עבור לתוכן

כמות הפריימים שאנו רואים - האם המגבלה היא 30? אולי 60?

Featured Replies

פורסם

נו אז מה ניסגר עם הסרטון ?

מה בסוף יש הבדל או אין הבדל בין 30-60 (-40 )?

אני אומר יש

אבל הוא כול כך קטן שהוא לא שווה את הכסף

  • תגובות 90
  • צפיות 10.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

פורסם

יש. חלק מהאנשים מעדיפים לוותר, חלק לא מתפשרים על FPS 1. חלק נורמליים. לחסוך ב 50 ש"ח בשביל לא לקבל עוד 10 FPS זו מחלה, מה גם שלבזבז 2000 ש"ח על 3 FPS זו מחלה.

פורסם

יש. חלק מהאנשים מעדיפים לוותר, חלק לא מתפשרים על FPS 1. חלק נורמליים. לחסוך ב 50 ש"ח בשביל לא לקבל עוד 10 FPS זו מחלה, מה גם שלבזבז 2000 ש"ח על 3 FPS זו מחלה.

אז לא יצה מהתדר הזה החרזה חד משמאית ::)

טוב לא משנה עד הפעם הבאה שמישהוא יגיד "אין הבדל בין 30 ל 60 FPS" ואז הכול יתחיל שוב :lol:

פורסם

!SOS! :

הטעויות כתיב שלך עושות לי שריטה בעין יא אחינו, בלי כוונה להעליב, אתה דיסלקט ?

איזו הכרזה אתה מחפש ? " נמצא מספר הפלא של ה FPS הנעלם " ?

כל מספר מעל ל 30 ( בהנחה שיהפכו את זה לתקן קבוע, כמו בסרטים ) לא יקלט במוח כמו חלקות של תנועה אלא חדות של גרפיקה,

אולי יחליטו שהמינימום יהיה 60, גם אחלה.

שוב, מעל ל 30 תמונות, בלי קפיצות משמעותיות נניח ל 40 או 60 או יותר וחזרה ל 30, האדם הרגיל פשוט לא מבחין בהבדל.

פורסם
  • מחבר

איזה אדם?

שוב חוזר לנקודת ההתחלה,

למה שאשקר לעצמי שאני רואה חלק יותר?

אתה חושב שזאת אשליה אופטית נו, אז מה אגיד לך האשליה הזאת עובדת.

פורסם

DJ,

אני מסכים שיש הבדל נתפס וזאת לא אשלייה אופטית וזה כבר הוסבר יותר מפעם אחת.

אתה קולט גרפיקה יותר חדה או יותר נקייה. לא תנועה יותר טובה או חלקה.

שוב, אם אני שם לך סירטון חדש ואומר לך שצד אחד מרונדר עם אפקט מחליק או מנקה וצד אחד בלי ושניהם באותו FPS קבוע,

אתה בחיים לא תוכל להגיד לי ההפך. עובדה נתונה ולא המצאה שלי.

ההבדל בין 15 ל 30 הוא כמו ההבדל בין שחור ולבן

ההבדל בין 30 ל 60 הוא כמו ההבדל בין גוונים של אפור.

אולי אתה חד תפיסה יותר מאחרים אבל טיפה יותר, אתה לא זבוב או גיבור על.

פורסם

!SOS! :

הטעויות כתיב שלך עושות לי שריטה בעין יא אחינו, בלי כוונה להעליב, אתה דיסלקט ?

איזו הכרזה אתה מחפש ? " נמצא מספר הפלא של ה FPS הנעלם " ?

כל מספר מעל ל 30 ( בהנחה שיהפכו את זה לתקן קבוע, כמו בסרטים ) לא יקלט במוח כמו חלקות של תנועה אלא חדות של גרפיקה,

אולי יחליטו שהמינימום יהיה 60, גם אחלה.

כול אחד אומר משהוא אחר

אחד רואה ואחד לא

וזה פשוט מוזר

זה ניראה שפשוט זנכו את זה

אז אני שואל מה ניסגר עם העיניין

יש בעיות עם זה ?< :screwy:

יש הבדל או לא זה כשה להבין את השאלה ?

לא שאלתי כמה מה FPS אני רואה וכמה לא

אני אישית ב 40 FPS זה עובד חלק יותר מזה זה סתם ביזבוז לדעתי

יש בעיות עם שגיאות כתיב ?

תיתמודד !

