עבור לתוכן

מסתבר שיש תלמידים עם מצפון אחרי הכל

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

כל שנה בוכים על קושי של הבגרות. קיימות שתי אפשרויות: הרמה של הבגרות עולה בהדרגה או האפשרות היותר סבירה מדובר בלחץ בלבד. מחר, אחרי שינה טובה, שב על הטופס ותראה שהוא פחות או יותר באותה רמה בהשוואה לבגרויות הקודמות.

  • תגובות 121
  • צפיות 7.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הבלים.

מתוך 30 מבחנים שעשיתי בתור חזרה לא היה אף מבחן קשה כמו הבגרות עצמה.

ייתכן מאד שבמצב רגיל היא לא היתה קשה במיוחד, אבל האווירה לא היתה סבירה ומתאימה לבחינת בגרות.

חח

בדיוק זאת הבעיה...אתה לומד לפתור תרגילים...אתה לא לומד מתמטיקה...

פורסם

ואתה פתרת את (1)? אם כן, תקרא את ההודעה הקודמת שלי...

אני מתבייש לומר את זה, אבל פתרתי את שאלה מאוד דומה, עם אותו הטריק בפישוט, לפני שבועיים (היא לקחה לי בערך 5 דקות והיא לא הייתה מסובכת בכלל) אבל היום לא היה לי אפילו קצה חוט כדי לפשט את הביטוי. בסך הכל שאלה פשוטה שמצריכה מעט חשיבה - ואני בטוח שבשבוע האחרון אחוז לא קטן מהנבחנים פתר שאלות מסובכות הרבה יותר (לפחות מי שפתר מגנים של בר אילן משנים קודמות).

אבל באמת שבלתי אפשרי להשוות פתירת תרגיל בחדר שלך, בנוחות ועם מזגן עם פתירת תרגיל בזמן מבחן - ובטח בתוך מציאות כפי שהייתה היום. הלחץ והבלאגן המוגברים בבית הספר (האתר קרס, האתר חזר, השאלונים לא יוצאים, המזגן לא עובד, כמות הפתקים שהעבירו לבוחנים, בלה בלה בלה) לא אפשרו לתלמידים להיות מרוכזים, ורובים אפילו לא היו קרובים ל-100% שלהם. אני לא יודע אם זאת אשמת התלמידים או אשמת משרד החינוך (כנראה שגם אלו וגם אלו אשמים), אבל זה היה המצב היום ואיתו התלמידים נאלצו להתמודד.

חח

בדיוק זאת הבעיה...אתה לומד לפתור תרגילים...אתה לא לומד מתמטיקה...

ברור שלפני מבחן משקיעים את רוב המאמצים בתרגול. מה ציפית שאנשים יעשו בשבועות שלקראת המבחן, אחרי שהם סיימו ללמוד את כל החומר?

במשך כל השנה לומדים, ובד"כ בכיתות של 5 יח"ל גם לומדים את החומר לעומק (ובכיתות מיוחדות של 5 יח"ל לומדים ממש לעומק) - או כפי שהגדרת זאת: לומדים מתמטיקה, אבל עכשיו הזמן לתרגל.

נ.ב. - די הזוי שהבוחנת הערביה שהגיעה באמצע הבחינה נאלצה לתקן שגיאת כתיב של הבוחן (דתי, לא שאני רומז שיש קשר), שהיה צריך לכתוב אולי שלוש מילים.

פורסם

נ.ב. - די הזוי שהבוחנת הערביה שהגיעה באמצע הבחינה נאלצה לתקן שגיאת כתיב של הבוחן (דתי, לא שאני רומז שיש קשר), שהיה צריך לכתוב אולי שלוש מילים.

מה אתה מאשים את המסכן, כל הלילה הוא היה עסוק בכתיבת הבגרות במתמטיקה. ;)

פורסם

אני מתבייש לומר את זה, אבל פתרתי את שאלה מאוד דומה, עם אותו הטריק בפישוט, לפני שבועיים (היא לקחה לי בערך 5 דקות והיא לא הייתה מסובכת בכלל) אבל היום לא היה לי אפילו קצה חוט כדי לפשט את הביטוי. בסך הכל שאלה פשוטה שמצריכה מעט חשיבה - ואני בטוח שבשבוע האחרון אחוז לא קטן מהנבחנים פתר שאלות מסובכות הרבה יותר (לפחות מי שפתר מגנים של בר אילן משנים קודמות).

אבל באמת שבלתי אפשרי להשוות פתירת תרגיל בחדר שלך, בנוחות ועם מזגן עם פתירת תרגיל בזמן מבחן - ובטח בתוך מציאות כפי שהייתה היום. הלחץ והבלאגן המוגברים בבית הספר (האתר קרס, האתר חזר, השאלונים לא יוצאים, המזגן לא עובד, כמות הפתקים שהעבירו לבוחנים, בלה בלה בלה) לא אפשרו לתלמידים להיות מרוכזים, ורובים אפילו לא היו קרובים ל-100% שלהם. אני לא יודע אם זאת אשמת התלמידים או אשמת משרד החינוך (כנראה שגם אלו וגם אלו אשמים), אבל זה היה המצב היום ואיתו התלמידים נאלצו להתמודד.

ברור שלפני מבחן משקיעים את רוב המאמצים בתרגול. מה ציפית שאנשים יעשו בשבועות שלקראת המבחן, אחרי שהם סיימו ללמוד את כל החומר?

במשך כל השנה לומדים, ובד"כ בכיתות של 5 יח"ל גם לומדים את החומר לעומק (ובכיתות מיוחדות של 5 יח"ל לומדים ממש לעומק) - או כפי שהגדרת זאת: לומדים מתמטיקה, אבל עכשיו הזמן לתרגל.

נ.ב. - די הזוי שהבוחנת הערביה שהגיעה באמצע הבחינה נאלצה לתקן שגיאת כתיב של הבוחן (דתי, לא שאני רומז שיש קשר), שהיה צריך לכתוב אולי שלוש מילים.

חחחחחחחחחחחחח אם מישהו לומד שבועות לפני המבחן+לומד כל השנה אני מרחם עליו (גם אם הוא יקבל 100)...גם אם מישהו לומד חודש זה מלא לפני הבחינה זה הרבה.

אגב, לא יודע איפה אתה לומד...אבל ברוב בתי הספר מלמדים לפתור תרגילים ולא את המתמטיקה עצמה...

זה אפילו לא בחומר של התיכון מה אומרת הנגזרת אלא רק איך להעזר בא על מנת לפתור תרגילים...

פורסם

מישהו מוכן להסביר לי למה כל התלמידים בוכים על שעה איחור? מה הביג דיל?

כל מיני תירוצים של "הוציא אותם מריכוז" ולא ידעו מה לעשות אם הזמן הפנוי

היה מצחיק שאחת בוינט אמרה שכל התוכניות לים הלכו, ממש העולם קרס, לקחו לה שעה מהחיים

מי ישמע....

פורסם

אותי אישית הכי הצחיק שאנשים התלוננו שההשפעה של הרטלין תרד...

פורסם

מישהו מוכן להסביר לי למה כל התלמידים בוכים על שעה איחור? מה הביג דיל?

כל מיני תירוצים של "הוציא אותם מריכוז" ולא ידעו מה לעשות אם הזמן הפנוי

היה מצחיק שאחת בוינט אמרה שכל התוכניות לים הלכו, ממש העולם קרס, לקחו לה שעה מהחיים

מי ישמע....

כי זה לא רק שעה איחור, היה כאוס שלם ועד הדקות האחרונות אף אחד לא ידע מתי בדיוק הבחינה תתחיל ואם בכלל יהיו טפסים.

חוץ מזה שאני מתלונן בעיקר על 04 שהיה אמור להתחיל ב1 ובסוף כל בית ספר התחיל בשעה אחרת, בגל הראשון של הבחינות ב13:00 היה הרבה יותר בלאגן מבגל השני של 15:30.

פורסם

כל שנה בוכים על קושי של הבגרות. קיימות שתי אפשרויות: הרמה של הבגרות עולה בהדרגה או האפשרות היותר סבירה מדובר בלחץ בלבד. מחר, אחרי שינה טובה, שב על הטופס ותראה שהוא פחות או יותר באותה רמה בהשוואה לבגרויות הקודמות.

לפני כמה שבועות פורסם בידיעות אחרונות בדיקה שעשו עם שאלוני בגרויות של כמה מקצועות מה40 שנה האחרונות.

ברוב המקצועות, ובמיוחד במתמטיקה, ראו בבירור עלייה משמעותית מאוד ברמה, במיוחד בשנים האחרונות.

אני ניגשתי היום לשאלון 004, וזה היה נראה פשוט כמו בדיחה גרועה...

שאלה בטריגונומטריה שהנתונים שנתנו היו מאוד לא ברורים ולא היה שרטוט(ככה שבעצם היה צריך לנחש למה הם התכוונו), בחלק ב שצריך לבחור 2 מתוך 3 שאלות כל השאלות היו באותו נושא, ולא היה שאלה בגידול ודעיכה(שזה משהו קל יחסית וכמעט כולם הסתמכו על השאלה הזאת) שהייתה אמורה להיות על פי המיקוד...

בכלל כל הקטע הזה שעשו בחינה חדשה כל כך מהר זה פשוט טימטום של משרד החינוך.

מישהי התקשרה למשרד החינוך ואמרה שהיא מורה ושתלמיד שלה הראה לה טופס שיכול להיות שזה טופס של בגרות. בלי לאמת את זה אפילו משרד החינוך עשה דרמה רצינית..ועשו מבחן חדש תוך כמה שעות(למרות שלפי הטופס נראה כאילו בנאדם אחד ישב על זה 10 דקות), ועוד החליטו להפיץ אותו דרך האינטרנט...מה שיבטיח את זה שיפרצו וישיגו את זה קודם.

בסופו של דבר לא נראה לי שבאמת היו הרבה(אם בכלל) שהצליחו להשיג את זה קודם..בגלל פאשלה נוספת של משרד החינוך - שכצפוי, השרת שלהם קרס עוד לפני שהם שמו בו בכלל את המבחן.

ואז גם כשכבר המבחן התחיל באיחור וכל הלחץ והכל וכשכולם כבר לא מרוכזים...פתאום מגלים שהשאלות לגמרי בלתי מובנות ושאין באמת בחירה כמו שהיה אמור להיות(רק בחירה בין שאלות שונות באותו נושא).

אותי אישית הכי הצחיק שאנשים התלוננו שההשפעה של הרטלין תרד...

אולי זה נשמע מצחיק, אבל זה דיי רציני...ויכול להתבטא בהבדל גדול מאוד בציון.

פורסם

לפני כמה שבועות פורסם בידיעות אחרונות בדיקה שעשו עם שאלוני בגרויות של כמה מקצועות מה40 שנה האחרונות.

ברוב המקצועות, ובמיוחד במתמטיקה, ראו בבירור עלייה משמעותית מאוד ברמה, במיוחד בשנים האחרונות.

אני ניגשתי היום לשאלון 004, וזה היה נראה פשוט כמו בדיחה גרועה...

שאלה בטריגונומטריה שהנתונים שנתנו היו מאוד לא ברורים ולא היה שרטוט(ככה שבעצם היה צריך לנחש למה הם התכוונו), בחלק ב שצריך לבחור 2 מתוך 3 שאלות כל השאלות היו באותו נושא, ולא היה שאלה בגידול ודעיכה(שזה משהו קל יחסית וכמעט כולם הסתמכו על השאלה הזאת) שהייתה אמורה להיות על פי המיקוד...

בכלל כל הקטע הזה שעשו בחינה חדשה כל כך מהר זה פשוט טימטום של משרד החינוך.

מישהי התקשרה למשרד החינוך ואמרה שהיא מורה ושתלמיד שלה הראה לה טופס שיכול להיות שזה טופס של בגרות. בלי לאמת את זה אפילו משרד החינוך עשה דרמה רצינית..ועשו מבחן חדש תוך כמה שעות(למרות שלפי הטופס נראה כאילו בנאדם אחד ישב על זה 10 דקות), ועוד החליטו להפיץ אותו דרך האינטרנט...מה שיבטיח את זה שיפרצו וישיגו את זה קודם.

בסופו של דבר לא נראה לי שבאמת היו הרבה(אם בכלל) שהצליחו להשיג את זה קודם..בגלל פאשלה נוספת של משרד החינוך - שכצפוי, השרת שלהם קרס עוד לפני שהם שמו בו בכלל את המבחן.

ואז גם כשכבר המבחן התחיל באיחור וכל הלחץ והכל וכשכולם כבר לא מרוכזים...פתאום מגלים שהשאלות לגמרי בלתי מובנות ושאין באמת בחירה כמו שהיה אמור להיות(רק בחירה בין שאלות שונות באותו נושא).

אולי זה נשמע מצחיק, אבל זה דיי רציני...ויכול להתבטא בהבדל גדול מאוד בציון.

שני בעיות:

האתר קרס אחרי שהקובץ עלה, מהסיבה הפשוטה שכל מנהל בכל בית ספר בארץ ניסה להשיג אותו, בנוסף לכמות עצומה של הורים ותלמידים שנכנסו לאתר כדי לבדוק באיזו שעה הבחינה (כי הרבה בתי ספר לא פרסמו חדשה בנושא ולא התקשרו ולא כלום).

זה לא סתם לעשות דרמה, התקשרו לתלמיד שטען שיש לו את המבחן, וביקשו ממנו לעבור על השאלות אחת-אחת, והשאלות היו זהות, כלומר כן הגיע אליו העתק של המבחן.

היה קטסטרופה ל-007. מזל שאני ב-3 יחידות.

פורסם

בכלל כל הקטע הזה שעשו בחינה חדשה כל כך מהר זה פשוט טימטום של משרד החינוך.

מישהי התקשרה למשרד החינוך ואמרה שהיא מורה ושתלמיד שלה הראה לה טופס שיכול להיות שזה טופס של בגרות. בלי לאמת את זה אפילו משרד החינוך עשה דרמה רצינית...

כשמישהו מתקשר למשרד החינוך ואומר שנמצא אצלו עותק של הבחינה, מקריא כמה מהשאלות ובמשרד החינוך רואים שאכן מדובר בשאלות מבחינה שעוד לא התקיימה ואף אחד לא אמור היה להיות מודע לשאלות שיופיעו בה, לא קשה להגיע למסקנה המאוד הגיונית ומתבקשת שהבחינה דלפה. הרי ברור לי ולך שמי שהתקשר לא ניחש 5 שאלות, ובמקרה אותן השאלות שהקריא הופיעו בבחינה...

אני אישית בדעה שהיה צריך לקיים את הבחינה כמתוכנן. הביצוע, לעומת זאת, היה כושל ביותר לדעתי (או מוצלח ביותר, ציון 10, לדעת מנכ"ל משרד החינוך. כל אחד והדעה שלו). השימוש בשרתים שהועלו באופן מזורז + החלטה על הדפסת השאלונים בלי הכנה מקדימה מספקת בבתי הספר = בלאגן היסטרי. ברור לי שלהדפיס בין לילה 80 אלף עותקים של בחינה זה לא משהו בר השגה. אבל לפחות יכלו להעתיק לכל בית ספר עותק אחד, או להעביר את הבחינה על דיסק בדואר שליחים מהיר ולהשתמש בשרת רק כמוצא אחרון.

ומי שיטען שהדחייה בשעה לא הזיקה וזאת סתם תירוץ - אני אסכים איתו לחלוטין. אבל חוץ מהדחייה הייתה גם אווירה של חוסר אונים, וראו שהבית-ספר לא מסוגל לתפקד. לכן, האווירה בבית-הספר הייתה הבעיה, וגם אם תלמידים הגיעו רגועים לבית-הספר - חוסר האונים של המערכת גרם להם להילחץ משהו.

פורסם

בידיעות אחרונות הייתה כתבה על הקטע של האם בכלל הבחינה דלפה.

לפחות על פי הכתבה, משרד החינוך אומר שהם עדיין לא אימתו את זה בכלל, ולא הגיעה אליהם שום שאלה מהבגרות. כך שאם הכתבה אכן נכונה, היה מדובר רק בחשש שממש לא בטוח שנכון...

אמרו שאחרי הבגרות יאספו את הכספות שבהם נשמרו המעטפות עם הבחינות בגרות ויבדקו שכל המעטפות שלמות ולא נפתחו כדי לדעת אם אכן נגנבו טפסים(למרות שבכל מקרה קיים הסיכוי שכבר בדפוס או אפילו בהכנת הבחינה היו דליפות ככה שזה לא יכול לפסול לגמרי את הסיכוי, אבל זה יוכל אולי לאשר האם באמת דלפה הבחינה אם היא דלפה לאחר סגירת המעטפות).

פורסם
  • מחבר

אם ישנה עלייה ברמה כל הכבוד למשרד החינוך. השלב הבא מועד ב' יותר קשה והציון האחרון קובע. בנוגע לבגרות ב-4 יחידות חלפו מספר שנים מאז שניגשתי לשאלון 004, אבל לא ראיתי בו שום דבר קשה. לא נתנו שרטוט. אפשר לחשוב. כתבו משולש חד זווית חסום במעגל. איזה עוד שרטוט אתה צריך? קח סרגל ושרטט משולש חד זווית. שאלה 3 לא קשה בכלל. סעיף א' בדיחה "הבע באמצעות K את תחום הגדרה של הפונקציות". במקום מספר תשתמש ב-K ותעשה את הפעולות כאילו מדובר במספר. הכי קל. לא צריך לחשב כלום. אפילו לא צריך מחשבון. לסעיף ב' קיבלתם את התשובה בגוף השאלון. הצב K=2. כלומר אם בסעיף הקודם לא קיבלת K=2 טעית. גם אם התלמיד בשיא השוק ולא הבחין בתשובה הוא עדיין יכול לענות על 50% מהתרגיל.

אגב, זה שאתם בניתם על חסדים של משרד החינוך ולא למדתם נושאים קשים כי לפי המיקוד "אמור" להופיע תרגיל קל בגידול ודעיכה זו בעיה שלכם בלבד. משרד החינוך לא אשם.

פורסם

כל שנה בוכים על קושי של הבגרות. קיימות שתי אפשרויות: הרמה של הבגרות עולה בהדרגה או האפשרות היותר סבירה מדובר בלחץ בלבד. מחר, אחרי שינה טובה, שב על הטופס ותראה שהוא פחות או יותר באותה רמה בהשוואה לבגרויות הקודמות.

כל שנה?

אני לא שמעתי שמתלוננים כל שנה על מתמטיקה

לא יודע מה אתה שמעת אבל הפעם זה רציני

תראה מה יואל גבע אמר "לטענת מורה המתמטיקה המיתולוגי יואל גבע, חלק מהשאלונים שחוברו היו קשים מאוד. "שאלון 004 ו-007 הם קשים, וגם שאר השאלונים הם לא פיקניק", טוען גבע ומוסיף, "הם לא רק קשים הם גם מתישים, ארוכים, וכוללים הרבה מאוד עבודה".

פורסם
  • מחבר

חפש כתבות ישנות.

גבע יכול להגיד מה שהוא רוצה. הוא מפרסם את המותג היקר והבלתי משתלם בעליל שלו. אם אני הצלחתי ברבע שעה לפתור 2 תרגילים בבחינה הלא אנושית 004 אין שום סיבה שתלמיד אשר למד לבגרות לא יצליח להתמודד עם השאלון. שאלה 3 זו בסך הכל שאלה הדורשת הבנה של החומר כמעט בלי חישובים.

שאלה "לא אנושית" 3 סעיף א: תחום הגדרה. זהו. לא אומרים תמצאו את הערך של K. אומרים לעשות את הדרך כאילו במקום K יש מספר.

סעיף ב': נקודות חיתוך. מה הבעיה?

סעיף ג': בסך הכל להציב במקום K את הספרה 2 ולחפש נקודות חיתוך עם הצירים. זהו. מקבלים את הנקודות בחישוב קליל ורואים תוך שנייה איזה גרף מתאים.

סעיף ד: גזירה ותחומי עלייה וירידה של פונקציה אחת בלבד.

במילים אחרות הפונקציות הכי פשוטות עם מינימום עבודה. רק חשיבה והבנת הנקרא.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים