ביקורת מוצר: Nvidia 3D Vision - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת מוצר: Nvidia 3D Vision


jclarkk

Recommended Posts

ראשית כל אפתח בהקדמה,

על המושג של 3D Vision כבר שמעתי לפני כשנה וחצי כשבניתי את המחשב האחרון לאור השיקול בין כרטיסי המסך, בזמנו היה לי דרישות גבוהות מאוד מהכרטיס מסך ואז כשאתה קורא על "יבש" על טכנולוגיית התלת-מימד אתה לא ממש מתרשם מהעובדה שאתה צריך להוסיף 2500 ש"ח לפחות על מנת לשחק בתלת-מימד ואומר "פאק איט" בוא נתחשב בדברים יותר רציונאליים וניקח 2x 4890 בCF...

לפני כחצי שנה נכנס בי הג'וק שאני רוצה להוסיף אלמנט לחווית משחקים שלי, באותו הזמן בדיוק קניתי 5870 וחשבתי על Eyefinity. לאחר קריאת אין ספור מאמרים הגעתי להחלטה, החלטתי שאני הולך על 3D Vision, רק בגלל שלא אהבתי לראות את המסגרות זו לצד זו במסכים בEyefinity.

לפני כחודש מכרתי את ה5870 וקניתי 470 במקומו למרות שהבנתי שהביצועים יירדו לי בכ10% אחוזים כמעט ולא הרגשתי ירידה משמעותית במשחקים עצמם בגלל שה470 עובד בצורה כזו שיש לו מינימום FPS יותר גבוהה.

מנקודה זו כבר התחיל לי החששות, הבנתי שאני עומד להשקיע עכשיו 3700 ש"ח על שאני רק שומע עליה ביקורות ואף פעם לא יכלתי להתנסות איתה.

כדי להבין למה זה שאי אפשר לראותה עוד בארץ צריך להבין את השיטות שבעזרתן ראינו הקרנות 3D בארץ דרך .

השיטות:

1. Anaglyph - בשני צבעי עדשות של אדום וכחול ישר יזכירו לכולם במה מדובר, שיטה זו סובלת משתי בעיות חמורות ב3D שהן פגיעה בצבעים הטבעיים של התמונה וחוסר יכולת לשדר עומק בצורה טובה.

2. Passive Polarization - שיטה זו היא הנהוגה כיום בסרטי 3D בארץ למשל בבתי קולנוע כשראיתם את אוואטר, אמנם זו היא מצויינת ל3D אבל בבתי הקולנוע יש מקרנים הגורמים למשקפיים שלכם להיות מאוד תלויים בזווית צפייה וחוסר התאמת עומק ליחיד.

אבל לפני שנמשיך ראוי לציין שיש גם שתי חברות מתחרות על 3D במחשב הפרטי, כמובן וiZ3D.

לiZ3D יש טכנולוגיה של מסך המשתמש בPolarization ומאפשר לך להשתמש גם עם כרטיס מסך של ATI וגם של .

אני יסכם את זה בקצרה, הלכתי על מכיוון שלהם היו את המוצרים בארץ וגם להם יש מסכים יותר מתקדמים כבר בשוק, המסך של iZ3D קיים כבר כ-4 שנים בשוק ורק בשנה הבאה ישוחרר גירסה טובה יותר.

אני עומד לנסות להעביר בכתב הסבר על שבאמת רק ניתן להתרשם ממנה כאשר רואים אותה בזמן אמת ולא באופן "יבש" בכתב ועל כך אני מבקש ממכם להיות סבלניים איתי ולהבין שאת כל ההסברים למה שאני רואה היא חוויה מאוד אישית והיא חוות דעתי בלבד.

הנתונים של המסך:

גודל: 23.6 אינץ' Widescreen

פאנל: TN

רזולוציה מקסימלית: 1920x1080

ניגודיות דינאמית: 1:80000

תדר: 30KHz - 140KHz / 56Hz - 120Hz

זוויות צפייה: 170 מאונך ו160 מאוזן

בהירות: 300 cd/m2

זמן תגובה: 2ms אפור לאפור

חיבורים: DVI, , VGA

טכנולוגיית הActive Shutter של NVIDIA

תרשו לי רק להסביר איך בעצם פועלת הטכנולוגיה של ובמה היא שונה מהשאר.

ניתן לראות 3D דרך המשקפיים של NVIDIA רק דרך מסכי 120Hz טבעיים מכיוון שהן בהסבר פשוט מפרידות את התמונה שרואים לשתיים ויוצרות 60Hz לכל עין. תמונה שווה אלף מילים:

20100629073857.jpg

כך נראה תמונה של 3D בלי המשקפיים, רואים בבירור את ההפרדה שנוצרה לתמונה.

בעדשות המשקפיים יש קריסטלים אשר לפי המתח שהן מקבלות סוגרת ופותחת את העדשה במהירות שקשה להבחין בזאת, כך שכאשר העדשה של צד שמאל סגורה אז צד ימין פתוחה בסינכרון עם התדר של המסך. על מנת שהעיניים יוכלו לפרש את התמונה כתלת מימד יש מונח בשם Alternate Frame Sequencing אשר בקצרה מפענחת כל Frame לעין היעודית.

קבלת המסך והמשקפיים

כשקיבלתי את המסך והמשקפיים הייתי קצת לחוץ בזמן באותו היום מכיוון שמצאתי את עצמי מאחר לעבודה, עקב כך לא הספקתי לצלם יותר מתמונה אחת כי לא יכלתי להתאפק מלבדוק את היכולת 3D לפני שיצאתי מהבית...

20100614171556.jpg

המסך הגיע בצירופם של שלושה כבלים, Dual Link DVI שהוא מחבר את הכרטיס מסך למסך עצמו כשראוי לציין שזהו אינו כבל DVI רגיל אלא כבל שמסוגל להעביר שני "נפרדות", לאחר מכן יש את הכבל חשמל שהוא הוכיח את עצמו כקצת לא רלוונטי מכיוון שהוא היה מותאם לשקע אמריקאי וכבל 3.5 מ"מ לחיבור קול בין המחשב למסך.

המשקפיים הגיעו עם ערכה יפייפיה שיש בה בד לניקוי עדשות, מעיין נרתיק מבד למשקפיים, משדר IR המתחבר לUSB במחשב, כבל טעינה Mini למשקפיים המתחברים למחשב דרך ועוד כבל אשר מיועד למקרני DLP אשר תומכים ב120Hz.

ההתקנה עצמה הייתה תהליך קצר כאשר רק הכנסתי את הדיסק המצורף עם המשקפיים והוא התקין את עצמו בפחות מדקה, משם הוא ישר לוקח אותך לאשף ההגדרות התלת מימד של NVIDIA כאשר שם הוא מציג לך תמונה עם שני צורות שונות כשדרך המשקפיים אתה מצליח להבחין שבעדשה אחת אתה רואה צורה אחת ובעדשה השניה צורה אחרת וכך היא מוודאת שאכן אתה מסוגל לראות ב3D וכן משה דיין כנראה לא היה מצליח לעבור את השלב הזה :P

לאחר השלב הזה אתה מועבר לSlideshow של אמיתיות ממשחקים בתלת מימד שייתן לך הקדמה לקראת מה אתה נכנס.

ראייה דרך המשקפיים

לפני שנעבור למשחקים באופן פרטני רציתי קודם כל להסביר לכם איך בעצם רואים דרך המשקפיים...

הדבר הראשון שאני עשיתי היה להוריד סרטון באיכות 1080p ב3D מלא ע"מ ליצור השוואה בין 2D ו3D.

NVIDIA מתקינה בנוסף לכל תוכנת נגן אשר לא רק תומכת כמובן באופן ישיר בסרטי 3D אלא גם מסוגלת לבצע המרה לסרטים מ2D ל3D, העלתי את הנגן עם הסרט 3D וקודם כל ראיתי אותה ב2D, לאחר מכן ניגנתי מחדש כאשר רק תוך 10 שניות מהרגע שהוא התחיל לחצתי על קיצור הדרך להפעלת ה3D, מפה אני זוכר את עצמי פשוט מגמגם:

" וווואאאאטטטט דהההה פאקקקקקקק....."

זה היה מדהים, אני לא יכול אפילו לתאר לכם את ההרגשה שהייתה לי באותו רגע כשראיתי 3D בפעם הראשונה דרך הטכנולוגיה הזו.

