ניתוח תוצאות בדיקת רכב לפני רכישה- פולו 2002 ב29 אלף - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ניתוח תוצאות בדיקת רכב לפני רכישה- פולו 2002 ב29 אלף


רפאלח

Recommended Posts

הנושא הזה נפתח גם בcarsforum, אך מההסטוריה שלי איתם (או יותר נכון מחוסר ההתייחסות שלהם) אני בוחר לפרסם את זה גם כאן.

---------------------

אהלן.

פגשתי את הבנאדם, לא נראה איזה פרחח שמחפש למכור את הגרוטאה שלו. מבוגר כזה עם רושם טוב. עשיתי בדיקה ויזואלית לאוטו, נראה יפהיפה עם שריטות קטנות עד לא קיימות. צבע כסוף מטאלי.

נסעתי קצת ונוכחתי לגלות בעיות עם הקלאץ' שחרק על כל ס"מ של תזוזה וגם היה קשיח. מנסיון העבר זה מעיד על קלאץ' שבדרכו להסתיים.

חוץ מזה אוטו יציב עם כוח בלימה טוב, יחסית למישהו שלא מקצוען בתחום. (אני)

הוציא ספר טיפולים שנראה טוב עד לשנת 2008 עם מוסכים מורשים. משם והלאה לטענתו טופל במוסך פרטי שאינו מורשה ולכן חסר קצת תיעוד. טוען שעשה גיר לא מזמן אבל אין לו לבינתיים קבלה על זה.

הבחור דורש 29 אלף, והתחייב לבדיקה במכון שאני אבחר על הגיר, שלדה, ומנוע.

היו הרבה אי הבנות קטנות כאלו שבדיעבד אחרי שאני יושב וחושב על מה שהיה אני קולט שהייתי צריך לסגור אותם ולא להשאיר אותם באוויר, ואתם כבר תבינו למה. הוא התעקש לא משנה מה שאני משלם על הבדיקה, וכשקונים אז "יש הרבה הוצאות לקונה" ניחא.

אחרי מספר התעקשויות מצדי והסברים שכשמתחייבים אז אם יש תקלות אז הוא משלם על הבדיקה, הוא התעקש שהאוטו תקין ולבסוף זה נזרק לאוויר שאם יהיה בעיות אז בסוף זה יהיה חצי-חצי. כשאני מנסה להזכר איך הסכמתי לדבר כזה אני אפילו לא מצליח. כנראה חוסר ריכוז שלי שכבר גורם לי להצטער על כל הסיפור הזה איתו.

אמר שיחתום על דברים אחרי הבדיקה. ואני חסר נסיון בקטע הזה ולא התעקשתי. בדיעבד אחרי שסיפרתי את זה לחבר טוב שכמעט הוריד לי סטירה על זה, הבנתי את הטעות שלי..

ובסוף בכלל לא נחתם שום דבר.. (את הלקח שלי למדתי)

היינו במכון קומפיוטסט בעפולה, זה התוצאות:

7317722.jpg

קיבלתי קצת חום אחרי שראיתי את זה. אבל בשיטוט קטן בפורום פה אני מגלה שהרוב זה כיסוי תחת שלא שווה התייחסות משמעותית.

אבל, מה כן משמעותי? הגיר? ציריות? הספק נמוך משמעותית?

אחרי שישבנו ושמענו את כל הליקויים הסברתי לו שיש לי עכשיו הרבה הוצאות אם אקנה את האוטו והוא מסכים להוריד מהמחיר, תלוי עד כמה יעלה לסדר את זה.

נכנסתי אחרי זה ישירות למוסך משראקה בעפולה (מורשה פולסווגן) והנחתי לו את דף התוצאות ואמרתי תן הצעת מחיר, אמר שיחזור אלי לגבי זה. נקווה לתשובה היום. (10.02.2011)

מה דעתכם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ באזור המרכז סביב 500 ש"ח. אני מאמין שזה גם מה שפותח הדיון שילם פחות או יותר.

ולפותח הדיון הנכבד: תתכונן לקבל הצעה מחיר לפחות כמחיר הרכב.

אכן רוב ה"ליקויים" הם כסת"ח,

ולכן צריך לראות את הרכב בעיניים (רצוי גם אחד שמבין עיניין) כדי להגיד לך אם הוא תכלס שווה קניה או לא.

ועוד מילה בנושא: לפני כחצי שנה ההורים שלי לקחו פורד מונדאו 2009 (שנה על הכביש)

למכון בדיקה כזה, התוצאה לא היתה הרבה יותר טובה.

