OpenGL and DIrectX - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

OpenGL and DIrectX


Domovoi

Recommended Posts

כל משחק דורש משהוא אחר בכל משחק כבר בהתקנה אים הוא צריך דיקט או יתקין אותו למורות שיש לך כבר דירקט

על המחשב ,

קרה לי שהתקנתי משחק ולאחר מכן בתוכנות ותוכניות הופיע לי openGL כי המשחק דרש אותו והתקין אותו ביחד עים ההתקנה

אני אישית לא זוכר שהיה לי אפשרות לבחור בין דיקט openGL ,

אבל במשחקים שיש בהם תמיכה לדירקט 11 אז יש אפשרות לדירקט 10 לדוגמא

בגלל שלא כל כרטיס תומך אז שיהיה את האופציה להריץ את המשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת שמנסה למצוא טיפה אחת של הגיון בפוסט הזה^ אבל אני פשוט לא מצליח כי אין משפט אחד נכון.

כדיי שמשחק יעבוד בOGL הוא צריך להיות גם מפותח ככה, היום מפתחות המשחקים רוצות כסף וכסף יש בDX9-11.

בנוסף, DX נותן כלים נוחים למפתחות לעבוד איתם וככה גם התוצאה, תמיכה מגיעה ממיקרוסופט בנושא הזה.

DX כבר נמצא עמוק ביידע ובנסיון של מפתחות המשחקים והן מעדיפות להשתמש בו מהסיבה הזאת

OGL הוא עדיין תקן חשוב היות והוא פתוח, התקן נמצא בשימוש רחב בקונסולות, מכשירים וכו'

אגב עצם העובדה שהוא פתוח זה אומר שהוא מתפתח יותר לאט מעשא DX שמיקרוסופט עומדת מאחוריו. לאחרונה OGL מתקדם בקצב מהיר מאוד ומקבל תכונות שקיימות בDX11

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני באמת שמנסה למצוא טיפה אחת של הגיון בפוסט הזה^ אבל אני פשוט לא מצליח כי אין משפט אחד נכון.

כדיי שמשחק יעבוד בOGL הוא צריך להיות גם מפותח ככה, היום מפתחות המשחקים רוצות כסף וכסף יש בDX9-11.

בנוסף, DX נותן כלים נוחים למפתחות לעבוד איתם וככה גם התוצאה, תמיכה מגיעה ממיקרוסופט בנושא הזה.

DX כבר נמצא עמוק ביידע ובנסיון של מפתחות המשחקים והן מעדיפות להשתמש בו מהסיבה הזאת

OGL הוא עדיין תקן חשוב היות והוא פתוח, התקן נמצא בשימוש רחב בקונסולות, מכשירים וכו'

אגב עצם העובדה שהוא פתוח זה אומר שהוא מתפתח יותר לאט מעשא DX שמיקרוסופט עומדת מאחוריו. לאחרונה OGL מתקדם בקצב מהיר מאוד ומקבל תכונות שקיימות בDX11

שים לב לשאלה שלו הוא שאל אים הוא יכול לבחור בין DX ל OGL.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני זוכר נכון רק ו ID אפשרו לבחור וגם זה לא בכל המשחקים, המנוע של ישן ולא כל כך בשימוש וגם שם ניראה לי שבגרסאות החדשות הורידו את האפשרות. גם ID ניראה לי הורידו את האפשרות ב TECH 4 (אני זוכר שב SOF2 היה אפשר), גם במקרה שלהם המנוע לא היה נפוץ כל כך ולכן לא היו הרבה משחקים כאלה. שאר המנועים אף פעם לא אפשרו וכניראה שגם לא יאפשרו (רוב המנועים האלה מפותחים בשיתוף עם AMD/NVIDIA שכמובן מעדיפות לדחוף כל הזמן את ה DX הכי חדש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה המון משחקים פעם אפשרו לבחור renderer, לא רק ID או Valve.

קח לדוגמא את Unreal של Epic. יכולת לבחור Software / Direct3D / OpenGL / Glide ואולי יותר, אני לא זוכר כבר.

היום אנחנו כבר לא מקבלים את הבחירה, כנראה מיעדים את המנוע מראש לתקן מסויים, משלל סיבות.

מצד שני אם אני לא טועה Unigine תומך גם OpenGL וגם . ויצא לי להתקל בעוד מנועי הדגמה "גמישים" כאלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...