אז מה באמת לומדים תלמידי הישיבות ובמה עסקו חז"ל? - עמוד 8 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אז מה באמת לומדים תלמידי הישיבות ובמה עסקו חז"ל?


qwerty1987

Recommended Posts

שהיית אצלי בפרטי ושאלת על כך,השבתי לך על זה.

או שזה לא נישלח?

"ברור שעוסקים גם בנושאים מופשטים" זו לא תשובה ל"למה שחז"ל ילמדו מה עושים אם אתה יכול להכניס את הכלי שלך לתחת של עצמך?".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 166
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1/3+1/3+1/3=1

0.333...+0.333...+0.333...=1

0.999...=? 1

לא, כי:

....0.3333=!1/3

אלא 1/3 שואף ל-0.3333....

אז אם אתה מחבר משהו ש-1/3 שואף אליו 3 פעמים, יצא לך משהו ששואף לסכום של 3 פעמים 1/3, שזה 1.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק חבל שחז"ל לא הכניסו לרשימה שלהם קושיות אקדמאיות בתחומים כמו הנדסה ורפואה.

אולי כך הממשלה הייתה מארגנת לכל הסטודנטים פטור מצה"ל ומשכורת יפה בשביל ללמוד.

ועכשיו ברצינות, למה לעזור לאנשים שרוצים השכלה גבוהה בתחומים שתורמים לחברה, לכלכלה ולמדינה כאשר אפשר לממן לימודים בנושאים בוערים כמו:

-סוטה הדוחף איבר מינו לתחת. מה דינו?

-ילדה בת 3 שנאנסה, האם לשטוף אותה במים חמים או פושרים כדי לטהרה?

אין לי כוח להמשיך אפילו...[br]פורסם בתאריך: 31.05.2010 בשעה 15:14:58


לא, כי:

....0.3333=!1/3

אלא 1/3 שואף ל-0.3333....

אז אם אתה מחבר משהו ש-1/3 שואף אליו 3 פעמים, יצא לך משהו ששואף לסכום של 3 פעמים 1/3, שזה 1.

שואף לאחד לא שווה אחד.

אם זה היה שווה אחד, לא היית צריך להבדיל בין שני המקרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"ברור שעוסקים גם בנושאים מופשטים" זו לא תשובה ל"למה שחז"ל ילמדו מה עושים אם אתה יכול להכניס את הכלי שלך לתחת של עצמך?".

אני שלחתי לך בפרטי אחר ששאלת, האם זה הגיע המשלוח?

הלינק בוודאי לא תשובתי,הבאתי את זה רק הרגע כדי להראות שגם אנשים מוכבדים "מעניין אותם" הדברים הללו.

בכול אופן אני יכול לשלוח לך שוב, אם תרצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שלחתי לך בפרטי אחר ששאלת האם זה הגיע המשלוח?

הלינק לא היית תשובתי,הבאתי את זה כדי להראות שאתר כמו חופש [שמעתיק מ"דעת אמת" בלי לבדוק] מצייר את הלומדים שבזה מתעסקים ונוגעים להלכה- נה שכמובן שטות.

בכול אופן אני יכול לשלוח לך שוב, אם תרצה.

האם זו אותה הודעה ששלחתי לך תשובה עליה עם שאלה מיקרו-אבולוציונית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שואף לאחד לא שווה אחד.

אם זה היה שווה אחד, לא היית צריך להבדיל בין שני המקרים.

התכוונתי שסכום של 3 פעמים 1/3 הוא 1 אם לא הבנת. אתה מוזמן לבדוק, זה יוצא בדיוק 1.

לעומת זאת סכום של 3 פעמים 0.33333.... שואף ל-1 ולא שווה ל-1.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום לכם יריבים.

אני איני מבין אותכם על כל דיון אתם חייבים להכניס את האלוהים בויכוח,

יש כאן 3-4 דיונים שבהמשך שלהם הויכוח על האלוהים . זה נמאס.

אל, - אלוהים, / אליל, - אלים , זה מושגים "לכוח" כוח המניע, כח הבריאה, כח היצירה, יש כח, או אין כח, די נמאס.

המציאות היום ראו איזה כח יש כאן מדינה קטנה מאד שיכולה להעיז מתקפה על אוניות שעל סיפונם פעילי שמאל קיצוניים וטרור מכל המדינות עם ראשי דת מוסלמי ונוצרי, בלב ים שמסביב מדינות עויניות.

העברתי קו למחשבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטיעון שלך לוקה בחסר. הטענה שהוכיחו לך באוניברסיטה מבוססת על אקסיומות שנקבעו מראש ע"י אנשים (בדיוק כמו אלו שמאמינים באלוהים), ואינך יכול להוכיח שהמתמטיקה נכונה אלא עד גבולות מה שנקבע כנכון ע"י מתמטיקאים ומתיישב עם הנחות הבסיס.

אם אשאל אותך כמה זה 1+1?

אתה תענה: 2

למה? כי זה מה שלימדו אותך מכיתה א' וזה מה שכתוב בספרים.