הם בכל זאת קנו, עד כה לא התאכזבו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מגלה שהרוב זה כיסוי תחת שלא שווה התייחסות משמעותית.

גילית נכון.

אאל"ט היתה על זה אפילו פעם כתבה בכולבוטק (או כל תוכנית מקבילה אחרת..) שלקחו חדש מהסוכנות והכניסו אותו לבדיקה, והוא יצא עם מלא "תקלות"..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרוב זה באמת כיסוי תחת

לכן כל מי שאני מכיר וקנה יעצתי לו שלא יקח לבדיקה כי זה סתם בזבוז של כסף.

הכי טוב קח את הרכב למוסך שאתה סומך עליו ושהוא יבדוק את הרכב.

ואם הבעלים יסרב אז עדיף שתתרחק מהרכב הזה.

וגם הספק נמוך זה טיפוסי לרכב בן 9 שנים.

אבל השאלה בכמה ההספק נמוך.

אם ההספק ירד משמעותית ולא בכמה סוסי פוני בודדים אז יש בעיה במנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תקלות משמעותיות הן כאלו שמאוד יקר או לא משתלם לתקן ברכב כזה --

פגיעות שלדה משמעותיות

בלוק מנוע מחורר

גיר שדורש החלפה (בגיר ידני זה נדיר ולפעמים ניתן לשפץ במחיר סביר יותר).

על תקלות פחות משמעותית ניתן להתמקח עם המוכר (ב-29K לפולו 2002 ידנית יש מה להתמקח).

כאמור מכוני בדיקה הם כסת"ח אחד גדול. עדיף לקחת את הרכב לבדיקה במוסך שאתה סומך עליו - זה לא יעלה יותר (ואפילו פחות) והוא גם יוכל לתת לך בסוף הערכת מחיר לכל התיקונים.

עם הערכת המחיר הזאת אתה מגיע למוכר ומתחיל להתמקח איתו. כמובן שיש דברים שהם בלאי טבעי (דפיקות קלות ומעיכות, מצמד, בולמי זעזועים וכו'), אבל אם יש בעיה עם ראש המנוע, אגזוז (או חמור יותר - קטליזטור), רדיאטור או תקלות משמעותיות במערכת החשמל והמיזוג אז בהחלט יש מה על לדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבדיקה הזו לא שבה את הנייר עליו היא מודפסת

אין מס קילומטרים שהמכונית עברה

המנוע והגיר גמורים. עם הם היו במצב טוב היה נכתב שהם בהתאם לגילם

מצמד מקורי יכול להחזיק עד 120000 ק"מ

גיר חורק פרושו שטבעות הסינכרון בלויות ונדרש שיפוץ

דרך אגב הרכבת גיר מרכב שנהרס בתאונה זולה הרבה יותר משיפוץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ באזור המרכז סביב 500 ש"ח. אני מאמין שזה גם מה שפותח הדיון שילם פחות או יותר.

ולפותח הדיון הנכבד: תתכונן לקבל הצעה מחיר לפחות כמחיר הרכב.

אכן רוב ה"ליקויים" הם כסת"ח,

ולכן צריך לראות את הרכב בעיניים (רצוי גם אחד שמבין עיניין) כדי להגיד לך אם הוא תכלס שווה קניה או לא.

ועוד מילה בנושא: לפני כחצי שנה ההורים שלי לקחו פורד מונדאו 2009 (שנה על הכביש)

למכון בדיקה כזה, התוצאה לא היתה הרבה יותר טובה.

הם בכל זאת קנו, עד כה לא התאכזבו.

הבנתי כבר שההצעת מחיר הולכת להיות יקרה, אבל זה טוב למשהו ראשוני שאני אדע כמה עולה לי להוציא אוטו "חדש" מהמוסך. משם אפשר רק לרדת במחיר.

והשאלה שלי, איך אני יודע מה בוודאות זה כסת"ח ועל מה אני צריך להתייחס ברצינות?

גילית נכון.

אאל"ט היתה על זה אפילו פעם כתבה בכולבוטק (או כל תוכנית מקבילה אחרת..) שלקחו חדש מהסוכנות והכניסו אותו לבדיקה, והוא יצא עם מלא "תקלות"..

אתה זוכר אוליי באיזה מקום זה היה? ומה היו הליקויים?

הרוב זה באמת כיסוי תחת

לכן כל מי שאני מכיר וקנה יעצתי לו שלא יקח לבדיקה כי זה סתם בזבוז של כסף.

