המלצה למצלמה לטיול (גדול) - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה למצלמה לטיול (גדול)


hamutaln

Recommended Posts

* מה התקציב הכולל למצלמה, סוללות וכרטיס זכרון? עד 2000 ש"ח רק המצלמה

* אילו נושאים אתה מתכוון לצלם? באילו תנאי תאורה - בעיקר באור יום או גם בתנאי תאורה חלשים יותר? בעיקר נופים, אבל מאוד חשוב לי שהמצלמה תדע להתמודד היטב עם תאורה נמוכה

* האם אתה מתכוון לצלם באור חלש ללא פלאש? בדף הזה תוכל לקרוא על ההבדלים בין צילום ללא פלאש, צילום עם פלאש ישיר וצילום עם פלאש חיצוני (ישיר ומוקפץ). כן, בהחלט

* האם יש לך נכונות לצלם באור חלש עם חצובה? לידיעתך, העלות של חצובה בסיסית נעה בין 200 ל-400 ש"ח, ושל חצובת שולחן בין 50 ל-150 ש"ח.לא אתנגד להתנסות

* האם יש לך נכונות לצלם עם פלאש חיצוני? העלות של פלאש כזה יד שניה נעה בין 400 ל-600 ש"ח או 1000 עד 1200 ש"ח לפלאש חדש.לא

* האם חשוב לך לצלם באור חלש ללא חצובה וללא פלאש (כלומר בהחזקת המצלמה ביד)?כן, מאוד. אני פשוט שונאת להשתמש בפלאש

* האם אתה משתמש כיום במצלמה דיגיטלית אחרת? אם כן, מה חסר לך בה?יש לי a540 של קנון. כרגע עושה בעיות. לא מרוצה מדרך ההתמודדות שלה עם אור חלש, ועם פונקציית הצילום הרציף האיטית להחריד, ובאופן כללי מחפשת להתפתח בתחום הצילום ומחפשת משהו קצת רציני יותר.

* האם אתה מתכוון להדפיס או לצפות בתמונות על גבי מסך? אם הראשון, מהו גודל הנייר המקסימלי שאתה מעריך שתרצה להדפיס?על גבי מסך, אם ארצה להדפיס אז בגודל סטנדרטי, אפשרות גם לפיתוח תמונה על קנבס ואז מדובר כבר בגודל של מטר על 80 ס"מ לערך

* מהו טווח העדשה במ"מ שחשוב לך? המאמר הזה ייתן לך מושג לגבי לגבי הטווחים השונים. כ28-300, אם אפשר יותר רחב ויותר טלה, מה טוב.

* כמה מהותייים לך המשקל והגודל של המצלמה? האם תתפשר על תכונות או על איכות תמונה עבור שנכנסת לכיס? האם עם יכולות גבוהות יותר, אבל שדורשת נרתיק נפרד היא אופציה מבחינתך? כעקרון, אם לא היה מדובר בטיול (דרום אמריקה), הייתי רוכשת SLR. וסביר גם שארכוש אחת כזו אחרי שאחזור. אבל כרגע מחפשת משהו שלא יעיק עליי בסחיבה ובסרבול, ושלא ימשוך תשומת לב של גנבים למיניהם.

* האם אתה נעול על יצרן מסויים? אם כן, מדוע? לא

* אילו מן התכונות הבאות קריטיות לך, אילו חשובות ועל אילו אתה יכול לוותר:

o מהירות תגובה (השהייה בין תמונות, מהירות פוקוס) חשוב

o מקרו (הגדלה מוחלטת, הגדלה במצב טלה)מאוד חשוב. מאוד אוהבת לצלם במצב מאקרו, בעיקר חרקים ופרחים

o תמיכה בפורמט -לא חשובRAW

o מצב M מלא חשוב לי שתיהיה אפשרות לשליטה ידנית, בעיקר כדי ליצור עומק שדה, אף כי הבנתי שזה לא ניתן לביצוע במצלמות שאינן SLR , מעוניינת לדעת אם יש קומפקטית או דמויית SLR שמסוגלת ליצור עומק שדה מאחר והפונקצייה הזו מאוד חשובה לי. כמו כן מעוניינת בשליטה ידנית על מנת לצלם עם חשיפה ארוכה בלילה, צילום ללא ולשם כך שליטה בזמן חשיפה וברגישות, ובכלל כדי ללמוד ולהתפתח.

