זכרונות ב CPU-Z שאלה על SPD - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

זכרונות ב CPU-Z שאלה על SPD


chook_rl

Recommended Posts

לא קשור לפורום הזה בכלל.

לעניין-

ה-SPD הוא ה-Legend או ה"מקרא" של הזיכרון הספציפי שהוא יושב עליו (בשבב EEPROM). הוא מכיל מידע שחיוני לביוס כדי שהתאימות תהיה אופטימלית.

לגבי העמודות- JEDEC הוא תקן (על שם הגוף שקובע את התקנים הללו)- אם זיכרון ספציפי עומד במהירות ותזמונים (ועוד לא מעט פרטים) ספציפיים על פי הגדרות התקנים של JEDEC אז הוא מקבל אישור. למה צריך תקנים? מאותה סיבה שיש תקנים בכל רכיבי המערכת, כדי שיצרני הרכיבים האחרים יוכלו להתאים את הרכיבים שלהם בצורה הטובה ביותר (מעבד ולוח אם, במקרה הזה, למשל).

תקן ל-DDR2. תקן ל-DDR2-1066. תקן ל-DDR3.

במקרה של התמונה שהבאת, מדובר בזיכרון שמתומחר כ-1066 והוא אינו עונה לתקן DDR2-1066. כלומר הוא יפעל בתדר של 1066Mhz אך לא על פי דרישות התקן של JEDEC. כמו שתראה, ב-"Max Bandwidth" רשום PC2-6400 שזהו בסיס הזיכרון. מאותה סיבה גם בהתקנה ראשונה הביוס יפעיל את הזיכרון במהירות של 800Mhz ולא 1066Mhz.

אז אם אפשר לנוע בין כל מיני מהירויות ותזמונים, למה דווקא רק שניים או שלושה?

ויש אפשרויות ביצועים [הגדרות] גבוהות יותר (EPP של nVIDIA ו-Corsair או XMP של אינטל) למי שמעוניין או למערכות תואמות. כך לוחות תואמים ל-EPP/XMP יכולים להפעיל מיידית את הזיכרון על פי המהירות "המוצהרת" שלו. הבעיה עם העניין היא שלוח שתומך ב-XMP לא תומך ב-EPP ולהיפך, כך שהניסיון של אינטל ו-nVidia לפתור את העניין לא שווה לכלום.

ולא, אלו לא האפשרויות היחידות, אתה יכול לשחק עם התזמונים והמהירויות כפי שבא לך כל עוד שהלוח שלך מאפשר זאת.

אתה יכול לקרוא עוד על SPD כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, הזיכרון יעבוד כך או כך. ההבדל הוא בהגדרה שלו. אם הוא EPP בלוח של אז הוא יפעל לפי הגדרת ה-EPP וכך לא תצטרך להכנס לביוס ולהגדיר תזמונים/תדר/מתחים. אבל אם זה בלוח אחר אז תצטרך לעשות זאת.

זה הכל, זה לא ביג דיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...