קצת התבלבלת. אמנם כל המתמטיקה מבוססת על מספר אקסיומות שאותן אי אפשר להוכיח, אבל לנגזרת אין שום משמעות מחוץ למתמטיקה. כלומר אם אתה לא מקבל את הנחות היסוד הבסיסיות האלו, אתה לא יכול להאמין או לא להאמין בשום דבר שקשור למתמטיקה ובכלל זה בנגזרת של פולינום - פשוט אין לזה שום משמעות עבורך.

ברגע שאתה כן מקבל את האקסיומות האלו, עדיין אפשר לקבל שהנגזרת היא כך וכך כי זה מה שהמורה אומר, ואז אתה צריך להאמין לו, או שאפשר להוכיח (בעזרת אותן אקסיומות והמשפטים שהוכחו על פיהן) שהנגזרת היא כך וכך ואז אתה יודע שזה נכון ולא צריך להסתפק באמונה.[br]פורסם בתאריך: 1.06.2010 בשעה 01:10:14


תורה שבכתב [חמישה חומשי תורה] ותושב"ע ניתנה בהר סיני כזוג אחד, רק שהיא נילמדה בעל פה, אחר -כך במשך הדורות ניכתבה [שהיא המשנה] בגלל כל הפורענות שהיית באותו דורו של ר' יהודה הנשיא לכן שלא תישכח מהעם -היא ניכתבה.

אבל זו טענה - כמה טענות בעצם - שצריך להוכיח.

ראשית, הטענה שחמשת חומשי התורה נמסרו למשה בהר סיני. כלומר אלוהים סיפר למשה מראש כל מה שמשה עומד לעשות עד ליום מותו, כולל כל הטעויות שיעשה (למשל הכאת הסלע, שכתוצאה מכך הוא לא זכה להיכנס לארץ כנען), כולל כל הטעויות שהעם יעשה (למשל עגל הזהב), כל הוויכוחים שלו עם אלוהים - ומשה לא עשה כלום כדי לשנות דבר, למרות שהוא ידע את העתיד? הרי משה לא היה קדוש מושלם.

שנית, הטענה שכל התושב"ע נמסרה גם היא למשה באותו זמן. אתה יכול להוכיח את זה בלי להסתמך על פרשנויות שמחוץ לתורה? כי אם אתה מסתמך על התושב"ע כדי להוכיח את התושב"ע, אתה משתמש בטיעון מעגלי.

שלישית, הטענה שכל הפורענויות שאיימו להשכיח את התושב"ע לא גרמו לכך שחלק ממנה נשכח או השתבש. ראה את כל המקרים בהם טענת שאולי פירושו של פסוק זה או אחר לא הובן עקב שינוי במשמעותן של המילים ברבות השנים.

[br]פורסם בתאריך: 1.06.2010 בשעה 01:18:56


לא נכון.

קח עט. כמה עטים יש לך ? אחד.

קח עוד אחד. כמה עטים יש לך? שתיים.

אין פה עניין של לימדו, זה עובדה.

האמת שזה כן נכון. 1+1=2 היא אחת מהאקסיומות הבסיסיות של המתמטיקה. זו לא עובדה.

אתה יכול לנסות את זה. קח עט ועוד עט ויהיו לך שני עטים. קח תפוח (עדיף סמית, אלו הכי טעימים) ועוד תפוח ויהיו לך שני תפוחים. קח שנקל ועוד שנקל ויהיו לך שני שנקל. אבל האם אתה יכול להוכיח שאם תיקח גרבולחצקובין אחד ועוד גרבולחצקובין אחד יהיו לך שני גרבולחצקובינים? או שתמיד עט אחד ועוד עט אחד יהיו שני עטים? אתה לא יכול, לא בלי אקסיומות.

[br]פורסם בתאריך: 1.06.2010 בשעה 01:23:02


באמת שאין טעם להיכנס לויכוח הזה.

אבל מה שניתן להבין ממנו הוא שעל דברים קונקרטיים כמו מתמטיקה אפשר להתווכח בהבאת הוכחות וטיעונים לוגיים הפונים להיגיון.

על דברים פילוסופיים כמו דת לא ניתן להתווכח באותה דרך מושכלת ושמי שרוצה להאמין בבורא עולם יאמין, ומי שלא שלא יאמין.

הרי אם אני לא מאמין באלוהים, אני לא מאמין גם בגן עדן וגיהנום, לא מאמין בעונש על אי קידוש שבת/אכילת בשר בחלב/...

ואין לי שום בעיה עם מי שמאמין בדברים הללו ושלדעתו אני אשרף פעם אחר פעם באש צורבת.

רק שלא יכפו עלי את אמונותיהם כמו שאיני כופה עליהם את אי אמונתי.

אז למה אתה מנסה להתווכח איתי? זה הרי בדיוק מה שאני אמרתי!

באלוהים אפשר להאמין או לא להאמין. אי אפשר להוכיח שהוא קיים (או לא קיים), לא בלי להניח מראש שהוא קיים (או לא קיים). לכן צריך להסתפק באמונה, כיוון שברגע שיש הוכחה תקפה, לא צריך עוד להאמין - באותו רגע יש ידיעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...