הצצה ל-CATALYST 10.2 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הצצה ל-CATALYST 10.2


djelectric

Recommended Posts

מקור : http://www.hardocp.com

ATI Catalyst מבית , דרייבר התצוגה, הולך לעבור כמה שינויים גדולים בחודשים הקרובים, בעיקר בתחום ה-CrossFireX

הקדמה:

אם אתם חושבים ש- סיימה את תפקידה בהצגת פתרונות גרפיים מתקדמים ל-DirectX 11 עם סדרת HD5000 אז כנראה שאינכם חושבים נכון. החומרה שנותנת לנו את הכח במשחקים לא שווה שום דבר בלי התוכנה שמפעילה אותה. מחובתה המוסרית של לפתח את התוכנה בהתאם לצרכים ולדרישות הלקוחות, לרבות תיקוני באגים ושיפורי ביצועים במשחקים. ישנן כמה תכונות ספציפיות אשר נדרשו מ- ואכן לבקשות הגיימרים יתוופסו תכונות חדשות אשר נועדות לשיפור חויית הגיימינג בעיקר למשתמשי קצה.

1111559-a.jpg

במשך הרבה זמן, נראה כי ישנו חסרון דיי בולט בדרייבר, חסרון אשר לא הוקדש לו תשומת-לב רמה אך כעת זוכה לשיפור מאסיבי, וחסרון זה הוא הדרך להגדרת מערך CrossFireX (טכולוגיה המאפשרת שימוש בשני כרטיסי מסך או יותר). כיום, ברור כשמש בתחום זה ידה של היא על העליונה עם אפשרויות גמישות בהגדרת מערך ה-SLI, כאשר הדרך של ATI הייתה פחות גמישה. מילת המפתח פה היא "הייתה", AMD עושה מאמצים כדיי לא רק להדביק את הפער עם אלא גם כדיי לעקוף אותה בכמות התכונות.

___________________________________________________________________________

ATI CATALYST 10.2 - מה מצפה לנו?

קודם, בואו נעסוק בהשקת 10.2, הדגש הגדול כאן הוא למשתמשי ה-CrossFireX.

בהבטחתה של AMD היא מקיימת, בכל חודש יוצא דרייבר חדש בהתחייבות ובקביעות, דרייבר הCATALYST לכרטיס המסך בעל ליבת AMD שברשותך. שיטה זאת מוכיחה את עצמה כטובה ועובדת מעולה בשביל (לא לשכוח במחודש לחודש ישנן גם גרסאות בטא וRC, לפעמים זוכים בכל שבוע וחצי-שבועיים לראות גרסא חדשה יותר של חבילת ATI CATALYST).

אחת הבעיות הגדולות יותר בפיתוח של דרייבר הוא ההמתנה לחותמת WHQL של מייקרוסופט, חותמת אשר גם דרייברים של וגם של ATI סובלים מהמתנה לה, לפעמים זמן רב בשל סיבות דחופות כמו תיקון המוני או שיפור ביצועים קריטי. לדרייבר שיוצא אחת לחודש, חתימה זאת מערכבת את יציאת הדרייבר וכיום משחקים רבים יוצאים קצת לאחר דרייבר חדש, או כבר בסוף של דרייבר ולפעמים קיימות בעיות של תמיכת במערך CFX, פה בדיוק נכנסת שיטה חדשה של פרופילים ועדכוני CFX שוטפים במיידית, ללא קשר לגרסא הרשמית של הCATLYST, מה שאומר שבמידה ותהיה תקלה כלשהי או חוסר בתמיכה, תמהר AMD ותשחרר את עדכון הCFX, אשר ישירות ייכנס לדרייבר הקיים שלכם במערכת. הסיבה לכך היא פשוט בשל העובדה שהגדרות CFX היא מוטמעות בדרייבר ועל מנת לצפות לשיפור בהן, היית צריך כנראה להמתין לדרייבר הבא, אם לא לזה שאחריו על מנת לקבל את השיפור\התיקון הדרוש לך.

