שאלה בקשר לתמיכת לוח אם - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה בקשר לתמיכת לוח אם


yo1000

Recommended Posts

שלום

ברשותי מחשב ישן מסוג פנטיום 4 2.8 על לוח אם מסוג biostar u8668-d ver:7.1

אני מנסה לחבר דיסק קשיח חדש בנפח 500GB בחיבור IDE אך ללא הצלחה.

הביוס מזהה את הדיסק אך במהלך התקנת מערכת ההפעלה ( pro sp3 ) מתקבלת הודעת שגיאה חמורה עם מסך כחול. ההתקנה הצליחה בפועל רק לאחר שחיברתי את אותו הדיסק במחשב אחר. נכון לעכשיו לאחר שמערכת ההפעלה כבר מותקנת כראוי על הדיסק, המסך הכחול מופיע כבר בהתחלה ומיד חל איתחול של המחשב מחדש, מכאן אני מניח שהבעיה היא לא בדיסק הקשיח עצמו. השאלה הגדולה היא האם הלוח אם שלי בכלל תומך בנפחים גדולים ?

ד"א ניסיתי לבדוק את הפרטים הללו באתר של יצרן הלוח, אין שום איזכור בנושא.

אשמח לשמוע את עצותיכם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמורה להיות לו בעיה של תמיכה בLBA גדול...

תבדוק בביוס אם יש איזושהי אפשרות של הגדרות לבקר איחסון או LBA כי אני לא מצאית דום דבר על הביוס של הולח במדריך שלו.

יש גם עדכון ביוס באתר שלהם אבל רוב הסיכויים שהוא לא יפתור בעיה כזאת אם מדובר במגבלת חומרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבינתיים הספקתי לדפוק גם את הביוס :bash: אבל לפני זה עד כמה שזכור לי הודעות השגיאה שהיו מתקבלות תוך כדי תהליך התקנה היו כדלקמן: לפעמים הודעה שאומרת כי ישנה בעיה בntfs.sys ולפעמים הייתי מקבל הודעה כי ה IRQ NOT EQUAL. יש לציין כי ניסיתי להתקין את המערכת מספר רב של פעמים ובכל פעם התקבלה אחת מן ההודעות הללו וההתקנה הופסקה. בנוסף יש לי דיסק קשיח עם נפח של 80 Gb שהכל עובד תקין. את ההתקנה עשיתי בסופו של דבר במחשב אחר והיא בוצעה בהצלחה אך לאחר שהעברתי את הדיסק הקשיח למחשב שלי, המסך הכחול היה מופיע מיד ומאתחל את המערכת מחדש. מה שכן זה קורה כל כך מהר, דבר שלא איפשר לי לדעת באיזו שגיאה מדובר הפעם. יצאתי כבר מנקודת הנחה שישנה בעיה בגרסת הביוס שלא עודכנה ככל הנראה מ 2003 לפי האוורסט.

נכון לרגע זה זה כבר לא משנה הרבה מכיוון שניסיתי לעדכן את הביוס על דעת עצמי אך ככל הנראה בחרתי בקובץ שגוי. מה שמתקבל זה מסך שחור!!!

עברתי על כמה מאמרים ונושאים שהתפרסמו כאן באתר אם זה במדריכים ובפורומי התמיכה,,, והבנתי כי ישנם כמה אופציות להשיב את הלוח אם וכמובן את הביוס לחיים. אם זה באתחול מחדש עם דיסק איתחול או צריבה של השבב או להזמין חדש,,,, ניסיתי לאתחל אך אין בכלל תגובה מהפלופי או מהכונן דיסקים,,,, גם פרקתי מתח ע"י הוזזת הג'אמפרים,,,, למעשה האפשרות האחרונה של הזמנת חדש נראית לי כאופציה הטובה ביותר נכון למצב זה.

השאלה היא האם כדאי להשקיע, כי אם לוח האם בכלל לא תומך את הנפחים הללו אז בשביל מה להמשיך לבזבז זמן וכסף על משהו שמראש ידוע לכישלון.

כרגע אני אובד עצות ולא יודע לאן להמשיך עם העסק הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...