פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים מי קבע שהיחס מחיר-תמורה של מאזדה או טויוטה נמוך משל פיאט/פולקסווגן? גם אם נניח שכן, זה בחירה של מאזדה/טויוטה לא חסרים מוצרים בעולם שהיחס מחיר-תמורה שלהם הוא נמוך משל המתחרים במודע, רק כי הם יכולים (מוצרי אפל למשל) אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?) והיו יותר מ6 גרסאות של WINDOWS 7 ו5 גרסאות של אופיס 2010
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?) והיו יותר מ6 גרסאות של WINDOWS 7 ו5 גרסאות של אופיס 2010 דוגמא מצויינת, איך בתור מנהל רשת לא קלטתי את הדוגמא הזאת?! כל היום אני מתעסק עם רישויי Microsoft מסועפים
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים מחבר מי קבע שהיחס מחיר-תמורה של מאזדה או טויוטה נמוך משל פיאט/פולקסווגן? גם אם נניח שכן, זה בחירה של מאזדה/טויוטה לא חסרים מוצרים בעולם שהיחס מחיר-תמורה שלהם הוא נמוך משל המתחרים במודע, רק כי הם יכולים (מוצרי אפל למשל) אגב, אני חושב שזה ממש חוצפה שמיקרוסופט מוכרים חלונות/אופיס לארגון המורים ב99 ש"ח למה אני צריך לסבסד את המורים והגננות? אם הם לא היו קונים כ"כ הרבה תוכנות, המחיר לצרכן היה נמוך יותר (כי הביקוש "קשיח", מי שצריך צריך לא?) והיו יותר מ6 גרסאות של WINDOWS 7 ו5 גרסאות של אופיס 2010 זו בחירה של יבואנים בארץ כי הם מחזרים אחרי שוק הליסינג שיקנה את המכוניות גם עם כרית אוויר אחת בלי ABS. הלקוח הפרטי כל כך זניח מבחינתם שהם מייבאים מכוניות רק לפי טעם הליסינג. מה אני אגיד. לא כולם רכב עושה את זה ומבחינתם זה בסך הכל פחית שנוסעת מנקודה X לנקודה Y.
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים אוקי, אז אני לא מבין בכלכלה ומדובר שטויות - אבל מה עם הכותבים ב"כלכליסט" (הידיעה מלפני שנה)?http://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3367798,00.html ישנם דגמים שמיועדים לחברות ליסינג שעליהם ניתן להעניק אפילו 40% הנחה. הסיבה לכך היא שדגמים רבים שמחירם ממקמם בסמוך לתקרת הקבוצה (כ-114 אלף שקל) אמורים למעשה להיות זולים באופן משמעותי, אך יבואני הרכב "מיישרים קו" בהתאם לתקרותיהן של קבוצות שווי השימוש.גם הם טועים \ משקרים כשהם אומרים שהליסינג מייקר את הרכבים עבור השוק הפרטי?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים קודם כל אחנו סוף סוף מסכימים על משהו, אתה בהחלט לא מבין בכלכלה ומדבר שטויות אבל תשמע, קראתי את זה פעמיים ואני עדיין לא מבין למה הם מתכוונים מה הקשר בין תקרת השווי לבין המחיר לצרכן הפרטי?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים ישנם דגמים שמיועדים לחברות ליסינג שעליהם ניתן להעניק אפילו 40% הנחה. הסיבה לכך היא שדגמים רבים שמחירם ממקמם בסמוך לתקרת הקבוצה (כ-114 אלף שקל) אמורים למעשה להיות זולים באופן משמעותי, אך יבואני הרכב "מיישרים קו" בהתאם לתקרותיהן של קבוצות שווי השימוש.תרגום: במקום שרכב יעלה (נניח) 105K הם מעלים את המחיר כמה שהם יכולים במסגרת קבוצת השימוש הרצויה (114K), מכריזים על זה בתור המחיר לצרכן ואז מהמחיר החדש עושים הנחה של 40% לחברות הליסינג.
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים מה זה אמורים להיות זולים יותר? מי קבע? הרי יש תחרות בשוק המכוניות בישראל (ויש גם אפשרות לייבוא מקביל אז בכלל) ובסופו של דבר בגלל שהביקוש "קשיח" נקבעו המחירים כמו שהם נקבעו. נגיד שהעלות ליבואן היא 90K ש"ח, הוא יכול למכור ב100K ש"ח ולהרוויח 10K או למכור ב110K ולהרוויח 20K לצרכן רגיל הוא מוכר ב110K ומרוויח 20K (כי הוא יכול) לצרכן שמזמין 10K יחידות הוא מוכן למכור בכלל ב100K(כי זה עדיין משתלם לו) אז אתה מתלונן שהוא לא מוכר גם לך ב100K? אבל אין לך את כח הקניה של הצרכן שהזמין 10K רכבים... תראה לי תחום אחד בשוק שבו אתה כצרכן פרטי תקבל אותו מחיר כמו לקוח ענקי שמזמין במליונים אז בעצם בכל רכישה שלך כל החיים אתה מסבסד מישהו, זה בטח מעייף לסבסד כל היום לא מזמן החליפו לי מחשב בעבודה, אם הייתי רוצה לקנות אותו מחשב בשוק לבד הוא היה עולה לי פי 1.5 אז למה לנובו החוצפנים האלה גורמים לצרכנים "הרגילים" לסבסד את העסקים שהם עובדים איתם?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים שוב אני אומר: אם היבואן נותן "הנחת כמות" לחברת ליסינג מבלי להעלות את המחיר ללקוח פרטי, זה דבר אחד. אם הלקוח הפרטי בסוף משלם יותר משהוא היה משלם אם היו רק לקוחות פרטיים כמוהו, זה דבר אחר - וזה מה שקורה לפי אותה כתבה.
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים זאת תיאוריה, ולא אחת מבוססתמה ההסבר לזה בעצם? ולמה חברה אחרת (ולא חסר כאלו שפחות פעילות בשוק הליסינג) לא מורידה את המחיר כדי לשבור את השוק?אגב, אני מניח שאתה מבין שלרשות המסים יש אינטרס ברור בסיפור הזהכן?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים למדינה יש אינטרס ברור להצפת ליסינג... גם כי בעלי ליסינג צורכים יותר דלק, גם כי זה מאפשר למדינה מיסוי כפול (הן מס על "שווי שימוש" והן מס שנגבה מחברות הליסיג - הן על הרכישה והן על ההכנסות, או שאני טועה?), גם כי העובדה שממילא רוב הרכבים בישראל זהים כמעט מקלה על העברת תקנות שאוסרות שיפורי רכב, גם כי כך קל הרבה יותר "לנהל" את שוק הרכב המקומי...ולמה אין תחרות? את החוק ה"אוסר" על ייבוא מקביל של אותו דגם ע"י כמה יבואנים אתה מכיר? על המילה "קרטל" שמעת?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים מילים גדולות יחסית לבחור שאין לו מושג בכלכלה מה מונע מהונדה לשבור את השוק? הרי היא לא חברה "בקרטל" של החברות שמוכרות לליסינג בכמויות מטורפות?אם קבוצת המחיר 2 עומדת על תקרה של 114K, מה מונע מטויוטה למכור קורולה ב105?התשובה פשוטה:כי הם יכוליםלמעשה יש לך מצב הפוך, המדינה בעצם קובעת רף עליון של המחיר של משפחתית ממוצעתלפני כמה שנים ירדו התקרות של קבוצות השווי, מה עשו החברות? הורידו את מחירי המכוניותהרי ברור שהן לא יכולות להרשות לעצמן לצאת מקבוצת השווי ולאבד את רוב נתח השוק שלהןאבל שאלת מליון הדולר היא:מחר מבטלים את כל העניין של הליסינג, אין יותר חיה כזאת, האפשרויות היחידות של אדם היא ללכת לקנות מכונית אצל היבואן או לקנות יד שניהלמה שמחירי המכוניות ירדו? הרי הביקוש הוא קשיח (כמה פעמים חזרת על הטענה הזאת?)למה שהיבואן ימכור ב100K ולא ב115K? למה שלא ימכור ב130K?