o אפשרות לפוקוס ידני אשמח אם תהיה, פחות קריטי

o היסטוגרמה (חיה, וב- פחות חשובpost-view)

o תושבת לפלאש חיצוני ניתן לוותר

o מסך מסתובב בהחלט אופצייה משדרגת, אך מוכנה להתפשר אם לא

o עינית אופטית או אלקטרונית לא מבינה את ההבדלים

o מצב צילום ווידאו מיוצב הווידאו פחות חשוב

o כמות פיקסלים בינונית ומעלה- סביבות 6+

o יצרן לא חשוב

o האם מפריע לך אם המצלמה מבצעת ניקוי-רעשים גם על קובצי ה- לא מפריעRAW?

o כמה חשוב לך שהעדשה תהיה חדה גם בפינות? ומה לגבי לא קריטי, אבל שלא יהיו כתמים בתמונהpurple-fringing?

o האם אתה מתכוון לצלם הרבה עם הפלאש הפנימי? כמה חשוב לך שהחשיפות עם הפלאש יהיו מדוייקות ללא שינויי הגדרות? שונאת צילום עם , אבל אם אין ברירה, אז עדיף שניתן יהיה לשלוט בעוצמה

o אחריות יבואן רשמי מול יבואן אפור שתהיה אחריות

o תכונות אחרות - כמו שציינתי, הייעוד של המצלמה היא לשמש אותי בטיול לדרום אמריקה, שיכלול המון טרקים. אולם, עדיין מעוניינת במשהו יותר מתקדם מהקומפקטיות הפשוטות כיוון שמחפשת להתפתח בתחום הצילום. דגש על

-אפשרות למשחק עם עומק שדה, במידה וזה בכלל אפשרי במצלמות שאינן SLR

-מצב מאקרו כמה שיותר איכותי, ברמת קליטת השערות של זבוב

-צילום איכותי בתנאי תאורה גרועים, ללא שימוש בפלאש.

-שלא תהיה מסורבלת וכבדה

-עדשה רחבה כמובן, כי מדובר בנופים

-פונקציית צילום רציף מהירה. אומנם זו לא התכונה שתכריע את הכף, אבל חשובה גם כן.

אני יודעת שנתתי תנאים שכנראה סותרים ואולי בלתי אפשרי למצוא מצלמה כזאת, אבל אשמח לקבל הצעות הקרובות ביותר לדרישות... מוכנה לשמוע גם הצעות שחורגות במעט מהתקציב. אציין שקראתי המון בפורום זה ובפורומים אחרים על ההמלצות השונות, הבנתי שהTZ5 מככבת, אבל יש לה כמה חסרונות שקשה לי להתפשר עליהם, ובנוסף קראתי פה ת'רד שדיי ביאס אותי על איכות הצבעים שלה. כמו כן הבנתי שהפוג'י 6500 ממולצת מאוד, אבל מאוד קשה להשגה. גם ביד שנייה (וכבר עניתי למספר מודעות בלוח יד שניה, וטרם נעניתי עליהן).

בכל אופן תודה מראש לכל העונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן מעשי לא ניתן לשלוט על על עומק שדה במצלמות קומפקטיות. הסיגמה DP1 ו-DP2 כן מאפשרות שליטה מסויימת, אבל אין להן עדשת זום (ויש להן המון חסרונות אחרים).

יש מעט מאוד מצלמות שאינן DSLR שמספקות תוצאות סבירות באור חלש ללא פלאש. שלוש מצלמות כאלה שכוללות עדשה רחבה הן הפנסוניק LX3 והפוג'י F100 ו-F200. הבעיה היא שאף אחת מהן לא מספקת את טווח הזום שאת רוצה. שתי המצלמות של פוג'י מגיעות ל-140 מ"מ, והפנסוניק אפילו לא לחצי מזה. כמו כן, אף אחת מהן לא מצטיינת במקרו.

קיימות קומפקטיות שכוללות טווח זום גדול יותר (ומבלי להתפשר על הצד הרחב שהכרחי לטיול), אבל איכות התמונה שלהן באור חלש פחות טובה מהשלוש שלמעלה. כמה דוגמאות - פנסוניק TZ6/TZ7, ריקו CX1, קנון SX200. הריקו כוללת מקרו מעולה וצילום רצף מהיר (4 תמונות בשניה ברזולוציה מלאה), אבל טווח הטלה שלה קצר יותר משל הקנון והפנסוניק - 200 מ"מ במקום כ-300 מ"מ (ואפילו קצת יותר בקנון). איכות התמונה והווידאו של הפנסוניק עדיפה במעט על השתיים האחרות.

