עבור לתוכן

תרבות האוזניות בארץ (או כל מה שרצית לדעת על אוזניות ופחדת לשאול)+הנחיות כללית

Featured Replies

פורסם

כן הם נחשבות לטובות גם אנטולי שהוא שמע אותם הוא אמר שהם טובות מאוד

בארץ הם עולות 146 ש"ח אבל בחו"ל הם עולות יותר זול

נ.ב

אם אתה רוצה מחו"ל תפנה אליי לפרטי

  • תגובות 304
  • צפיות 61.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

החברה היעודית שמתאימה במיוחד ל 600  היא   HEADROOM

http://headroom.headphone.com/layout.php?topicID=3&subTopicID=27

יש משהו שאנלא מבין באתר הזה, שם הם כותבים עם 10 האוזניות הטובות ביותר, בתציב הכי נמוך מופיות הHD202 Sennheiser, אבל איך יכול להיות אוזניות עם 0.7% דיסטורשן, הכי טובה בעולם בתקציב נמוך???@?

פורסם

כיזה נתון יבש שלא אומר כלום.

וגם, זו רק דעתם.

Anatoli.

פורסם

תבין כל הקטע של החושים במחשב ובכלל הוא סובייקטיבי מטיבעו

בשמע במחשב בניגוד לכרטיסי ומסך(שבהם יש את הנתונים שאומרים הכל ואין אפקטים נסתרים ואין מעין חוק שימור אנרגיה)

לכל בנאדם כל זוג אוזניות נשמעות אחרת(ע"ע הוויכוח עם הסנהייזר והאודיוטכניקה)

אז יכול להיות שמה שהסוקר אהב אתה ממש לא תאהב

לשיקולך

נ.ב

מצטער על הלשון הפלצנת קימעה אבל אני צריל להתאמן בזה

פורסם

הבהרות לעניין העוותים:

ראשית, היצרן מצהיר על 0.5 אחוזי עיוותים - ולא 0.7.

תורת המדידות היא תורה בפני עצמה, והמדידות באודיו בפרט דורשות התייחסות שונה קצת מהרגיל.

כשאנו נתקלים בנתון מסויים, עליינו לוודא שאנו יודעים למה לייחס אותו. במקרה דנן, אין שום

הסבר או מראה מקום לסוג העיוותים עליהם מדובר (ויש לא מעט סוגי עיוותים שנהוג לקחת בחשבון).

דוגמא טובה לכך היא עיוותים הרמוניים; מבחינה טכנית טהורה נכון יהיה לקחת את כל ההרמוניות

בחישוב הרגיל, ולהוציא את הערך המתקל מסך ההרמוניות. אך באודיו עלינו לנקוט גישה שונה.

אחת מתכונות האוזן האנושית היא יצור הרמוניות בעצמה, ולהרמוניות אלו יש עקום שמתאפיין

בהרמוניות חזקות הקרובות לתדר היסוד. כלומר, בכדי שנוכל לשמוע עיוותים הרמוניים הקרובים

לתדר היסוד, עליהן להיות גבוהים במיוחד - אחרת, האוזן שלנו תמסך אותם באופן טבעי.

דוגמא מצויינת היא ציוד שפופרתי - בציוד שפופרתי נהוג לפעמים לדבר על עיוותים באחוזים

שלמים, אך מעשית לא הרבה ירגישו בנוכחותם, ויש אפילו שיטענו כי עיוותים אלו נשמעים

טוב יותר. הסיבה לכך היא בדיוק עניין ההרמוניות הקרובות לתדר היסוד, ועיקר ההרמוניות

של ציוד שפופרתי נמצא שם. שאר ההרמוניות יהיו לרוב זוגיות, והרמוניות זוגיות האוזן שלנו

"אוהבת". לא פעם תראו גם יצרני ציוד שפופרתי שמציינים את העיוותים של ההרמוניות

השונות בנפרד.

זו הסיבה לכך שמוזיקה שאינה מורכבת נשמעת יותר "מלאה" בציוד שפופרתי.

התחום הספקטראלי יותר מלא ואנו מקבלים אשליה של נפח. לצערם של רבים במזיקה קצת יותר

מורכבת כל העניין מתחיל להישמע כמו קקפוניה, ואיתה הולכת האשליה.

האידיאל כמובן יהיה לייצר ציוד ללא הרמוניות בכלל, ובציוד טרנזיסטורי מודרני זה לא רחוק מהמציאות.

בשורה התחתונה, נתונים טכניים הם פרט מאוד חשוב, אך כאשר הם מובאים כנתון חסר יחוס, הם חסרי

ערך לחלוטין.

><>

פורסם

אסף, ומה בדיוק עשינו שזכינו לנוכחותך המכובדת? ;D

בכל אופן, מגברי שפורפרות מסוימים ששמעתי הגיעו לאחוז עיוות מוצהר של 5%! (לא זוכר איזה מגבר זה היה). שמעתי את המגבר, ורק אחרי זה ראיתי את המספרים. וזה פשוט לא התחבר לי אחד לשני.

כמו כן, אני חייב לציין שמגברי שפורפרות לא בהכרח יפלו בקטעים עמוסים יותר. כבר יצא לי לשמוע ציוד שפורפרתי שנשמע מעולה בעל מוזיקה שזרקתי עליו, בלי שום קשר לעד כמה עמוס אותו הקטע היה.

מבחינת הנתונים היבשים, SS לוקחים, ובגדול. אבל גם היום (ואולי דווקא היום אחרי הפוגה של מספר שנים) ניתן לראות כמות גדולה של אנשים שמעדיפים דווקא ציוד שפורפרות. בסופו של דבר, מה שקובע זה לא העוצמה, לא הנתונים ולא שום דבר מלבד עד כמה זה שמשתמש בציוד נהנה ממנו.

ד"א, נראה לי שאם נפתח פה דיון של "האם כבלים עושים הבדל" ודיון של "ברייק-אין, אמת או לא", נהפוך את הפורום לפורום אודיופילי לגמרי ;D ;D

Anatoli.

פורסם

אני מגיח לכאן מפעם לפעם :-)

במקרה ראיתי שהשרשור המפורסם זכה לעדנה, אז נכנסתי לראות מה קורה.

הניסיון שלי הביא אותי למסקנות אחרות משלך, ואני חושב גם שאם תעלה

את הסוגיה הזו בפורום השני, תגלה שגם אלו שלא נרדמים מבלי לחבק

שפופרת בלילה מודעים למגבלות של השפופרות. זה עניין טכני גרידא.

בהרבה פעמים גם שמתי לב שהטעם של המאזינים משתנה עם המעבר

לשפופרות. כמה אנשים עם ציוד שפופרתי ששומעים פאנקי כבד אתה מכיר?

><>

פורסם

אחד אולי :silly:

רוב האנשים שאני מכיר שמשתמשים בשפורפרות נוהגים להאזין לסגנונות כמו ג'אז, סימפוניות, חלקם אפילו למוזיקה של ימי הביניים. ניסיתי לשמוע את זה על מגבר טרנזיזטור וזה בכלל לא התקרב לרמה הזו. עם זאת, גם אני הייתי בדעה שלך ששפורפרות לא עומדות במוזיקה שדורשת יותר כמו רוק יחסית כבד/מטאל/פאנק. אז לקחתי כמה דיסקים אל מישהו שגר לידי שיש לו ציוד שפורפרות טוב, וחדר אקוסטי טוב. ואני חייב לציין שגם הוא וגם המגבר שלו פשוט צחקו לי בפנים אחרי שאמרתי את זה.

אבל שוב, זה כבר תלוי בבן-אדם. זה כמו לשאול מה יפה יותר, כחול או אדום?! ברור שאין תשובה. אחד יאהב כחול ואחד אדום (הנים יקחו את הכחול והבנות את האדום ;D). וד"א, אני מכיר מישהו שלא נגע במוזיקה סימפונית/קלאסית בחיים שלו. והוא שומע רק מוזיקת מטאל כבד ביותר/פאנק/רוק והוא לא מוכן לשמוע שום דבר חוץ משפורפרות (אצלו זה כבר ממש אובססיה, הוא ממש לא מוכן לשמוע שום דבר לא שפורפרתי).

