U2410 - pink/green issues והאים DELL במדיניות ההחלפה במסגרת אחריות מפירה את החוק - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

U2410 - pink/green issues והאים DELL במדיניות ההחלפה במסגרת אחריות מפירה את החוק


mikyl

Recommended Posts

לא אתעמק בנושא pink/green issues של U2410. למי שחושב ברצינות לקנות את המסך הזה, אני ממליץ בחום להשתמש ב-GOOGLE ולהקדיש קצת זמן לקריאה.

במקום זה אספר את הסיפור שלי. ב-04/04/2010 קניתי את ה-U2410. הגעתי הביתה, חיברתי למחשב דרך DVI והבנתי ש"זכיתי" ב-DELL LOTTERY. ניסיתי לכייל את המסך, אפילו קניתי את ה-I1 DISPLAY 2. קיבלתי צבעים יפים, הצלחתי לפתור את הבעיה של צריבה בעיניים, אבל גוונים ירקרק בצד שמאל וורוד בצד ימין על רקע לבן נשארו.

ואז, ב-07/04/2010 פניתי לתמיכת DELL. הגעתי למרכזנית, שרשמה את המס' סידורי של המסך והבטיחה שיחזרו אלי באותו יום (רביעי) או למחרת. חיקיתי עד ליום שני, ומכיוון שאף אחד לא חזר, התקשרתי שוב. הפעם ענתה לי טכנאית בשם אנה בוקובסקי. אחרי בירור ישר הבטיחה לשלוח לי מסך חלופי. איזה שירות מצוין!

את שולחת לי מסך חדש?

לא, מחודש.

רגע רגע, אבל מסך אצלי רק כמה ימים!

מ-DELL אתה לא תקבל מסך חדש, רק מחודש. זאת המדיניות. אם אתה רוצה אחד חדש, תפנה לחנות, שממנה קנית.

איזה עצבים! דיברתי עם החנות, והם ניסו להחזיר אותי ל-DELL. אבל אחרי וויכוח הסכימו לדבר עם DELL ולנסות לעזור. כרגע אני מחכה לתשובה.

בינתיים התחלתי לבדוק את המצב, וזה מה שמצאתי:

אחריות ושירות לאחר מכירה

על התיקון שיבוצע במוצר שהתקלקל בתקופת האחריות, להחזיר את המוצר למצב בו היה לפני הקלקול כשאם נדרשה החלפת חלקים, החלקים יהיו מקוריים וחדשים.

יצרן/יבואן שאינו יכול לתקן את המוצר באופן שיחזיר את המוצר למצב שלפני התיקון, או אינו יכול לתקן בחלקים שאינם חדשים ומקוריים, עליו לספק לצרכן מוצר חדש זהה או מסוג דומה ושווה ערך, או יחזיר את התשלום ששילם הצרכן בעד הנכס - לפי בחירת היצרן/יבואן.

http://shil.haifa.ac.il/shil2/jsp/general/Article.jsp?aid=1419&cid=15

לפי זה מדיניות של היא עבריינית?

ודבר נוסף. מכיוון שלא קיבלתי תעודת אחריות בחנות, בקשתי מהטכנאית להסביר לי, מה היא כוללת. לא הייתה לה תשובה. האים ב- תעודת אחריות זה מסמך סודי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי נוסח זה, כל החברות עברייניות. כי אף אחד לא מתחייב שתקבל מוצר חדש או חלק חדש. זה מקובל לחלוטין לתת מחודש. מצד שני, יכול מאוד להיות שכן תקבל חדש (מנסיון). הם רק לא מתחייבים על כך.

זה לא נשמע הגיוני לחייב יצרן לתת מוצר חדש תמורת משומש ובלוי (נגיד שהמסך היה בן שנתיים וחצי)?

מצד שני, במקרה שלך כשהמסך הוא בן כמה ימים בלבד, זה הגיוני להתעקש על מסך חדש.