אם המימדים של הפוג'י S6500 סבירים בעיניך, אז כדאי שתבדקי את ה-S9600. איכות התמונה שלה מעט פחות טובה, אבל יש לה הרבה יתרונות אחרים (מסך מפרקי, תושבת לפלאש, עינית איכותית יותר וכו'). גם הקנון SX10 שווה בדיקה. למרות שהחיישן שלה קטן יותר מה-S9600 אין הרבה הבדל באיכות התמונה, ויש לקנון יתרונות אחרים כגון טווח עדשה ארוך יותר ומימדים מעט יותר קומפקטיים.

אופציה נוספת ששווה לבדוק היא מצלמת DSLR קלה כמו הפנטקס K2000. ביחד עם עדשת קיט 18-55 היא נכנסת לתקציב, ותספק לך איכות תמונה טובה באופן משמעותי על כל המצלמות שלמעלה - גם באור יום, ועל אחת כמה באור חלש. תקבלי גם אפשרות לשלוט על עומק שדה בצורה לא רעה. את המקרו תוכלי לפתור בצורה מספקת עם פילטר קלוז-אפ. אין לה ווידאו, אבל ציינת שזה לא קריטי לך. כמובן שהחיסרון הכי גדול הוא הטווח הארוך המוגבל של העדשה. בעיני זה לא חיסרון קריטי לטיול (בניגוד לוויתור על הצד הרחב), אבל רק את יכולה לדעת האם הפשרה הזו סבירה יותר מהפשרות שתצרכי לעשות בקנייה של קומפקטית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על התגובה המהירה והמפורטת! :xyxthumbs:

ובהתייחסות לתגובתך - אמרת שלא ניתן לשלוט על עומק השדה בקומפקטיות. בדמויות DSLR כן ניתן?

לגבי הricoh CX1 - חוץ מבאתר הזה http://israbay.co.il/Search?cat=625&q=digital%20cameras שלמעשה הוא לינק לאתר , שמשמעותו קנייה לא מהארץ, לא הצלחתי למצוא אותה.

כשאתה אומר "איכות תמונה" למה בעצם הכוונה? שיכלול של אילו פרמטרים? פיקסלים, צבעים וכו'? חדות?

לגבי הפוג'י s9600, למען האמת היא כבדה מידי לטעמי.

מה המשמעות של גודל החיישן?

לגבי הsx10 - במפרט שלה מצויין "מיקוד מאקרו 0 ס"מ", קראתי פה בפורום שהמשמעות של ההגדרה הזאת היא עיוותים בתמונה. זה נכון? כמו כן יש לה חסרון במהירות - 0.7 פריימים לשנייה..

לגבי הרפלס k2000 - אומנם היא מעט חורגת מהתקציב, אבל אם באמת מדובר באיכות תמונה שעולה על כל המצלמות הקומפקטיות, ייתכן ואשקול לרכוש אותה. מבחינת ממידים היא אכן קטנה יחסית? עיינתי מעט בסקירות שלה, ולפיהן הרעש בתמונה גם באיזו בינוני הוא דיי גבוה... אבל האם בהשוואה לקומפקטיות בכל מקרה הוא נמוך יותר? ומהו פילטר קלוז אפ? כמה הוא מסורבל וכמה יקר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ובהתייחסות לתגובתך - אמרת שלא ניתן לשלוט על עומק השדה בקומפקטיות. בדמויות DSLR כן ניתן?

לא ממש. החיישן עדיין קטן מאוד בהשוואה ל-DSLR, וכתוצאה מכך אורכי המוקד האמיתיים קצרים מאוד, מה שגורם לעומק השדה להיות גדול מאוד אפילו בצמצצם הפתוח ביותר.

לגבי הricoh CX1 - חוץ מבאתר הזה http://israbay.co.il/Search?cat=625&q=digital%20cameras שלמעשה הוא לינק לאתר ebay, שמשמעותו קנייה לא מהארץ, לא הצלחתי למצוא אותה.

אין יבוא רשמי של ריקו לארץ, אבל יש חנויות כגון camera4less.co.il ו-cameramia.co.il שמביאות חלק מהדגמים. אולי כדאי שתשאלי אותם אם יש להם כוונה להביא את ה-CX1.

כשאתה אומר "איכות תמונה" למה בעצם הכוונה? שיכלול של אילו פרמטרים? פיקסלים, צבעים וכו'? חדות?

