מחפש מכונית עד 20K לפי המפרט הבא - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחפש מכונית עד 20K לפי המפרט הבא


Iko89

Recommended Posts

אז סוף סוף הוצאתי רשיון והתחלתי לעבוד ויכול להיות נחמד לקנות לעצמי אוטו קטן ..

חשוב שיהיה חסכוני

זריז

בטיחותי ויציב

לא בעייתי (שלא יכנס למוסך כל חודש)

ואם כן, חלפים זולים

בדקתי קצת וחשבתי על פולו 1.4 הדגם עם ה100 כ"ס ..

יש למישהו חוות דעת עליו או על מכוניות דומות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כל אוטו במחיר כזה הוא ישן

הוא לא בטיחותי, הוא כן יכנס למוסך מידי פעם (מה לעשות יש בלאי)

קח יפני.

אתה תוכל למצוא בתקציב שלך.

הוא כן יהיה במוסך (אוטו בן 10 שנים+).

לא הייתי נוגע בפולו\פונטו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתקציב הזה הרכב יכול להיות שנת 02, לא צריך בן 10+.

ב 17-18 אלף אתה יכול למצוא פונטו\פיאטסה שנת 02 במצב טוב. לא ממליץ ללכת לכיוון של פולו\גולף. חלפים יקרים ורכב לא חסכוני במיוחד. מה שלא תקנה בסוף, תדאג לבדוק אותו גם במכון בדיקה (כמו Computest), וגם אצל מוסכניק שאתה סומך עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להוסיף עוד 10K ולרכוש פיאט פנדה שנת 2005/2006. זריז, חסכוני, אמין, זול לאחזקה (חלפים, ביטוח) פרקטי מאד בסביבה עירונית וניתן לרכישה במחיר מגוחך ביחס לשנתון. (בזכות שילוב תכונות אנטי ישראליות קטן + ידני + איטלקי = שנת 2007 במחיר של הונדה מתפרקת שנת 2000) אפשר למצוא שמור בקלות. בכל מקרה, נסה לרכוש כמה שיותר חדש. החל מ-1 באוקטובר יחמירו מאד בבדיקות זיהום אוויר בטסט. אם הרכב לא מזהם בדיוק לפי הספר לא עוברים טסט ותצטרך להשקיע מאות (רוב הסיכויים אלפי) שקלים בתיקון. בנוסף, ברכב יש המון חלקים מתבלים כגון צמיגים, בולמים, מצבר, גומיות, פלסטיק. תמיד עדיף לנסות לרכוש רכב כמה שיותר חדש גם במחיר של הלוואה קטנה מהבנק. אתה ממילא תוציא אלפי שקלים בתיקון בלאי רק שתמצא את עצמך נוהג ברכב יותר ישן, פחות נוח ובטיחותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרכבים הישנים באירופה המצליחים להגיע לגיל מופלג נמצאים ברמת תחזוקה הרבה יותר גבוהה בהשוואה לארץ. רכב מיושן בסטנדרטים ישראלים זה רכב במגרש גרוטאות בסטנדרטים אירופאים.

בכל מקרה, רכב ישן זה צבע שרוף, מכות פח, שפשופים, צמיגים סינים, תיקוני קומבינה. ככל שרכב יותר ישן עולה הסיכוי שהוא נחשף לתחזוקה לקויה (חלפים סינים, שמן זול, מים מהברז במקום נוזל קירור יעודי) ויגרור הוצאות רבות בתיקונים. אם לוקחים את סכום התיקונים, מוסיפים עלויות דלק יותר גבוהות (צריכה יותר גבוהה) ומחלקים בתקופת אחזקה ממוצעת מגיעים לסכום של החזר חודשי של הלוואה.

אני אנסה להציג היגיון מאחורי לקיחת הלוואה לרכישה של רכב חדש יותר.