AMD פחות או יותר תפסה את הדרך איך לעשות דברים בפשטות וביעילות גדולה הרבה יותר, Catalyst 10.2 יוציא את פרופילי הCFX שלכם ויכניס אותם לקובץ XML נפרד, ראוי לציין שקובץ זה הינו בינארי בלבד ולא נשמר כקובץ רגיל על מערכת ההפעלה שלכם (כמו SLI) אלא מוטמע בתוך מערתכ הקבצים של הדרייבר, ייקרא "atiapfxx.blb" למי שמעוניין לדעת. AMD הולכת צעד אחד קדימה מNVIDIA ומממשת את הפוטנציאל הטמון במערכת כזאת.

את עדכוני CFX תוכלו לקבל באמצעות קובץ EXE שתורידו ויבדוק לכם במקרה צורך עדכוני CFX ויוריד אותם היישר לתוך הדרייברים שלכם, כך שתקבלו בהקדם האפשרי תמיכת פרופילים למשחקים החדשים ביותר.

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTI2NjM0OTI3OUNvTjhuUlc4SThfMV84X2wuZ2lm

שיפורי -CrossFireX נוספים:

ישנם גם שיפורים אחרים שדרייבר ה10.2 יציג לכם במערך הCFX שברשותכם כאשר הראשונה היא טכנולוגיית ה-PowerPlay אשר חוסכת בחשמל ובגדול, כעת זאת תקבל נפח גם במערכי CFX, כך שתוכלו לחסוך בהוצאות החשמל, בעומס על ספק הכח, ובכלל מהסביבה. בשולחן העבודה הכרטיסים המשניים במערך יכובו וכך תוכלו לחסוך חשמל ושימוש מיותר במשאבי חומרה, כאשר תפעילו משחק שעוני הכרטיס והמתחים יעלו בחזרה ותקבלו את ביצועי ה3D הכל כך חזקים שאתם רגילים אליהם.

http://www.hardocp.com/image.html?image=MTI2NjM0OTI3OUNvTjhuUlc4SThfMV85X2wuZ2lm

מערכי CFX יקבלו את התמיכה המלאה ב-Eyefinity כך שתוכלו להנות מביצועים מעולים ותמיכה טובה גם בשימוש של זו.

AMD פיתחו מחדש את קוד התוכנה לשימוש תלת מימד במערך וכעת תוכלו לקבל קוד חדש שיהווה בסיס להמשך ושיפורי ביצועים במערכי CFX.

כמו כן בדרייבר 10.2 הנכם יכולים להעביר באיכות גבוהה 7.1 ערוצים גם דרך יציאת הDISPLAYPORT בכרטיס.

אז לסיכום הנה הם בראשי פרקים השיפורים הצפויים בדרייבר CATALYST 10.2

*ארכיטקטורה לפרופילי CrossFireX

*ארכיטקטורה חדשה לקוד רב ליבתי

*הטמעת טכנולוגיית PowerPlay במערכים רב-כרטיסיים לחסכון בחשמל ושיפור הטכנולוגיה הקיימת בכרטיסים בודדים.

*תמיכה מלאה של מערך CFX בטכנולוגיית Eyefinity

*אודיו באיכות מלאה דרך יציאת ה-Displayport

בCATALYST 10.3 אני פחות רוצה להתעסק כרגע, הוא יכיל בעיקר שיפורים באייפיניטי, אך גם יביא איתו משהו אחר....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה.

אבל חבל שאין שליטה ידנית בהגדרת הפרופילים או הוספת פרופילים עצמאית, לזה כולם ציפו.

כאילו, הם רק יצרו דרך קלה יותר עבורם לעדכן פרופילים - ללא hotfix. משהו בסגנון של "NVIDIA Profile Update".

לכן אני לא יכול להתחבר למשפט הזה:

הדרך של ATI הייתה פחות גמישה. מילת המפתח פה היא "הייתה"
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...