הכי טוב קח את הרכב למוסך שאתה סומך עליו ושהוא יבדוק את הרכב.

ואם הבעלים יסרב אז עדיף שתתרחק מהרכב הזה.

וגם הספק נמוך זה טיפוסי לרכב בן 9 שנים.

אבל השאלה בכמה ההספק נמוך.

אם ההספק ירד משמעותית ולא בכמה סוסי פוני בודדים אז יש בעיה במנוע.

הספק נמוך. מדובר ב59 כ"ס מתוך 75 שמוצהר ע"י היצרן. הבחור טען שרוב הסיכויים זה בעייה בגיר שגורמת לזה, ואכן גם בדף מצויין משהו על הגיר.

במצב של היום אני מכיר אולי מוסך אחד שנשאר לי לסמוך עליו אחרי שעברתי על כמעט כל אחד אחר אפשרי, ונכוותי ממנו בצורה כזאת או אחרת. היחיד זה המוסך המורשה (משראקה) שיקר מאוד משאר המוסכים, ויש כאלו שטוענים שזה בצדק.

תקלות משמעותיות הן כאלו שמאוד יקר או לא משתלם לתקן ברכב כזה --

פגיעות שלדה משמעותיות

בלוק מנוע מחורר

גיר שדורש החלפה (בגיר ידני זה נדיר ולפעמים ניתן לשפץ במחיר סביר יותר).

על תקלות פחות משמעותית ניתן להתמקח עם המוכר (ב-29K לפולו 2002 ידנית יש מה להתמקח).

כאמור מכוני בדיקה הם כסת"ח אחד גדול. עדיף לקחת את הרכב לבדיקה במוסך שאתה סומך עליו - זה לא יעלה יותר (ואפילו פחות) והוא גם יוכל לתת לך בסוף הערכת מחיר לכל התיקונים.

עם הערכת המחיר הזאת אתה מגיע למוכר ומתחיל להתמקח איתו. כמובן שיש דברים שהם בלאי טבעי (דפיקות קלות ומעיכות, מצמד, בולמי זעזועים וכו'), אבל אם יש בעיה עם ראש המנוע, אגזוז (או חמור יותר - קטליזטור), רדיאטור או תקלות משמעותיות במערכת החשמל והמיזוג אז בהחלט יש מה על לדבר.

מערכות החשמל לא נבדקות בקומפיוטסט, אלא רק המכניות. זה רשום במפורש בתעודת האחריות שלהם.

בעיות משמעותיות נמצאות בבלוק המנוע ובהעברת ההילוכים(גיר) שזה כבר משמעותי. נקווה שזה לא כיסוי תחת כי אחרת אני קורע את הטופס הזה לגזרים, שורף אותו, ואז ממשיך להתעצבן בצורה כלשהית על החוסר צדק המגעיל שיש בעולם הזה.

הבדיקה הזו לא שבה את הנייר עליו היא מודפסת

אין מס קילומטרים שהמכונית עברה

המנוע והגיר גמורים. עם הם היו במצב טוב היה נכתב שהם בהתאם לגילם

מצמד מקורי יכול להחזיק עד 120000 ק"מ

גיר חורק פרושו שטבעות הסינכרון בלויות ונדרש שיפוץ

דרך אגב הרכבת גיר מרכב שנהרס בתאונה זולה הרבה יותר משיפוץ

מיכאל אתה עיוור?

רשום במפורש בחלק העליון של הדף: "מונה רשום: 151801"

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שבעיקר מדאיג אותי בדו"ח הזה - שיחסית לרכב בן 9 בלבד (בישראל למרבה הצער - זה עדיין "בלבד") ועוד עם מחירון גבוה כזה (30K) יש כאן סימנים להזנחה --

שמן גיר ישן, שמן מנוע ישן וחסר, ייתכן ורצועת תזמון גוססת, בולמי זעזועים שלפי דעתי הם עדיין המקוריים ועוד.

אם אתה עדיין מעוניין להמשיך בתהליך רכישת הרכב, לכל הפחות תבקש פירוט מסודר של טיפולים שהאוטו עבר (הדפסות + קבלות מהמוסך שבו טופל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעיון זריז במחירון של לוי יצחק (יש לי פה אחד, מאחר ואני גם בשלבים של רכישת משומש) - המחירון של מודל 02' (שימו לב שמדובר בפולו ידנית עם מנוע 16 שסתומים) הוא 28 אלף. לנוכח ההזנחה שמופגנת עם הרכב, אפשר בכיף להוריד אותו.

השאלה אם שווה לך להמשיך ולהתעסק עם זה (לדעתי לא). תמשיך לחפש פולו אחרות שמורות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר'ה צריך את עצתכם, אני ממש מבולבל.

דיברתי עם מישהו בכיר ממוסך משראקה בעפולה אחרי שהוא ראה את הצילום של הבדיקת רכב. הוא אמר את הדברים הבאים:

-הם כיסו את התחת שלהם מכל כיוון אפשרי וקיצוני.

-מצד שני 85 אחוז ממה שהם כתבו זה חארטה. שוב כיסוי תחת. לא יודע איזה תחת, אבל נגיד..

-מנסיון שלו גם שהוא תיקן בעבר רכבים שנשלחו אליו עם רשימה פי 2 יותר גדולה משלי, הם עדיין כתבו שיש בעיות.

-הייתה עליהם כתבה בכלבוטק, יצאו פארשים. יענו חארטה כל הסיפור שלהם.

-בתכלס הרכב בסדר אם אני מוריד לו עוד 4 אלף שקל מהמחיר. הצלחתי להוריד אלפיים בלבד ולהשאיר 2 רמקולים סבבה כאלה של cerwin שהוא רצה לקחת.

-עם טיפול של 2000 ש"ח על דברים לא משמעותיים חוץ מכאבל קלאץ', האוטו יהיה במצב טוב.

וגם נזכרתי בנתון מאוד מעניין.

בזמן הבדיקה של הרכב בקומפיוטסט שמתי לב שלקראת הסיום הבוחן ניגש למחשב והתחיל לשנות שם דברים שנראים בדיוק אותו דבר כמו על דף התוצאות. במשך כ10 דקות הוא רק שינה נתונים. מצבע ירוק (שזה תקין) לצבע צהוב (שזה צריך תיקון) ואפילו חלק לצבע אדום (שזה כבר לא תקין על גבול החובה החלפה)

בדף אחריות שלהם כתוב בפירוש שהכל נעשה אוטומאט ע"י מכונה. וואלה? חארטה. חצי מהדברים הבוחן עשה. וגם אחרי זה שינה את התוצאות ידנית.

יכול לראות שזה היה בסופו של דבר תקין?

הורדתי את המחיר ל27 אלף, הבנאדם גרזן בונקר לא מוכן לזוז שקל יותר מזה.

מה אני עושה עכשיו?

מי צודק בכל הסיפור הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה להתייחס כשאתה פוטר את כל הדברים האלה כ"חארטה של מכון".

אם אתה לא מבין בזה מספיק כדי לבדוק בעצמך, ולא לקחת למישהו שאתה סומך עליו... אני אצא מנקודת הנחה שהבעיות קיימות.

טיימינג זה חרטה.

חוסר שמן זה סימפטום לבעל הרכב.

על CO מפילים טסט, זה עוד בעיה קטנה, אולי טיימינג- אבל למה לך להכנס לזה ?

תפוחי הגה פגומים ? הייתי מברר מה. כנ"ל משאבת שמן.

לכוון פרונט.

בולמים להחליף

הבלמים זה חרטא, צנרת יכול להיות ברוך מרגיז או זול מאוד תלוי מה הבעיה.

בעיה במרווחי קלאץ' כנראה עניין של תיקון לא יקר. שוב - לא כתוב מה הבעיה... קשה לנחש.

הספק נמוך מהמנוע - בלי תיקון / מעבר במוסך קשה להגיד האם נוסע מהזנחה / טיימינג / בעיה אחרת. לא הייתי קונה עד קבלת תשובה מוסמכת למה זה.

השאלה האמיתית היא - למה שתכניס את הראש למיטה חולה ?

קודם יתקן כבודו את הרכב (החשובים) אח"כ תקנה.

אלא אם יש לך הערכת מחיר ריאלית של מוסך לתיקון.

500 שקל, יצאת טמבל, נו, כפרה.

אל תכנס בגלל שטות כזו לבור. יש מספיק רכבים תקינים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה האמיתית היא - למה שתכניס את הראש למיטה חולה ?

אל תכנס בגלל שטות כזו לבור. יש מספיק רכבים תקינים.

שוב, אתם מתעלמים מהעובדה שכל מכוני הבדיחה (...) האלה הם קישקוש אחד גדול.

יכול להיות שיש בעיות. באותה מידה יכול להיות גם שהרכב תקין לחלוטין, המיטה ממש לא חולה ואין פה שום בור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...