פורסם 2010 בנובמבר 1715 שנים לא יהיה שום קץ להצפת רכבי הליסינג. העלאת שווי השימוש תגרום להפחתה של, ואני אומר את זה בהגזמה פרועה לחלוטין, 10-15% מרכבי הליסינג על הכביש.למרות שכרגיל, lev-27 קיצוני מאוד, הטיעונים שלו די נכונים בבסיסם.עד לא מזמן חברות הליסינג הביאו רכבים בדרגות אבזור נמוכות בצורה מבחילה, דרגות שאפילו אי אפשר למצוא באתר היצרן. הטיפולים היו סוג ז' במקרה הטוב, או סוג "תפסתי איזה סודני מהרחוב ונתתי לו 10 דקות להתעסק עם האוטו" במקרה הרע.בשנתיים האחרונות המצב פחות או יותר השתפר, אבל אם לשים את זה בפרופורציות, זו עדיין רק עשירית הדרך למצב משביע רצון.-החוק שמחייב כל רכב שנת 2010 להגיע עם ESP, ABS ו 2 כריות אוויר לפחות מבורך.ככה בין אם חברות הליסינג רוצות ובין אם לא, בקרוב כל רכב, גם מחברת ליסינג, יגיע עם רמת בטיחות משביעת רצון.חבל שאי אפשר להעביר את הנהג הישראלי סדרת חינוך בקטע של "רכב ליסינג זה לא ג'יפ שטח", אולי ככה היו מגיעים לשוק היד שניה רכבי ליסינג במצב הגון עם מחיר טוב. זה היה עוזר להמון אנשים.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים מחבר אם אינני טועה מדובר רק בפעימה ראשונה של העלאת שווי שימוש. אני אבדוק את העניין. עריכה: שווי שימוש רכב הוצמד למדד ומשנת 2011 לכל רכב, גם באותה קטגוריה, יהיה שווי שימוש שונה אותו ניתן לבדוק לפי קוד דגם באתר מס הכנסה. שווי השימוש יגזר, בין היתר, מזיהום אוויר. אני בספק אם יהיה גל ביטולים מאסיבי כי רוב העובדים יעדיפו לשלם כמה מאות שקלים תוספת עבור שקט נפשי, אבל הרווחים של חברות הליסינג יפגעו. לא לחינם חברות ליסינג מאד חוששות. ירידה של 10-15% מרכבי הליסינג מבורכת. זה אומר יותר מכוניות בבעלות פרטית, יבואנים שיתחילו לחזר אחרי פליטי הליסינג, מבצעים והנחות. לפני מספר ימים סמל"ת יצאו במבצע גרנדה פונטו איבו עם כל השדרוגים (7 כריות אוויר, סאן רוף, מגנזיום מקורי, מערכת שמע, דיבורית BT מובנת ועוד כמה פינוקים) ב-85,000 ש"ח. בתקווה נראה יותר מבצעים כאלה.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים אגב, החברות הגדולות (לא חברת הייטק מצ'וקמקת) כבר מזמן לא בליסינגהם קונות רכבים ומחזיקות קצין רכב.הרכב נרשם על שם העובד ולא על החברה, ואחרי 3 שנים פשוט מוכרים אותו בשוק
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים אני לא מבין למה לתקוף את נהגי הליסינג, כאילו לא הייתי מקבל רכב חברה אם לא היה ליסינג.אגב, החברות הגדולות (לא חברת הייטק מצ'וקמקת) כבר מזמן לא בליסינגהם קונות רכבים ומחזיקות קצין רכב.הרכב נרשם על שם העובד ולא על החברה, ואחרי 3 שנים פשוט מוכרים אותו בשוקזה דווקא באמת יכול לעזור. כשהרכב רשום על שמך, הסיכויים שתשמור עליו יהיו גדולים יותר.השאלה עד כמה זה משתלם להחזיק קצין רכב ומחלקת רכב שלמה בחברה, אל מול עבודה מול חברת ליסינג?
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים כל עניין הליסינג לחלוטין מחרבן את שוק הרכב בארץ, בצורה בלתי רגילה. אני מסכים ב-100% הם הת'רד הפותח.אבל, לצערי, אני לא רואה איך השינוי הזה עושה משהו משמעותי. אולי ירוויחו קצת פחות בליסינג, סבבה... אבל אני לא מאמין שיהיה פה משהו דרמטי.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים לדעתי צריך לאסור בכלל על הפטנט הזה - כל עוד חברות הליסינג קיימות, הלקוחות הפרטיים ייפגעו.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים זה דווקא באמת יכול לעזור. כשהרכב רשום על שמך, הסיכויים שתשמור עליו יהיו גדולים יותר.השאלה עד כמה זה משתלם להחזיק קצין רכב ומחלקת רכב שלמה בחברה, אל מול עבודה מול חברת ליסינג?יש פה יתרון לגודלבחברה עם 10 רכבים זה בטח לא משתלם בחברה עם 100 רכבים סיכוי טוב שכןבחברה עם 1000 רכבים בטוח שכן
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים לחברות גדלות זה אכן משתלם. מעבר לזה, תלוי במוצר שאתה מוכר, אבל לפעמים אפשר לעשות 'טרייד אין'.אני שמעתי רק על עסקה אחת, אבל אני מניח שזה קרה הרבה פעמים - אלביט מכרה לטויוטה איזה מוצר וקיבלה צי של קורולות בתמורה ;D
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים אני לא שמעתי על עסקאות כאלו, חברות גדולות בד"כ נמנעות מברטריםאני די בטוח שאלביט לא משתמשת בליסינג חוץ ממנה יש הרבה חברות גדולות (סלקום, אמדוקס, מגדל,בזק ועוד ) שהם בדרך להחלפת צי הרכב שלהם לפרטי
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים מחבר אני לא מבין למה לתקוף את נהגי הליסינג, כאילו לא הייתי מקבל רכב חברה אם לא היה ליסינג. הייתי דורש תוספת לשכר יסוד כי מי שבאמת מרוויח מליסינג זה המעסיק, לא העובד. כל הזכויות הסוציאליות נגזרות משכר יסוד, לא משכר ברוטו למס.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים בהרבה חברות מתחשבים בזה מראש והעובד מקבל תוספת בגין החסכון שנוצר למעביד בהפרשות בנוסף, ליסינג זה לא גזירה משמיים, אם העובד לא רוצה רכב מהעבודה הוא לא חייב, ובמקרים כאלו הברוטו שלו יהיה גבוה יותר אני בוחר אם לקחת רכב או לקבל 3,000 ש"ח יותר בברוטו והפרשות על סכומים גבוהים יותר ומסתבר שלך זה מפריע
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים לי לא אכפת כל כך מהמעסיקים או מהעובדים המרוצים מהליסינג, אבל אכפת לי מהפגיעה בצרכן הפרטי. ההנחות שחברות הליסינג מקבלות מיבואני הרכב באמצעות כוח הקניה שלהן מסובסדות בסופו של דבר ע"י הקונים הפרטיים.
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים שחברה כמו אמדוקס רוצה לקנות 300 רכבים, הם בטח יקבלו מחיר יותר טובגם אם הם יעשו את זה דרך ליסינג וגם אם הם יעשו את זה ישירות מהיבואןאתה חושב שמישהו מוכר לחברות הליסינג/חברות שקונות ישירות מהיבואן במחיר הפסד?יש לך הוכחות לכך?
פורסם 2010 בנובמבר 1815 שנים לא דיברתי בהכרח על מחירי הפסד (אם כי גם לא שללתי את האפשרות הזו) - פשוט על פחות רווח, שאותו הם משלימים ע"י העלאת המחירים לקונה הפרטי. היה על זה בזמנו תחקיר בעיתונים - אני אעדכן את ההודעה כשאמצא אותו.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.