שילוב של כל הפרמטרים האלה. בהקשר של ISO גבוה אני מתייחס בעיקר ליחס בין כמות הרעש לכמות הפרטים וכן לדיוק הצבעים.

מה המשמעות של גודל החיישן?

במצלמות קומפקטיות החיישן מתחלק בעיקר לשני גדלים - גדול (בד"כ 1/1.6~1/1.8 אינצ') וקטן (בד"כ 1/2.3~1/2.7 אינצ'). בהשוואה למצלמות DSLR יהיה נכון יותר לכנות את החיישנים האלה זעיר וזערורי. החיישן הגדול יותר (או ליתר דיוק הפחות קטן) מספק כמעט תמיד תוצאות טובות יותר, אבל דורש עדשות גדולות יותר עבור אותו טווח זום. זו הסיבה שבגללה רוב דמויות ה-SLR משתמשות בחיישנים קטנים במיוחד. הם מקלים על היצרנים לספק טווח זום עצום.

לגבי הsx10 - במפרט שלה מצויין "מיקוד מאקרו 0 ס"מ", קראתי פה בפורום שהמשמעות של ההגדרה הזאת היא עיוותים בתמונה. זה נכון?

מקרו מ-0 ס"מ מתקבל בצד הרחב של העדשה. החסרונות של מקרו כזה רבים מאוד והופכים אותו לגימיק בעיני. הוא לא מאפשר מרחק עבודה סביר מהנושא, ולכן כמעט תמיד המצלמה מטילה על הנושא צל. מעבר לכך העיוותים הרבה יותר מורגשים והפינות בד"כ מטושטשות. בריקו CX1 ניתן לקבל מקרו רציני גם בצד הטלה של העדשה (200 מ"מ), וכאן היתרון הגדול של המקרו שלה.

לגבי הרפלס k2000 - אומנם היא מעט חורגת מהתקציב, אבל אם באמת מדובר באיכות תמונה שעולה על כל המצלמות הקומפקטיות, ייתכן ואשקול לרכוש אותה. מבחינת ממידים היא אכן קטנה יחסית? עיינתי מעט בסקירות שלה, ולפיהן הרעש בתמונה גם באיזו בינוני הוא דיי גבוה... אבל האם בהשוואה לקומפקטיות בכל מקרה הוא נמוך יותר?

איכות התמונה של ה-K2000 עדיפה באופן משמעותי על כל מצלמה קומפקטית ועל כל דמויית-SLR. האיכות דומה מאוד למצלמות DSLR אחרות, וההבדלים הם בעיקר עניין של העדפות אישיות ובחירה של הגדרות. פרטים כאן.

ומהו פילטר קלוז אפ? כמה הוא מסורבל וכמה יקר?

פילטר קלוז אפ מוברג על העדשה ומאפשר להתקרב יותר לנושא. האיכות שלו פחות טובה משל עדשות מקרו ייעודיות, אבל בהחלט סבירה, במיוחד אם סוגרים צמצם לאיזור של צמצם 11. הגודל של הפילטר דומה לזה של תחתית לספל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב תודה על ההתייחסות, יש לי עוד מספר שאלות:

ראיתי פה שרשמתם בכמה ת'רדים שהkit של הפנטקס k2000 מוצעת ב2000 ש"ח, וכל מה שמצאתי היה רק ב2300 ומעלה... יש איזה חנות ספציפית שבה מוכרים במבצע הזה, או שפשוט המחירים האלו עלו מאז?

כמו כן, לא ענית על שאלתי לגבי הממדים של הפנטקס? עד כמה היא קלה בהשוואה למצלמות dslr אחרות?

ולגבי פילטר הקלוז אפ - איפה ניתן להשיג וכמה עולה? והאם יש לך דוגמאות של שצולמו עם פילטר כזה?

הרצתי חיפוש על עוד מצלמות רפלקס (kit) בתקציב של 2000 ש"ח ועלה הניקון d40. האם הייית ממליץ עליה בהשוואה לk2000 (כמובן בהתאם לצרכים שרשמתי למעלה)? או שאין על מה לדבר בכלל?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה-D40 קלת משקל וקומפקטית, הארגונומיקה שלה לפי דעתי מאוד טובה (יצא לי לצלם עם ה-D40X), אבל היא נחותה מה-K2000 בכמעט כל פרמטר ומיושנת מאוד באופן כללי.

