דיסק קשיח עושה רק בעיות. - תוכנה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

דיסק קשיח עושה רק בעיות.


Guy950

Recommended Posts

היי, יש לי דיסק קשיח של 500 ג'יגה של מסדרת AAKS (מה שהומלץ לי בחנות שקניתי ממנה).

בכ"מ יש לי בעיות קשות של אכסון, אני לא יודע אם הדיסק דפוק או שיש לי וירוס, בכללי הדיסק מחולק ל2 מחיצות, אחת של 48 ג'יגה והשניה של השאר הנותר מהזיכרון (למרות שגודל המחיצה השניה היא סך הכול 416 והראשית היא רק 48.8 ג'יגה שזה בסך הכל 464.8 ג'יגה, לא יודע לאן נעלמו השאר).

במחיצה הראשית © יש רק את הויסטה 64bit (שהתיקיה שלה שוקלת רק 11 ג'יגה כשאני לוחץ על מאפיינים) מסנג'ר, פיירפוקס וכמה תוכנות ששוקלות קילובייטים בודדים שהם של הווינדוס וכו'.

כשאני נכנס למחיצה C, מסמן את כל התיקיות ולוחץ מאפיינים רשום לי שאני מנצל רק 12 ג'יגה בסך הכל (כולל המשתמשים ותקיית הווינדוס) אבל כשאני נכנס למחשב שלי רשום לי שאני מנצל 40 ג'יגה! השטח הפנוי הוא 9 ג'יגה שנשארו, מה שמצחיק זה שלפעמים פנוי 16 ג'יגה ואני מנצל פחות נפח, ולפעמים השטח הפנוי הוא 7 ג'יגה ואני תופס יותר נפח. אין לי מושג למה זה ככה.

במחיצה השניה (E) היה לי עד עכשיו פנוי יותר מ200 ג'יגה, פתאום היום פנוי לי רק 167 ג'יגה! זה רושם שאני מנצל 249 ג'יגה בעוד כשנכנסתי למחיצה וסימנתי את כל התיקיות ואז מאפיינים זה רשם שאני מנצל רק 213 ג'יגה. במה בידיוק אני מנצל עוד 36 ג'יגה?

אני לא חושב שזה וירוס כי האנטי וירוס שלי פשוט לא מוצא כלום (והוא מתעדכן קבוע לבדו-האנטי וירוס המדובר הוא ESET) ולא התקנתי בימים האחרונים תוכנה כלשהי בשום מחיצה. ואני פשוט משתגע, מה אוכל לי את הזיכרון? עשיתי איחוי ועשיתי סריקת שגיאות וזה פשוט לא איתר כלום וגם לפני כמה שבועות ניסיתי לבדוק איך אני יכול להעביר ממחיצה למחיצה, זה לא עבד. אני אציין שפעם בכמה זמן שאני מאמץ את המחשב כבר למקסימום יש לי מסך כחול וזה נדיר מאוד. אבל חוץ מזה המחשב מדי פעם ניהיה איטי וזה עיקר הזיכרון משפיע עליו.

אני בכוונה לא פונה לחנות כי הם נוטים בעיקר להגיד לי שאני פשוט ישר רץ להתקין על המחיצה הראשית או לגרום לי להרגיש כאילו אני טמבל שלא יודע להשתמש במחשבים למרות שאני כבר לא מעט שנים משתמש במחשבים, רק אחרי שאני אחקור לעומק וכבר אבין את הבעיות שלי אני אראה אם אני אפנה אליהם.

אשמח לכל עצה\עזרה\רעיון שיש לכם להציע, תודה-גיא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל, העובדה שהדיסק הקשיח מכיל 465 ג'יגה במקום 500 ג'יגה היא תקינה לחלוטין ורצוי לקרוא על כך ב-FAQ בפורום אמצעי . לגבי הבעיה של הנפח הנעלם - רצוי שתבדוק האם קיימים קבצים נסתרים, קובץ PAGE FILE או SYSTEM RESTORE שלוקחים לך את המקום הפנוי בדיסק הקשיח.

בנוסף לכך, בפעם הבאה רצוי להקצות 100 ג'יגה למחיצה שעליה יושבת מערכת ההפעלה עקב התנפחות ההתקנה של ככל שעובר הזמן (נתקלתי במקרים שהתיקייה של הגיעה ל-32 ג'יגה!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקשיח שלך בסדר גמור.

עריכה:

תעשה סריקת דיסק + מחיקת קבצים זמנים, את העבודה הזו יכול לעשות Ccleaner.

זה -

http://www.ccleaner.com/

אני מכיר את התוכנה, השתמשתי בה במחשב הקודם שלי אבל הפסקתי את השימוש לאחר שאמרו איפשהו פה שהיא מוחקת גם דברים הכרחיים לווינדוס או משהו, אני טועה?

קודם כל, העובדה שהדיסק הקשיח מכיל 465 ג'יגה במקום 500 ג'יגה היא תקינה לחלוטין ורצוי לקרוא על כך ב-FAQ בפורום אמצעי . לגבי הבעיה של הנפח הנעלם - רצוי שתבדוק האם קיימים קבצים נסתרים, קובץ PAGE FILE או SYSTEM RESTORE שלוקחים לך את המקום הפנוי בדיסק הקשיח.

בנוסף לכך, בפעם הבאה רצוי להקצות 100 ג'יגה למחיצה שעליה יושבת מערכת ההפעלה עקב התנפחות ההתקנה של ככל שעובר הזמן (נתקלתי במקרים שהתיקייה של הגיעה ל-32 ג'יגה!).

הבנתי, איך אני בידיוק מוצא את הקבצים הנסתרים והאם כדאי למחוק אותם או להשאירם? הם הכרחיים?

בנוסף לכך הווינדוס הותקן בחנות יחד עם המחשב, ככה שהם אלה שהקצו לי את המחיצות הללו, שאלתי אותם אם זה מספיק הם התעקשו שזה מספיק. :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

TREESIZE תראה מה יש בדיסק.

http://www.jam-software.com/treesize_personal

מה היא לא מראה יהיה בספריות שאין לה גישה.

48 ב C זה מספיק.

הורדתי והפעלתי אני רואה בתוכנה מה פחות או יותר לוקח משקל, למשל אני רשמתי שהתיקיה של הווינדוס שוקלת 11 ג'יגה, בפועל היא תופסת למעשה 22.7 ג'יגה, אבל אני עדיין אל ממש מוצא תיקיות נסתרות.

גם כן ניסיתי את הCcleaner על ההגדרות שהוא מגיע איתן, חסך לי רק ג'יגה, אבל האם כדאי לי לסמן גם את הקטגוריות הללו?

213pv6e.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש תוכנה נחמדה שמראה את כל הקבצים שלך וכמה הם תופסים לפי בלוקים של צבעים

ככה שאם אתה רואה נגיד יותר מדי צבע כחול אז בצד אתה רואה מה זה הצבע הזה ונגיד זה קבצי מערכת או מוזיקה או סרטים וכו.

תנסה ותגיד אם זה עזר לך קצת להבין מה תופס אצלך מקום ומה לא:

http://windirstat.info/

ניתן אפילו להקליק על כל בלוק כזה ולראות על איזה קובץ מדובר ואיפה הוא נמצא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התוכנה הזאת נחמדה אבל לא כ"כ עזרה לי :kopfpatsch:

את כל החלקים הכחולים בעיקר היא מראה על קבצים שיש לי כבר חודשים שלמים שהם באותו משקל זהה למשקל שהם היו כשהתקנתי אותם.

גם בתוכנה הזאת וגם בתוכנה TreeSize Personal שהומלצה קודם אני לא ראה לאן נעלם הזיכרון שלי, ובמהלך הלילה הזה איבדתי 6 ג'יגה משום מה.

זה יכול להיות כשל של ההארד דיסק או מה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה קרוב לוודאי לא כשל של הדיסק.

יש במערכת ההפעלה קבצים משתנים שתופסים מקום משתנה. קבצים זמניים, קבצי מערכת, וקבצי System restore שיש לי חשד מסוים שהם "הבעיה".

תכולתם די דינאמית ומשתנה עם השימוש במחשב. לא את כולם אפשר למחוק, אבל אחדים מהם אפשר. אם אתה לא משתמש ב-System restore אז אפשר לבטל את הפונקציה הזאת. גם אם אתה משתמש בה אפשר להגדיר את גודלה כך שלא תצרוך נפח גדול ממה שאתה מעוניין להקצות לה (אני ממליץ על 1GB +- לא יותר).

תוכל להעלות לפה תמונה של התוצאות שקיבלת ב-Treesize?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה בעצם חושד בשחזור המערכת?

אני אצלם ואעלה, רק מה שאני צריך לדעת זה איזה לשונית לצלם בידיוק כי כשאני בוחר מחיצה זה פותח רשימה גדולה שזה בערך הרבה צילומים.

ואני אבל לא כ"כ בטוח שזה רק השחזור המערכת, רק בתקופה האחרונה התחיל להיעלם לי מהמחיצה השניה, במחיצה השניה לא מותקן שום דבר שקשור לווינדוס. במחיצה הראשונה מאז ומתמיד נעלם אבל במחיצה השניה זה פשוט מוזר לי. לפני יומיים היה לי 199 ג'יגה פנויים עכשיו יש לי 180 ג'יגה פנויים וזה פשוט מחרפן אותי!

ומצטער על כל הטרטור וההיפרקטיביות שלי, חשוב לי שיהיה לי הרבה מקום במחשב ושהוא יתפקד ב100% כי הוא נקנה לא ממזמן ויש עליו הרבה עבודות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני שוב אומר, סביר מאוד (מאוד) להניח שאין פה שום בעיה חומרתית אלא בעיה תוכנתית - או במקרה הזה הדרך בה עובדת מערכת ההפעלה.

שחזור המערכת פועל על כל אחד מהמחיצות או כוננים, גם אלה שלא מותקנת עליהם מערכת ההפעלה. תבדוק מה הגדרות נפח השחזור המוגדרות עבור כל כונן (או מחיצה), ואם אתה לא זקוק למיליון נקודות שחזור אחורה, אז פשוט תפחית את הנפח לאזור ה-1GB.

תבדוק בתוכנה אם יש קבצים או תיקיות שתופסות מקום ואתה לא מכיר, או נפח מסוים שלפי התוכנה נמצא בשימוש אך התוכנה לא מזהה אותו בשם.

בנוסף, תבדוק אם הקבצים או התיקיות מוגדרת כדחוסות (התיקיות יופיעו בצבע כחול). כדי לבדוק תסמן תיקייה/קובץ (או מספר תיקיות/קבצים) > כפתור ימני > מאפיינים > לשונית מתקדם (בתחתית החלון).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור התחלה הנה שתי תמונות אני מקווה שהן יועילו.

http://i32.tinypic.com/oj3345.jpg

http://i26.tinypic.com/dr42ec.jpg

בתור המשך אז ככה,

כשאני מסתכל בתוכנה אני רואה את התיקיות שלי ואת תיקיות המשחקים, וכשאני מחשב את סך הכול הסכום הג'יגה שהן תופסות זה יוצא לי הרבה פחות ממה שאמור באמת לתפוס מבחינת המחשב.

עכשיו, לא נראה לי שהתיקיות דחוסות, ואני באמת לא צריך הרבה נקודות שחזור, מה שכן הרגע הפעלתי את בקרת מרכז השחזור מערכת ולפני שמתחילים את התהליך השחזור ניתן לבחור איזה דיסק לכלול בשחזור, ראיתי שלא ניתן בכלל לכלול את המחיצה השניה, זה סביר?

http://i32.tinypic.com/281sh1j.jpg

אתה יכול להגיד לי איך אני מגדיר את השחזור שזה יעשה פחות נקודות תזמון ושהמערכת לא תאכל לי את כל הזיכרון בשתי המחיצות?

תודה על הסבלנות שלך, גיא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי כרגע ממש זמן להסביר בפירוט, מצטער, אבל הנה קישור שאני מקווה שיסייע לך.

אם אתה לא משתמש בנקודות השחזור (אני בכלל בדעה שלא צריך להשתמש בזה ושכל אחד צריך להכין לעצמו Image של מחיצת מערכת ההפעלה) הייתי ממליץ לך פשוט לבטל לגמרי את הפונקציה הזאת וגם את השירות Volume shadow copy שאחראי לשמור על מספר גרסאות של אותו הקובץ (מבטלים דרך winkey + r > services.msc).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני סוגד לך :yelclap:

בנתיים רק הקטנתי על פי המדריך שלך במקום לבטל כליל, חסך לי המון משקל, מסתבר שבמחיצה E ששם הכל מאוכסן התוכנה הזאת תפסה כ60 ג'יגה. הקצתי לה הרבה פחות מזה. בC התוכנה תפסה 7 ג'יגה, הקטנתי ל5 ג'יגה, למרות הכל אני מעדיף שיהיה לי גיבוי קטן של שחזור מערכת למרות שזה רק של המערכת עצמה ולא של הקבצים.

תודה רבה :)

עריכה, הצצתי איפה שאמרת שמבטלים, שם בכלל נותנים לי את האופציה להפעילה לא לכבותה..שיהיה לא ממש מפריע כרגע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...