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים תרגום: במקום שרכב יעלה (נניח) 105K הם מעלים את המחיר כמה שהם יכולים במסגרת קבוצת השימוש הרצויה (114K), מכריזים על זה בתור המחיר לצרכן ואז מהמחיר החדש עושים הנחה של 40% לחברות הליסינג. הההנחה של רכב ליסינג היא כ5000 שקל זה לא 40% למדינה יש אינטרס ברור להצפת ליסינג... גם כי בעלי ליסינג צורכים יותר דלק, גם כי זה מאפשר למדינה מיסוי כפול (הן מס על "שווי שימוש" והן מס שנגבה מחברות הליסיג - הן על הרכישה והן על ההכנסות, או שאני טועה?), גם כי העובדה שממילא רוב הרכבים בישראל זהים כמעט מקלה על העברת תקנות שאוסרות שיפורי רכב, גם כי כך קל הרבה יותר "לנהל" את שוק הרכב המקומי... ולמה אין תחרות? את החוק ה"אוסר" על ייבוא מקביל של אותו דגם ע"י כמה יבואנים אתה מכיר? על המילה "קרטל" שמעת? למדינה אין שום אינטרס להצפת שוק הליסינג, ההיפך היא מנסה לשבור אותו לכל הרוחות, שווי מס זה דבר "חדש" יחסית, הדלק לחברה הוא הוצאה מוכרת במס. ורגע שכחת את חברות הדלק? למה חברות הדלק נותנות הנחה של 40 אג' ויותר לחברות? גם זה על חשבון הצרכן? :
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים מחבר הנחה של 5,000 ש"ח מקבל כל לקוח פרטי אחרי קצת מיקוח במעמד הרכישה, לא חברה שרוכשת אלפי רכבים בשנה. לפי דבריך כל רכב ליסינג לשעבר נמכר לשוק הפרטי במחיר הפסד.
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים הנחה של 5,000 ש"ח מקבל כל לקוח פרטי אחרי קצת מיקוח במעמד הרכישה, לא חברה שרוכשת אלפי רכבים בשנה. לפי דבריך כל רכב ליסינג לשעבר נמכר לשוק הפרטי במחיר הפסד. מחיר הפסד? הם מקבלים כל חודש כסף, מקבלים כסף פתיחת תיק, מקבלים תשלום מופקע על טיפולים, ועוד מוכרים את הרכב במחיר מחירון...
פורסם 2010 בנובמבר 2515 שנים עד לאחרונה רכבי ליסינג היו מקלט מס - מטרת המחוקק לצמצם כל הניתן את מקלטי המס שיוצרים עיוותים ופוגעים בכלל ציבור משלמי המיסים.הביקוש למכוניות הוא לא קשיח - אנשים יכולים להחליף מכונית כל 6 שנים במקום כל 3 ולהחזיק מכוניות מיושנות יותר על הכביש. אנשים יוותרו על שתי מכוניות למשפחה ויצטמצמו לאחת וכו'.בנוסף - קיימת תחרות מסוימת בענף (להבדיל מתחום הסלולר והבנקים) - מכוניות שמתומחרות גרוע פשוט לא נמכרות ובשלב מסוים אתה רואה את היבואן חותך את המחיר שלהן או שהן נעלמות מהשוק. לא חסרות דוגמאות - ה-S40 שכמעט נעלמה מהשטח כשהמחיר שלה הרקיע שחקים, דגמי ה-GTI וה-CC של פיז'ו שהיו יחסית פופולריים עד שבשלב מסוים תומחרו באופן חצוף ונמוגו.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.