עבור לתוכן

מסתבר שיש תלמידים עם מצפון אחרי הכל

Featured Replies

פורסם

על פי המיקוד הייתה אמורה להיות שאלה בגידול ודעיכה.

או שדברים השתנו בשנים האחרונות, או שהמיקוד מדבר מה יהיו הנושאים שעל בסיסם יחוברו שאלות הבחינה. אף אחד לא מבטיח שתהיה שאלה על כל אחד מאותם נושאים.

יש מצב ללינק למיקוד?

לא משנה, מצאתי. במיקוד כתוב אלו נושאים לא יכללו במבחן. אף אחד לא מבטיח לך שתהיה שאלה על כל אחד מהנושאים הנותרים.

  • תגובות 121
  • צפיות 7.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אוקיי, האמת שדיי הופתעתי פה, ואני נאלץ להודות שבאמת טעיתי...

אמנם ציפו לזה והיה את זה במיקודיות והכל(מה שגרם לבילבול), אבל באמת משרד החינוך לא היה פה(בקטע הספציפי הזה, שלא הייתה בחירה בין נושאים שונים) לא בסדר.

מה שכן, ניתן היה לצפות שלא יגרמו ככה להטעייה, אבל ההטעייה שנוצרה היא אכן יותר בגלל התלמידים שהסתמכו על זה(משרד החינוך רק לא מנע זאת ע"י המיקוד אבל לא היה אשם בזה).

פורסם

^

אתה בוכה על שאלון 004?

העפתי עליו עכשיו מבט, ולא ברור לי על מה התלונות? יש לך 4 שאלות (מתוכן יש בחירה אני מניח) על חקירת פונקציה והן לא קשות במיוחד.

מי שמספיק טיפש לא ללמוד חקירת פונקציה לבגרות במתמטיקה (יכול היה להיות מצב שלא תהיה על זה שאלה?), אז פשוט מגיע לו ציון נמוך.

פורסם

^

אתה בוכה על שאלון 004?

העפתי עליו עכשיו מבט, ולא ברור לי על מה התלונות? יש לך 4 שאלות (מתוכן יש בחירה אני מניח) על חקירת פונקציה והן לא קשות במיוחד.

מי שמספיק טיפש לא ללמוד חקירת פונקציה לבגרות במתמטיקה (יכול היה להיות מצב שלא תהיה על זה שאלה?), אז פשוט מגיע לו ציון נמוך.

שאלון 004 היה קשה מאוד יחסית למה שהיה תמיד(גם על פי הרבה מאוד מורים)

ואמנם אני יודע חקירת פונקציה אבל לא ברמה טובה ודיי הסתמכתי על גידול ודעיכה שיעזור לי לעבור(ועל זה בעיקר חרשתי לפני הבגרות).

פורסם

שאלון 004 היה קשה מאוד יחסית למה שהיה תמיד(גם על פי הרבה מאוד מורים)

ואמנם אני יודע חקירת פונקציה אבל לא ברמה טובה ודיי הסתמכתי על גידול ודעיכה שיעזור לי לעבור(ועל זה בעיקר חרשתי לפני הבגרות).

הימרת בלמידה שלך. היה לך סיכוי להצליח באופן חריג ביחס למשאבים שהשקעת בלמידה - או... להיכשל באופן במיוחד ביחס למשאבים שהשקעת בלמידה. זה טבעו של הימור - ואתה, חביבי, כנראה מהמר. אתה כנראה תלמיד תיכון ולא ילד, ואני מניח שעד עכשיו למדת שעל בחירות שעושים בחיים לפעמים משלמים ביוקר. עשית בחירה לא נכונה הפעם (לדעתי, אבל אולי אתה מעדיף עוד כמה שעות בים במקום ציון גבוה), ואני מקווה שלקראת המועד ב' תעשה בחירה יותר חכמה.

ולטענתך, lev-27. אמנם מעולם לא למדתי לשאלון 004 ואני לא יודע מה הרמה שמצפים מהתלמידים בשאלון זה (אני מניח שזה לא יהיה הוגן במיוחד אם אני אשווה את הרמה לרמת השאלון 006 שלמדתי, כי כנראה מצפים מתלמידי 4 יח"ל קצת פחות) - אבל אני יכול להגיד לך שבחיים לא תוכל להשוות פתירת שאלון בחדר המרווח והממוזג שלך, בשקט וברוגע, לפתירת שאלון בכיתה חמה וצפופה ובמצב של לחץ. אני מבטיח לך שגם אם היית נותן מבחן קשה פי 1.5 במקום 007, אבל כל אחד יכל לפתור אותו ברוגע ובתור דף עבודה - הציונים היו גבוהים יותר מאשר הציונים שאותם אנשים יקבלו בבחינה. לחץ וחום פשוט משפיעים על אופן ואיכות החשיבה בזמן נתון, אין מה לעשות.

חוץ מזה, מבין מספר טענות של מורים שיצא לי לשמוע, הטענה הכי חזקה ומבוססת כלפי משרד החינוך (לדעתי) היא חיבור של מבחן שכולל מינון גבוה באופן לא פרופורציונאלי, ביחס להרבה שנים אחורה, של שאלון "לא רגילות" שלא היו דומות להן בעבר. על זה נאמר "כשר אבל מסריח". ושלא תבין שאני חושב שלא צריך להעלות את רמת הבגרות - אני חושב שיש להעלות אותה באופן משמעותי, אבל לא בשנה אחת. זה לא פייר כלפי התלמידים, שהם יהיו הנפגעים העיקריים של קפיצת מדרגה כה מהירה.

כשתתקבלנה תוצאות השאלונים 004 ו-007, שכנראה יהיו נמוכות יותר באופן דרסטי ביחס לשנים קודמות, יוכלו להגיע (שוב, בהנחה שהציונים יהיו נמוכים יותר) לשתי מסקנות עיקריות:

1) שהתלמידים לא בסדר: הם נהיו מטומטמים יותר, לומדים פחות, בלה בלה בלה.

2) שהמבחנים לא בסדר: הם היו קשים מדי, שונים מדי, בלה בלה בלה.

קשה לי להאמין שהבדל של שנתון בגיל הוליד פער קיצוני כ"כ ברמת התלמידים, ולכן אני חושב שהמסקנה הראשונה פחות הגיונית - אבל זאת דעתי, ואני עשוי להתבדות.

פורסם

אני אגיד לכם משהו,

שנה הבאה מתחילים ללמוד מתמטיקה בתוכנית חדשה.

כדי להראות שהתוכנית החדשה "טובה יותר" (למרות שהיא לא) הם עושים את הבגרויות האחרונות של התוכנית הישנה קשות במיוחד ואת הבגרויות הראשונות של התוכנית החדשה קלות יחסית.

פורסם

לפי מה שראיתי יש כמה שאלות זהות ב-006 ו-806 (שילוב של 005 ו-006). לא ראיתי את 005 עדיין, אבל אני מניח שב-806 יש גם כמה שאלות מ-005.

פורסם

שמעתי שיהיה פקטור ב05, ידוע למישהו משהו לגבי זה?

פורסם
  • מחבר

אני אגיד לכם משהו,

שנה הבאה מתחילים ללמוד מתמטיקה בתוכנית חדשה.

כדי להראות שהתוכנית החדשה "טובה יותר" (למרות שהיא לא) הם עושים את הבגרויות האחרונות של התוכנית הישנה קשות במיוחד ואת הבגרויות הראשונות של התוכנית החדשה קלות יחסית.

התוכנית "החדשה" זו בעצם התוכנית הישנה שהייתה מקובלת עשרות שנים במערכת החינוך לפני תוכנית הצבירה האידיוטית מבית לימור ליבנת. (שרת החינוך הכושלת בהיסטוריה) התוכנית הישנה הרבה יותר טובה. אחרי הצבא שיפרתי מתמטיקה ונאלצתי להיבחן בתוכנית הצבירה. אם עושים את כל השאלונים במועד אחד זה פשוט זוועה. בחינה - הפסקה - בחינה - הפסקה - בחינה - הפסקה. בהפסקה אי אפשר ללכת הביתה, אי אפשר לאכול או לנוח כמו בן אדם. לפני כל שאלון לחץ כי לא יודעים מה יתנו בשאלון הבא. סיימתי ב-9 בערב אחרי שבע שעות של בחינות. בקושי זחלתי הביתה. בתוכנית ישנה/חדשה עושים שאלון אחד גדול במשך שעתיים וחצי. השאלון הרבה יותר גמיש, בחינה פחות מתישה והרבה יותר קצרה. היתרון של התוכנית הנוכחית זו אפשרות לשפר את הציון או להשלים מ-3 ל-4 או מ-4 ל-5 בקצת פחות כאב ראש (למרות שזה לא נכון).

פורסם

שמעתי שיהיה פקטור ב05, ידוע למישהו משהו לגבי זה?

אין שום סיבה שיהיה, אם יהיה אז לשאלונים 04 ו07.

פורסם

גם אם יהיה פקטור באחד השאלונים, לא יפרסמו את זה או יהיה מובן מה הפקטור

פורסם

אבל הציון של מועד א' אמור להתפרסם לפני בחינת מועד ב' נכון?

פורסם

בקיץ שעבר הציונים התפרסמו ימים ספורים לפני (או יום לפני, אני כבר לא זוכר) המועד ב'. זה לא מספיק זמן כדי להתכונן למבחן, ובמקרה של התלבטות אם לגשת למועד ב' - תתחיל להתכונן מראש מספיק ימים מראש גם אם לא פרסמו את הציונים (אני מכיר הרבה אנשים שחיכו לציונים ובגלל חוסר הפרסום שלהם לא למדו לקראת המועד ב' מספיק זמן מראש - והתוצאות בהתאם). במקרה הכי גרוע "תשרוף" כמה ימים.

גם אם יהיה פקטור באחד השאלונים' date=' לא יפרסמו את זה או יהיה מובן מה הפקטור

[/quote']לא יפרסמו את זה בקרוב, אבל אני מניח שעם פרסום הציונים יפרסמו גם אם יש פקטור ומהו. ככה היה לפחות בבחינה במכניקה בקיץ תשס"ט.

פורסם

פשוט הכל אצלי נכון חוץ מההסעיף הראשון בשאלה אחת ,שכחתי להוסיף תחום הגדרה, אז התשובה לא יצאה לגמרי נכון. במקום A לא שווה 0,2,4 , כתבתי רק 2 ו4, בלי ה0. אז אני לא יודע כמה יורידו על זה. אם יורידו 2 נקודות אז לא נראה לי שיש טעם לעשות מועד ב'. אבל אם יורידו 5 נקודות ככה, חבל... עדיף לגשת למועד ב'.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים