למה לא עושים כלום בעניין חסימת פורטים של 012? - עמוד 2 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה לא עושים כלום בעניין חסימת פורטים של 012?


GTxZ

Recommended Posts

חסימת פורטים משמשת כבר כמילה כללית שמתארת את שלל החסימות והטרפיק שייפינג (מכל השיטות ומכל הסוגים) שהספקיות מבצעות, בערך כמו המילים "פריג'ידר", "ג'יפ", "פלאפון" ועוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

ניתן לרכוש שירות מובטח בכל מהירות שרוצים - רק מי שחי בסרט וחושב שהADSL מובטח - טועה !

אפילו 1KB מתוך ה100 מגה שמוכרים לך בUFI לא מובטח לך !

יש QOS - בחלק מהחברות מרגישים את זה בפורטים שמפסיקים לעבוד, בחלק רואים פינג איטי , בחלק כמו ב014 ביום שבת האינטרנט פשוט עגלה !

אגב גם ישנם מצבים שתהיה לך איטיות בגלל QOS שיש לך בתשתית !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להוכיח....אין בעיה - תתקשר לתמיכה הטכנית של 012 לעסקים - שאל אותם את השאלה הבאה:

"בונגע לאחד השירותים שאני רוצה לרכוש,לצורך העניין תמסורת, אני רוצה לדעת מה ההבדל ברמות השירות - איך אני מרגיש אותו ? ואיך אני מרגיש אותו ביחס לחשבון ADSL רגיל ?"

מבטיח לך שתיענה בצורה הבאה:

"ישנן 3 רמות שירות , בסיסי , סילבר וGOLD , כאשר הבסיסי לא מתחייבים לתת לך את המהירות כל הזמן אלא בהתאם לעומס ברשת , בסילבר אתה מקבל תיעדוף גבוה יותר - בו אנחנו מתחייבים לתת לך בכל רגע נתון 50% מהמהירות ללא קשר לעומס ברשת , וGOLD בו אתה מקבל תמיד את המקסימום ללא קשר לעומס ברשת"

ואז הם יוסיפו ויגידו "ובהבדל לADSL - הADSL הוא בסיסי"

אם זה לא הוכחה בעיניך שאל כל אחד שעבד בתמיכה טכנית של אחת החברות

אוקיי, לא התנסחתי כמו שצריך.

יש traffic shaping שהוא לגיטימי וחלק מהמודל העסקי של כל חברה. אם בעל עסק רוצה משהו יותר רציני מ best effort והוא מוכן לשלם על זה, אין שום בעיה לספק לו את זה. differentiation ברוב המקרים הוא לגיטימי ותקין.

מה שלא לגיטימי זה התערבות יותר מכוונת בתעבורה למשל מה ש comcast עשו עם ביט-טורנט (זייפו חבילות TCP RST כדי לסגור חיבורים). זה גם אגב בדיוק מה שהכלי ש YNET השתמשו ל"מחקר" שלהם ניסה למצא. לחלק לקוחות לקטגוריות לפי הסכמי תשלום איתם זה common practice. לעומת זה לעשות DPI, לזהות חבילות של פרוטוקולים מסויימים ולפגוע דווקא בהם זה בעייתי. ניחא אם רק היו נותנים עדיפות יותר נמוכה לאותן חבילות בתורים של הראוטרים או שולחים אותן על לינקים שונים מאלו של תעבורה "פרמיום", ההתערבות שם הייתה הרבה יותר נקודתית. כשדיברתי על traffic shaping הכוונה הייתה לדברים כאלה. אל תשכח שבכל מקרה יש המון התערבות בזרימות התעבורה ברשתות הספקיות, יש מקרים בהם הם חייבים לעשות לא מעט traffic shaping כדי לפזר עומסים ברשת. גם זה מן הסתם לגיטימי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באמת לא צריכה להיות עם זה כל בעיה, זה לא מעיניינן של הספקיות או אף אחד אחר לצורך העיניין איך הלקוח מנצל את רוחב הפס שלו, ע"פ ניטרליות הרשת, לספקיות אסור להתערב בתכנים, אם הספקית חושדת שהלקוח שלה עבר עבירה פלילית (הורדה בלתי חוקית או להבדיל אלף-אלפי-הבדלות, פדופליה דרך הרשת) עליה לפנות אל הסמכות היחידה המוסמכת לחקור את העניין, המשטרע (הטעות במקור).

אין בסמכותה של הספקית להחליט מה יעבור בצינור שלה ומה לא.

והיה וכן, ע"פ הגילוי הנאות הן לפחות היו אמורות לחשוף לפני קיום העסקה את טיב השירות ואיך בדיוק שירות התיעדוף שלהן עובד לפי אחוזי העומס על הרשת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה שהספקיות אמוריות לשמור על נטרליות של הרשת זה נכון, אבל מצד שני למה אתה חושב שאתה יכול לבוא אליהן בטענות שהן לא נותנות לך להוריד תכנים שהחוקיות שלהן נטולה בספק?

זה שהחוקיות נטולה בספק זה נכון , מה שאני חושב שצריך להיעשות זה בכל זאת להתלונן רק שמי שמתלונן הוא מי שמשתמש ברשת כראוי (לא Warez) ואז אין פה שום בעיה, תתפלא אבל יש אנשים שמעלים דברים לRS או MU כדי לשתף את המשפחה והחברים (קבצים גדולים של תמונות או משפחתיים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוקיות של התוכן שאני מעלה או מוריד היא לא הפואנטה כאן. גם אם הייתי משתף פורנו עם ילדים, לספקית השירות שלי, בהיעדר צו משפטי - אין זכות לבדוק באיזה תוכן אני משתמש, שלא לדבר על לאכוף חוקים שהיא לא אחראית לאכוף אותם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אנשים באמת רוצים לשתף משפחה וחברים בתמונות או סרטים משפחתים, יש אתרים הרבה יותר נורמליים ויציבים מrapidshare דוגמת mediafire וכו'

אני רק לפני כמה ימים העלתי לשם קובץ של 70 מגה ב30 דקות ואני על חבילת 2.5 מגה

בוא לא נהיה תמימים , כולם יודעים ש99.9% מהקבצים בrs הם ווארז

אני לא מוריד או מעלה ווארז ולא נתקל בשום בעיות באתרים או (בב"ל)

גם כשהייתי לפני כמה זמן ב012 - לא נתקלתי בבעיות כאלה , עברתי ל014 מסיבות אחרות לגמרי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להוכיח....אין בעיה - תתקשר לתמיכה הטכנית של 012 לעסקים - שאל אותם את השאלה הבאה:

"בונגע לאחד השירותים שאני רוצה לרכוש,לצורך העניין תמסורת, אני רוצה לדעת מה ההבדל ברמות השירות - איך אני מרגיש אותו ? ואיך אני מרגיש אותו ביחס לחשבון ADSL רגיל ?"

מבטיח לך שתיענה בצורה הבאה:

"ישנן 3 רמות שירות , בסיסי , סילבר וGOLD , כאשר הבסיסי לא מתחייבים לתת לך את המהירות כל הזמן אלא בהתאם לעומס ברשת , בסילבר אתה מקבל תיעדוף גבוה יותר - בו אנחנו מתחייבים לתת לך בכל רגע נתון 50% מהמהירות ללא קשר לעומס ברשת , וGOLD בו אתה מקבל תמיד את המקסימום ללא קשר לעומס ברשת"

ואז הם יוסיפו ויגידו "ובהבדל לADSL - הADSL הוא בסיסי"

אם זה לא הוכחה בעיניך שאל כל אחד שעבד בתמיכה טכנית של אחת החברות

ידוע לך ההבדל במחיר מבין השלושה?

ניתן לרכוש שירות מובטח בכל מהירות שרוצים - רק מי שחי בסרט וחושב שהADSL מובטח - טועה !

אפילו 1KB מתוך ה100 מגה שמוכרים לך בUFI לא מובטח לך !

יש QOS - בחלק מהחברות מרגישים את זה בפורטים שמפסיקים לעבוד, בחלק רואים פינג איטי , בחלק כמו ב014 ביום שבת האינטרנט פשוט עגלה !

אגב גם ישנם מצבים שתהיה לך איטיות בגלל QOS שיש לך בתשתית !

ב012 אני מקבל לפעמים פורטים שמפסיקים לעבוד ולפעמים פינג איטי שגורם להתנתקות.

בשעות הקטנות של הלילה הכל עובד חלק... ממש מעצבן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

multicore - תענה לי על שאלה פשוטה.

אם הספקיות עושות כאלה חיים קשים לכולנו על הורדות לא חוקיות,אז בשביל מה צריך מהיר (עאלק מהיר,אבל זה דיון אחר לגמרי) ?

בשביל לקרוא חדשות? לבדוק מיילים? ניקח את ה DSL או כבלים הכי איטי וזהו.

הוט בעצמם משווקים את ה UFI בכוונה (נסתרת מעט) להורדות-נטו (שיר בככה וככה זמן,סרט בככה וככה זמן וכו').

ומה עושים? (אינטרנט במהירויות שלא הכרתם,הורדות שלא הכרתם וכו' וכו')

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט מאוד, המטרה של השיווק היא למכור כמה שיותר את המוצר/שרות מבלי להיכנס לפרטים שלו.

באותה נשימה אפשר להגיד שהשיווק של NGN/UFI לא ציין שהשירות עדיין אל זמין בהרבה אזורים גיאוגרפיים ואיזה חומרה נדרשת מצד הלקוח כדי לקבל אותו וכד'.

זה כמו שלא מפרסמים אוטו ולא מספרים שנגמר לך הדלק כל 400~ ק"מ, אבל מצד שני כל אחד מבין את הפרט הטכני הזה (ומי שלא מבין זאת הבעיה שלו).

העובדה שכל כך הרבה אנשים רוצים ומתחברים לאינטרנט ולא מבינים בכלל על מה הם משלמים לא הופכת את החברות האלו לפושעות כי כל אותם פרטים טכניים אודות מהות השירות והתנאים כתובים בהסכם שירות שלך מול אותה חברה.

אנשי מכירות בכלל לא בקיעים בכל אותם הפרטים וכל מה שהם רוצים לעשות זה למכור למכור ולמכור.

בתקופה שעבדתי בבזק ראיתי הרבה פעמים מוצרים שהלקוח בכלל לא צריך נמכרים לו וכנ"ל לגבי הבטחות מפה ועד הירח!

אפשר לסכם את זה בכך שמה שאתה משלם זה מה שאתה מקבל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ז'תומרת,שאני משלם על חיבור מוגבל,מהירות לא מובטחת (אולי בארץ וגם זה לא תמיד קיים 100%),אפשרות לניתוקים יזומים,תעבורה מעוצבת לרעתי (מן הסתם),חתימה על מהירות אך בתכלס אי יכולת לספק את אותה מהירות (ובאיזורים מסוימים אפילו לא חצי ממנה,העיקר שמבטיחים קודם כל) ?

וואלה,טוב לדעת ::)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...