Anatoli.

פורסם

שלום לכל חולי האוזניות פה :silly:

קראתי את כל התרד ועכשיו גם אני רוצה לקנות לי זוג..אבל זה בקרוב.

רציתי לשאול:

איזה שירים אתם ממליצים לשמוע כדי לבדוק את איכותן של האוזניות?

תודה.

פורסם

לנושא הזה מומלץ לדעתי לפתוח דיון חדש.

אבל תשובה קצרה אפשר לתת אם כבר בזבזתי הודעה :)

חשוב שאת המוזיקה שאתה שומע תביא ממקור איכותי (לא דיסק צרוב מ-MP3), ושהיא תהייה מוזיקה מוכרת לך, ומוזיקה שאתה מתכוון להאזין לה לאחר שתרכוש את המערכת.

מעבר לכך, מומלץ לבדוק מגוון רחב ביותר של סגנונות. אני אישית הכנתי לעצמי כמה דיסקים לצורך העניין, כשאני הגעתי לאסף למשל _דוחף_לוויתן) הגעתי עם מספר דיסקים שלמרות שרובם היו צרובים, הם צרובים מדסקיים מקוריים אז האיכות מספיקה. המוזיקה שם כללה בין היתר מוזיקה של ימי הביניים שעמוסה בפרטים יחסית דקים, וגם מספר יצירות ווקאליות שכללו 6 קולות בכדי לבחון את הבמה של המערכת (תלוי מאוד גם באקוסטיקה). מעבר לכך הבאתי איתי גם ג'אז, רוק, קלאסית וכמובן ששמענו כמה דיסקים מעולים של אסף.

Anatoli.

פורסם

תודה אנטולי

אני פשוט התכוונתי לשירים שכוללים בעצמם דקויות,באסים וכמה שיותר פרטים..

זה לא חייב להיות משהו שאני אוהב אני רוצה פשוט שיר איכותי לבדיקת האוזניות..

מישהו יכול לנקוט בשמות?

תודה..(:

פורסם

לכל אחד יש העדפות אישיות.

אני באמת חושב שעדיף שתפתח דיון חדש ולא נסיט את הדיון הזה לפסים אחרים. שם תוכל לקבל בהרחבה פירוט מכל אחד מה הוא מעדיף לשמוע בשביל לבדוק מערכת.

Anatoli.

פורסם

שמעתי שהאלסנדרו MS1 טובות מהENTRY LEVEL של הגרדו.. האם זה נכון ?! ולמה האוזניות שלהם ושל גרדו נראות אותו דבר ?!

פורסם

אכן ממה שהבנתי ה-MS1 נחשבות טובות יותר מה-SR60/80/125. עם זאת, יש גם הטוענים אחרת.

הסיבה שהאוזניות האילו כל כך דומות היא שהאוזניות הללו הן פרי עמלן של שתי החברות, אשר חברו יחדיו לצורך יצירת סדרת ה-MS (ר"ת של Music Series). אלסנדרו היא חברה המציעה ציוד למוסיקאים, כבלים, מגברים, אוזניות, שפורפרות ועוד. אפשר לקרוא לאוזניות האילו גראדו משודרגות. הם אולי מאוזנות מעט יותר, אך זו כבר בהחלט אינה החוויה של אוזניות גראדו.

Anatoli.

פורסם

למה כמעט ולא רואים אותם למכירה ברשת או שאני עיוור ?

ואיך הן למטאל ? באסים וכל החרא מסביב.. יותר טובות מהגראדו ? בכלל קראתי שזו גרסה משודרגת שלה125 כביכול. גם טענו שגראדו מייצרים להם את השפורפרות והם מחליפים שם :-)

P.S - אנטולי אתה מכיר את המגברים האלה ששמים בקופסאות של MINT ?נראה כאליו לכולם בהד-פיי יש כאלה.. יש לך מושג איפה קונים או איך יוצרים אחד ?

אצלם זה כמו סוד שמור...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים