פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3983657,00.html החלטה מבורכת. א. חברות ליסינג הציפו את השוק כל שנה בעשרות אלפי רכבים עם איבזור בטיחות מינימלי. יונדאי גטס ליסינג נמסרה עם כרית אוויר אחת בלי ABS! לרמת הבטיחות העלובה תוסיפו רמת גימור בסיסית.ב. חברות ליסינג טיפלו ברכבים עם חלפים וצמיגים סינים סוג ג'. ג. אנשים לקחו רכבים בלי שיקולים של צריכת דלק, צרכים ועלויות אחזקה. למשל פורד פוקוס רק כדי לנסוע לבד לעבודה. מאזדה 3 כדי לעמוד בפקק בת"א. ד. חברות ליסינג הציפו את השוק ברכבים משומשים והקשו מאד על מכירת רכבים פרטיים. קשה מאד להתחרות בהנחות, תשלומים ואחריות שנתנו החברות. ה. נהגי ליסינג נוהגים לרוב כמו בהמות כי לא אכפת להם מהרכב. יתקלקל? לא נורא. ליסינג יתקנו. פס האטה? איזה כיף! קפיצות! כביש בשיפוצים? בוא נראה אם המאזדה נוסעת כמו גי'פ. הדלק בחינם? תענוג. נקרע את הרכב. ו. פתח לקומבינות. מעסיקים העלו את שכר לעובדים בלי להצטרך לשלם יותר על פיצויי פיטורים, ביטוח לאומי, פנסיה ועוד. ז. יבואני הרכב מחזרים אחרי חברות הליסינג ומייבאים רכבים לפי טעם הליסינג. מבחר הרכבים בארץ מאד הצטמצם. מנועי דיזל כמעט נעלמו. כנ"ל גיר רגיל. מכוניות סופר-מיני, הקטגוריה הכי חמה באירופה, כמעט ולא נמכרה בארץ.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים גזירה אחת שאני מצדיק. מסכים עם כל הנקודות שצויינו מעלה. אם כי סעיף ה' הפסק להיות רלונטי במרבית מקומות העבודה כבר לפני מס' שנים.לציין שאשתי מהנדסת תוכנה, כך שאני לא מדבר מתוך מרמור וקנאה.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים התוספת בשווי היא בסביבות ה600 ש"ח (למכוניות בשווי 120,000 ש"ח)שזה אומר תוספת מס/ביטוח לאומי וכו' של 300 ש"ח בחודשאז יש כרגע פניקה, היא תחלוף ועוד חצי שנה כולם יתרגלו וימשיכו לנסוע במאזדה 3 שלהםלי שווה להשאיר את הליסינג גם אם זה אומר כמה מאות שקלים פחות בנטו...
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים תגיד, עמרי, אם לא אכפת לך לפרט, באיזה רכב אתה נוסע ואיזה אבזור בטיחות מותקן בו?
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים רוב רכבי הליסינג היום ברמת בטיחות טובה.בד"כ 6 כריות אוויר, 4 במקרה הרע.ESP מותקן בכל רכב שנמסר החל מ-2010 כתוצאה מחוק.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים אכן, וזה שיפור עצום לעומת הפרטית שהיתה לי קודם(יונדאי אקסנט, 2 כריות אויר, בלי ABS)
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים רוב רכבי הליסינג היום ברמת בטיחות טובה.בד"כ 6 כריות אוויר, 4 במקרה הרע.זה בגלל שהיצרנים לא מייצרים היום מכוניות עם פחות מ-4-6 כריות. חשוב לציין שהרבה מבחני ריסוק בינ"ל (בראשם ה-Euro NCAP) נערכים על הגרסה הכי פחות מאובזרת - דבר זה הוביל (באופן שהיה מכוון על ידי יוזמי המבחנים) להעלמות גרסאות עם אבזור בטיחותי עלוב.כל זה ממש לא בגלל נדיבות חברות הליסינג (שעדיין מנסות לחסוך בכל פינה - צמיגים סיניים וכו').
