שאלה בקשר למטוסי קרב: - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר למטוסי קרב:


itamas

Recommended Posts

המטרה של מי שמפתח את המטוסים האלה היא לעשות אותם יותר מהירים ועם טימרון טוב

עכשיו חשבתי על זה ויש לזה גבול...

כי בנקודה מסויימת המהירות חייבת לבוא על חשבון הטימרון או ההיפך..

כי עם המטוס מהיר מידי ופונה פנייה חדה מדי האדן שיושב בתוך המטוס אמור להימעך...

ואפילו עם הוא לא נימעך זרימת הדם מפסיקה לכמה רגעים...

עכשיו אני בטוח שהממוחים כבר הגיעו לפיתרון ואם הם באמת הגיעו

מישהו יכול להסביר לי אותו?

נ.ב

על תסבירו עם מושגים בפיזיקה מסובכים כי רק השנה התחלתי ללמוד פיזיקה... (וגם זה בקושי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 31
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חליפת ה G כמו שנאמר בנויה מכמה חלקים.

כאשר המטוס עושהתמרון הדם יורד למטה (כאשר ה g חיובי) והחליפה בעצם יוצרת לחץ על הרגליים וע"י כך מונעת מהדם לרדת לרגליים. כאשר ה G שלילי החלפיה משחררת את הלחץ על מנת לא לתת לדם לעלות לראש, אם זה קורה הטייס מתחיל לראות אדום, עד איבוד הכרה. טייס יכול להחזיק מקס 9G לשניה או פחות בממוצע הלחת הפועל הוא כ 4-6 G, וG שלילי זה בערך עד 3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כבד ידוע שההגבלה של חלק גדול מהמטוסים נובעת מהטייסים עצמם וחוסר היכולת של הגוף האנושי לעמוד במצבים בהם הוא נדרש.

כבר שנים שעובדים על של מטוסי קרב לא מאויישים שיתפקדו כמו מטוסי קרב מאויישים.

כבר הצליחו ליצור כמה אבי טיפוש מעניינים אבל עדיין שום דבר שיוכל להתחרות במטוס קרב מאוייש בטייס ישראלי ;D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חליפת ה G כמו שנאמר בנויה מכמה חלקים.

כאשר המטוס עושהתמרון הדם יורד למטה (כאשר ה g חיובי) והחליפה בעצם יוצרת לחץ על הרגליים וע"י כך מונעת מהדם לרדת לרגליים. כאשר ה G שלילי החלפיה משחררת את הלחץ על מנת לא לתת לדם לעלות לראש, אם זה קורה הטייס מתחיל לראות אדום, עד איבוד הכרה. טייס יכול להחזיק מקס 9G לשניה או פחות בממוצע הלחת הפועל הוא כ 4-6 G, וG שלילי זה בערך עד 3.

כוחות G אלו לא כוחות מצטברים לכן אין שום טעם בלהגיד 9G לשניה

שנית 9G זאת מגבלת ה F16 והF15 לתימרון במעמס מלא ולא מגבלת הגוף האנושי ללא חליפתG הגוף יכול לאכול משהו כמו 7-7.5 G לפני התעלפות עם חליפות G טייסי אקרובטיקה מגיעים ל עד 18-20 G בתימרוני ממש מורכבים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהוא ניסה להגיד זה שהאדם יכול לספוג 9 G לא למשך זמן ארוך-שניה אחת.

אבל אם אני זוכר נכון אז איגור צודק. זה הרבה יותר מ9.

וכמו שיש מפציצים ומטוסי דוגפייט (פנים מול פנים) אז י ש שנבנו למהירות-גובה-תימרונים-משא...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין פה (תימרון או מהירות) הוא בדיוק כמו במכוניות.

ככל שהמכונית מהירה ותר, ככה היכולת של לעבוד במצבים קשים קטנה יותר, וככל שהמכונית איטית יותר, ככה היא יותר טובה במצבים קשים.

אם תנסה לקחת סיבוב של 90 מעלות בצומת פשוטה במהירות של 200 קמ"ש, אתה לא תצליח.

אותו הדבר במטוסים, ככל שהמטוס מהיר יותר, ככה התימרון של פחות טוב.

כדי להגיע למהירות גבוה ככל האפשר,, צריך צורה כמה שיותר אווירודינמית, ומטוס כמה שיותר קטן. אבל ככל שהמטוס יותר קטן, הוא נכנס להזדקרות יותר מהר.

ז"א שלמטוסי קרב צריך להיות שילוב של מהירות, ותימרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש גם מטוסים שמשלבים את שניהם מבחינה פיסית .

כמו ה f-14 שהוא תמרונים או בטיסה איטית הכנפיים שלו פרוסות.

ושהוא טס במהירויות גבוהות הוא מקריב אותן לגוף ומקבל עיצוב יותר "חד"

שחותך את האוויר יותר טוב ומאפשר לו לטוס יותר מהר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העניין פה (תימרון או מהירות) הוא בדיוק כמו במכוניות.

ככל שהמכונית מהירה ותר, ככה היכולת של לעבוד במצבים קשים קטנה יותר, וככל שהמכונית איטית יותר, ככה היא יותר טובה במצבים קשים.

אם תנסה לקחת סיבוב של 90 מעלות בצומת פשוטה במהירות של 200 קמ"ש, אתה לא תצליח.

אותו הדבר במטוסים, ככל שהמטוס מהיר יותר, ככה התימרון של פחות טוב.

כדי להגיע למהירות גבוה ככל האפשר,, צריך צורה כמה שיותר אווירודינמית, ומטוס כמה שיותר קטן. אבל ככל שהמטוס יותר קטן, הוא נכנס להזדקרות יותר מהר.

ז"א שלמטוסי קרב צריך להיות שילוב של מהירות, ותימרון.

אפש להתווכח איתך פה....

ד"א במהירות גבוהה לא מתמרנים אתה תעקור לעצמך את משטחי היגוי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שאמר 9G אמר מספר תאורטי למדיי. אבא שלי היה נווט בפנטום ביום כיפור. בטיסה נמוכה מאוד בדרך לסוריה התיישב להם על הזנב מיג. משכו את הסטיק אחורה הכי חזק שאפשר, לא יודעים כמה G כי הפנטום מראה רק עד 12 :-X אבל הרדיו וכל מיני מערכות אחרות לא עבדו יותר אחרי זה. מישהו כבר טיפל במיג אבל הלכו להם המערכות אז הם חזרו לבסיס.

קיצר, אדם יכול לעבור יותר מ 12 G ונכון שאבא שלי קצת נמוך ורחב אבל אני לא חושב שזה קשור ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במטוסים המתקדמים ביותר כגון ה JSF/F22/MIG31 יש ניהוג ווקטורי חלקי, מא שמאפשר הטיית זרם הגזים הנפלט.

זה אומר שהדחף אינו תמיד מקביל לגוף המטוס וזה מאפשר להפנות את המטוס לכיוון שונה מכיוון הטיסה במידה מסויימת.

זה אומר שהמטוס יכול לטוס בכיוון אחד ובו זמנית לפנית לכיוון אחר, וזה אומר שהטייס לכול לסובב את המטוס מבלי להפעיל על עצמו כוחות ג'י מטורפים.

חוץ מזה טילים מתקדמים אינן חייבים לראות את המטרה בכדי להינעל עליה, ככה שהטייס לא חייב לרדוף אחרי המטרה אלא נותן לטיל לעשות זאת במקומו והטיל לא מתלונן על כוחות ג'י.

וכמובן עובדה חשובה, דוגפייט זה לא משהו שיהיה נפוץ במלחמות הבאות (שנקווה שלא יהיו), היום כרעיון הוא לירות על האוייב טיל ממרחק גדול ככל שניתן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. כוחות G, בלי יותר מידי פילוסופיה:

היית פעם ברכבת הרים (אנקונדה בת"א לדוגמא), מעלים אותך למעלה, ברגע שאתה יורד במהירות מופעלים

עליך כוחות G שלילים (יותר אוהב אותם אישית), אתה מרגיש מן חוסר כח משיכה...

עכשיו ברגע שאתה עובר מירידה לעליה אתה בטח מרגיש שאתה מוצמד חזק חזק לכיסא והלחיים שלך נמשכות אחורה,

אלה כוחות G חיוביים.

זה כמו במכונית, תאוצה, G חיובי, האטה, G שלילי.

ב. DOG FIGHT, זה קרב אוויר 1 על 1, שם בדרך כלל הטייסים נאלצים לבצע התחמקויות במהירות גבוה יחסית,

מה שגורם (כמו ברכבת הרים) לפעולת כוחות ג'י על הגוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. כוחות G, בלי יותר מידי פילוסופיה:

היית פעם ברכבת הרים (אנקונדה בת"א לדוגמא), מעלים אותך למעלה, ברגע שאתה יורד במהירות מופעלים

עליך כוחות G שלילים (יותר אוהב אותם אישית), אתה מרגיש מן חוסר כח משיכה...

עכשיו ברגע שאתה עובר מירידה לעליה אתה בטח מרגיש שאתה מוצמד חזק חזק לכיסא והלחיים שלך נמשכות אחורה,

אלה כוחות G חיוביים.

זה כמו במכונית, תאוצה, G חיובי, האטה, G שלילי.

ב. DOG FIGHT, זה קרב אוויר 1 על 1, שם בדרך כלל הטייסים נאלצים לבצע התחמקויות במהירות גבוה יחסית,

מה שגורם (כמו ברכבת הרים) לפעולת כוחות ג'י על הגוף.

לא נכון.

דוג פייט זה קרב אוויר. השם ניתן לו בתקופת מלחמת השניה כשהטייסים ניסו לשבת אחד לשני על הזנב, בדומה ל-2 כלבים שמשחקים. אין שום קשר למהירות/גובה או כל שאר השטויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...