שאלה לגבי נפחי מנוע - עמוד 5 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי נפחי מנוע


J0n1

Recommended Posts

בעיקרון מומלץ לרכוש סופר-מיני עם מנוע דיזל משודך לגיר ידני. חזק, אמין ומאד חסכוני. אבל אנחנו נמצאים בישראל, לא באירופה וכאן תמצא רק קוריאניות / יפניות overpriced ו-overrated. לדעתי בתקציב הנתון סקודה פאביה האופציה הכי טובה עבורך. גרמני לכל דבר במחיר טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 88
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

אתה בן אדם מפגר.

עוד פעם ההודעה שלך באה מיד אחרי ההודעה שלי!

אתה עוקב אחרי או משהו? :lol::screwy: :screwy: :smile1:

כן.......כן. אני מדמיין את אמא שלו על קוואסקי נינג'ה.

קרא את המשפט האחרון שכתבתי.

ככה זה עם יושימורה:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקרון מומלץ לרכוש סופר-מיני עם מנוע דיזל משודך לגיר ידני. חזק, אמין ומאד חסכוני. אבל אנחנו נמצאים בישראל, לא באירופה וכאן תמצא רק קוריאניות / יפניות overpriced ו-overrated. לדעתי בתקציב הנתון סקודה פאביה האופציה הכי טובה עבורך. גרמני לכל דבר במחיר טוב.

מי קונה היום עם מנוע דיזל, שהסולר והבנזין באותו מחיר, והטסט של הדיזל פי 3 במחיר??

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב, במקרה ויש כאן משתמשים שהולכים לקנות רכב חדש, למי שלא יודע... נכנס תחילת חודש אוגוסט לתוקפה "המיסוי הירוק".

מטרתו להפחית את רמת הזיהום.

מכוניות מזהמות פחות מקבלות "הנחה" על המכונית, ומכוניות שמזהמות יותר מקבלות "התייקרות".

http://www.auto.co.il/כתבה-23658-שינויי-מחירים-בעקבות-המס-הירוק-ע.aspx

בדר"כ הסופר מיניים מקבלות את ההוזלות הכי גדולות (ייחסית כן?!), בגלל היותם הכי פחות מזהמות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מסכים איתך. אני 1.85 וממש נוח לי. יש אפשרות כיונון למושב ולהגה ואני ממש לא מרגיש שצפוף לי.

מבחינת נוחות הוא הרבה יותר נוח מגטס ורכבים אחרים בסיגנון, נסעתי כמעט על כולם.

הסיריון הוא פשוט מוצלח, ואני לא חובב רכבים מהסוג הזה.

מסכים 100%. בקשר למושב הוא באמת לא הכי נוח לפחות ביחס לפיאט פונטו שהייתה. בנסיעות ארוכות קצת יותר קשה, אבל לא משהו שאי אפשר לחיות איתו.

בנוגע לעליות. (מנוע 1300 85 כ"ס -+) נסעתי בלי בעיות בעליה לירושלים על 80-90 קמ"ש (אמנם זה היה על סל"ד גבוה, והייתי צריך לסחוט את הדוושה בשביל זה...) הפיאט פונטו שהייתה לנו (65 כ"ס 1250 שנת 2002) קצת התקשתה יותר בעליות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי קונה היום עם מנוע דיזל, שהסולר והבנזין באותו מחיר, והטסט של הדיזל פי 3 במחיר??

לא שאני בהכרח בעד מנועי דיזל, אבל אתה מודע לעובדה שהם אומנם עולים אותו דבר אבל ממש לא שותים אותו דבר, כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי קונה היום רכב עם מנוע דיזל, שהסולר והבנזין באותו מחיר, והטסט של הדיזל פי 3 במחיר??

קודם כל הטסט לא פי 3. שנית, על כל ליטר סולר אתה נוסע הרבה יותר ק"מ במיוחד בעיר. שלישית, זה כבר בגלל המדיניות המפגרת של והדעות הקדומות של הציבור הישראלי. (ע"ע דיזל מרעיש, דיזל מזהם, דיזל חלש) ואם נוסעים מעל 30,000 ק"מ בשנה דיזל יותר משתלם מבנזין למרות שמחירם זהה. אגב, באירופה מכוניות דיזל מאד פופלריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי קונה היום עם מנוע דיזל, שהסולר והבנזין באותו מחיר, והטסט של הדיזל פי 3 במחיר??

דיזל מול בנזין בנפח מקביל בד"כ יהיה קצת יותר חזק ובוודאי יותר חסכוני. ולא יזהם יותר. בישראל יש מיסוי מוזר וטסט לא ברור, ועוד כל מיני חוקים מיושנים אז כדי לצאת ברווח עם מנוע דיזל צריך לנסוע משהו כמו 20 אלף ק"מ בשנה. פחות מזה וזה לא משתלם. אבל כעקרון הוא צודק -דיזל וידני זה הכי חסכוני שיש.

קצת בעייתי בקטגוריה של הסופרמיני כי רוב היבואנים לא מביאים בכלל גרסאות דיזל. בטח שלא היפנים.

תמצא איזה דיאטסו סיריון. אם אתה מחפש משתלם ופרקטי נוח וחסכוני יחסית. אין יותר משתלם ממנו. מניסיון.

אתה תוכל למצוא גם אחת במצב מושלם השוק מוצף בהם.

אני חושב שאתה הולך קצת רחוב מדי עם הבטחון שלך. מה זה 'מנסיון'? יש 15+ מכוניות לבחור מהן, החזקת כל אחת למשך 3-4 שנים, עשית רישום מסודר של הוצאות, טיפולים, דלק וכו? איך אתה יכול לדעת 'מניסיון' שזה הכי משתלם..? אני מבין שלך היה טוב עם האוטו הזה, וזה סבבה להמליץ, אבל לא צריך להגזים.

בכל מקרה אין ספק שהסיריון עולה על הגטס, ובסה"כ לא רע, היה לי אחד בשכירות לכמה חודשים. מבחינת נוחות, אבזור ומרווח הוא לא ברמה של האירופאיות המקבילות, אבל הוא גם עולה פחות ככה שיש תמורה טובה לכסף.

תראה, הדרישות הבסיסיות הן בסביבות ה40K ומטה, ושנתון מתקדם (תהרוג אותי, לא יודע למה...), אה ושיהיה קטן

כמה שחיפשתי לא מצאתי משהו אטרקטיבי יותר מיונדאי גטס/אקסנט (הבעיה שגם אם קונים מפרטי זה בד"כ כבר יד שניה, שהיה לפני זה ליסינג)

יש לך הצעות אחרות? (לא פונטו)

בגדול השוק מתחלק לשניים:

1) רכב יפני - אמין, אבזור בסיסי יותר (לרוב, לא תמיד!), בטיחות סבירה, שומר על הערך. יש לך פה סיריון (מדובר על החדשה יותר כמובן), יאריס.

2) רכב אירופאי - על הנייר טיפה פחות אמין (למרות שמה שבא מפולקסווגן אמין מאד לרוב וזה כולל גם את סקודה וסיאט), בד"כ יותר נוח ומרווח. אבזור יותר מתקדם עם פינוקים ולרוב גם בטיחות קצת יותר גבוהה (שוב, לא תמיד, צריך לבדוק כל מקרה לגופו). פה יש לך פונטו ,206, פאביה, פולו, איביזה, קליאו.

באמצע נכנסות הקוריאניות. נכון ל-2005 הן משמעותית פחות טובות. הן גם עולות פחות. נכון, מאד אטרקטיביות. האבזור יהיה מביך בד"כ. הבטיחות כמו של רכב יפני/אירופי עשור אחורה. לנהוג עליהן זה לא כיף וזה גם לא בטיחותי, אחיזה מחפירה. המנועים חלשים, רועשים בד"כ וגם ממש לא חסכוניים. היום המצב יותר טוב - יונדאי הולכים ומשתפרים ובגדול כבר הגיעו לרמה של היפנים. אבל לא ב-2005.

זה זול כי זה פחות טוב. השאלה איפה מוכנים להתפשר. אם זה נוחות, אבזור, בטיחות וחסכון בדלק אז אפשר גטס. אבל נראה לי ממש חבל. זה פשוט אוטו שלא כיף לחיות איתו. מאקסנט הייתי מתרחק עוד יותר, כל מה שנאמר על הגטס רלוונטי אליו עוד יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל הטסט לא פי 3. שנית, על כל ליטר סולר אתה נוסע הרבה יותר ק"מ במיוחד בעיר. שלישית, זה כבר בגלל המדיניות המפגרת של והדעות הקדומות של הציבור הישראלי. (ע"ע דיזל מרעיש, דיזל מזהם, דיזל חלש) ואם נוסעים מעל 30,000 ק"מ בשנה דיזל יותר משתלם מבנזין למרות שמחירם זהה. אגב, באירופה מכוניות דיזל מאד פופלריות.

מנוע דיזל משתלם אך ורק לנפחי מנוע גדולים כגון רכבי 4X4 או למוניות שעושות 400.000 ק"מ בשנה וגם אז מדובר ברכבי סקודה או

מרצדס בעיקר שנפחי המנוע גדולים ושחלקי החילוף משכנתא.

שנית, הייתה לי במשך שנה סיטרואן שנת 2002 עם מנוע דיזל והטסט שלה היה עולה לי כל שנה 3300 ש"ח לעומת שברולט עם נפח מנוע גדול

ב600 סמ"ק שהייתה עולה לי 1200 שקל טסט כל שנה. תעשה את החישוב לבד.

ובנוסף לכל זה, ההבדל בצריכת דלק בין מנוע קטן לדוגמת הסיריון או לרכב דיזל הוא לא משמעותי בכלל, ביחוד שרכבי דיזל בד"כ מגיעים עם

נפחי מנוע גדולים שבמיקרה כזה יצרכו אפילו יותר דלק מהסיריון. וגם אתה נהנה מרכב שקט ולא מרכב שנשמע כמו טנק מרכבה 4.

בקיצור, לא משתלם בעליל.

זה שאתה מדבר אל מכוניות דיזל אירופאיות כדוגמאת האודי והפאסאט, זה מאוד נחמד. גם אני לא הייתי מתנגד לאחת כזאת, רק חבל שזה

לא ממש בתקציב שלו.

NJMAN: בגלל שאני נוסע על רכבי ליסינג, אני לא מחזיק יותר מחצי שנה, אז כן, נהגתי כמעט על כולם בקטגוריה הזו.

ואני אומר את התרשמותי האישית נקודה. בלי רישומים ובלי נעליים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חווית הליסינג מאד שונה מחווית פרטי בתור התחלה, אבזורים שונים לגמרי וכמובן כל עניין ההוצאות שמישהו אחר מנהל ולא אתה.

דבר שני גם לובינסקי וגם צ'מפיון לא ממש עובדים מול ליסינג אז חסרים לך שם איזה 6-7 דגמים שמהווים את רוב ההיצע.

מעבר לזה שנסיון של חצי שנה זה לא כזה הרבה - שוב, אני לא מנסה לרדת עליך או להציק - אני רק אומר שיש מעט מאד אנשים שבאמת יכולים להגיד משהו מנסיון - וגם זה יהיה בולשיט כי זה לא בדיוק דגימה סטטיסטית תקינה. אני מכיר מישהו שנסע 6 שנים רצוף על C5 ולא ראה מוסך, זה אומר שהאוטו אמין בטירוף..? לא, זה רק אומר שהיה לו מזל. בגלל זה רצוי לסמוך על מספרים ופחות על מישהו שאומר שהיה לו - לפחות כשמדובר על הוצאות. לגבי נוחות וכו' דעה אישית כן חשובה, עם זה אני מסכים.

לגבי הדיזל יש מספיק מכוניות קטנות עם מנועי דיזל קטנים, שקטים ומצוינים. פשוט לא כ"כ מביאים אותן לארץ.

צריך להפטר מהסטיגמה של דיזל=טרקטור - היום המנועים האלה מצוינים כמו הבנזין ויותר. אבל לקטגורה של מיני/סופרמיני בארץ זה באמת קצת פחות רלוונטי, בטח אחרי המיסוי החדש שדופק מכוניות דיזל לגמרי (למרות שבאירופה הדיזל רק הולך ומתפשט, ובצדק).

בקיצור דיזל באמת לא ממש אופציה. אבל רק כי אנחנו מדינה מטומטמת, לא כי זה פחות טוב.

נראה לי שיש פה מספיק מידע בשביל שפותח הת'רד יחליט מה שהוא רוצה. אם יש משהו לא ברור או עוד התלבטויות אני אשמח לעזור במידת האפשר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חווית הליסינג מאד שונה מחווית פרטי בתור התחלה, אבזורים שונים לגמרי וכמובן כל עניין ההוצאות שמישהו אחר מנהל ולא אתה.

דבר שני גם לובינסקי וגם צ'מפיון לא ממש עובדים מול ליסינג אז חסרים לך שם איזה 6-7 דגמים שמהווים את רוב ההיצע.

מעבר לזה שנסיון של חצי שנה זה לא כזה הרבה - שוב, אני לא מנסה לרדת עליך או להציק - אני רק אומר שיש מעט מאד אנשים שבאמת יכולים להגיד משהו מנסיון - וגם זה יהיה בולשיט כי זה לא בדיוק דגימה סטטיסטית תקינה. אני מכיר מישהו שנסע 6 שנים רצוף על C5 ולא ראה מוסך, זה אומר שהאוטו אמין בטירוף..? לא, זה רק אומר שהיה לו מזל. בגלל זה רצוי לסמוך על מספרים ופחות על מישהו שאומר שהיה לו - לפחות כשמדובר על הוצאות. לגבי נוחות וכו' דעה אישית כן חשובה, עם זה אני מסכים.

לגבי הדיזל יש מספיק מכוניות קטנות עם מנועי דיזל קטנים, שקטים ומצוינים. פשוט לא כ"כ מביאים אותן לארץ.

צריך להפטר מהסטיגמה של דיזל=טרקטור - היום המנועים האלה מצוינים כמו הבנזין ויותר. אבל לקטגורה של מיני/סופרמיני בארץ זה באמת קצת פחות רלוונטי, בטח אחרי המיסוי החדש שדופק מכוניות דיזל לגמרי (למרות שבאירופה הדיזל רק הולך ומתפשט, ובצדק).

בקיצור דיזל באמת לא ממש אופציה. אבל רק כי אנחנו מדינה מטומטמת, לא כי זה פחות טוב.

נראה לי שיש פה מספיק מידע בשביל שפותח הת'רד יחליט מה שהוא רוצה. אם יש משהו לא ברור או עוד התלבטויות אני אשמח לעזור במידת האפשר...

תשמע, אני עושה חישוב פשוט של: הוצאות דלק\חלקי חילוף\נוחות\הוצאות שנתיות\ושוק הרכב. לא חסרים רכבים שיעשו את העובדה,

אבל ההמלצה שלי מעל כולם זו דווקא הסיריון מכל הרכבים שעברתי, אם זה בליסינג או כרכב פרטי.

בייחוד שהשוק מוצף בדגם הזה, הרבה יותר קל למצוא אחת במחיר טוב ובמצב טוב.

שוב זה הרכב שאני הייתי בודק הכי ברצינות, לא חסרות אלטרנטיבות מוצלחות. שיעשה את השיקולים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מנוע דיזל משתלם אך ורק לנפחי מנוע גדולים כגון רכבי 4X4 או למוניות שעושות 400.000 ק"מ בשנה וגם אז מדובר ברכבי סקודה או

מרצדס בעיקר שנפחי המנוע גדולים ושחלקי החילוף משכנתא.

שנית, הייתה לי במשך שנה סיטרואן שנת 2002 עם מנוע דיזל והטסט שלה היה עולה לי כל שנה 3300 ש"ח לעומת שברולט עם נפח מנוע גדול

ב600 סמ"ק שהייתה עולה לי 1200 שקל טסט כל שנה. תעשה את החישוב לבד.

ובנוסף לכל זה, ההבדל בצריכת דלק בין מנוע קטן לדוגמת הסיריון או לרכב דיזל הוא לא משמעותי בכלל, ביחוד שרכבי דיזל בד"כ מגיעים עם

נפחי מנוע גדולים שבמיקרה כזה יצרכו אפילו יותר דלק מהסיריון. וגם אתה נהנה מרכב שקט ולא מרכב שנשמע כמו טנק מרכבה 4.

בקיצור, לא משתלם בעליל.

זה שאתה מדבר אל מכוניות דיזל אירופאיות כדוגמאת האודי והפאסאט, זה מאוד נחמד. גם אני לא הייתי מתנגד לאחת כזאת, רק חבל שזה

לא ממש בתקציב שלו.

NJMAN: בגלל שאני נוסע על רכבי ליסינג, אני לא מחזיק יותר מחצי שנה, אז כן, נהגתי כמעט על כולם בקטגוריה הזו.

ואני אומר את התרשמותי האישית נקודה. בלי רישומים ובלי נעליים.

נתחיל בזה שאבא שלי משלם על פולקסווגן קרוול שנת 2002 בנפח 2.5 כ-1,500 שקלים טסט. באמת לא יודע איך שילמת 3,300. שנית, דיזל משתלם למי שנוהג מעל 30,000 ק"מ בשנה. מתחת ל-30,000 בנזין משתלם יותר. ב-30,000 די שווה. שלישית, דיזל עושה יותר ק"מ על כל ליטר. ישירות מ-iCar - דייהטסו סיריון 1.3 חדשה עושה בממוצע 15.6 ק"מ לליטר, פולקסווגן ג'טה דיזל ידנית בנפח 1.9 19.2 ק"מ לליטר. אנחנו מדברים על כבד ב-400 ק"מ, גדול יותר, צמיגים רחבים יותר וחזק, שמציע צריכת דלק יותר טובה מפחית יפנית שלא שוקלת כלום. סופר מיני מציג נתונים יותר טובים. לצערנו אף אחד מהם לא משווק בארץ. רביעית, אולי יש לך ניסיון רע עם סיטרואן ברלינגו והמנוע דיזל המיושן שלה, אבל מנוע דיזל מודרני רק טיפה יותר רועש ממנוע בנזין וגם לא בכל הדגמים. למשל באופל קורסה החדשה גרסת הדיזל יותר שקטה מגרסת הבנזין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א.תשאל את אבא מה ההבדל בין מסחרי לפרטי בעלויות הטסט לפני שאתה מגיב.

ב.לפני שאתה מעלה דוגמאות השוואה בין ג'טה לסיריון בעלויות הדלק תבין שאין קשר בין הרכב לבין התקציב המדובר.

ג.פותח הת'רד דיבר על 15000 ק"מ בשנה.

ד.ציטוט שלך: "לצערנו אף אחד מהם לא משווק בארץ" אז למה להעלות את סוגיית הדיזל לדיון בכלל? אתה בישראל לא?

ה.לעולם לא נהגתי בברלינגו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה היא שאתה מסתכל על מנועי דיזל פרימיטיביים מלפני 10 שנים ומשליך אותם על שנת 2009, זאת הבעיה.

זה נחמד מאוד שהבחור מדבר על תקציבים נמוכים שמאפשרים לו לקנות רק מכוניות מאיזור שנת 2000, אבל זה ממש לא נותן לך את הזכות לטעון את כל השטויות שאתה כותב על מנועי דיזל.

כמו שכבר כתבו פה בעבר, מנועי הדיזל החדשים כלכך טובים שבהרבה מאוד מקרים הם עדיפים - מבחינת הכל - על אחיהם שותי הבנזין.

למעשה, VW גאים בג'טה Clean Diesel החדשה שלהם ברמה כזאת שהיא ממש השתלטה להם את האתר הרישמי, וכמעט ולא רואים זכר למנוע הבנזין - על אף שדווקא מנוע הבנזין שלהם (בנפח 1.4 עם טורבו + מגדש על) זכה השנה במגוון פרסים עולמיים במקום הראשון, ובראשם Engine of the year 2009.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...