מאחל לך בהצלחה ותמשיך לעדכן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה,

זה הנוסח אוריגינלי מאתר של משרד התעשייה המסחר והתעסוקה:

חובות היצרן או היבואן לאחר המכירה

תיקון

א. חובה לתקן כל קלקול שהתגלה במוצר במהלך תקופת

האחריות ללא תשלום לרבות החלפת המוצר או חלקים

אלא אם הוכיח היצרן או היבואן כי מקור הקלקול ממנו

בנזק מכוון שגרם הצרכן.

ב. לאחר התיקון חובה לתת לצרכן אישור בכתב על מהות

התיקון

ג. התיקון חייב להיות באופן שיחזיר את המוצר למצב בו

היה אלמלא הקלקול

ד. במקרה בו נדרשה החלפה של חלק במוצר, החלק

המוחלף חייב להיות חדש ומקורי.

ה. לא תיקן היצרן /יבואן את המוצר או לא סיפק חלפים

חדשים ומקוריים הוא חייב לספק לצרכן מוצר חדש זהה

או שווה ערך או להחזיר לצרכן את כספו לפי בחירת

היצרן.

http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/ACBBA373-242C-4E66-9C1E-54DE1E03E051/0/midaletakanot.pdf

האים פספסתי משהו? האים אנף המחשבים קיבל פטור? אילו תיתפס לא עוצר ב-"עצור", האים תטען, שכולם לא עוצרים?

אשמח לשמוע את דעתכם.

זה לא נשמע הגיוני לחייב יצרן לתת מוצר חדש תמורת משומש ובלוי (נגיד שהמסך היה בן שנתיים וחצי)?

דבר ראשון, חוק מחייב אחריות של שנה. אם יצרן/יבואן נותנים אחריות נוספת, חייבים לפרט מה היא. וזה נשמע הגיוני לקבל תמורת מסך בן חודשיים (אני כבר לא מדבר על בן יומיים) אחד בן שנתיים וחצי?

אבל כול זה לא רלבנטי. אם חוק קבע "מוצר חדש", אז חייב להיות חדש. זה נשמע הגיוני לשלם קרוב ל-100% מסים על הרכב? לי לא, אבל אנחנו משלמים.

אני לא עורך דין, תתקנו אותי, אים אני לא צודק.

בחזרה למקרה שלי. אחרי יומיים של טלפונים ביני ובעל החנות, שלחו אותי למחסן של אומניטק (יבואן). הם פתחו קריאה מול עם הערה, ש"לקוח מבקש מסך חדש בלבד ולא מחודש". אעדכן אתכם בהתפתחויות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האים פספסתי משהו? האים אנף המחשבים קיבל פטור? אילו תיתפס לא עוצר ב-"עצור", האים תטען, שכולם לא עוצרים?

לא אמרתי שזה בסדר. רק אמרתי שזה המצב.

אשמח לשמוע את דעתכם.דבר ראשון, חוק מחייב אחריות של שנה. אם יצרן/יבואן נותנים אחריות נוספת, חייבים לפרט מה היא.

יש מוצרים רבים שעליהם לא נותנים אחריות לא של שנה ולא של שבוע...

וזה נשמע הגיוני לקבל תמורת מסך בן חודשיים (אני כבר לא מדבר על בן יומיים) אחד בן שנתיים וחצי?

לא, ממש לא. בפועל זה גם לא קורה. כי לרוב אחרי שנתיים וחצי בשוק, המוצר כבר לא נמכר כחדש.

אבל כול זה לא רלבנטי. אם חוק קבע "מוצר חדש", אז חייב להיות חדש.

מסכים. בגלל זה הנושא בהחלט מסקרן אותי.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מוצרים רבים שעליהם לא נותנים אחריות לא של שנה ולא של שבוע...

מאתר של משרד התמ"ת:

מהם המוצרים להם חייבים לתת על פי התקנות תעודת אחריות ולספק שירות לאחר המכירה?

כל מוצרי החשמל, האלקטרוניקה והגז החדשים וכן גם

מנגנונים מכניים וחשמליים ברהיטים ובתנאי שמחיר המוצר

לצרכן גבוה מ-150 ₪.

נדמה לי שמסכי מחשב מתאימים להגדרות האלה. שימו לב, מדובר גם על "תעודה" בשפה העברית. יש גם דוגמא, איך תעודה צריכה להיראות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להלן התקנות:

http://www.moital.gov.il/NR/rdonlyres/ACBBA373-242C-4E66-9C1E-54DE1E03E051/0/midaletakanot.pdf

גם לי לא רצו לתת תעודת אחריות בעת רכישת 2209WA.

טענו שכיום כבר לא נותנים תעודת אחריות כי "זה מנהג מיושן".

אמרו שהיום תעודת האחריות היא אלקטרונית ומה שקובע זו החשבונית ותאריך הקניה..................

אז מה שווה לי תעודת אחריות שאינני יכול לראות ושבמקרה של חילוקי דעות, אפילו אין לאל ידי להציגה בבית המשפט??

בברכה :jump:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קניתי את המסך הזה באיבורי לפני כמה חודשים והוורדרדות היתה יחסית מוגזמת וגם היו בו פיקסלים שרופים.

הלכתי לחנות ולהפתעתי הרבה החליפו לי במקום לאחד חדש.

בחדש לא היו פיקסלים שרופים וגם והוורדרדות היתה כמעט לא מורגשת בהגדרות רגילות (אם לא היו לי עיניים רגישות במיוחד ולא הייתי מחפש את זה רוב הסיכויים שהייתי מפספס את קיומו).

סך הכל הייתי מרוצה מהמסך השני ורוב הסיכויים שאם היו מחליפים לי אותו שוב הייתי נופל על אחד פחות מוצלח, לכן לא היה הגיון בלהחליף אותו.

אם אתה חושב שהוורדרדות מוגזמת אז תחליף בחנות.

אם החנות תעשה לך בעיות תפנה לDELL.

אל תתעקש על מסך חדש מDELL, ואל תדאג אתה לא תקבל משהו "משומש".

המסכים המחודשים שלהם הם כמו חדשים ולרוב יותר מוצלחים ממסכים "חדשים" עם תופעות מוגזמות.

מסך מושלם לגמרי לא תקבל כי לא קיים כזה דבר, אבל אתה כן יכול (ורצוי מאוד) להחליף לאחד מוצלח יחסית.

כשתיפול על אחד כזה אתה יכול להיות מרוצה מהאיכות הכללית יחסית למחיר ולהינות ממנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנושא של תעודת אחריות, מאתר של המועצה הישראלית לצרכנות:

שאלה

לא קיבלתי תעודת אחריות תואמת גם לאחר שדרשתי לקבל אותה. מה עלי לעשות?

במקרה זה עליך לשלוח דרישה בדואר רשום, שאם לא תקבל את תעודת האחריות אתה שומר

לעצמך את הזכות לתבוע פיצוי עונשי של עד 10,000 ₪ כפי שיקבע בית המשפט.

http://www.consumers.org.il/?catid=%7B7A4D7610-0DD2-4D09-ABD4-95E9EB75DE02%7D

הפיצוי לדוגמא (פיצוי עונשי)

ב-24.10.07 נכנס לתוקף תיקון מס' 21 לחוק הגנת הצרכן המאפשר לצרכן לתבוע עסק בשל הפרה של הוראות החוק המנויות בסעיף 31א . התיקון מאפשר לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק עד 10,000 ₪, ועד 50,000 ₪ אם מדובר בהפרה חוזרת או נמשכת. מטרת החוק החדש: לעודד צרכנים לפנות לבית המשפט ולעמוד על זכויותיהם תוך שיפור הכדאיות הכלכלית של הגשת תביעה משפטית נגד העוסק. במקביל - גם להעניש, לחנך ולהרתיע בתי עסק מפני הפרות המהוות עבירה פלילית.

http://www.consumers.org.il/?catid={3600C09D-BE48-4C2B-8CFB-8D9978AD5D61}

אם אתה חושב שהוורדרדות מוגזמת אז תחליף בחנות

ניסיתי, שלחו אותי לאומניטק (היבואן).

אל תתעקש על מסך חדש מDELL, ואל תדאג אתה לא תקבל משהו "משומש".

המסכים המחודשים שלהם הם כמו חדשים ולרוב יותר מוצלחים ממסכים "חדשים" עם תופעות מוגזמות.

למה?!

מדובר במסך, שנמצא אצלי ימים ספורים! ומחודש זה כן "משומש", שמישהו כמוני החזיר ל-DELL! תעקוב אחרי השרשור בפורום של . יש שם אנשים, שהחליפו מסכים 4/5/6 פעמים!

אמרת ששלך החליפו בחדש? חוץ מזה, החוק מחייב אותם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז מה שווה לי תעודת אחריות שאינני יכול לראות ושבמקרה של חילוקי דעות, אפילו אין לאל ידי להציגה בבית המשפט??

אתה יכול לראות את תנאי האחריות המלאים באינטרנט. תדפיס אותם, תדפיס את תאריך תוקף האחריות (גם באינטרנט, נבדק לפי מספר סידורי), ובצירוף חשבונית הקנייה, יש לך את כל המסמכים שאתה צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני קניתי את המסך הזה באיבורי לפני כמה חודשים והוורדרדות היתה יחסית מוגזמת וגם היו בו פיקסלים שרופים.

הלכתי לחנות ולהפתעתי הרבה החליפו לי במקום לאחד חדש.

בחדש לא היו פיקסלים שרופים וגם והוורדרדות היתה כמעט לא מורגשת בהגדרות רגילות (אם לא היו לי עיניים רגישות במיוחד ולא הייתי מחפש את זה רוב הסיכויים שהייתי מפספס את קיומו).

סך הכל הייתי מרוצה מהמסך השני ורוב הסיכויים שאם היו מחליפים לי אותו שוב הייתי נופל על אחד פחות מוצלח, לכן לא היה הגיון בלהחליף אותו.

ארט,שתי שאלות:

1.באיזה סניף של איבורי קנית?

2.הרבה משתמשים בפורומים מתלוננים שהמסך "מזמזם" בצורה בלתי נסבלת אם מורידים את הבהירות.האם נתקלת בתופעה זו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה?!

מדובר במסך, שנמצא אצלי ימים ספורים! ומחודש זה כן "משומש", שמישהו כמוני החזיר ל-DELL! תעקוב אחרי השרשור בפורום של . יש שם אנשים, שהחליפו מסכים 4/5/6 פעמים!

אמרת ששלך החליפו בחדש? חוץ מזה, החוק מחייב אותם!

הכל בראש. פסיכולוגיה נטו. באלקטרוניקה אין שום הבדל בין מסך "מחודש" למסך חדש. פשוט אין. אם אתה מקבל מסך "מחודש" רשמי של , כלומר מסך שעבר תיקון מקצועי במפעל, אני לא רואה שום סיבה לסרב. סביר להניח שתקבל מסך תקין לחלוטין שיעבוד שנים רבות. אם לא תמשיך להחליף עד שתקבל אחד טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארט,שתי שאלות:

1.באיזה סניף של איבורי קנית?

2.הרבה משתמשים בפורומים מתלוננים שהמסך "מזמזם" בצורה בלתי נסבלת אם מורידים את הבהירות.האם נתקלת בתופעה זו?

1) מול קניון רמת גן.

2) מזמזם ??? אתה מתכוון שהוא משמיע קול ממש או רעשים בתצוגה ?

בכל מקרה לא שמתי לב לכזה דבר.

מצד שני לא הורדתי הרבה את הבהירות וכמעט תמיד יש מוזיקה סרט או ברקע.

מה בדיוק אני צריך לעשות כדי לבדוק את זה ומה בדיוק אמור לקרות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכול בראש? אז למה חוק בארץ מחייב "החלק המוחלף חייב להיות חדש ומקורי"? ולמה ב-USA אסור למכור refurbished בתור חדש ומוצרים חייבים להיות relabeled as refurbished? אתה יודע למה? כי יש הבדל במחיר! האים היית מוכן לקנות מוצר מחודש במחיר של חדש? אני שילמתי מחיר מלא עבור מוסך חדש. למה אחרי יומיים DEEL מציע לי להחליפו במחודש?

ואם מדברים בנושא ספציפי - U2410 - pink/green issues, הבעיה היא בפנל עצמו. יש יותר מוצלחים ויש פחות. מה לפי דעתך קורה ל-U2410, שחזר לDELL? אתה חושב, שמחליפים לו את הפנל? קשה לי להאמין. אני חושב שבודקים אותו, שמים מדבקה "within specification" ומחזירים למאגר של מחודשים. הכול IMHO.

ואם כבר חייבים להשתתף בהגרלת DELL U2410, אז אני מעדיף לנסות את מזלי במסכים החדשים ולא אלה, שאנשים אחרים החזירו. כי שילמתי עבור כרטיס הגרלת חדשים ולא מחודשים.

אבל נושא של השרשור הוא לא חדש נגד מחודש. שאלתי, האם DELL במדיניות ההחלפה במסגרת האחריות מצפצפת על החוק (וגם עלינו הצרכנים). עד עכשיו נראה שכן.

דבר נוסף שהועלה בדיון, זה סירוב לספק תעודת אחריות כפי שנדרש בחוק. רק על זה אפשר לתבוע את היבואן לפי חוק הגנת הצרכן עד 10000 ש"ח.

פיצוי לדוגמא (פיצוי עונשי) (סעיף 31א)

31א. (א) נקשרה עסקה בין עוסק לצרכן והעוסק הפר, בקשר לאותה עסקה, הוראה מההוראות המפורטות להלן, רשאי בית המשפט לפסוק, בשל אותה הפרה, פיצויים שאינם תלויים בנזק (בסעיף זה – פיצויים לדוגמה), בסכום שלא יעלה על 10,000 שקלים חדשים:

(7) ביקש צרכן מיצרן טובין או מעוסק לקבל תעודת אחריות, כפי שנדרש לפי סעיף 18א(5) – והיצרן או העוסק, לפי העניין, לא מסר תעודה כאמור;

http://www.consumers.org.il/?catid=%7B3600C09D-BE48-4C2B-8CFB-8D9978AD5D61%7D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

2) מזמזם ??? אתה מתכוון שהוא משמיע קול ממש או רעשים בתצוגה ?

בכל מקרה לא שמתי לב לכזה דבר.

מצד שני לא הורדתי הרבה את הבהירות וכמעט תמיד יש מוזיקה סרט או ברקע.

מה בדיוק אני צריך לעשות כדי לבדוק את זה ומה בדיוק אמור לקרות ?

יש תלונות גם על המסך הזה וגם על אחרים עם אותו פאנל,שהספק-כח הפנימי מתחיל להרעיש אם מורידים את הבהירות.זה לא קורה בכל המסכים,אבל לפי התרשמותי ממה שקראתי,בחלק ניכר מהם.הרעש יכול להיות בלתי מורגש עד בלתי נסבל,תלוי

במסך הספציפי וברגישות המשתמש.

כדי לבדוק את זה נראה לי שכל מה שאתה צריך לעשות זה לדאוג שיהיה שקט מוחלט בחדר,ולהוריד את הבהירות לפחות לחצי.אחרי כמה דקות או שעות,(לא ממש יודע),אתה אמור לשמוע את הרעש הזה,במידה והוא קיים אצלך במסך,ולהחליט עד

כמה הוא מפריע,אם בכלל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...