נהיגה באוטומט (או Highway hypnosis). - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נהיגה באוטומט (או Highway hypnosis).


shuy

Recommended Posts

יש לי רישיון למעלה מ-13 שנה ואני נוהג כל יום די הרבה (100 ק"מ +/-).

בחודשים האחרונים אני שם לב לתופעה די מלחיצה אצלי, אני נכנס לרכב, נוסע ומגיע למחוז חפצי, אבל בהרבה מאוד מהמקרים אין לי כמעט שום זיכרון מהנהיגה עצמה (מעין איבוד זמן), אני סומך על עצמי (אני אוחז בהגה מספיק זמן ע"מ שאני אסמוך גם אל ה"אוטומט" שלי), אבל זה עדיין מפחיד, והייתי מאוד רוצה לצמצם את התופעה הזאת אצלי.

ממחקר באינטרנט הבנתי שיש שם לתופעה הזאת והיא נקראת Highway hypnosis -

http://en.wikipedia.org/wiki/Highway_hypnosis

שאלה, כמה מכם חוו את זה, ומה אתם עושים ע"מ להלחם בזה, אם בכלל?

הערה:

שמיעת מוסיקה או פתיחת חלון לא מסייעת לי בהתמודדות עם הבעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רישיון למעלה מ-13 שנה ואני נוהג כל יום די הרבה (100 ק"מ +/-).

בחודשים האחרונים אני שם לב לתופעה די מלחיצה אצלי, אני נכנס לרכב, נוסע ומגיע למחוז חפצי, אבל בהרבה מאוד מהמקרים אין לי כמעט שום מהנהיגה עצמה (מעין איבוד זמן), אני סומך על עצמי (אני אוחז בהגה מספיק זמן ע"מ שאני אסמוך גם אל ה"אוטומט" שלי), אבל זה עדיין מפחיד, והייתי מאוד רוצה לצמצם את התופעה הזאת אצלי.

ממחקר באינטרנט הבנתי שיש שם לתופעה הזאת והיא נקראת Highway hypnosis -

http://en.wikipedia.org/wiki/Highway_hypnosis

שאלה, כמה מכם חוו את זה, ומה אתם עושים ע"מ להלחם בזה, אם בכלל?

הערה:

שמיעת מוסיקה או פתיחת חלון לא מסייעת לי בהתמודדות עם הבעיה.

בוא נגיד שהשנתיים האחרונות מבוססות לגמרי על ההתנהגות הזאת,

אני מרגיש מהופנט מאשר שולט בעצמי ואני כמעט לא זוכר דברים שעשיתי אפילו לפני 2 דקות!

חשבתי שזה רק אני :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לי זה קורה הרבה.

תנסה להתעסק בדברים שקשורים לכביש כמו לחשוב למה הדביל הזה נוסע 80 בנתיב השמאלי או למה הוא עוקף מימין כשהנתיב השמאלי לעקיפה פנוי או סתם לא יודע מה.. :) אולי תקצר לעצמך את החיים בכמה שנים מכעס, אבל לפחות לא תקצר אותם במידי אם יקרה משהו פתאומי בזמן ההיפנוזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי זה מפחיד לעלות על ההגה ולא לזכור שום דבר מהנהיגה עצמה.

אח"כ מתעוררות השאלות "האם אני בטוח שעברתי את כל הרמזורים בירוק?", "האם אני בטוח שעצרתי בכל שלטי העצור?", תאונה אני יודע שלא עשיתי, ועד עכשיו (טפו-טפו) אין דוחות בדואר ככה שאני די בטוח שאני נהג זהיר גם בלי לזכור את זה, אבל זה מפחיד לנהוג ככה.

באופן כללי אני אדם מאוד אחראי ומכל המקומות שאני מוכן "לאבד זמן" על הכביש זה לא אחד מהם, כשאני עולה על ההגה אני רוצה להיות במודעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא יודע להגיד ששכחתי לגמריי כל מה שעשיתי בזמן הזה (שוב אני לא נהג וותיק בכלל ) ,אבל אני יכול לומר שכאשר אני נוהג ברכב אוטומטי ,אני מרגיש קצת משוחרר מדיי ,כאילו אני לא עושה כלום ,אולי (טפו-טפו-טפו ) בסופו של דבר זה יכול להוביל למצב כזה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חחח כמה טוב לדעת שיש עוד כמוני...

זה לא קורה לי הרבה אבל לפעמים אני "מתעורר" מאחוריי ההגה ואני ממש מקווה שהנסיעה עד לכאן היתה בסדר ולא עברתי באדום או דברים דומים.

הקטע אצלי הוא שרוב הכבישים הם עם נתיב אחד ומלא פניות ולרוב בלי שוליים ככה שלפעמים זה ממש מפחיד "להתעורר" באמצא איזה פניה וכאלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי זה מפחיד לעלות על ההגה ולא לזכור שום דבר מהנהיגה עצמה.

אח"כ מתעוררות השאלות "האם אני בטוח שעברתי את כל הרמזורים בירוק?", "האם אני בטוח שעצרתי בכל שלטי העצור?", תאונה אני יודע שלא עשיתי, ועד עכשיו (טפו-טפו) אין דוחות בדואר ככה שאני די בטוח שאני נהג זהיר גם בלי לזכור את זה, אבל זה מפחיד לנהוג ככה.

באופן כללי אני אדם מאוד אחראי ומכל המקומות שאני מוכן "לאבד זמן" על הכביש זה לא אחד מהם, כשאני עולה על ההגה אני רוצה להיות במודעות.

לדעתי, אתה באמת צריך להתמקד בלהיות אחראי וזהיר מאשר לזכור את מה שעשית.

ניסית לחפש מאמרים אקדמאיים בנושא?

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed

אוליי תוכל למצוא סטטיסטיקות מתאימות, שיסירו דאגות מלבך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם אני נוסע בממוצע כ-35 אלף בשנה, וזה קורה לפעמים.

במיוחד כשאני מדבר בטלפון בזמן הנהיגה, אז אני משתדל למעט.

כשאני סתם נוהג, אני מוצא שנהיגה קצת יותר נמרצת מפחיתה תחושת ישנוניות וגם פחות גורמת לתופעה שתיארת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דוקא מהנסיון שלי כשאתה נוהג במצב הזה, אתה נוהג בסדר גמור, כולל לעצור ברמזורים ובתמרורי עצור.

בחלק הראשון של השירות שלי בצבא הייתי נהג בוס. היו לי הרבה נסיעות, כולל לא מעט נסיעות מרכז-צפון ארוכות, ולפעמים היו עם נוסעים ולפעמים לא במצב שיש שיחה או משהו. מעולם לא נתקלתי בתלונות מאף אחד. קרה לי לפעמים ש"התעוררתי" באמצע, בעיקר ברמזורים משום מה, בדר"כ אחרי שעצרתי.

כמו כן מצאתי שיש שני דברים שעוזרים מאוד להשאר "מפוקס". הראשון זה לדבר עם מישהו. גם בטלפון (עם דיבורית כמובן :)). השאלה אם יש לך מישהו לדבר איתו שיחות נפש ארוכות באמצע היום.

הדבר השני זה להתעצבן. להתעזצבן על איכות הכביש, על הנהגים שנוסעים לאט במסלול השמאלי, על נהגי משאית מטורפים או על נהגים שלא מאותתים. הבעיה היא הנסיעה ככה מאוד מעייפת ואתה יוצא סחוט ועם רצון עז להתחיל לעשן. ;D

דבר נוסף שלפעמים עוזר ותלוי מאוד בזמן שיש לך זה לעצור להתרעננות. פשוט לצאת, לשחרר את השרירים ברגליים ואת הגב, לשתות משהו קר או לאכול משהו קל. אישית מצאתי שזה עוזר רק בחלק מהפעמים ולפעמים רק למשך זמן קצר אח"כ, אבל זה טוב בלי קשר. אם אתה מפחד שלא תזכור שרצית לעצור, תקבע לעצמך בראש מקום שאתה רוצה לעצור בו וזה יגרום לך לעשות את זה באופן אוטומטי כמעט, אפילו יגרום לך לא להכנס למצב הזה בגלל המחשבה שאתה צריך לעצור במקום שקבעת (עזר לי לפחות). אולי אתה יכול לשים לעצמך תזכורת בטלפון לעוד X זמן, למרות שזה לא ניסיתי מעולם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי רישיון משהו כמו 4 שנים כבר, ואני בהחלט מכיר את התופעה.

אני נוהג רק באוטומט [הגיר], ושמתי לב כבר מזמן מזמן שכל עוד אני לבד, אני פשוט לא מרוכז בשומדבר אחר חוץ מתהליך הנהיגה עצמו. הרבה פעמים קורה לי שפתאום אני קולט שבדקות הקרובות לא הייתי מרוכז בכלום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בניגוד להצעות קודמות בהן הציעו לך 'להתעצבן' על נהגים או מע"צ ,

אני מציע לך לתרגל את עצמך לחזות טעויות של נהגים אחרים סביבך טרם שהתרחשו. כל הזמן. בכל מקום - בעיר ובכביש מהיר.

זה הופך לאתגר, כך שאם נהג כלשהו עשה טעות ונכנס למסלול שלך באופן לא זהיר,

והפתיע אותך - אתה אשם, לא הוא, כי לא הצלחת לחזות את התנהגותו מראש.

אתה כמובן צריך 'להכיר' כל הזמן מה קורה מסביבך, ** כולל מאחור ** תוך שימוש תדיר במראות לשם כך.

תתפלא כמה שזה יעיל - במשך הזמן ועם מספיק נסיון בנהיגה (שכנראה יש לך)

אתה מפתח חוש שישי לצפות מראש את התנהגותם של נהגים מסביבך.

הכוונה למצב שבו המוח קולט משהו לא בסדר אבל לא מתרגם זאת לידיעה ברורה, אלא רק לאיתות על צורך בתשומת לב.

לדוגמא: נסיעה לא בקו ישר, אי רציפות במהירות, הססנות כלשהי, ישן מידי, עם פנס חסר ...

רכב משתדל לעקוף יותר מידי ...

בעיר אתה שם עין ומנסה לחזות גם טעויות של הולכי רגל בסביבתך הקרובה, וזה קורה המון ..

מבלי שתדע להגדיר זאת זה נקלט, ומופעל מעין פעמון אזהרה מבלי לדעת למה.

אם ה'אזהרה' מתממשת והיית מוכן לאירוע, אתה טופח לעצמך על השכם ומרגיש כמו נהג מירוצים (בצדק).

אם לא, אתה נוזף רק בעצמך, כי אתה נכשלת, לא הנהג שעל ידך.

בנוסף למצב של ערנות תמידית שנכפה עליך כל הזמן, אתה לא מתעצבן בכלל על אף אחד, וזה יתרון ענק.

כמובן שגם הגברת מהירות מעלה את האדרנלין ועימו את רמת הערנות והמודעות לנעשה בכביש, אבל זה כבר סיפור אחר.

אני נוהג בשיטה הזו שנים, שני כלי הרכב שלי לא מבוטחים בכלל (פרט לחובה כמובן), בלי תאונות, ואחד מהם אינו זול (השני כבר התישן),

ואני רגוע לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...