קח לדוגמא את הבחור. ברשותו 20K. הוא לא יכול להרשות לעצמו כלום למעט גרוטאת סטודנטים. הגרוטאה תדרוש החלפת צמיגים, מצבר, בולמים (אם רוצים לקבל נוחות ויציבות), טיפול מקיף (טיימינג חובה או מנוע הולך קאפוט, רצועת אלטנטור), בלמים ועוד ועוד. סכום שיכול להגיע בקלות ל-7,000 - 8,000 ש"ח במהלך שלוש שנים בתנאי שאין צורך לתקן ראש מנוע, גיר (שיפוץ גיר אוטומט או החלפת קלאץ'), מזגן, בעיות חשמל ועוד אלף ואחד בעיות שעלולות לצוץ כל יום ברכב ישן בגלל בלאי טבעי ותחזוקה לקוי של מר' ישראלי. נעגל את הסכום ל-10,000 ש"ח ונחלק אותו ל-36 חודשים. יוצא 277 ש"ח בחודש ל-36 חודשים. נגיד הוא קונה רכב ישן בעל צריכת דלק 1-12 בממוצע במקום רכב מודרני קטן וחסכוני בעל צריכת דלק 1-17 בממוצע. נגיד הבחור נוסע 15,000 ק"מ בשנה. הרבה מתחת לממוצע הארצי. נגיד ככה: 15,000/17 =882 ליטר בשנה. 15,000/12=1250 ליטר בשנה. היום ליטר דלק עולה 6.32. בינואר מס בלו צפוי לעלות. נכפיל ונראה רכב חסכוני 5574 ש"ח בשנה דלק, הרכב השני 7900 ש"ח בשנה דלק. הפרש של 2326 לטובת הרכב החסכוני נכון למחיר דלק של היום ו-15,000 ק"מ בשנה. 7000 ש"ח ל-3 שנים. נחלק 17,000 ש"ח ב-36 ונקבל 472 ש"ח בחודש. אם הבחור יקח הלוואה של 20,000 ש"ח ל-36 חודשים הפרש יכסה את החזר החודשי כולל ריבית והוא ימצא את עצמו נוהג בפיאט פנדה 2007 שעברה 40,000 ק"מ או כל רכב אחר חדש יותר שלא ידרוש ממנו הוצאות כספיות למעט טיפולים שוטפים. כלומר ב-3 שנים הוצאות יהיו זהות חלוטין (הסה"כ) אבל הרכב יהיה יותר חדש, נוח, בטיחותי.

* אם פותח הדיון אחרי ובעל הכנסה קבועה

* יסע ברכב כל יום ולא בפעם בשבועיים עם החברה למסעדה

* מעוניין בנוחות ובטיחות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא התייחסתי להוצאות שוטפות. התייחסתי לתיקוני בלאי. הוצאות שוטפות יש בכל , אבל ברכב חדש יותר, בדרך כלל, אין הוצאות של אלפי שקלים על תיקון בלאי מצטבר. בנוגע לצריכת דלק אני מתייחס לצריכה משולבת שאנשים מדווחים בפועל. כמובן פנדה זו רק דוגמא. נגיד גם אם לוקחים חדש יותר עם צריכת דלק 1/12 עדיף להוסיף 200 - 300 ש"ח בחודש ולנהוג כמו בן אדם ברכב חדש יותר בראש שקט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם מכסים את כל הוצאות בלאי ב-10K עדיין משתלם להוסיף עוד קצת ולרכוש יותר חדש ב-6 - 10 שנים.

לרכבים ישנים אין זכות קיום למעט מקרים כמו אנשים עניים מרודים שחייבים ועבורם תוספת 300 ש"ח זה הבדל עצום, או אנשים שלא נוהגים הרבה ולא אכפת להם מהרכב העיקר שיביא אותם ליעד פעם בשבוע. לגטימי לחלוטין. אבל מי שנוסע הרבה ומעדיף לנהוג בגרוטאה מזוכיסט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אם מכסים את כל הוצאות בלאי ב-10K עדיין משתלם להוסיף עוד קצת ולרכוש יותר חדש ב-6 - 10 שנים.

לרכבים ישנים אין זכות קיום למעט מקרים כמו אנשים עניים מרודים שחייבים ועבורם תוספת 300 ש"ח זה הבדל עצום, או אנשים שלא נוהגים הרבה ולא אכפת להם מהרכב העיקר שיביא אותם ליעד פעם בשבוע. לגטימי לחלוטין. אבל מי שנוסע הרבה ומעדיף לנהוג בגרוטאה מזוכיסט.

ספר את זה לחבר שלי בעל שתי רכבי BMW סדרה 5 ו3 משנתונים של 92-94 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מפריע לך גיר ידני

אז טיוטה קורלה/ מאזדה 323 שמורות הכוונה לשנתון 2000-2003 בסכום של 20-25 אלף

שמורה זאת אומרת מתחת ל 200 אלף ק''מ מבן אדם אמין

הבעיה שהרכבים האלה שותים דלק בצורה מפחידה

אני הייתי חושב של כיוון של אירופאי, חבר של אחותי מצא אופל קורסה ידנית שנת 2002 עם 60 אלף ק''מ מטופלת ב 22 אלף שקל

או פורד פיאסטה שמורה, פג'ו 206 , רנו קליאו B וכו' אבל בשנתונים כאלה צריכים לחקור את מה שהרכב עבר ומומלץ לעשות בדיקות

ו"יישור קו" במוסך שזה רצועות, פלאגים, שמנים, וצמיגים אם צריך..

לפי דעתי עם משכורת של פחות מ 5K לא שווה להחזיק בעצמך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...