איכויות שונות בפורמט HD - מחפש אחר התשובה זמן רב - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איכויות שונות בפורמט HD - מחפש אחר התשובה זמן רב


nadavcj

Recommended Posts

הרשה לי לצוטט:

בוא ניקח 2 סרטי 720P, אחד ב 1280X720 ואילו השני ב 1280X544(מאוד נפוץ). השאלה למה מוציאים גרסאות כאלו.

ממה שאני הבנתי זה כתוצאה מעצלנות של מי שעושה את ה RIP. אבל גם אני אשמח לתשובה מנומקת יותר.

אתה מבין שמדובר בעצם לא באיזה הוצאה רשמית של סטודיו בהוליווד, כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב אתם לוקחים את הדיון לכיוון לא קשור. אתם מפספסים את העיקר.

ברור לי שזו לא הוצאה רשמית של הוליווד.

אבל מדובר בפורמט..שזו כן קביעה פורמלית למוסכמה אבסולוטית לגבי איפיון של קבצים.

למשל קבצי DOC הם תמיד יהיו קבצי טקסט שיוצרו ע"י תוכנת וורד

קבצי DOCX תמיד יהיו קבצי טקסט שיוצרו ע"י תוכנת וורד 2007

למה לפורמט HD אין אחידות...זו שאלתי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדב -

מי שמכין את ה-RIPS שאתה מוריד מהאינטרנט הם לא אנשים שאיכפת להם משום "סטנדרט" הם בסך הכל אנשים שרוצים לקחת סרטים, ולהפיץ אותם ברשת, ולשם כך הם דוחסים אותם ומשנים לעיתים את הפורמט/הרזלויציה/האיכות וכו'.

כאשר אתה צופה בסרטים ש-מתיימרים להיות 720P - אין שום ערובה שהם אכן עונים לאיזשהו סטנדרט קיים של מדיה דיגיטלית. זו רק הצהרה של מי שמפיץ אותם.

שנית, גם אם תשווה שני סרטים שהופצו ב- ע"י אותו אולפן הוליוודי, ייתכן שהם יהיו ב-ASPECT RATIO שונה מה שיגרום ל-LETTERBOXING אחר.

יכול להיות סרט רחב ויכול להיות סרט "מרובע" יותר.

זה כבר לא קשור לשום סטנדרט, וזו החלטה כמעט "אומנותית" של יוצרי הסרט - המבאי, הצלם, וכו'. ישנם סרטים שמצלמים אותם כך, וישנם סרטים שמצלמים אחרת. המצלמה עצמה היא שתקבע את ה-ASPECT RATIO ולא המדיה שבה מועבר הסרט.

המצלמה היא שקובעת כמה "נקודות" בכלל יש בכל פריים, ואיך הם פרוסות. וזה לא משנה אם הסרט צולם באופן דיגיטלי או צולם בפילם והומר לדיגיטלי - השורה התחתונה היא שניתן לצלם דרך כל מיני עדשות ובכל מיני טכנולוגיות והדבר יכול לגרום ל-ASPECT RATIOS אחרים.

לכן - השאלה שלך לא רלוונטית בכלל. אתה מחפש סטנדרט איפה שמלכתחילה לא אמור להיות אחד.

720P זה סטנדרט שמדבר על רזולוציה, ולא על ASPECT RATIO. לכן, השאלה אם הסרט עונה לסטנדרט או לא כלל אינה קשורה לשאלה מה גודל ה-"פסים השחורים", אלא מה הרזולוציה של כל פריים. הרזולוציה כוללת גם את הפיקסלים השחורים של הפסים הללו.

לכן, אין תשובה חד-משמעית לשאלה מה ה-"גובה" בפיקסלים של סרט קולנוע בסטנדרטים של 720 או 1080, הוא יכול להיות כל גובה שהוא. בדרך כלל, ישנם מספר פורמטים נפוצים שבהם מצולמים סרטים והם המקור לגיוון שאתה רואה בגודל הפסים השחורים.