פורסם

ההסבר הבא איננו ממצה (הדרך שבה האינפורמציה הוויזואלית שקיימת בעולם הופכת לחוויה הסופית של הראייה האנושית מהווה מספיק חומר כדי למלא כמה וכמה קורסים באוניברסיטה) אבל הוא אמור להיות מספק לצורך השאלה הזו:

מערכת הראייה האנושית לא פועלת באותו האופן שמצלמה עובדת, בעין אין צמצם שנפתח ונסגר ולא מתרחשת דגימה של פריימים נפרדים אלא מתרחשת דגימה בלתי פוסקת של אינפורמציה, לכן בפועל העין בכלל לא רואה "פריימים" היא קולטת אינפורמציה שנופלת על הרשתית כל הזמן, החלוקה לפריימים היא מלאכותית לחלוטין ומקורה באופיים של אמצעי ההקלטה וההקרנה המודרניים.

האינפורמציה שנקלטת בעין אמנם עוברת למוח מהר מאוד אך עדיין יש מגבלות ביוכימיות מאחר והשחרור של פולסים חשמליים מן העין למוח מותנה קודם בשחרור של נוירוטרנסמיטרים כימיים בתאים בעין. לכן בפועל כן יש מגבלה מסוימת על כמות האינפורמציה שהעין מסוגלת להעביר למוח לאורך פרק זמן כלשהו אך המגבלה הזו היא לא הסיבה שמערכת הראייה שלנו מנצלת כל מיני "טריקים" שנועדו לספק את החוויה הסופית של הראייה. הסיבה שהטריקים האלו נחוצים היא חוסר היכולת של המוח לעבד כמויות כו גדולות של אינפורמציה בזמן מועט מאוד. תזכרו שבכל רגע נתון המוח צריך לנתח אינפורמציה וויזואלית שנוגעת לאוריינטציה של גופים במרחב, צורה של גופים, צבע ותנועה תוך הקדשת קשב והפניית קשב לגירויים ספציפיים והתחשבות גם בתנועה של הגוף שלנו וגם בתנועה של העין ביחס לסביבה וזה רק חלק מכך.

בסופו של דבר החוויה הסופית של הראייה שלנו מבוססת על מיצוע לאורך זמן של האינפורמציה שנדגמה. כאשר ישנה סצנה בה מתרחשים דברים באופן מהיר מאוד, כגון סיבוב של כנפיים של מאוורר בעת פעולה, העיבוד שמתרחש במוח גורם לכך שאנו רואים את התנועה "מרוחה" (מיצוע של התנועה לאורך זמן) ואין לנו יכולת להבחין יותר בכנפיים עצמן, לעומת זאת מצלמה שתדגום מספיק מהר תראה בכל רגע נתון את הכנפיים במיקומם הנוכחי.

אותו דבר תקף לגבי משחקי מחשב וסרטים, כאשר האינפורמציה מתחלפת לאט מדי אנחנו מקבלים את התחושה של "קרטוע" מאחר ולכאורה אנו חווים את ההבדלים בין פריים אחד לשני ללא יצירה של תנועה מתמדת וזורמת. אנו נהיים מודעים להבדל בין פריימים לא בגלל שאנחנו רואים פריים-ביי-פריים אלא בגלל שאין מספיק שינויים לאורך זמן על מנת שהמוח יוכל לבצע את אפקט המריחה ואופן העיבוד הטבעי של המוח גורם לנו להרגיש שהאינפורמציה מפריימים קודמים נגררת לתוך הפריימים שבאים אחריהם (זוהי בדיוק התחושה שיש לנו בזמן צפייה במשחק בקצב פריימים נמוך מדי).

בסופו של דבר חשוב לציין שישנם המון הבדלים בינאישיים ברגישות של בני-אדם שונים לתופעות הללו. יש אנשים שלדוגמא לא מסוגלים לעבוד עם תאורה פלורסנטית כי הם מרגישים שהיא מרצדת כל הזמן (היא באמת מרצדת רק שהתדירות אמורה להיות גבוהה מספיק על מנת שלא נבחין בכך) בעוד שאחרים לא מרגישים את זה בכלל. אותו דבר תקף לגבי משחקי מחשב, יש אנשים שלא מסוגלים להבחין בהבדל שבין 30 פריימים בשנייה ל-60 פריימים בשנייה ויש אנשים שההבדל תהומי עבורם, באופן כלל המוסכמה היא שבאמת מעל 72 פריימים לשנייה ישנן מגבלות פיזיולוגיות מוחלטות. הסיבה שתצוגה ב-120 הרץ עדיין נראית חלקה יותר נובעת מכך שלרוב לא באמת מקרינים פריימים שונים אלא חוזרים על אותו פריים מספר פעמים (חוסך משמעותית בכמות האינפורמציה שצריכה לעבור עיבוד) וכאשר קצב חלופת הפריימים גבוה יותר אנחנו פחות מסוגלים להבחין בכך.

יש גם הרבה מאוד מניפולציות שניתן לבצע על התוכן המוצג על מנת "לשטות" במוח ולגרום לו לעבד תמונה כחלקה גם כאשר קצב חלופת הפריימים נמוך יותר ושיטות אחרות המתבססות על הגדלת מספר הפריימים המתחלפים כל שנייה ללא הוספה של אינפורמציה חדשה בפועל (כגון הצגה של 72 פריימים בשנייה כאשר בפועל יש רק 24 פריימים השונים זה מזה).

אני מקווה שההסבר הזה עונה באופן הולם לשאלה ושם סוף לדיון שיכל להיות מעניין אבל באופן טיפוסי למדי התפתח למעין Pissing contest של מי מסוגל לראות יותר פריימים בשנייה ולמי יש כרטיס מסך מגניב יותר..

פורסם

סוף סוף סיכום לעיניין :xyxthumbs:

פורסם

אכן סיכום איכותי. ואני שוב חוזר לסרטון שבניתי לאילו שפיספסו ובתקווה שיכנס ל-FAQ

http://rapidshare.com/files/280617910/30vs60_FPS__L4D-HWzone.rar

אין פה שום אפקט או פריימים שחוזרים על עצמם בצד של ה-60fps, כל פריים ייחודי \ בפני עצמו.

אתם מוזמנים להעביר את הסרטון frame by frame ולגלות שב-30fps אתם בתכלס מפסידים 50% מהאינפורמציה.

מי שלא מרגיש, בסך הכל מעיד על כך שהמוח שלו לא מסוגל לעבד את כל האינפורמציה. טייס הוא לא יהיה...

אל תשליכו את המגבלות שלכם על כלל האוכלוסיה. אני אישית שמח שצוואר הבקבוק שלי הוא לרוב בחומרה, ולא במוח :smile1:

פורסם

אכן סיכום איכותי. ואני שוב חוזר לסרטון שבניתי לאילו שפיספסו ובתקווה שיכנס ל-FAQ

http://rapidshare.com/files/280617910/30vs60_FPS__L4D-HWzone.rar

אין פה שום אפקט או פריימים שחוזרים על עצמם בצד של ה-60fps, כל פריים ייחודי \ בפני עצמו.

אתם מוזמנים להעביר את הסרטון frame by frame ולגלות שב-30fps אתם בתכלס מפסידים 50% מהאינפורמציה.

מי שלא מרגיש, בסך הכל מעיד על כך שהמוח שלו לא מסוגל לעבד את כל האינפורמציה. טייס הוא לא יהיה...

אל תשליכו את המגבלות שלכם על כלל האוכלוסיה. אני אישית שמח שצוואר הבקבוק שלי הוא לרוב במחשב, ולא במוח :smile1:

ההבדל היחיד שיש זה האש מהקנא של ה M16 והכדורים (שמשום מה לא רואים ב 30FPS)

אין לך כול כך מה לישמוח את צריך לשלם יותר בישביל זה ואחרים משלמים פחות ורואים את אותו הדבר :)

פורסם

^ זה נכון שאם אתה לא מבחין ביותר מ-30fps אתה תסתפק בחומרה זולה יותר, פה אתה מרוויח מבחינת הכיס.

מצד שני, זה שאתה לא מעבד את כל האינפורמציה לא אומר שהיא לא נמצאת שם.

לדוגמא, לי יהיה פוטנציאל גדול יותר לדיוק ב-aiming ואני יהנה מאנימציות מפורטות יותר (כל עוד החומרה והמשחק מספקים את הסחורה)

פורסם

^ זה נכון שאם אתה לא מבחין ביותר מ-30fps אתה תסתפק בחומרה זולה יותר, פה אתה מרוויח מבחינת הכיס.

מצד שני, זה שאתה לא מעבד את כל האינפורמציה לא אומר שהיא לא נמצאת שם.

לי יהיה פוטנציאל גדול יותר לדיוק ב-aiming ואני יהנה מאנימציות מפורטות יותר (כל עוד החומרה והמשחק מספקים את הסחורה)

אני סם לב אבל ממש קצת וצריך לעבור על זה כמה פעמים

יש לך עייני נץ :xyxthumbs:

עגב אני שד במישחקים שצריך לקוון ולהרוג :)

פורסם

שכחתי להוסיף, שכשאני מוגבל ל-30fps בחומרה\תוכנה - אני סובל, ואתה לא... שזה עוד סוג של ייתרון עבורך :P

בכל אופן, שנה טובה וחג שמח לכולם !

פורסם

חחח צודק

ברוב המיקרים אני מרוויח

שנה טובה גם לך :)

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים