מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן. - עמוד 17 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחירי הדלק שוב עולים, והפעם בהרבה. נמשיך לשתוק ולחטוף? כנראה שכן.


nineball

Recommended Posts

יש דרכים הרבה יותר טובות לעודד מכוניות חסכוניות מאשר להעלות מס שנושק לקראת 10 שקל לליטר.

כל חודש,עולה מס אחר...חלב ולחם,אחריי חודש שוקולד,אחריי חודש ביצים... קיצר הכל מתייקר ואת האמת אני לא יודע מה הסיבה...בטח שלא לעודד אותנו לטבעונות. :nixweiss:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 561
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אבל הדלק יעלה גם את מחירי התחבורה הציבורית ורכב מיני עם כל הכבוד לו עדיין שורף ליטר דלק כל 13-14 ק"מ,

כשאתה רוצה שהוא יסע כמו שצריך ונותן גז, הוא גם יעשה לך 1 ל-10.

בתור מישהו שלאחרונה השתדרג לרכב משפחתי, אני חייב לומר לך שצריכת הדלק הכוללת שלי אפילו ירדה,

בעיקר בגלל שאני לא צריך לסחוט את הגז יותר בשביל שהרכב יסע 120. הוא נוסע גם ככה.

אני לא יודע איפה אתה גר ומה הצריכה שלך מבחינת נסיעות, איזה נסיעות אתה עושה בד"כ, ומה היחס שלך בין נסיעות עירוניות לבין עירוניות, אבל-

1- רכבי סופר מיני כדוגמת ה C1/107/אלטו עם גיר ידני עושים בצריכה משולבת כ 1:19. מעשית, לא נתוני יצרן. מן הסתם משתנה מרכב לרכב ומנהג לנהג, אבל זה רחוק מ 1:13/14. השיא שלי על פיאט 500 בכביש החוף הוא 1:23, ותאמין לי שהאוטו נוסע יפה מאוד, לא "נסיעת סבתא".

2- רכבי מיני מודרניים, לא חייבים להיות חדשים לגמרי, עושים בכיף מעל 1:15 (אלא אם מדובר ברכב בזבזני, ע"ע יונדאי גטס). בדיוק עשיתי תחשיב דלק לרכב שלי, פונטו ספייס 2003. נסעתי 422 ק"מ על 27.9 ליטר דלק. את החשבון אני אתן לך לעשות, ושוב, לא מדובר פה על "נסיעת סבתא". שצריך לתת גז בעליה- נותנים. שצריך לעקוף- עוקפים.

מהירות הנסיעה הממוצעת שלי בכביש בין עירוני היא 100 קמ"ש, כנראה כי אני לא מרבה לנסוע בכבישים הארוכים יותר (4/6 ושאר ירקות), רוב הנסיעות על כביש 70/75.

לא שאני לא בעד ירידת מחירי הדלק (כאמור, היום יצאתי למספר שעות להתייצב באחת מתחנות הדלק בשביל יוזמת ה "יום ללא תדלוק"), אבל אני כן בעד מעבר של אנשים לרכבים חסכוניים וקטנים יותר, במיוחד מי שלא צריך גדול. לדעתי, אין סיבה שאדם שנוסע רוב הזמן לבד ובלי הרבה דברים לסחוב באוטו יסע על כמו מאזדה 3 או משהו בקטגוריה. מה רע בקטגוריה אחת מתחת? יש אחלה מכוניות 1400 סמ"ק עם ים של כוח ופינוקים, וחסכוניות יותר בדלק.

אני לא אומר לעשות חרם על מי שכן נוסע לבד במשפחתית, אני אומר שצריך להתחיל לעודד הגירה למכוניות מיני, אולי עם איזו דחיפה ריאלית קטנה מצד הממשלה, ולא תכנית שקר כלשהו כמו ה "מיסוי הירוק" שנועד נטו להכניס עוד בוכטות לקופת המדינה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^

רק בשביל הדיוק, ה-107/אלטו ודומותיהן הן מיני (באירופה קוראי להן city car מסיבות מובנות) והגדולות יותר כמו הפונטו הן סופר מיני, אבל זה סתם בקטנה :P

יש דרכים הרבה יותר טובות לעודד מכוניות חסכוניות מאשר להעלות מס שנושק לקראת 10 שקל לליטר.

כל חודש,עולה מס אחר...חלב ולחם,אחריי חודש שוקולד,אחריי חודש ביצים... קיצר הכל מתייקר ואת האמת אני לא יודע מה הסיבה...בטח שלא לעודד אותנו לטבעונות. :nixweiss:

הכל חלק מהמדיניות שלביבי להעלות את המס לחלשים ולהוריד לחזקים. אני רוצה להזכיר לך שהחברים שלו גרים למשל במגדלי אקירוב ולא בשיכונים של ירוחם, נכון? (למרות שסביר להניח שהם מצביעים לו מסיבה כלשהי).

טור מעניין של סבר פלוצקר בנושא:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4022190,00.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי מחירי הדירות - אין לי מושג איך מחירי הדירות במדינה בה אתה חי, אך גם מחוץ לתל אביב והמרכז הם כבר מזמן גבוהים ללא כל פרופורציה.

טוב מאוד! המחירים חייבים לעלות עוד יותר. בקרוב יושלם פרוייקט הדגל של הרכבת ת"א-באר שבע ב-50 דקות. בבאר שבע אפשר לקנות ארמון עם גמל במחיר של דירת עכברושים בת"א.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ איפה לכל הרוחות אתה חי?!?

1. את ה"בקרוב" של הרקבת כבר שומעים כ-5 שנים, בהן סוגרים את המסילה כל חודשיים. בזמן הזה בברית המועצות היו סוללים 3 מסילות ממוסקבה לקמצ'טקה.

