עבור לתוכן

שאלה בקשר למטוסי קרב:

Featured Replies

פורסם

תיקרא שוב את מה שאני אמרתי ואת התגובה שלך, אתה רואה איזושהי סטירה?

א. לא ציינתי גובה רב, רק מהירות יחסית גבוה.

ב. רק ציינתי את עיניין המהירות, כי מן הסתם במטוסים החדישים, הDOG FIGHTS מתרחשים במהירות

גבוה יחסית (נגיד יחסית לשני כלבים שמשחקים), לכן באים לידי ביטוי כוחות ג'י גבוהים.

  • תגובות 31
  • צפיות 4.8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אין שום קשר בין כוח ג'י לבין מהירות.

קרבות אוויר מתאפיינים במהירויות נמוכות (קרבות אוויר סילוניים שמבוססים על תותחים מתבצעים ב-99 אחוז מהמקרים במהירות תת קולית) בגלל הסיבה הברורה שככל שיש לך מהירות נמוכה יותר ככה הפניה שלך חדה יותר. וככל שהפניה שלך חדה יותר ככה הכוח ג'י עולה, ואתה מגיע מהר יותר ל-6 של היריב.

אין קשר למהירות גבוה.

פורסם

כח ג'י הוא למעשה בכלל לא כח אלא תאוצה.

1G היא תאוצת הכובד על פני כדוה"א, אם יפעלו עליכם 2G אתם תשקלו פי 2 וכן הלאה.

בתנועה מעגלית התאוצה שנוצרת היא V2/R, משמע שהקטנת המהירות פי 2 מאפשרת צמצום רדיוס הסיבוב פי 4 ולשמור על אותה רמת עומס.

אם נניח שגבול הסיבולת לזמן ממושך עם חליפת לחץ היא 9G (לא נתווכח על זה, זו סתם דוגמה וזה תלויי בבנאדם) אז רדיוס הסיבוב המזערי שהמטוס יכול לפנות בו במהירות 100 קמ"ש הוא 8.57 מטר (אבל המטוס יפול כי ב 100 קמ"ש אין לו מספיק עילויי).

במהירות 500 קמ"ש הרדיוס המינימלי הוא 214.3 מטר

ב 1000 קמ"ש הוא 857.3 מטר

ב 2500 קמ"ש (בערך המהירות המירבית של מטוס F15) הרדיוס המינימלי הוא 8,358.4 מטר

זה בדיוק כמו מכונית בפניה, ככל שהפניה חדה יותר יש לנסוע לאט יותר.

פורסם

כח ג'י הוא למעשה בכלל לא כח אלא תאוצה.

1G היא תאוצת הכובד על פני כדוה"א, אם יפעלו עליכם 2G אתם תשקלו פי 2 וכן הלאה.

בתנועה מעגלית התאוצה שנוצרת היא V2/R, משמע שהקטנת המהירות פי 2 מאפשרת צמצום רדיוס הסיבוב פי 4 ולשמור על אותה רמת עומס.

אם נניח שגבול הסיבולת לזמן ממושך עם חליפת לחץ היא 9G (לא נתווכח על זה, זו סתם דוגמה וזה תלויי בבנאדם) אז רדיוס הסיבוב המזערי שהמטוס יכול לפנות בו הוא 8.57 מטר (אבל המטוס יפול כי ב 100 קמ"ש אין לו מספיק עילויי).

במהירות 500 קמ"ש הרדיוס המינימלי הוא 214.3 מטר

ב 1000 קמ"ש הוא 857.3 מטר

ב 2500 קמ"ש (בערך המהירות המירבית של מטוס F15) הרדיוס המינימלי הוא 8,358.4 מטר

זה בדיוק כמו מכונית בפניה, ככל שהפניה חדה יותר יש לנסוע לאט יותר.

אמרת בדיוק מה שאני אמרתי אבל בצורה יותר מדעית.

פורסם
  • מחבר

כניראה שהבנתי מה זה דוג פייט לפי השם.. אתם אישרתם =)

והבנתי מה זה כח G - יכול להיות שזה קיצור של gravity???

פורסם

ה G כמו שנאמר אינו כח אלה תאוצה, בכדור הארץ. כל גוף שתזרוק ללא התנגדות אוויר יפול בתואוצה של 9.8M/SEC^2.

במטוס כאשר הוא מתמרן הוא מאיץ בתאוצה גדולה יותר מ G כאשר התאוצה גדולה יותר הכח המופעל על הטייס גדול יותר (F=MA).

פורסם

מי שאמר שזה מין הסתם מהר טעה! אחד המהלכים שעושים הוא להאט כמה שיותר עד שמי שמאחורעך עובר אותך ואז אתה על הזנב שלו. הבעיה שלמטוס יש מהירות מינימלית ומאוד קשה לטוס בה.

פורסם

איזה אנשים מדכאים.........גנבתם את ההסבר הפיסיקלי שלי שתיכננתי לרשום בצהרים לכוח G.

לא עושים את זה לאנשים!

אבל בהחלט ההסבר של אסף הוא טוב ויפה(רק שאני הייתי צריך לרשום אותו קודם.. :P)

פורסם

אין שום קשר בין כוח ג'י לבין מהירות.

קרבות אוויר מתאפיינים במהירויות נמוכות (קרבות אוויר סילוניים שמבוססים על תותחים מתבצעים ב-99 אחוז מהמקרים במהירות תת קולית) בגלל הסיבה הברורה שככל שיש לך מהירות נמוכה יותר ככה הפניה שלך חדה יותר. וככל שהפניה שלך חדה יותר ככה הכוח ג'י עולה, ואתה מגיע מהר יותר ל-6 של היריב.

אין קשר למהירות גבוה.

כל הדוגפייטס הם במהירות תת קולית.... גם גוף עם קשיחות מבנית כמו של אלפא לא ישרוד ספליט אס במהירות על קולית

  • 1 שנה מאוחר יותר...
פורסם

אנסה להסביר....:

זה נכון שמתכננתי מטוסי קרב רוצים שהמטוס יהיה מסוגל לבצע g גבוה ומהירויות גבוהות ......

אך הם צריכים גם לחשב את רמת הg שגוף הטייס מסוגל לבצע.

הg הכי גבוה שמסוגל הגוף לבצע זה (לא משנה g-שלילי או חיובי )זה מקס' 12 (ב12 הטייס מת)ויש מטוסים כגון:f-16 מסוגל ליותר אך הטייס לא...

בחייל האויר שלנו יש טיסות מיוחדת אשר טסים בהם 10 g וזה רק טייסים מנוסים אשר יש להם הרבה שעות טיסה!

אחרי טיסה כזו מקבל הטייס כנפיים בצבע זהב ובאמצע G גדולה גם בצבע זהב.

מקווה שעזרתי........ :xyxthumbs: ;D

פורסם

אם לא שמת לב, הת'רד הזה בן יותר משנה.

פורסם

עוד משהו שלא הוזכר בנושא הוא שטייסים נמוכים יכולים לעמוד בG יותר גבוהה לכן אם אתה רוצה להיות טייס ואתה נמוך ראה בכך יתרון.

פורסם

זה נובע מכך שאם אתה נמוך, אז המרחק מהלב אל המוח קצר יותר, כך קל יותר לדם להגיע אל המוח

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
פורסם

הגבול האנושי הוא לא 12G. למרות שזה מאוד מסוכן, אפשר להגיע ליותר. לדוגמא, כדי לאבד מיג שישב על הזנב של הפאנטום של אבא שלי, הוא עשה חצי סיבוב אחורה כל כך חזק שהלך הרדיו. נכון שנגרם קצת נזק למטוס, אבל הם עשו יותר מ 12. לא יודעים כמה כי זה מה שהמכשירים יודעים להראות. כמובן שהיו להם חליפות לחץ שעוזרות

ולמי שאמר שאתה מת אחרי גבול מסויים, זה רק חצי מדוייק. אתה מאבד את ההכרה, ומה שהורג אותך זה שהמטוס נכנס ברצפה (אם אתה לא מתעורר בזמן)

פורסם

אם לא שמת לב, הת'רד הזה בן יותר משנה.

rollaugh.gif

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים