חומרת physics בכרטיסי מסך של ATI - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חומרת physics בכרטיסי מסך של ATI


Animor

Recommended Posts

שלום,

חיפשתי תשובה לשאלה ב-FAQ אבל לא מצאתי.

במרבית הדיונים שראיתי, אחד היתרונות של כרטיסי NV הוא חומרת ה-physics שלהם, שנתמכת כיום בצורה חלקית במספר משחקים. אבל, בתיאורים של חלק מכרטיסי ATI מצוין שגם להם יש חומרה יעודית לאפליקציות פיזיקליות (נדמה לי ש-Havoc או משהו שקשור לזה?). הבנתי שזה פשוט לא תחת שם המותג ®PhysX, אלא משהו אחר.

אז השאלה - האם כרטיסי ATI מסוגלים לבצע חישובים פיזיקליים, ומה שחסר זה רק הדרייבר המתאים? או שאין להם שום יכולת כזו? זה פשוט נראה לי כמו פיצ'ר חשוב מדי מכדי ש-ATI יוותרו עליו ויתנו ל-NV את השליטה המוחלטת בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל לא מדובר באיזה שבב יעודי או חומרה מיוחדת, אלא ניצול של הארכיטקטורה הקיימת - CUDA

בעצם מדובר ביכולת תוכנתית באותה המידה, כי עקרונית ניתן היה לכתוב את הקוד גם ל-OpenCL, DirectCompute, ATI Stream וכו'...

ל- יש את הייתרונות שלו, אבל זה לא שאי אפשר לעשות את זה אחרת.

ATI בזמנו יצאו בהצהרות לגבי האצת חומרה למנוע הפיזיקה Havok, אבל הפיתוח נעצר בשלב כלשהו, לאחר ש-Havok ניקנו ע"י אינטל.

כבר ראינו הדגמות האצת חומרה ל-Havok גם מבית ATI וגם מ NVIDIA.

לאחרונה AMD/ATI הכריזו כי תומכים בפיתוח האצת חומרה מבוססת OpenCL למנוע הקוד הפתוח - Bullet.

לפרוטוקול, Bullet כבר תומך מאז 2008.

כמות המשחקים שפותחו בשימוש Bullet היא מזערית עד אפסית לעומת Havok ו-PhysX, כאשר היוצא מן הכלל הוא 4 שעושה בו שימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות.

ממה שרשמתם אני מבין שמבחינה חומרתית, שני השבבים מסוגלים לתמוך במנועים פיזיקליים. העניין הוא תוכנתי.

עדיין מוזר לי ש-ATI לא נותנים לזה מענה רציני, כשהם יודעים שהם מפסידים לא מעט לקוחות בשל כך. הם לא למדו לקח מהשם הרע שיצא לדרייברים שלהם?

אולי זה עניין של זכויות יוצרים, ואסור להם לספק דרייבר שתומך ב-®PhysX...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...