כאשר אתה צופה בשידורי שמתיימרים להיות HD - בדרך כלל הסרט יתפוס את כל גובה ה-"פריים" ולא יהיו פסים שחורים כלל. זאת כמובן בתנאי שמי שהקליט והמיר את השידור לקובץ שאתה צופה בו - עשה זאת כמו שצריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובה המפורטת...וזה מה שמחזיר אותי למה שרשמתי בהתחלה. שכך נאמר לי בעבר כשבדקתי את הנושא. שהסרטים השונים מצולמים בצורות AR שונות. וזו הסיבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם נשים רגע בצד עניינים של המרה לקויה - אז כן -

רוב הסרטים שתראה בהם LETTERBOX הם סרטי קולנוע שצולמו ב-AR של 1.85 ומעלה - בעוד שרזולוציות HD הינן תמיד ב-AR של 1.6

המסך היחיד ש-"רחב" מספיק בשביל לשדר AR של סרטי קולנוע ללא LETTERBOX הוא מסך קולנוע, ולשם כך ישנו מקרן שמסוגל להקרין עליו בשלל רזולוציות. לא מאמין שתצליח למצוא מסכים-דיגיטליים ב-AR כאלה - וגם אם כן, זה לא יהיה משנה, בגלל הגיוון הרב שקיים.

סדרות באיכות HD מצולמות רובן ככולן ב-1.6.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאתה אומר (ואני שם בצד את ההמרה הלקויה לפורמטים). אם אני קונה דיסק בלו ריי שיוצר ע"י תעשיית הקולנוע בעצמה, אציג אותם באותו הנגן על גבי אותו מסך. יש מצב שאני אמצע שחלקם מוצגים על פני מסך מלא וחלקם עם פסים שחורים (רזולוציות שונות)

אז אם כך מה ההגדרה הכי מדוייקת לאיכות HD? הרי גם רזולוציה בפורמט זה היא דבר לא קבוע...האם אני צודק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טעות.

היות והמידע הוא דיגיטלי, כל פריים (כולל הפסים השחורים) מאוחסן כפיקסלים (נשים בצד כמובן את עניין הפורמט ואיך באמת המידע עצמו שמור, אבל נסתפק בכך שכך הוא מתורגם למסך). הרזולוציה בסרט שעונה לסטנדרט של HD תהיה לכן תמיד:

1280 × 720

או

1920 × 1080

אלה הרזולוציות, וזו כמות הפיקסלים שתוקרן על המסך (כמובן שבמידה והמסך לא מסוגל להקרין ברזולוציה כזו, תתבצע הקטנה כלשהי של התמונה, שתפגע באיכות). לכן סרטי תמיד יהיו באחת מהרזולוציות האלה, ולא ברזולוציות שונות.

זו היא ההגדרה המדוייקת ביותר למה שאתה קורא לו "איכות HD" היא בדיוק מה שתיארתי לעיל.

שידורי ב-HD כמעט תמיד ימלאו את המסך כולו (כלומר התמונה תהיה בגובה של 720 או 1080 פיקסלים בהתאמה) -

בעוד שסרטי זה סיפור אחר -- והשאלה היא באיזה AR הם צולמו מלכתחילה...

ה-AR שלהם יקבע את גודל ה-LETTERBOX שלהם. ספציפית, ככל שהתמונה רחבה יותר, כך ה-LETTERBOX יהיה גדול יותר, כדי ששום חלק מהתמונה לא "יחתך" ואתה תראה את כל רוחב התמונה. היות והפער בין 1.85 או ל-1.6 הוא לא *כל כך* גדול, ה-LETTERBOX יהיה קטן, אך במידה ותצפה בסרט רחב במיוחד (לדוגמא 1:2.35) תיאלץ כנראה להשתמש במקרן אם לא תרצה לראות פסים שחורים כלל. אגב, היות והרזולוציה זהה, זה כלל לא משנה איך תקרין אותם, כי הרוחב תמיד יהיה אותו דבר. כלומר, גם בסרטים רחבים יותר - אין "מידע רב יותר" - אלא בדיוק אותה כמות של פיקסלים. לכן ההבדל הוא קוסמטי בלבד, וכדי להינות מסרט רחב ללא כיווץ תיאלץ ללכת לקולנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל ה-AR הראשוני נקבע ע"י תעשיית הקולנוע.

כך לדוגמא את הסרט:The Dark Knight

ה-AR המקורי שלו זה 2.40:1,הכוונה היא שאם תביא דיסק בלוריי של הסרט ותנגן אותו בנגן בלוריי אז כשזה יהיה גרסת 1080P הרזו' תהיה 1920X800P

שזה לא ימלא לך את המסך כי המסך שלך ב-AR של 1.6

אותו דבר לגבי גרסת 720P ,הרזו' תהיה 1280X533P שזה גם לא ימלא לך את המסך

אבל כיום מי שמכין את ה-RIPS מסוגל (אחרי עבודה ממושכת על הסרט) לשחרר אותו לרשת ב-AR של 1.7778

ואז הרזו' של הסרט תהיה 1920X1080P או 1280X720P

כך זה לגבי כל סרט.

לגבי סדרות הטל',כל גרסאות ה-HD שלהם מפורסמות ב-AR של 1.7778

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נדב -

מי שמכין את ה-RIPS שאתה מוריד מהאינטרנט הם לא אנשים שאיכפת להם משום "סטנדרט" הם בסך הכל אנשים שרוצים לקחת סרטים, ולהפיץ אותם ברשת, ולשם כך הם דוחסים אותם ומשנים לעיתים את הפורמט/הרזלויציה/האיכות וכו'.

כאשר אתה צופה בסרטים ש-מתיימרים להיות 720P - אין שום ערובה שהם אכן עונים לאיזשהו סטנדרט קיים של מדיה דיגיטלית. זו רק הצהרה של מי שמפיץ אותם.

שנית, גם אם תשווה שני סרטים שהופצו ב- ע"י אותו אולפן הוליוודי, ייתכן שהם יהיו ב-ASPECT RATIO שונה מה שיגרום ל-LETTERBOXING אחר.

יכול להיות סרט רחב ויכול להיות סרט "מרובע" יותר.

זה כבר לא קשור לשום סטנדרט, וזו החלטה כמעט "אומנותית" של יוצרי הסרט - המבאי, הצלם, וכו'. ישנם סרטים שמצלמים אותם כך, וישנם סרטים שמצלמים אחרת. המצלמה עצמה היא שתקבע את ה-ASPECT RATIO ולא המדיה שבה מועבר הסרט.

המצלמה היא שקובעת כמה "נקודות" בכלל יש בכל פריים, ואיך הם פרוסות. וזה לא משנה אם הסרט צולם באופן דיגיטלי או צולם בפילם והומר לדיגיטלי - השורה התחתונה היא שניתן לצלם דרך כל מיני עדשות ובכל מיני טכנולוגיות והדבר יכול לגרום ל-ASPECT RATIOS אחרים.

לכן - השאלה שלך לא רלוונטית בכלל. אתה מחפש סטנדרט איפה שמלכתחילה לא אמור להיות אחד.

720P זה סטנדרט שמדבר על רזולוציה, ולא על ASPECT RATIO. לכן, השאלה אם הסרט עונה לסטנדרט או לא כלל אינה קשורה לשאלה מה גודל ה-"פסים השחורים", אלא מה הרזולוציה של כל פריים. הרזולוציה כוללת גם את הפיקסלים השחורים של הפסים הללו.

לכן, אין תשובה חד-משמעית לשאלה מה ה-"גובה" בפיקסלים של סרט קולנוע בסטנדרטים של 720 או 1080, הוא יכול להיות כל גובה שהוא. בדרך כלל, ישנם מספר פורמטים נפוצים שבהם מצולמים סרטים והם המקור לגיוון שאתה רואה בגודל הפסים השחורים.

כאשר אתה צופה בשידורי טלוויזיה שמתיימרים להיות HD - בדרך כלל הסרט יתפוס את כל גובה ה-"פריים" ולא יהיו פסים שחורים כלל. זאת כמובן בתנאי שמי שהקליט והמיר את השידור לקובץ שאתה צופה בו - עשה זאת כמו שצריך.

^^^

מחזק כל מילה ואות שהוא אמר.

ובנוסף זה:

טעות.

היות והמידע הוא דיגיטלי, כל פריים (כולל הפסים השחורים) מאוחסן כפיקסלים (נשים בצד כמובן את עניין הפורמט ואיך באמת המידע עצמו שמור, אבל נסתפק בכך שכך הוא מתורגם למסך). הרזולוציה בסרט שעונה לסטנדרט של HD תהיה לכן תמיד:

1280 × 720

או

1920 × 1080

אלה הרזולוציות, וזו כמות הפיקסלים שתוקרן על המסך (כמובן שבמידה והמסך לא מסוגל להקרין ברזולוציה כזו, תתבצע הקטנה כלשהי של התמונה, שתפגע באיכות). לכן סרטי תמיד יהיו באחת מהרזולוציות האלה, ולא ברזולוציות שונות.

זו היא ההגדרה המדוייקת ביותר למה שאתה קורא לו "איכות HD" היא בדיוק מה שתיארתי לעיל.

שידורי ב-HD כמעט תמיד ימלאו את המסך כולו (כלומר התמונה תהיה בגובה של 720 או 1080 פיקסלים בהתאמה) -

בעוד שסרטי זה סיפור אחר -- והשאלה היא באיזה AR הם צולמו מלכתחילה...

ה-AR שלהם יקבע את גודל ה-LETTERBOX שלהם. ספציפית, ככל שהתמונה רחבה יותר, כך ה-LETTERBOX יהיה גדול יותר, כדי ששום חלק מהתמונה לא "יחתך" ואתה תראה את כל רוחב התמונה. היות והפער בין 1.85 או ל-1.6 הוא לא *כל כך* גדול, ה-LETTERBOX יהיה קטן, אך במידה ותצפה בסרט רחב במיוחד (לדוגמא 1:2.35) תיאלץ כנראה להשתמש במקרן אם לא תרצה לראות פסים שחורים כלל. אגב, היות והרזולוציה זהה, זה כלל לא משנה איך תקרין אותם, כי הרוחב תמיד יהיה אותו דבר. כלומר, גם בסרטים רחבים יותר - אין "מידע רב יותר" - אלא בדיוק אותה כמות של פיקסלים. לכן ההבדל הוא קוסמטי בלבד, וכדי להינות מסרט רחב ללא כיווץ תיאלץ ללכת לקולנוע.

וגם זה:

קודם כל ה-AR הראשוני נקבע ע"י תעשיית הקולנוע.

כך לדוגמא את הסרט:The Dark Knight

ה-AR המקורי שלו זה 2.40:1,הכוונה היא שאם תביא דיסק בלוריי של הסרט ותנגן אותו בנגן בלוריי אז כשזה יהיה גרסת 1080P הרזו' תהיה 1920X800P

שזה לא ימלא לך את המסך כי המסך של ב-AR של 1.6

אותו דבר לגבי גרסת 720P ,הרזו' תהיה 1920X533P שזה גם לא ימלא לך את המסך

אבל כיום מי שמכין את ה-RIPS מסוגל (אחרי עבודה ממושכת על הסרט) לשחרר אותו לרשת ב-AR של 1.7778

ואז הרזו' של הסרט תהיה 1920X1080P או 1280X720P

כך זה לגבי כל סרט.

לגבי סדרות הטל',כל גרסאות ה-HD שלהם מפורסמות ב-AR של 1.7778

תודה רבה על ההסברים המפורטים.

אפילו אני החכמתי :-)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...