2. המחירים בבאר שבע כיום רחוקים מאוד מלהיות זולים או אף סבירים.

3. נניח והרקבת באמת תסע 50 דקות ללא עיכובים ואיחורים (בחלומות...), איך בדיוק זה עוזר למישהו? אלא אם כן אתה גר בתחנת רכבת אחת ועובד באחרת, עדיין תצטרך להשקיע בממוצע מעל לשעה וחצי בדרך לעבודה לכל כיוון. זה לא זמן סביר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תבדוק כמה כמה עולה דירה בלונדון, פריז, טוקיו, מוסקבה, מילאנו, מנהטן. אני אחסוך ממך את הטרחה. הרבה. מאוד. בכל העולם נוסעים שעות ביום לעבודה ובחזרה. רוצה לחיות במרכז ת"א? תשלם 2 מיליון לדירת 2.5 חדרים בבניין משנות ה-60. אף אחד לא חייב לך שום דבר.

חוץ מזה, על מה אתה מדבר בכלל? אתה יודע איזה פרוייקט ענק באר שבע-ת"א בחמישים דקות? אתה יודע כמה משאבים השקיעו? כמה עבודה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ אתה קורא את מה שאני כותב? מחירי הדירות בבאר שבע יקרים. מה הקשר למרכז תל אביב?

בחו"ל ניתן לחיות ולהתפרנס בכבוד גם בעבודות פשוטות שקיימות גם בפריפריה. בארץ זה לא ממש כך.

בחו"ל אנשים עובדים בממוצע הרבה פחות ימים ושעות בשנה מאשר בארץ. אין לי מושג כמה זמן רובם נוסעים לעבודה, אך ההשוואה בכל מקרה לא במקום.

ברור שהשקיעו המון משאבים בפרויקט, אני גם כמעט משוכנע שאם תבדוק את העסק לעומק תגלה שהקבלן המבצע הוא קרוב משפחה של מישהו ברקבת. אין שום הסבר אחר למה צריך יותר מ-5 שנים כדי להניח מסילה של 100 ק"מ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה נכון שבלתי אפשרי שלכל אחד יהיה מאזדה 3 ליסינג מהעבודה, ושיש הרבה יותר מדי מכוניות, ואם נתחיל לסלול עוד ועוד כבישים כדי להתמודד עם הפקקים נהפוך לאספלטלנד מזוהמת.

מצד שני הפתרון הוא לא להעלות עוד עוד את המיסים הגבוהים ממילא על הדלק או הרכב , או "להשקיע" בתחבורה ציבורית כמו שהמדינה עושה או רוצה לעשות (פרוייקטים גרנדיוזים שעולים מליארדים כמו הרכבת הקלה בירושליים שמשתקת את העיר, לזרוק עוד כסף (מליארדים!!!) על רכבת הלא מאוד יעילה, לתת סובסידיות לחברות התחבורה הציבורית הגדולות. - כל פתרון כזה כזה מאפשר לפוליטיקאים להגדיל את השליטה שלהם, למנות עוד אנשים, לנהל לעוד אנשים את החיים...

(ובקשר למחירי הדיור אפשר למנות את האשראי הזול שיוצר בנק כמנפח העיקרי של בועת הדיור בישראל, מס שבח, הגבלות בנייה ללא סוף ומצד שני החקיקה ה "חברתית" שמנסה לגרום לזה "שזוגות צעירים יכולו לרכוש דירה"...

הייתי רוצה שיחשבו פעם אחת "איפה אנחנו מפריעים?" או "איזה חוק גורם נזק או לא שווה את המיסוי שאנחנו לוקחים" ופשוט יפסיקו לבצע פעולות שעושות נזק (נתתי לא מעט דוגמאות) אבל זה נגד חוקי הטבע הפוליטיים, הנטייה של הממשלה היא תמיד לגדול ולקחת יותר מיסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבל שרק 1/4 מהכסף שנגבה במיסים שקשורים לתחבורה חוזר אל משרד התחבורה או תשתיות שקשורות לתחבורה. מעניין לאן נעלם כל השאר, כנראה נבלע בתקציב הביטחון שגדל משנה לשנה עד אין קץ. לא נורא, אני אמכור את הפונטו, אולי עוד מעט התקציב יאפשר לקנות גם לי F35 לטוס איתו לעבודה.

-למי שיש מכר בדרגה גבוהה בצבא, תמסרו להם שאני צריך את הגרסה עם VTOL, הכביש ליד העבודה בד"כ עמוס, אין איפה לנחות בצורה קונבנציונלית בבטחון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעגל המיסוי מושחת.

תקציבים לאומים שניתנים ללא עלות ישירה צריכים להיות מתוקצבים ממס הכנסה מכס ומע"מ בלבד.

כל שאר המיסים והקנסות צריכים לשמש לשיפור התחום שבעטיו הם נגבים.

מיסים עקיפים מובילים לניצול מוגזם בלתי נשלט וחסר פרופורציות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק ההתחלה כמו שזה נראה.

ביבי חושב שהוא יושב ומשחק בסימסיטי אבל הוא לא קולט שכול עלייה במסים משפיעה על השכבות החלשות! מיסים לעניים! זה מה שזה, העשירים מתעשרים והעניים נהיים יותר עניים! בזיון!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה את חושב שהוא לא קולט? ביבי מאמין שהמנוע צמיחה הכי טוב הוא העשירים, הוא מוריד להם מיסים (נניח מס חברות וכו'...) ומעלה מיסים על מוצרי ייסוד, כמובן שהנפגעים העיקריים הם השכבות החלשות.

אני לא הייתי מייחס לו תום לב בעניין...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...