מצאתי את עצמי בוהה שוב ושוב בסרטון ומסתכל על כל פרט במסך בתדהמה, הסרטון עצמו הוא של יום מירוצים במסלול בגרמניה כשיש שם חלק שהאוטו עובר על דרך חצץ ומעיף אלפי אבנים קטנים לאוויר, באותו הרגע המצלמה כמובן עושה זום לתוך האבנים ואתה פשוט כמו אהבל שם את היד בין המסך למשקפיים כדי לראות מה קורה לאבנים כשאתה מעביר את היד שם.

לטכנולוגיה עצמה יש כמובן כמה חסרונות שנדבר עליהן עכשיו לפני שנתקדם:

1. בהירות:

בגלל שהמשקפיים הן בעצם צמצם עדשות שפועל במהירות שלא תבחין בכך הוא פוגע מאוד בכמות האור שמגיעה לעינייך, כשאתה מפעיל את ה3D אתה ישר רואה ירידה בכ50% מהבהירות, למרות שאני לקחתי מסך שהוא ספיציפית מהטובות בחבורת ה3D מבחינת בהירות, עדיין יש פגיעה ניכרת.

2. Ghosting:

ישנן הרבה סיבות לכך שיווצר Ghosting במסכים ברגע שאתה רואה 3D, אני לא יתחיל לפרט על הגורמים לכך אך אני פשוט יסביר מה זה דרך תמונה:

acer-gd245hq-default-with-glasses-690x493.jpg

דרך התמונה ניתן לראות שנוצר מעיין צללית לסירות אז זה אינו צל אלא Ghosting, במקרה הזה זהו דוגמה מאוד קיצונית לGhosting אך זה דרך מצויינת להראות מה זה בעצם.

עוד דוגמא מצויינת להמחשת Ghosting: (סרטון צפייה)

http://nl.tinypic.com/r/2pt6p85/6

כאשר אתם רואים דרך המשקפיים אתם כמעט ולא תיתקלו בכזו רמה של Ghosting אלא אם אתם חורגים מהזוויות צפייה שהן 90 מעלות לכל צד וכ10 מעלות למעלה ולמטה שזה הקושי היחיד, אין בעיה אם תזוזו ימינה או שמאלה אך חשוב שתשמרו על ראייה ישרה.

מסך הAcer נותן פיתרון לghosting דרך OverDrive שהיא מגבירה את המתח שהמסך מקבל ובכך גורמת לזמן תגובה מהיר יותר שמוריד את אפקט הGhosting. כתוצאה גם מהOverDrive יכולת ה2D של המסך מאוד נפגעת כשקוראים טקסט בגלל שנוצר הילה של אור מסביב לאותיות שמפריעות בעיניים.

3. לבישת המשקפיים:

הדבר היחידי שמציק לי כאשר אני משחק כמה שעות 3D ברציפות היא שנוצר קצת כאב באיזור מעל האוזניים בגלל המשקפיים אך אני פותר זאת בעזרת הזזתן קצת למעלה או למטה מידי פעם, חבל פשוט שלא יכלו לעשות קצת יותר נוחות ב1000 ש"ח :-\

ועל הדרך בואו נשבור מיתוס, אין לי שום כאבי ראש כאשר אני משחק רצוף ולאורך זמן.

משחקים:

אני עומד להתמקד במשחקים על המושגים של עומק וConvergence.

1. עומק:

מכיוון שכל מה ש3D עושה הוא להוסיף עומק אז זהו מושג מאוד חשוב בהסברים שאני ייתן, למשדר של המשקפיים יש גלגלת הנותן לכם לכייל את רמת העומק של 3D בזמן אמת החל מ15% שזהו המינימום ועד 100%.

כשאתה מתחיל עם 3D רמת העומק שהעיניים שלך יכולות לעמוד בו היא יחסית קטנה, אם תנסה להגביר את רמת העומק אתה תגרום לעיניים שלך להתחיל פיזית לפזול. נתון זה יתחיל להשתנות ככל שתתרגלו ל3D, אני כבר התרגלתי לעומק של 100% לאחר כמה ימים.

2. Convergence:

האפקט של Convergence על מסכי 3D הוא מדהים מכיוון שתכליתו הוא לגרום לתמונה "לצאת" מהמסך ולא רק לשדר עומק בתוך המסך.

עד היום לרוב לא ממש נתקלתם בConvergence אלא אם ממש הרגשתם שאובייקט מסויים "יוצא" מהתמונה, שוב הקושי בלשדר Convergence נובע מכך שזה תלוי במוחנו לפרש את התמונה ועקב כך זה חייב להיות הגדרה מאוד ספיציפית למשתמש.

מבחינת תמיכת המשחקים בתלת מימד המצב מצויין (יחסית לPhysx למשל), מאז DirectX8 כל משחק באופן תאורטי תומך ב3D.

למה תאורטי? מכיוון שיש חשיבות עצומה לשאלה האם המפתחים לוקחים בחשבון שישחקו במשחקים שלהם ב3D, יש להבין שהם חייבים ליצור לכל עצם בתמונה את מימד העומק ולא רק שהם צריכים להתחשב בעומק הם גם צריכים להתחשב בנסיבות של זווית צפייה על העצמים הללו וגם אופן התאורה ואפקט הצל שמשחקים תפקיד משמעותי בחיסרון הGhosting אם לא תיכננו אותם בצורה נכונה, לחברות המשחקים מדובר בגידול תקציב וזמן על מנת ליצור את אפקט ה3D המושלם לכן לרוב הם לא נוטים להשקיע בזאת אלא אם הם מקבלים תמריצים מNvidia.

מכיוון שאני לא רוצה לחזור על עצמי בתיאור חוויות המשחקיות ב3D אני רק יפרט על המשחק הראשון ברשימה באופן פרטני, בשאר המשחקים אני פשוט יציין את אופן התמיכה ב3D וכמות הFPS,לצורך אחידות אני יפרסם את הFPS כשכל המשחקים ירוצו על הגדרות מקסימליות ו2xAA.

המקסימום FPS ב3D לא יעלה מעל 60 מכיוון שVsync חייב להיות דולק.

Assassin's Creed

ללא ספק הכותר הכי מדהים ל3D שקיים לטעמי, האטמוספירה שנוצרת סביבך עם 3rd Person כל כך מתעצם ב3D שזה פשוט תענוג לעיניים.

בכותר הזה אתה משחק את Altair שהוא המתנקש הבכיר בגילדת הAssassins, המשחק מתרחש במאה ה12 בשלושה ערים מרכזיות שהן דמשק, ירושלים ועכו.

היופי המרכזי במשחק הזה שאתה פשוט מרגיש בתוך אווירת העולם שהם ייצרו, כשאתה מסתובב ברחובות הערים בא לך פשוט כל הזמן לעשות סיבוב של 360 מעלות עם המצלמה ולהבחין בכל הפרטים הקטנים, בין אם זה דוכנים, דמויות, שומרים, גינות וכו' אתה פשוט נדהם מכל הפרטים הללו.

אחד הקטעים היפים לטעמי במשחק הוא כשאתה נמצא בנקודת תצפית אתה מגביר מעט את הConvergence כך שתראה את הדמות של Altair יוצא קצת מהמסך ואז Leap of faith, אתה פשוט מרגיש כאילו זה קפיצה אמיתית, אין לי דרך אחרת לתאר את זה.

הGhosting כאן כמעט ולא קיים, נתקלתי בו רק בזמן הטעינה כאשר אתה משוטט בAnimus.

תמיכת 3D: מדהימה.

תקלות צפייה ב3D: כמעט ולא קיים, רק בזמן שאתה נמצא בAnimus יש קצת Ghosting.

FPS ללא 3D:

Minimum - 102 Maximum - 217 Average - 156

FPS עם 3D:

Minimum - 59 Maximum - 60 Average - 60

Batman: Arkham Asylum

שילוב של Physx + 3D פשוט מראה עד כמה התקדמנו מבחינת יכולות גרפיות, המשחק הזה מציב רף מאוד גבוהה למנועי משחק.

אולם הFPS שלי קצת נמוך עם שילוב של שניהם אני עדיין משחק רק ככה כי זה פשוט תענוג :)

תמיכת 3D: מצויינת.

תקלות צפייה ב3D: לא נתקלתי.

FPS ללא 3D:

Minimum - 116 Maximum - 207 Average - 165

FPS עם 3D:

Minimum - 48 Maximum - 60 Average - 57

FPS עם Physx ו3D:

Minimum - 22 Maximum - 60 Average - 46

Avatar: The Game

לסרט שהיה את הצילום 3D הכי מדהים שנראה עד כה בבתי הקולנוע יש משחק שתומך בצורה בלתי מתפשרת ב3D גם כן, אני לא יגיד שזה משחק מדהים אבל בהחלט יפייפה עם אפקט ה3D.

תמיכת 3D: מצויינת.

תקלות צפייה ב3D: לא נתקלתי.

FPS ללא 3D:

Minimum - 80 Maximum - 111 Average - 87.45

FPS עם 3D:

Minimum - 23 Maximum - 49 Average - 39.017

Battlefield Bad Company II

למשחק יריות בגוף ראשון יש בעיה בדר"כ שהיא שידור עומק לא תקין של הCrosshair, בBC2 הם פתרו זאת דרך יצירת הCrosshair ב3D... על הנייר זה נשמע פשוט אך כרגע זה המשחק היחיד בקטגוריה שהשתמש בשיטה זו, לרוב יש צורך לבטל את הCrosshair של המשחק (אם בכלל ניתן לעשות זאת) ולהפעיל את הדמיית הCrosshair ב3D של Nvidia, לחיצה על קיצור הדרך Ctrl + F12 בתוך המשחק ישר פותר את בעיית הCrosshair. בכל מקרה, משחק זה תומך במלואו ב3D ונראה פשוט נהדר.

תמיכת 3D: מצויינת.

תקלות צפייה ב3D: לא נתקלתי.

FPS ללא 3D:

Minimum - 46 Maximum - 92 Average - 65.767

FPS עם 3D:

Minimum - 18 Maximum - 40 Average 27.033

Metro 2033

ללא ספק המנוע הגרפי הכי מתקדם בשוק, המשחק הזה תומך 3D במלואו אך עם פגיעה מאוד רצינית בביצועים, אני ממליץ על מינימום של 470 ב על מנת לשחק בזה עם 3D.

תמיכת 3D: מצויינת.

תקלות צפייה ב3D: לא נתקלתי.

FPS ללא 3D:

Minimum - 26 Maximum - 35 Average - 28.85

FPS עם 3D:

Minimum - 10 Maximum - 21 Average 14.367

Need For Speed: Shift

משחק נהיגה נהדרת לצפייה ב3D, התחושה המציאותית שהיא העצימה לי בתוך תא הנהג שיפרה לי באורך פלא את כישורי הנהיגה שלי שבדר"כ לא הכי מדוייקים במשחקים.

תמיכת 3D: טובה מאוד.

תקלות צפייה ב3D: במצבים מסויים יש אובייקטים שלא מרונדרים בעומק הנכון.

FPS ללא 3D:

Minimum - 87 Maximum - 138 Average 111.083

FPS עם 3D:

Minimum - 46 Maximum - 60 Average - 55.083

Assassin's Creed II

Ubisoft עשו זאת שוב ויצרו משחק המשך מדהים, הגרפיקה הלכה והשתפרה אך יחד עם זאת תמיכת ה3D בכותר ההמשך לא מצויינת כמו הראשון בסדרה, שלא תבינו אותי לא נכון, זה משחק קלאסי ל3D רק חבל שהם לא הקדישו קצת זמן לבעיות הרינדור ב3D שנמצאו במשחק.

תמיכת 3D: טובה מאוד.

תקלות צפייה ב3D: הצללים לפעמים לא מוצגים בצורה הנכונה ונוצר קצת עיוות בתמונה, השמיים לא מוצגים בעומק הנכון.

FPS ללא 3D: (לא הצלחתי לבטל את הVsync כאן משום מה למרות שניסיתי הכל)

Minimum - 55 Maximum - 60 Average - 59.417

FPS עם 3D:

Minimum - 20 Maximum - 60 Average - 34.967

Call Of Duty: Modern Warfare II

חווית ה3D במשחקים גרמה לי להבין שאני פשוט כבר לא מסוגל לחזור לשחק ב2D רגיל אך כמו תמיד חייב להיות יוצא דופן, MW2 בנוי בצורה טובה בסה"כ ל3D אך כמי ששיחק את זה בצורה יחסית אינטנסיבית ברשת כאן אתה מתחיל להבין ש3D לעיתים יכול לפגוע לך גם בצורת המשחק שלך, מה זאת אומרת?

ברגע שאתה מוסיף לעצמך את מימד העומק ב3D נוספת לך פונקציה שלא הייתה לך לפני וזו הצורך לקבל פוקוס במהרה על עצם במסך. קחו לרגע שני חפצים ושימו אותם מול העיניים כשאחד מהם נמצא הרחק ממכם, ברגע שהעיניים שלכם מפוקסות על אובייקט אחד לוקח לכם יותר זמן להגיב ולהתפקס על אובייקט אחר באותו קו ראייה, זה בדיוק מה שקורה במשחק כאן. אני מוצא את עצמי לעיתים רבות עם זמן תגובה יחסית מאוחרת ממה שהיה לי בגלל דרישות הפוקוס של העיניים. חוץ מנושא זה יש גם את בעיית הCrosshair שציינתי קודם לכן, הCrosshair של MW2 מוצג בצורה שגוייה על המסך ויש חובה להפעיל את הCrosshair של Nvidia.

אז למרות שבMW2 אני מעדיף לשחק ברשת בלי 3D יש למסך את יתרון המהירות של 120Hz אשר תתרום לכם המון במהירות התנועה ללא 3D.

תמיכת 3D: טובה.

תקלות צפייה ב3D: בעיות עומק של הCrosshair.

FPS ללא 3D:

Minimum - 102 Maximum - 191 Average - 130.733

FPS עם 3D:

Minimum - 43 Maximum - 60 Average - 51.517

Prince Of Persia: The Sand Of Time

רק מנוסטלגיה אני מסוגל לשבת ולשחק שעות בכותר הזה, חווית ה3D גם כאן מכניסה אתכם היישר לתוך אווירת פרס לפני כמה אלפי שנה כשלא היה להם גמדים צמאי כח כמו אחמדינג'אד, יש כאן כמה בעיות צפייה כמו Ghosting סביב הדמות של הנסיך אבל לא ברמה שמפריעה יותר מידי.

תמיכת 3D: טובה.

תקלות צפייה ב3D: יש Ghosting נראה לעין סביב הדמות של הנסיך.

FPS ללא 3D:

Minimum - 75 Maximum - 171 Average - 129.217

FPS עם 3D:

/Minimum - 26 Maximum - 60 Average - 32.667

משחקים שבחנתי אשר לא מומלצים לצפייה ב3D:

Pro Evolution Soccer 2010

DiRT 2

Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

למרות שבחנתי באופן יחסי קומץ של משחקים יש עוד הרבה כותרים מצויינים ל3D, היה לי חשוב לבדוק את כל מה שהיה ברשותי ונחשב למשחק פופולרי... המגמה כיום של 3D בעולם המשחקים היא מצויינת, רוב הכותרים הגדולים העתידיים כמו Crysis 2, Starcraft 2 וההמשך של Metro 2033 צפויים לקבל תמיכה מלאה ל3D כך שעוד צפוי לנו הרבה דברים טובים בהמשך.

תצוגת 3D בסרטים

כרגע זהו עקב אכילס של 3D בבית, למרות שכשתראו את הסרטונים הקצרים שמסתובבים ברשת אתם תתרשמו הרבה יותר מאשר בבית קולנוע, עדיין אין שתומכים באופן מלא ב3D וסרט שעשו לו הסבה ל3D לעולם לא יראה עומק אמיתי. רק בחודשים הקרובים צפויים לצאת בBlu-Ray 3D ועד אז ניאלץ להסתפק בסרטונים קצרים או בהסבת סרטי 2D ל3D.

סיכום

לאחר כחודש של שימוש ממושך ב3D Vision אני יכול בלב שלם להגיד שהמוצר בהחלט ענה על ציפיותיי ואף התעלה עליהם, כיום אני כבר לא מסוגל לחזור לשחק ב2D (למעט כאשר אני משחק באופן תחרותי באינטרנט) ומרגיש שהאלמנט של 3D הוא בדיוק מה שהיה חסר למשחקים כדי להרגיש את האטמוספירה שמנסים להעביר לך. אולם לא הכל ורוד, בסופו של דבר אנחנו מדברים כאן על מוצר שעולה למשתמש הביתי לפחות 2500 ש"ח (עם התפשרות על מסך מהדור הקודם) ו3700 ש"ח למוצר מתקדם יותר, האם זה שווה את הכסף? האמת, שאני עד היום במחלוקת על כך, תראו תעשיית ה3D ממש בחיתוליה עדיין אז נכון שזהו הטכנולוגיה המתקדמת ביותר שניתן להשיג כיום אך כשכבר מדברים על מסכים שתומכים ב3D ללא לקראת סיום אי אפשר עדיין לדעת מה הן המגבלות של ההתקדמות בתחום. לך תדע אם לא ייצא מסך בעוד חצי שנה עד שנה שיגרום לחווית 3D מעצימה הרבה יותר, אנחנו פשוט כיום נמצאים בנקודת זמן מאוד קריטית לגבי המשך ה3D ובאיזה טכנולוגיות ייבחרו כהמתאימים ביותר להמשך ...

למרות ההצהרה שנתתי עכשיו אפשר לישון קצת בשקט עם הבחירה ב3D Vision למחשב כי כבר ידוע שNvidia בחרה למקד את כל כוחה במוצר וATI מדשדשת לאחור כאשר כל מה שהיא הצליחה להציג בתחום היה Eyefinity מבוססת על 3 מסכי Zalman Trimon שזה אפילו לא טכנולוגיה בלעדית לה.

האם אני יכול להמליץ לכם על הקנייה הזו? רק למי שיש לו כסף לכך. בסופו של יום כאשר יש לכם תקציב מוגבל לקניית מחשב עדיף לכם למקד את הכסף כלפי מפרט טוב יותר מאשר טכנולוגיה יקרה להחריד.

אני מאוד מקווה שנהניתם מהביקורת, ניסיתי להפגין אובייקטיביות והתמקדות על חווית הרגשות שלי מאשר להתמקד במונחים טכנולוגיים מפוצצים שיבלבלו אתכם לגמרי. זוהי הפעם הראשונה שאני מנסה לכתוב ביקורת על מוצר מסויים לכן אני מקווה שתוכלו לתת עצות בונות גם אם הכתיבה לא הייתה לטעמכם.

למנהלי הפורום, בחרתי שלא לפרסם את זה במדור המסכים מכיוון שלדעתי ביצעתי ביקורת על ה3D Vision הרבה יותר מאשר ביקורת ספציפית על מסך הAcer GD235HZ.

ברצוני להודות בסיום לכמה גורמים...

הראשון זו כמובן חברה שלי שסובלת אותי למרות היותי מכור כבד למשחקי מחשב ועדיין בוחרת להיות איתי :D

שנית, ורק בגלל השירות המצויין והסבלנות איתי כלקוח ברצוני להודות לחנות המחשבים וולקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד על הביקורת, נכנסת כלינק למידע שימושי בנושאים דביקים.

לצערי הרב מאוד כעת כמות הנושאים הדביקים עולה על הנורמה ולכן אם היה מקום הנושא הזה היה ישר נדבק.

ישר כח לך, מכיר את הרגשת WTF של הפעם הראשונה, אין דבר יותר מספק מזה.

:xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כול כול הכבוד על הביקורת המעולה :xyxthumbs:

אני אישית לא הייתי יודע אם הייתי נהנה לשחק במשחק עם הטכנולוגיה הזות

1 נראה לא נוח במיוחד

2 מוריד ביצועי FPS בחצי :-\

לסרטים זה נראה לי מאוד נחמד ובהחלט חוסך ללכת לקולנועה :cool2:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

ישנה עוד אפשרות והיא טלויזיה - 3DTV, שתתחבר לכרטיס מסך ב-, וכל ה-3D יעבוד דרכה (עם המשקפיים שמגיעות איתה),

ז"א ללא צורך בערכת 3DVision. לפי מה ששמעתי השימוש ביכולת ילווה בתוספת תשלום כלשהו ל-, מלבד אילו שכבר רכשו את הערכה -

יקבלו תמיכת 3DTV "חינם", למעשה כבר עכשיו זה עובד להם עם הדריבר בטא האחרון 260.63

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...