירות מינימלית ומאוד קשה לטוס בה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה אנשים מדכאים.........גנבתם את ההסבר הפיסיקלי שלי שתיכננתי לרשום בצהרים לכוח G.

לא עושים את זה לאנשים!

אבל בהחלט ההסבר של אסף הוא טוב ויפה(רק שאני הייתי צריך לרשום אותו קודם.. :P)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום קשר בין כוח ג'י לבין מהירות.

קרבות אוויר מתאפיינים במהירויות נמוכות (קרבות אוויר סילוניים שמבוססים על תותחים מתבצעים ב-99 אחוז מהמקרים במהירות תת קולית) בגלל הסיבה הברורה שככל שיש לך מהירות נמוכה יותר ככה הפניה שלך חדה יותר. וככל שהפניה שלך חדה יותר ככה הכוח ג'י עולה, ואתה מגיע מהר יותר ל-6 של היריב.

אין קשר למהירות גבוה.

כל הדוגפייטס הם במהירות תת קולית.... גם גוף עם קשיחות מבנית כמו של אלפא לא ישרוד ספליט אס במהירות על קולית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

אנסה להסביר....:

זה נכון שמתכננתי מטוסי קרב רוצים שהמטוס יהיה מסוגל לבצע g גבוה ומהירויות גבוהות ......

אך הם צריכים גם לחשב את רמת הg שגוף הטייס מסוגל לבצע.

הg הכי גבוה שמסוגל הגוף לבצע זה (לא משנה g-שלילי או חיובי )זה מקס' 12 (ב12 הטייס מת)ויש כגון:f-16 מסוגל ליותר אך הטייס לא...

בחייל האויר שלנו יש טיסות מיוחדת אשר טסים בהם 10 g וזה רק טייסים מנוסים אשר יש להם הרבה שעות טיסה!

אחרי טיסה כזו מקבל הטייס כנפיים בצבע זהב ובאמצע G גדולה גם בצבע זהב.

מקווה שעזרתי........ :xyxthumbs: ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הגבול האנושי הוא לא 12G. למרות שזה מאוד מסוכן, אפשר להגיע ליותר. לדוגמא, כדי לאבד מיג שישב על הזנב של הפאנטום של אבא שלי, הוא עשה חצי סיבוב אחורה כל כך חזק שהלך הרדיו. נכון שנגרם קצת נזק למטוס, אבל הם עשו יותר מ 12. לא יודעים כמה כי זה מה שהמכשירים יודעים להראות. כמובן שהיו להם חליפות לחץ שעוזרות

ולמי שאמר שאתה מת אחרי גבול מסויים, זה רק חצי מדוייק. אתה מאבד את ההכרה, ומה שהורג אותך זה שהמטוס נכנס ברצפה (אם אתה לא מתעורר בזמן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...