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים ואפילו שכך, רכבי הליסינג פוגעים ברמת הבטיחות הממוצעת של הרכבים על כבישי ישראל בכך שעקב מחירם הנמוך יחסית כמשומשים (עקב הקומבינות של חברות הליסינג גם במחיר הנמוך הזה הם עדיין ירוויחו) רכבים פרטיים משנתונים מתקדמים נשארים בלתי כדאיים מבחינת מחיר, כך שהבחירה בעצם היא בין רכב ליסינג משומש שקרעו לו את הצורה לבין רכב ישן ולא מאובזר.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים ABS הוא לא פריט חובה במכוניות מודרניות כיום? נדמה לי שיש חוק בעניין, לא?
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים לי יש כרגע SX4 GLX מהעבודה . לא האוטו הכי נוח אבל אשתי לא רצתה יונדי יותר.(היא רצתה ליאנה בגדול אז sx4 די קרוב) . אני עושה עליו איזה 11.8 ק"מ לליטר ואני שומר 4-5 שניות מקדימה גם בפקק . עדיין אני לא בטוח שכדאי לי לקנות אוטו פרטי לא שיש לי כסף בשביל זה. אני חושב שאף אחד בכלל לא מדבר על אוטו חדש במקום הליסינג אלא מכונית יד שניה. בגדול המס הזה לא כזה הוגן כי יוצא שאנחנו משלמים מס על כל המכונית כאילו נתנו לנו אותה במתנה. (90% ) בפועל בסוף התקופה לוקחים לנו את האוטו . במקרה שהיו נותנים לנו אותו בסוף התקופה הינו יכולים למכור אותו באיזה 50-60 אלף שקל . אני גם לא חושב שאנשים עד כדי כך חורשים על האוטו שלהם כי הדלק "חינם" כולם הרי יודעים שאין ארוחות חינם והדלק עולה כסף לחברה . אילו שנוסעים פחות מסבסדים את אילו שנוסעים יותר(כמו באינטרנט ) . במקרה שיש פיתורים החברה תשווה בין העובדים את העלות תועלת שלהם והבזבזנים הגדולים יהיו בין הראשונים בדרך החוצה.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים איכשהו, לא נראה לי שחברות יחליטו לפטר מישהו רק בגלל צריכת הדלק הגבוה שלו עם הרכב ליסינגלא יודע, אולי זה רק אני, אבל יש לי הרגשה שיש סיבות יותר הגיוניות בשביל לפטר מישהו...ואם צריכת הדלק כל כך מפריעה לחברות, הן יכולות לקבוע רף עבור כל אחד, ולא עבור כל החברה בכללותה(ואז יוצא שיש אנשים שנוסעים מעט, ו"על חשבונם" אנשים שנוסעים הרבה).הרי כמו שחברות מסבסדות טלפון סלולרי לעובדים עד X שקלים לחודש, אז אפשר לעשות בדיוק את אותו הדבר עם הדלק
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים אני לא יודע איפה כולכם עובדים אבל כל הכבוד שלם שאין לכם הגבלה על המרחק. לא מזמן חיפשתי עבודה ואין מישהו שלא מגביל קילומטרז'.זה היה פעם יותר אבל זה יורד עם העלייה של מחירי הדלק.אני יודע שאבא שלי קיבל רכב בלי מגבלה, אני קיבלתי עם מגבלה של 30000 לשנה והיום הסטנדרט הוא 25000. המגבלה שלי הוא 45000 אבל זה בגלל סיבות אישיות וזה שהתווכחתי איתם 4 חודשים על משכורת ותנאים, אחרי שהם ראו שאני יכול להשאר גם בעבודה הקודמת הם שינו את התנאים. במידה ואני הייתי לחוץ, כנראה גם אני הייתי נכנע.
פורסם 2010 בנובמבר 1615 שנים 25,000 ק"מ דלק חינם זה המון הרבה מעל הממוצע. לא בהכרח, בזמנו כשהיה לי רכב ליסינג גם הייתה לי נסיעה יותר ארוכה לעבודה ולא הייתה לי שום בעיה לגמור 25K בשנה. אל תשכח שאנשים כאלו גם מרשים לעצמם לנסוע הרבה בזמנם הפרטי, גם אם זה למכולת מעבר לכביש.דרך אגב, היום (כמעט) כולם מגבילים קילומטראז', זה פשוט הסטנדרט. לחלקם כמות הק"מ היא כ"כ גדולה שזה נראה כאילו אין הגבלה, אבל בפועל יש.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.