ד"א - ציינת שה-S9600 הרגישה לך כבדה מדי, ראוי לציין שה-K2000 שוקלת בערך אותו הדבר ואולי מעט יותר (עם עדשת קיט וסוללות). מצד שני, בטכניקת עבודה ואחיזה נכונים (עבודה עם DSLR שונה מאשר עם PS) לא מדובר במצלמה שאמורה להיות גדולה או כבדה מדי (אשתי, 160 ס"מ, מסתדרת היטב עם ה-K20D הגדולה והכבדה יותר).

בכל מקרה, לטיול תרמילאות, אני לא בטוח ש-DSLR חדשה ונוצצת היא דבר מומלץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי פה שרשמתם בכמה ת'רדים שהkit של הפנטקס k2000 מוצעת ב2000 ש"ח, וכל מה שמצאתי היה רק ב2300 ומעלה... יש איזה חנות ספציפית שבה מוכרים במבצע הזה, או שפשוט המחירים האלו עלו מאז?

היו שתי חנויות שמכרו אותה ב-2000 ש"ח עם עדשת קיט, אבל נראה שהן העלו את המחיר. אולי תוכלי למצוא אותה במכרזים במחיר כזה.

כמו כן, לא ענית על שאלתי לגבי הממדים של הפנטקס? עד כמה היא קלה בהשוואה למצלמות dslr אחרות?

מבחינת מימדים ומשקל היא דומה למצלמות אחרות בקבוצה. אם את רוצה להשוות את המימדים המדוייקים (ותכונות אחרות), תוכלי להשתמש באתר הזה.

ולגבי פילטר הקלוז אפ - איפה ניתן להשיג וכמה עולה? והאם יש לך דוגמאות של תמונות שצולמו עם פילטר כזה?

ניתן להשיג בכל חנות צילום גדולה. המחיר נע בין כמה עשרות שקלים לכמה מאות שקלים, תלוי בקוטר, בציפויים, בכמות האלמנטים האופטיים, בחברה.

דוגמאות תוכלי למצוא כאן:

http://www.flickr.com/search/?q=%22close+up+lens%22&s=int

הרצתי חיפוש על עוד מצלמות רפלקס (kit) בתקציב של 2000 ש"ח ועלה הניקון d40. האם הייית ממליץ עליה בהשוואה לk2000 (כמובן בהתאם לצרכים שרשמתי למעלה)? או שאין על מה לדבר בכלל?

ראי את תגובתו של fungiman

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מקרה, לטיול תרמילאות, אני לא בטוח ש-DSLR חדשה ונוצצת היא דבר מומלץ.

אז fungiman, בהתאם לפרמטרים שציינתי, על מה אתה כן ממליץ?

ואורן - על איזה פילטר קלוז אפ אתה ממליץ, במחיר סביר (בטווח של עשרות שקלים) שמוציא תוצאות טובות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי המלצה לפילטר קלוז-אפ ספציפי כי לא רכשתי פילטר כזה בשנים האחרונות (אני משתמש בעדשות מקרו ייעודיות). הכי פשוט שתבקר בחנות או שתיים בתל אביב (למשל פוטופילם ויוגנד) ותראה מה יש להם להציע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

מצטערת שאני מעלה את זה אחרי הרבה זמן אבל הטיול מתקרב ואני צריכה להתחיל להסגר על ... אני חושבת שאני ארד מעניין הרפלקס לעת עתה מאחר ואני באמת חוששת מגניבות ומסרבול יתר... אז בחזרה לקומפקטיות:

אין יבוא רשמי של ריקו לארץ, אבל יש חנויות כגון camera4less.co.il ו-cameramia.co.il שמביאות חלק מהדגמים. אולי כדאי שתשאלי אותם אם יש להם כוונה להביא את ה-CX1.

מאחר וCX1 עוד לא הגיעה לארץ, האם היית ממליץ לי על אחד מהדגמים האחרים של Ricoh? למשל הR8 או הR10?

(כמובן שמדברים על עם עדשה רחבה, בהנחה שאתפשר על הטלה עד 200 או אפילו 150, בעלת יכולות מקרו טובות, וצילום באור חלש)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין קומפקטית שמצטיינת גם באור חלש וגם במקרו. תצטרכי להחליט מה חשוב לך יותר. המצלמות האחרות של ריקו מעולות במקרו, אבל פחות טובות באור חלש וגם הפלאש שלהן לא הכי מדוייק. אם מקרו פחות חשוב לך, עדיף שתלכי על אחת מהאופציות האחרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...